Onze webcam

Cul-de-sac Cam

Ons weer:

Vienna, Virginia WEATHER

dinsdag, juni 23, 2026

Over fotograferen in de mall en happy hour

Het ziet er bewolkt uit als ik om tien voor half zeven opsta. Ik zie echter geen regen vlakbij op de radar. Ik verzorg de dieren en begin aan mijn wandeling. Het is een kortere vandaag van "maar" 2,5 kilometer, omdat ik later ook personal training heb. 

Net als ik ons plein weer inloop begint het te spetteren. Ik ben blij gegaan te zijn, want het helpt mijn gemoed enorm. Vooral op een sombere dag als vandaag is dat belangrijk. 



Rick loopt iets beter en zegt ook dat hij wat minder pijn heeft. Dat is fijn. We eten samen ontbijt en maken ons klaar voor de dag. Fiona wordt vandaag vijf jaar en we bellen haar om Happy Birthday te zingen. Ze vindt het prachtig!

Dan is het Starbucks tijd. Op weg erheen komen we een moederhert met haar kleintje tegen. Er zijn echt veel herten in onze buurt op het moment. Die gestippelde bambi's zijn altijd zo schattig. 



Als ik mijn koffie opheb is het tijd om naar Sharon te gaan. We doen op het moment veel beenoefeningen en dat is goed. Ik zie aan Rick dat het versterken van de beenspieren echt wel belangrijk is. Hij zal daar ook wat harder aan moeten werken. 

Het plenst werkelijk als ik terug naar huis rijd. Thuis doe ik mijn Duolingo lessen en dan is het tijd voor de virtuele lunch met Judith. Zij gaat volgende week van Maine naar Kansas verhuizen en kan vandaag maar een half uur. Het is een hele verhuizing, maar liefst 2275 kilometer en ze gaan het in drie dagen rijden. 

Na het gesprek en mijn lunch ga ik naar Tysons Corner Center. Dit overdekte winkelcentrum staat op nummer acht van grootste "malls" in Amerika. Ik hoopte de nieuwe Hershey Experience mee te maken, maar die is op dinsdag dicht. Ik kijk dus alleen even in de winkel.

Hershey's kisses!

Daarna fotografeer ik waar mijn oog op valt in de mall. Een reflectie van een Gucci reclame op de vloer, bijvoorbeeld. De architectuur hier binnen is ook heel mooi. Ik houd van symmetry en lijnen en die zijn hier meer dan genoeg te vinden. 





In een snoep winkel maak ik foto's van kleurig snoep en allerlei verschillende Dubai chocolade repen. Bij Bath & Body Works is er de halfjaarlijkse uitverkoop. Ik kijk er wat rond en het ruikt allemaal heerlijk. Maar we hebben nog genoeg van alles dus ik koop niets. 





Als ik de hele beneden verdieping afgelopen heb ga ik naar boven. Er is meer dan genoeg te fotograferen hier en ik zie dat het al tegen drieen loopt. Ik ben ook best moe dus het is beter als ik terug naar de auto ga. 







De bioscoop waar we al eeuwen niet geweest zijn

De World Cup bij Friday's, overal grote schermen. De wedstrijd is Portugal-Oezbekistan




Voor deze winkel ben ik te moe, maar wil er een volgende keer wel kijken, zoveel kleuren

Thuis ga ik een uurtje op de bank liggen. Dan is het tijd om me klaar te maken voor het maandelijkse happy hour. Dat is vanavond bij The Maple Room en we zijn met zijn vijven. 

Zoals wel vaker bestel ik de moules frites en de mosselen zijn altijd heerlijk. Het gesprek vloeit weer vlot en met zijn vijven kunnen we gezellig als groepje praten. Deze vier vrouwen behoren bij de vriendinnen, die ik al ken sinds de kinderen op de basisschool zaten dus we kennen elkaars gezinnen heel goed. 

Tegen zevenen nemen we afscheid. Als ik thuiskom is Rick er nog niet. Hij is met onze buurman Ray naar Yard House gegaan. Niet veel later loopt hij ook binnen. Ik vind het leuk dat Rick zo ook een gezellige maaltijd heeft. 

De regen is weer weg en de zon schijnt. Hopelijk doet hij dat morgen ook. 

 

maandag, juni 22, 2026

Over een bezoek aan de orthopeed met Rick

Als mijn Fitbit om kwart over zes trilt blijf ik nog vijf minuten liggen. Dan neem ik Orion mee naar beneden. Ik wil dat Rick genoeg slaap krijgt en hij kan toch niet goed genoeg lopen om Orion later uit te laten. 

Dat doe ik dus nadat ik Zorro eten en Orion zijn medicijnen heb gegeven. Als ik naar buiten stap zie ik haar meteen staan, maar Orion nog niet. Gelukkig heeft hij al zijn behoeftes al gedaan als hij het hert in de tuin van de buren opmerkt. Dat resulteert in heel wat geblaf en ik neem Orion snel naar binnen. 

Als ik op pad ga voor mijn wandeling is het hert er nog. Tot mijn opluchting zijn onze lelies nog heel, want daar houden ze altijd van. De anti-herten spray helpt dus wel. Als de buurman naar buiten komt rent het dier weg. 

Mijn route is vandaag 3,75 kilometer lang en heeft heel wat heuvels. Op het kaartje van Foot Path is het rood steile heuvels, geel gewone heuvels en groen vlak. Het is vandaag een kleurrijk kaartje. 

Als ik zo loop zie ik mensen naar hun werk vertrekken. Een vrouw werkt al in haar moestuintje. Heel wat honden worden uitgelaten en er zijn joggers. En nu is daar een nieuw groepje bij: de kinderen, die naar hun zwemtraining van half acht fietsen. 

Opeens zie ik een jong mannetjes hert dat allemaal heel rustig gadeslaan. Ook mij kijkt hij nieuwsgierig aan. Pas als er een man met zijn hond aan komt lopen loopt hij een achtertuin in. Ik houd van mijn wandelingen en de herten maken ze extra leuk. 



Als ik het huis binnenloop komt Rick net naar beneden gestrompeld. Hij heeft nog steeds flinke pijn en het is duidelijk dat hij vandaag een dokter moet zien. Gelukkig kan hij voor vanmiddag een afspraak met de orthopeed, die hij al eerder voor zijn knie zag, maken. 

Het is nog steeds zo fijn om al voor het ontbijt klaar te zijn met sporten. Rick en ik eten samen en dan neem ik eerst mijn douche en vervolgens Rick de zijne. Allebei schoon en fris gaan we onze koffies van Starbucks halen. 

Als we daarmee terugkomen zie ik dat de zon weer op een spinnenwebje schijnt. Dat creeert zulke mooie kleuren. Ik kan het niet laten er weer een foto van te maken. Onze hortensia bloeit en ook die fotografeer ik. 


Terwijl ik op het deck geniet van mijn nitro brew worden de omgevallen bomen in de tuin van onze buren opgeruimd. Dat is een interessant gezicht en nu wordt ook duidelijk dat de boom die helemaal omviel verrot was van binnen. 

Tegen elven maak ik me klaar om naar het zwembad te gaan. Jennifer van twee deuren verderop vertrekt ook net en we lopen er samen heen. Daarna delen we een baan, want kennelijk willen veel mensen de onweersbuien van vanmiddag voor zijn. 

Als Jennifer klaar is met haar zwemmen komt Lorraine erbij in mijn baan. We praten even, maar ik ben bijna klaar en wil na even afdrogen naar huis om Rick met zijn lunch te helpen. We eten buiten, maar door het omzagen van de bomen waait er veel zaagsel onze kant op. Dat jaagt ons naar binnen, want we hebben die extra vezels niet nodig. 

Al snel is het tijd om naar het Reston Hospital Center te rijden. Ik zet Rick bij de ingang af en parkeer zijn auto in de garage. Ik blijf in de wachtkamer terwijl Rick met de dokter praat. Rick moet een MRI krijgen, maar het lijkt op een gescheurde ACL. 

Op zich heeft dat geen operatie nodig en Rick krijgt een kniebrace en een recept voor fysiotherapie mee. Alleen houdt Rick wel van skien en de dokter was er niet duidelijk over of hij dat zonder operatie weer zal kunnen doen. We wachten eerst maar op de uitslag van de MRI, misschien is het wel iets anders. 

We zijn net op tijd thuis voor er een gigantisch onweer losbarst. De regen komt met bakken uit de hemel. Arme Orion, hij wordt helemaal gestrest door donder en bliksem. Net op tijd voor het grillen van onze mahi mahi burgers is het weer droog. 

Okay, dat was te vroeg gesproken, het regent weer. Gelukkig kunnen de burgers ook in de oven. Het is erg lekker met tomaat en komkommersalade. 

We gaan dit weekend naar New Jersey en die knie is natuurlijk niet fijn daarvoor. Maar gelukkig mag Rick er wel op lopen dus we hoeven Fiona's partijtje gelukkig niet af te zeggen. 

zondag, juni 21, 2026

Over Vaderdagweekend

Zaterdag

Na een slechte nacht besluit ik mijn vroege wandeling over te slaan. Ik heb hoofdpijn en voel me raar. 
Als ik om zeven uur opsta weet ik waarom. Ik ben gisteravond vergeten mijn medicijnen in te nemen. Daar baal ik enorm van, want daar voel ik me de hele dag dan niet fijn door. 

Beneden verzorg ik de dieren en wandel met Orion. Ik wil verder wandelen, maar er komt een man de hoek van de straat om en Orion gaat uit zijn dak. Hij boort zichzelf dus een langere wandeling door de neus. 

Als ik terugkom is Rick ook op. We drinken koffie en thee op het deck. Het is weer voortreffelijk weer. De droogte duurt voort, maar geef mij maar deze zon en temperaturen!

Als we naar buiten gaan om onze boodschappen te gaan doen is de enorme vrachtwagen met grijper er. Die haalt alle boommaterialen, die uit onze tuin kwamen, op. Ze moeten er twee keer voor rijden, zoveel is er. 


We halen eerst ons ontbijt en koffies op en gaan na een bezoek aan de glasbak door naar de markt in Vienna. Ik koop vier flessen groentensap van Elena van Pure Green. We kijken of we lekkere groente zien, maar dat is niet het geval. 

Onze volgende stop is Total Wine op weg naar Costco. Daar zijn de "gin" en "aperitief" snel gevonden. We zijn nog voor opening bij Costco en dat is fijn, want het wordt op zaterdag een gekkenhuis. Het is zo vroeg al enorm druk. 


We zijn hier zodat Rick het vuurwerk voor Onafhankelijkheidsdag kan kopen. Dat is vele malen goedkoper dan bij de vuurwerkkraampjes die overal staan. Hierdoor alleen al is het Costco lidmaatschap het waard. 

Behalve het vuurwerk koop ik een doos met chips zakjes voor de bezorgers. We nemen ook weer een pak van de lekkere Nederlandse gerookte zalm mee. Verder hebben ze advocado olie spray en mijn mini paprika's en spinazie. 

Costco staat erom bekend dat hun hot dog met frisdrank al vanaf het ontstaan van de keten $1,50 kost

Als laatste gaan we naar de grote Trader Joe's dichtbij Costco. We vinden hier ook veel van ons lijstje, dat voor Giant wordt steeds korter. Ik zie een heel leuk potje met plant erin voor in het keukenraam. 

Om toch wat beweging te krijgen maak ik een korte wandeling door de buurt. De bijtjes zijn weer hard bezig. Vanochtend op de markt kreeg ik een lijstje met inheemse planten, die we kunnen neerzetten waar de vlinderstruik nu is. 


We maken lunch thuis en genieten er op het deck van. Dan maken we ons klaar voor het zwembad. Ik "moet" nog 250 meter zwemmen om tien kilometer te halen tot nu toe. Ik trek de tien baantjes en voel dat ik echt doodmoe ben. Meer zit er vandaag niet in de benen. 


We keken de eerste helft van het voetbal thuis en ik houd in het zwembad de rest van de score bij. Wat een mooi resultaat en overal op het nieuws zie je de Nederlandse supporters. Nederland en Schotland worden het meest genoemd. 

Als we genoeg van het lezen hebben lopen we terug naar huis. We besluiten ons korte lijstje boodschappen bij Giant te gaan afwerken, Nu hoeven we morgen op Vaderdag geen boodschappen te doen, alleen even langs de markt. 

We hebben bij Costco krabcakes voor het avondeten gekocht. We eten ze met gegrilde worteltjes en zoete aardappelfrietjes. Het is ontzettend lekker, die krabcakes smaken fantastisch!

Zondag

Eigenlijk ben ik om kwart voor zes al wakker, maar dat is me wat te vroeg om op te staan. Ik wacht tot mijn Fitbit om tien voor half zeven begint te trillen. 

Orion wordt natuurlijk ook wakker, maar ik laat hem bij Rick. In de garage trek ik mijn gewichtsvest aan en neem mijn wandelstokken mee. 

Vandaag ga ik een interval training met gewichtsoefeningen doen.die blijkt pittig te zijn! Na 3 kilometer ben ik terug en voel dat ik flink bezig ben geweest. 


Tot mijn verbazing is Rick al op! We genieten op het deck  van onze ochtend drankjes. Dan gaan we ontbijt halen.

Na Panera en Starbucks gaan we even naar de pas geopende bakkerij Bake Shop. Ook hier hebben ze koffie en verder vooral zoetigheden.

De macarons wil ik weleens proberen, maar niet vandaag. We hebben inmiddels heel wat bakkerijen in Vienna, maar alles is voornamelijk zoet. Ik zou wel een heel goede broodbakker willen hebben. 


Net voor de markt opent zijn we in het Mosaic District. De dame begint precies haar wandeling met de openingsbel. 

Dit is de beste periode voor de markt. Al het zomerfruit is er. De bergen met perziken, de knalrode tomaten, het ziet er allemaal even lekker uit. 

Rick heeft gisteren een hele zak met kersen gekocht. Die kan ik maar in kleine hoeveelheden eten dus ik neem een bakje zwarte frambozen mee. Verder een dozijn blauwe eieren en we zijn klaar. 





Als we thuiskomen staan de sproeiers aan. Dat creert een regenboog bij de lelies, erg mooi. 


Een ijverig spinnetje heeft een nieuw web geweven. Zij vind die druppels maar niets en verwijdert ze een voor een. Het fascineert me. 


Nu Nederland het goed doet met voetballen hebben we onze Nederlandse vlag eens opgedoken. Het enige Oranje dat we voor buiten hebben is een wimpel dus die hang ik erbij. 


Onze auto's hebben hard een wasbeurt nodig en we nemen eerst die van Rick mee naar Flagship Carwash. 

In een schone auto rijden we vervolgens door de McDonald's drive thru ernaast voor Ricks Vaderdag lunch. Ik maak de mijne gewoon thuis. 

Net na twaalven is iedereen gereed voor een familie videobel uurtje. Het is altijd weer zo leuk en gezellig met alle kinderen (en Fiona). We zouden het veel vaker moeten doen. 

Als iedereen weer terug is naar zijn of haar eigen besognes nemen we mijn auto door de wasstraat. Die is echt vies en het is heerlijk hem weer even ook van binnen schoon te hebben.

We gaan naar het zwembad om even af te koelen en wat te lezen op een ligstoel. Alleen knapt er iets in Ricks knie als hij via het laddertje het water uitkomt. 

Hij kan er bijna niet van lopen en ik haal de auto om hem naar huis te brengen. Daar doet hij er ijs op en neemt ibuprofen. Hopelijk helpt dat en is er niets echt geknapt. 

Terwijl Rick op de bank zit geef ik hem zijn Vaderdag kaart en cadeautjes. Hij krijgt een paar gloeilampen die van kleur kunnen veranderen en een mini Cornhole tafelspel. Hij is er erg blij mee. 

Om Vaderdag te vieren gaan we eerst naar Yard House. Rick drinkt daar een Belgisch biertje en ik een heerlijke mocktail met meloen, limoen en jalapeños. 

We gaan dineren bij Chima, een Braziliaanse churrasco. Ze hebben een heerlijke salade bar en ik houd van de filet mignon en zalm. Het wordt een voortreffelijke maaltijd en de bediening is zeer attent. 

Thuis ga ik meteen naar boven om mijn knieband te halen. Die doe ik om Ricks been en hij doet er een zak ijs onder. Het ziet ernaar uit dat hij morgen de orthopedist op zal moeten bellen en hopen op een snelle afspraak. 

Het is jammer dat het weekend zo moet eindigen. Hopelijk voelt het morgen beter, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik denk dat een pees gescheurd is.