Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, maart 23, 2011

Afgelopen met het lenteweer

De keelpijn is inmiddels algehele malaise geworden met rillingen zonder koorts en hoofdpijn. Bah, dat kan ik nu echt niet hebben, maar wanneer ooit wel? Wat zou ik nu graag gewoon in bed willen blijven, maar dat maakt het alleen maar erger.

Terwijl ik mijn honey nut cheerios eet, lees ik, dat Elizabeth Taylor is overleden. Dat is toch zo ongeveer de laatste van de "oude" Hollywood garde. Iemand met een kleurrijk leven, die ook heel veel goeds, vooral voor AIDS, heeft gedaan. De hele dag is het in het nieuws, samen met Japan en Libie.

Sharon hoort meteen aan mij, dat ik niet helemaal gezond ben. Toch is sporten dan juist wel goed, als het niet te intensief is. We doen vandaag vooral gewichten, weinig cardio. Na het uur ga ik nog een half uur lezen op de crosstrainer, die ik licht heb ingesteld.

Iedere keer, als ik bij de Giant winkelde, was er een heel aardige Afrikaans-Amerikaanse medewerker, die zelf ook erg met fitness bezig was. Hij hielp altijd met van alles en ik kletste regelmatig met hem. Vandaag vertelt Sharon, dat hij is overleden aan darmkanker.

Misschien, omdat hij ook zoveel sportte, of omdat hij mijn leeftijd had of gewoon, omdat hij zo aardig was, maar dat nieuws treft me erg. Ik kan het maar niet loslaten, dat ik een paar weken geleden (nu ik erover nadenk, was hij er de afgelopen tijd niet) nog met hem kletste en hij er nu niet meer is.

Wat is het toch een rotziekte! Toevallig zijn Katja en Saskia deze week weer met hun Relay for Life voorbereidingen begonnen. Het is maar een klein beetje, maar alle beetjes helpen hopelijk.

Het is een grijze, koele dag vandaag en mijn humeur is beneden pijl. Ik besluit er toch op uit te gaan. Cosmo gaat mee, want het miezert buiten en ik wil hem ook een uitje geven.

Om te beginnen haal ik de Griekse kippensoep bij Plaka Grill. Daar zie ik onze Grieks-Amerikaanse overburen ook. Charles (wiens echte naam Sakelarios is) zegt, dat dit restaurant erg authentiek is. Dat geloof ik meteen, ik hoop mijn Grieks-Canadese schoonzus hier ook eens heen te nemen.

De avgelemono soep is in ieder geval weer ontzettend lekker. Het restaurant zat vol, dus ik eet hem in de auto op, Cosmo de stukjes pita, die erbij kwamen, voerend. Wat is hij toch een gezellige compagnon.

Dan rijden we naar Fair Lakes, waar Cosmo lekker bij Petsmart stofzuiger kan spelen. Hoe het komt, weet ik niet, maar daar ligt altijd allerlei hondenvoer op de grond. Fijn voor hen, dus, als Cosmo langskomt. Ik koop een paar lekkernijen en een nieuw autoharnas voor hem. Uit het oude weet hij te klimmen, hopelijk zit deze beter.

Bij Target wil ik kijken of ze leuke dingen voor de lente hebben. Voor dit seizoen hebben ze echter (verbazend, vind ik) heel weinig. Wel zijn de Champion sport t-shirts afgeprijsd. Voor $7 per stuk neem ik er een paar voor mij en Saskia mee. Ook koop ik een zwarte sportcapri voor mij en een running short voor Saskia. De prijzen zijn zo laag en de kwaliteit heel goed.

Ook bij Michaels vind ik weinig leuke lentedingen. Alleen een nieuwe vlag vor ons deck en een minivlag voor de lantaarnpaal voor ons huis. Rick klaagde over de kale vlaggenstok op het deck, dus nu ziet hij er weer gezellig uit met een Mary Engelbreit vlag met "Spring has sprung" erop. De kleine vlag is helemaal speciaal met een op zichzelf ronddraaiende bloem.

Thuis ga ik weer eens een uurtje in mijn tentsauna zitten. Het ziet er dan wel heel raar uit, maar het is een heerlijk ding. Al televisiekijkend voel ik me heel behaaglijk met al die warmte. Eigenlijk zou ik er wel langer in willen zitten, maar de instructies adviseren nooit meer dan een uur.

Rick komt thuis met de ingredienten voor zijn super lekkere omeletten. Hij weet dat ik me gammel voel (dank je, Suus, voor dat woord) en ik ben dol op die omeletten. Rick was vroeger een omeletchef bij een plaatselijk restaurant (dat er helaas niet meer is). Hij maakt een soort dunne eipannenkoek en vult die met paprika, ui, ham, kaas en champignons. Nergens heb ik ze zo lekker gegeten (de meeste mensen mengen het ei met de vulling).

Met het lekkere lenteweer is het voorlopig weer gedaan. Met zware onweersbuien vanavond komt het koufront binnen. Tot zeker dinsdag worden temperaturen onder het gemiddelde voorspeld, zelfs een enkele sneeuwvlok. Brrr!!! Ik hoop alleen maar, dat de kersenbloesems niet zullen bevriezen. Ze waren al aardig uit volgens Rick, die er vanmiddag langs reed.

17 reacties:

Corry zei

Beterschap Petra!!Hou vol, de lente gaat er echt aankomen.
XX

Ilse zei

Hoop dat de verkoudheid snel voorbij gaat. Ik heb het net allemaal achter de rug. Gemakkelijk een 'omeletchef' in huis hebben.

marianne zei

Sneeuw?!!! Hmmm, duidelijk tijd voor Lente en Zon! En dat die verkoudheid daarmee dan ook verdwijnt...

Hulde voor de omeletchef!

Annemiek zei

Beterschap!

Petr@ zei

Wat kan zulk nieuws je treffen hè, dat iemand, die je eigenlijk niet zo goed kent, ineens is overleden.

En dan ook nog snipverkouden. Hopelijk ben je hier snel vanaf (zeker van het weekend).

Suus zei

Graag gedaan!! ;)

Ik hoop dat je je gauw beter voelt, zeker met komend weekend in het vooruitzicht...

Omelet, mmm heerlijk... Het klinkt goed!

Bibi zei

Ik moet nog steeds lachen om de foto met jou in die tent, maar eigenlijk denk ik dat ik er ook wel baat bij zou hebben, ik heb ook veel warmte nodig en ondanks dat we een maand zijn weggeweest in de winter vind ik die kou nog te lang duren.

Natasja Valentijn zei

Beterschap Petra, hopelijk voel je je snel weer beter! Jammer hè, dat het op het moment zou koud, regenachtig en grijs is. Ik hoop ook dat het niet te veel schade brengt aan de cherryblossoms.

Ingrid en Michael zei

Jammer dat je je zo ellendig voelt. Dat is dit weekeind met de rondleiding niet fijn, zeker niet als het zo fris/koud is.
Ik begrijp dat je je rot voelt na zo'n naar bericht. Je hebt een soort band gekregen met een relatief vreemde, dus dan blijft het je wel even bij. Ik merk altijd dat het ook heftiger binnenkomt als je zelf niet helemaal lekker bent dan zijn je emoties wat labieler.
BETERSCHAP!!

Nina zei

Darmkanker kan keihard gaan...ik vind het altijd heel gek om zulk 'nieuws' over relatief onbekenden te krijgen: wil dan altijd dat ik iets zou kunnen 'doen' maar zou daar zelf niet op zitten te wachten dus ben dan terughoudend. En in de situatie zoals jij het meemaakt, kon je zelfs helemaal niets 'doen'. Goed dat je meiden zich weer voor de Relay inzetten!
Hopelijk knap je gauw weer op, doe vooral ook rustig aan!! Belachelijk dat er bij jullie sneeuw wordt voorspeld, maar ja: maart roert zijn staart...

Jasmino zei

Veel beterschap!

Marjan (hekkie) zei

Wel een beetje laat misschien, maar ik heb net jouw leuke dagen met Kai gelezen. Je had een leuk en interessant programma uitgezocht waar ik ook nog wat tips uitgehaald heb voor onze komende reis.
Helemaal te gek vond ik die zipline tour. Hoe je dat durft, petje af!
Kan me voorstellen dat zo'n reisje met je zoon anders is dan met je dochter, maar ik vind het super mooi dat je zulke dingen doet met de kinderen. Fijn om ze ook eens voor je alleen te hebben en omgekeerd ook natuurlijk.
Beterschap verder Petra!
Groetjes Marjan

Rita Meyer zei

Hoi Petra, Sterkte met de malaise. Zou Rick zijn recept van zijn omelet willen delen? Het lijkt me namelijk een heel goed gerecht voor mij nu ik minder koolhydraten moet eten!

naomi zei

Hallo

Succes met de verkoudheid. Hoop dat je opknapt voor het weekend.
Je hebt toch leuke dingen gedaan vandaag. En het wordt tijd voor wat lentesfeer in huis. Heb hier de paasspullen neer gezet. Dat zie je volop in de winkels, maar weinig andere dingen.

Darmkanker zie ik op mijn werk heel veel. Tenminste de mensen die eraan geopereerd kunnen worden. Blijft een rot ziekte.

Groetjes Naomi

Anja zei

He bah sneeuw.....sterkte ermee. Bij ons in Utah is ook sneeuw gevallen, ben blij dat ik er niet ben.
Sterkte met je verkoudheid!

Petra zei

@Corry - Dank je, ik weet het, gelukkig!

@Ilse - Dat is zeker makkelijk, het is erg lekker.

@Marianne - Ja, kun je het geloven, het "s" woord zit in de voorspelling. Arme bloesems!

@Annemiek - Dank je.

@Petra - Inderdaad, ik vond hem altijd zo'n aardige man. Only the good die young :(.

@Suus - Ja, heel handig zo'n omelet chef!

@B. - Ik zou het je echt aanraden, hoor. Niemand, die je ziet, toch? Het helpt echt.

@Natasja - Min vier vannacht, ik houd mijn hart vast voor de bloemen!

@Ingrid - Gelukkig is Pat wel "in charge" van deze groep, dus ik hoef niet alles te doen. Inderdaad ben ik labieler, grappig, dat je dat opmerkt.

@Nina - Inderdaad, je wilt graag iets doen en ik ken natuurlijk niet eens zijn familie. Inderdaad, maart roert zijn staart gaat voor dit klimaat, althans dit jaar, ook op.

@Jacqueline - Dank je.

@Marjan - Die zipline tour is echt niet eng, hoor! Je zit zo goed vast en je wordt zo goed opgevangen. Je kunt ook een kortere doen, misschien iets voor jou en Jan? Inderdaad was het heel leuk om Kai zo helemaal voor mij alleen te hebben, dat gebeurt toch sneller met de meisjes gewoonlijk.

@Rita - Ik heb het hem net gevraagd. Het omelet bestaat uit 3 opgeklopte eieren, die hij tot een heel dunne omelet maakt in een hete bakpan helemaal ingevet met een klein beetje boter. Als het is opgebakken doet hij de kaas erin. In een aparte pan maakt hij intussen de groentes, champignons, ham, wat je ook als vulling wilt hebben, die hij, als de omelet klaar is, daarop doet. Dan vouwt hij de omelet dubbel en glijdt hem uit de pan op een bord, klaar om eten.

@Naomi - Hier zijn het ook vooral Paasdingen, eieren, haasjes, kuikentjes etc. Staat toch weer vrolijk (alleen blijft de Kerstster maar zo enthousiast bloeien, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen hem weg te doen).

@Anja - Inderdaad, klaar zijn we met de winter!

Rita Meyer zei

Bedankt Petra, ik ga het zeker een keer maken!