Zaterdag
Na een slechte nacht besluit ik mijn vroege wandeling over te slaan. Ik heb hoofdpijn en voel me raar.
Als ik om zeven uur opsta weet ik waarom. Ik ben gisteravond vergeten mijn medicijnen in te nemen. Daar baal ik enorm van, want daar voel ik me de hele dag dan niet fijn door.
Beneden verzorg ik de dieren en wandel met Orion. Ik wil verder wandelen, maar er komt een man de hoek van de straat om en Orion gaat uit zijn dak. Hij boort zichzelf dus een langere wandeling door de neus.
Als ik terugkom is Rick ook op. We drinken koffie en thee op het deck. Het is weer voortreffelijk weer. De droogte duurt voort, maar geef mij maar deze zon en temperaturen!
Als we naar buiten gaan om onze boodschappen te gaan doen is de enorme vrachtwagen met grijper er. Die haalt alle boommaterialen, die uit onze tuin kwamen, op. Ze moeten er twee keer voor rijden, zoveel is er.
Onze volgende stop is Total Wine op weg naar Costco. Daar zijn de "gin" en "aperitief" snel gevonden. We zijn nog voor opening bij Costco en dat is fijn, want het wordt op zaterdag een gekkenhuis. Het is zo vroeg al enorm druk.
We zijn hier zodat Rick het vuurwerk voor Onafhankelijkheidsdag kan kopen. Dat is vele malen goedkoper dan bij de vuurwerkkraampjes die overal staan. Hierdoor alleen al is het Costco lidmaatschap het waard.
Behalve het vuurwerk koop ik een doos met chips zakjes voor de bezorgers. We nemen ook weer een pak van de lekkere Nederlandse gerookte zalm mee. Verder hebben ze advocado olie spray en mijn mini paprika's en spinazie.
Als laatste gaan we naar de grote Trader Joe's dichtbij Costco. We vinden hier ook veel van ons lijstje, dat voor Giant wordt steeds korter. Ik zie een heel leuk potje met plant erin voor in het keukenraam.
Costco staat erom bekend dat hun hot dog met frisdrank al vanaf het ontstaan van de keten $1,50 kost
Om toch wat beweging te krijgen maak ik een korte wandeling door de buurt. De bijtjes zijn weer hard bezig. Vanochtend op de markt kreeg ik een lijstje met inheemse planten, die we kunnen neerzetten waar de vlinderstruik nu is.


We keken de eerste helft van het voetbal thuis en ik houd in het zwembad de rest van de score bij. Wat een mooi resultaat en overal op het nieuws zie je de Nederlandse supporters. Nederland en Schotland worden het meest genoemd.
Als we genoeg van het lezen hebben lopen we terug naar huis. We besluiten ons korte lijstje boodschappen bij Giant te gaan afwerken, Nu hoeven we morgen op Vaderdag geen boodschappen te doen, alleen even langs de markt.
We hebben bij Costco krabcakes voor het avondeten gekocht. We eten ze met gegrilde worteltjes en zoete aardappelfrietjes. Het is ontzettend lekker, die krabcakes smaken fantastisch!
Zondag
Eigenlijk ben ik om kwart voor zes al wakker, maar dat is me wat te vroeg om op te staan. Ik wacht tot mijn Fitbit om tien voor half zeven begint te trillen.
Orion wordt natuurlijk ook wakker, maar ik laat hem bij Rick. In de garage trek ik mijn gewichtsvest aan en neem mijn wandelstokken mee.
Vandaag ga ik een interval training met gewichtsoefeningen doen.die blijkt pittig te zijn! Na 3 kilometer ben ik terug en voel dat ik flink bezig ben geweest.
Na Panera en Starbucks gaan we even naar de pas geopende bakkerij Bake Shop. Ook hier hebben ze koffie en verder vooral zoetigheden.
De macarons wil ik weleens proberen, maar niet vandaag. We hebben inmiddels heel wat bakkerijen in Vienna, maar alles is voornamelijk zoet. Ik zou wel een heel goede broodbakker willen hebben.
Als we thuiskomen staan de sproeiers aan. Dat creert een regenboog bij de lelies, erg mooi.
Een ijverig spinnetje heeft een nieuw web geweven. Zij vind die druppels maar niets en verwijdert ze een voor een. Het fascineert me.
Net voor de markt opent zijn we in het Mosaic District. De dame begint precies haar wandeling met de openingsbel.
Dit is de beste periode voor de markt. Al het zomerfruit is er. De bergen met perziken, de knalrode tomaten, het ziet er allemaal even lekker uit.
Rick heeft gisteren een hele zak met kersen gekocht. Die kan ik maar in kleine hoeveelheden eten dus ik neem een bakje zwarte frambozen mee. Verder een dozijn blauwe eieren en we zijn klaar.
Nu Nederland het goed doet met voetballen hebben we onze Nederlandse vlag eens opgedoken. Het enige Oranje dat we voor buiten hebben is een wimpel dus die hang ik erbij.
Onze auto's hebben hard een wasbeurt nodig en we nemen eerst die van Rick mee naar Flagship Carwash.
In een schone auto rijden we vervolgens door de McDonald's drive thru ernaast voor Ricks Vaderdag lunch. Ik maak de mijne gewoon thuis.
Net na twaalven is iedereen gereed voor een familie videobel uurtje. Het is altijd weer zo leuk en gezellig met alle kinderen (en Fiona). We zouden het veel vaker moeten doen.
Als iedereen weer terug is naar zijn of haar eigen besognes nemen we mijn auto door de wasstraat. Die is echt vies en het is heerlijk hem weer even ook van binnen schoon te hebben.
We gaan naar het zwembad om even af te koelen en wat te lezen op een ligstoel. Alleen knapt er iets in Ricks knie als hij via het laddertje het water uitkomt.
Hij kan er bijna niet van lopen en ik haal de auto om hem naar huis te brengen. Daar doet hij er ijs op en neemt ibuprofen. Hopelijk helpt dat en is er niets echt geknapt.
Terwijl Rick op de bank zit geef ik hem zijn Vaderdag kaart en cadeautjes. Hij krijgt een paar gloeilampen die van kleur kunnen veranderen en een mini Cornhole tafelspel. Hij is er erg blij mee.
Om Vaderdag te vieren gaan we eerst naar Yard House. Rick drinkt daar een Belgisch biertje en ik een heerlijke mocktail met meloen, limoen en jalapeƱos.
We gaan dineren bij Chima, een Braziliaanse churrasco. Ze hebben een heerlijke salade bar en ik houd van de filet mignon en zalm. Het wordt een voortreffelijke maaltijd en de bediening is zeer attent.
Thuis ga ik meteen naar boven om mijn knieband te halen. Die doe ik om Ricks been en hij doet er een zak ijs onder. Het ziet ernaar uit dat hij morgen de orthopedist op zal moeten bellen en hopen op een snelle afspraak.
Het is jammer dat het weekend zo moet eindigen. Hopelijk voelt het morgen beter, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik denk dat een pees gescheurd is.





















































































