Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 29, 2020

Over een zonnige woensdag

Gisteravond had ik zoveel pijn dat ik ervan moest huilen. Orion kwam me als een kind zijn speeltje brengen en tegen me aanstaan, zo lief! Ik huil niet gauw en dit laat zien dat ook hij mijn emoties wel degelijk aanvoelt. 

Voor het naar bed gaan besloot ik eindelijk eens de externe CBD olie roller met menthol te gebruiken. Rick rolde het over mijn ledematen, nek en rug. Het voelde al meteen stukken beter en ik heb eindelijk weer eens heerlijk geslapen. 

Gelukkig heb ik bij het opstaan ook veel minder pijn wat dan weer energie geeft. Na mijn gewoonlijke ontbijt begin ik dan ook meteen aan mijn uur cardio. Boven mijn hoofd hangen de schilderijtjes van Utrecht, die we vijf jaar geleden meenamen. 

Dat is hoe lang we alweer niet in Nederland zijn geweest. Dit jaar gaat het er ook niet van komen tenzij er iets gebeurt in de naaste familie. Toch begint het wel weer te kriebelen, wie weet volgend jaar. 

De tulpen, die ik vrijdag kocht zijn alweer op. Uitgebloeide tulpen maken wel mooie foto's dus ik experimenteer met composities. Onderstaande waren Ricks favoriet. Ik vind vooral de bovenste mooi.

Over Rick gesproken, die komt net voor de lunch thuis. We gaan Vienna in en ik haal medicijnen op bij Walgreens en wat "botjes" voor Orion. Ik heb gelezen dat van jak melk gemaakte blokken gezond zijn en lang meegaan. Ze zijn bepaald niet goedkoop, maar ik neem er een mee. Inderdaad vindt Orion het heerlijk en heeft hij er uren kauwplezier aan.

Voor onze lunch gaan we naar Cava, Middellandse Zee cuisine. Ik ben hier al een tijdje niet geweest, maar Rick is er dol op. Ik moet zeggen, de gegrilde gehaktballen met verschillende groentes en tzatziki saus smaakt me prima.

Dan gaat Rick inpakken en al gauw rijdt zijn taxi voor. Rick gaat nu al naar Seattle voor wat extra training. Ik zal zaterdag volgen en daar dan bijna een week ook zijn. Ik zie ernaar uit "mijn" zeeotters weer te bezoeken.

Het is lekker zonnig weer en daarvan wil ik buiten genieten. Ik ga mijn feeentuintje eens netjes maken want volgens mij komen er chipmunks, die alles omgooien. Een konijntje heeft afgebroken oortjes en alleen een klein dier kan dat gedaan hebben. Er zijn ook mysterieuze holletjes.
Nadat ik even met Lorraine bij heb gekletst ga ik op de bank in de voorkamer liggen lezen. Daar komt de zon naar binnen en is het veel lichter dan in de woonkamer. Orion maakt het niet uit, die ligt gewoon waar ik ben.
Voor het avondeten heb ik bij California Shabu-Shabu afgesproken met Sara. Het wordt zoals altijd weer een heerlijke en gezonde maaltijd. Deze paar dagen hoef ik maar een maaltijd alleen te eten, erg gezellig dus ook morgen en overmorgen.

5 reacties:

Anja L. zei

Wat een pijn moet je dan gehad hebben! Gelukkig heb je een lief maatje die je probeert te troosten.
De foto’s van de tulpen zijn mooi hoor.
Ik zou ook wel weer eens naar Seattle willen maar dit jaar wordt het eindelijk Ierland.
Fijne donderdag!

Petr@ zei

Wat kun je je ellendig voelen als je pijn hebt. Ik kan me ook voorstellen dat je er af en toe zó genoeg van hebt. Lief zoals Orion je komt troosten! En fijn dat de CBD olie geholpen heeft en je lekker hebt kunnen slapen.

Nog even aftellen en dan ben je bij Rick in Seattle (ook al vermaak je je zonder hem ook wel).

Anoniem zei

Dat is weer even slikken die pijndagen. Gelukkig kan je dit nu achter je laten.Zonnig weer do et ook weer wonderen. Dat heb ik mijn laatste dagen in Las Vegas gemerkt. Helaas ben ik inmiddels weer terug in een best fris Nederland. De laatste week was super gezellig met een Birthdayparty, een lunch met een vriendin en natuurlijke de nodige afscheidsetentjes.
Daar moet ik het voorlopig mee doen. De rechtstreekse vlucht met KLM is prima bevallen. Scheelt in tijd en geen gesleep met koffers bij een tussenstop. Moet wel wennen om mijn eigen potje te koken en alleen te eten, was zo gezellig dit samen met Cathy te doen. Leuk vooruitzicht om eind van de week naar Seattle te gaan .
Groetjes Wil

Hester zei

Jeetje, wat naar voor je dat je zoveel pijn had! Ik ben blij om te lezen dat het nu beter gaat en ik hoop dat je er in Seattle helemaal geen last meer van hebt. Gelukkig was Rick erg lief voor je en je lievelingseten Shabu Shabu lijkt me ook ideaal comfort food op een slechte dag.

Petra zei

@Anja - Ierland is zo ontzettend leuk! Ik zou er wel langer heen willen

@Petra - Ja, het gaat altijd snel als Rick eenmaal vertrokken is

@Wil - Ik kan me voorstellen dat dat allemaal weer heel erg wennen is. Sterkte ermee!

@Hester - Shabu shabu is inderdaad gezond comfort food