Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 21, 2011

De lente begint met een "boem"!

Mijn eerste gedachte, als ik wakker word, is: "Hoor ik nu donder?" Rick en Saskia zijn al op. Meestal word ik van hun wekkers wakker, maar vanochtend heb ik een natuurlijke wekker. Al snel blijkt, dat het inderdaad donder is en er volgt een flink onweer.

Het is op zijn ergst met onophoudelijke bliksem en donder, als Saskia naar de schoolbusstop moet lopen. Rick geeft haar dus maar even een lift ernaartoe, anders zou ze de hele dag in natte kleren zitten.

Net zo plotseling als het kwam, drijft het onweer weer af. Als ik naar de sportschool rijd, komt de zon zelfs alweer door. De weerman belooft een lekkere lentedag, waar ik gebruik van hoop te maken.

Sharon wacht me al op en al vertellend over mijn reis met Kai gaat het uur snel voorbij. Alle spieren komen aan bod en ik heb weer het gevoel me flink te hebben ingespannen. Na afloop lees ik nog een half uur op de stairmaster.

Thuis haal ik Cosmo op en neem hem mee naar Petco. Dat vindt hij altijd een grote tractatie. Zoals altijd laat ik hem voor we de winkel binnengaan even plassen.

Kennelijk zijn er in de winkel echter luchtjes van andere honden, want tot mijn schrik gaat hij binnen nog twee keer! Gelukkig hebben ze een "clean up" station. Bij de kassa krijgt Cosmo lekkere snacks, waarschijnlijk een van de redenen, waarom hij hier zo graag komt. Hopelijk is dat geplas een eenmalig iets, anders kan ik hem niet meer meenemen.

Vanavond hebben we het maandelijkse Nederlandse vriendinnenavondje weer. Daarvoor heb ik beloofd brood mee te nemen. Naast de Petco ligt een Panera, dus dat is perfect. Ik neem drie kleine stokbroodjes mee, een met drie zaden, een met asiago kaas en een met drie kazen. Panera's brood vind ik altijd erg lekker.

Inmiddels is het lekker warm buiten en ik eet lunch buiten in het zonnetje. Daarna ruim ik de winterspullen binnen op. Heerlijk, geen sneeuwmannen meer! De lentespullen komen van zolder en binnen het halve uur ziet alles er vrolijk geel en lenteachtig uit.

Met mijn Kindle lees ik de rest van de middag buiten. Er is een waterig zonnetje en de temperatuur is zeker 21 graden. Ook Cosmo vermaakt zich prima, vooral met het jagen op de katten van de buren, die gauw onder de truck van de buren gaan zitten. Om de een of andere reden gaat Cosmo daar niet onder en zit heel zielig te piepen naar de katten. De katten negeren hem, zoals alleen katten dat kunnen.

De narcissen en de magnolia in de voortuin bloeien. Echt genieten weer, die kleur in de natuur! Ook al zal het wel weer kouder worden later in de week, de lente is wel echt hier.


Rick brengt mij naar Karin en met haar rijd ik mee naar Martine. Het wordt weer een heel gezellige avond. Iedereen neemt altijd een deel van de maaltijd mee. Als voorafje zijn er gevulde eieren.

Het hoofdgerecht is een lekkere pastamaaltijd met een salade en "mijn" meegebrachte brood. Als toetje is er een heuse kwarktaart. Die heb ik allang niet meer op en hij is zo lekker zurig! We kletsen en kletsen en voor ik het weet is Rick er om me op te halen. De volgende avond zal bij ons zijn, dus ik ga nu al bedenken, wat ik als hoofdgerecht ga maken.

13 reacties:

Margreet zei

Gezellig, zo'n Nederlandse avond. Ik ben ook dol op Panera.
Bij jullie is de natuur wel een stuk verder dan bij ons, hier bloeit alles pas in mei.
Het is alweer zo heerlijk lang licht.

Anoniem zei

Ik las ergens een opmerking over het feit dat na jaren in het buitenland de meeste mensen nog steeds een accent hebben.
Ik wil je niet teleurstellen maar jij hebt ook nog steeds een pittig accent. Ik heb een paar van je video clips beluistert waar je Engels spreekt en het is absoluut geen accentloos Engels.
Amerikanen die nooit naar het buitenland reizen hebben over het algemeen (in mijn eigen ervaring) geen oor voor accenten maar degene die naar het buitenland gereist hebben pikken het juist wel op.
Helena.

Petr@ zei

Heerlijk zo'n lentedag. Ik heb ook lekker even met een boek in de tuin gezeten. Met een dun vestje aan en uit de wind was het heerlijk. En vandaag weer zo'n dag.

Je hebt weer lekker gesmuld met de Nederlandse dames. Kwarktaart, jammie! Houden jullie altijd een bepaald thema aan? Bijv. Italiaans of Aziatisch etc, of neemt iedereen zo maar iets mee?

naomi zei

Hallo

Heerlijk he die warme temperaturen. Hier zag ik ook al wast bloesem aan de bomen verschijnen. En ook al een paar dagen zonnig zo'n 15 graden, maar in de nacht rustig -1. Moest van de week vroeg in de ochtend gewoon krabben.

Gezellig zo'n NL-avond, maken jullie ook kwarktaart uit een pak en dan opstijven in de koelkast?

Geniet weer van een mooie dag.

Groetjes Naomi

Anoniem zei

Eerst nog over je trip, wat leuk en inderdaad wat een cadeau om dat met Kai te doen.

Heerlijk die zomerse temperaturen.
Toen ik 2 weken geleden overvloog richting Dulles was alles nog kaal, ik zie nu de bomen kleuren en staat er al van alles in bloei. Lekker genieten.
Groet, Bea

Unknown zei

Wij hadden een SNEEUW STORM voor de eerste dag lente...

En hier bloeit nog helemaal niets! Je woont in een mooie stad!

Karen USA

Sally zei

Lekker zo'n relaxt dagje en leuek afsluiting met Ned.avondje. Kwarktaart.... dat heb ik ook al tijden niet gegeten. Zalig.

Anoniem zei

'I like the flowers, I like the daffodils, I like the....... dubbiedabie doobiedabie......' :)
Helemaal vrolijk van het lente weer!
Marjon

Sandrah zei

Heerlijk dat lente weer. Ik word er ook helemaal vrolijk van!

Sandra

Unknown zei

Hier stond ik op de eerste dag van de lente mijn auto te krabben.... wat een domper. Verder was het hier wel echt lente weer, iedereen wordt er wel lekker vrolijk van! Afscheid van de winter, het mooie weer is echt in aantocht!

Leuk zo'n Nederlandse avond weer! Mag je zelf bedenken wat je maakt/mee laat nemen of is het gewoon van alles bij elkaar?

Hier is vaak een kaasplank met verschillende soorten brood, olijfjes, monchou met kipfilet in rolletjes etc altijd erg in trek. En ook lekker makkelijk!

Unknown zei

Leuke speldjes ben ik dus, met een ander google-adres ingelogd, die van de haarspeldjes ; www.leukespeldjes.tk

Groetjes sylvia

Petra zei

@Margreet - Dat het bij jullie nog zo lang duurt. Ik dacht, dat het bij jullie ook al vrij warm kon zijn nu.

@Helena - Bedankt voor je reactie.

@Petra - Soms doen we een thema, maar meestal bepaalt de hostess, wat zij als hoofdgerecht gaat maken en vraagt daarbij, wat ze nog nodig heeft.

@Naomi - De kwarktaart was door iemand anders gemaakt. Het enige, dat ik ervan weet, is, dat hier in de VS geen gelatineblaadjes verkrijgbaar zijn en dat de poedergelatine nogal moeilijk goed te krijgen is.

@Bea - Soms gaat het inderdaad heel snel. Maar nu wordt het weer kouder en zal de groei wel weer ietsje afnemen.

@Karen - Wow een sneeuwstorm? Ik ben benieuwd of mijn zus in Newburyport die ook had, dan.

@Sally - Toch grappig, hoe kwarktaart zo anders is, dan cheesecake, zoveel frisser (schreef de niet zo grote cheesecakefan).

@Marjon - Leuk, nu heb ik dat liedje ook in mijn hoofd. Lekker vrolijk inderdaad!

@Sandra - Ik ook, echt genieten, al gaat het na vandaag weer een stuk kouder worden.

@Sylvia - Goed idee van die kaasplank e.d., die ga ik voor het volgende voorafje in gedachten houden. De hostess bepaalt een hoofdgerecht en vraagt daar dan een voorafje, salade(s), brood en dessert bij. Wat grappig, trouwens, jouw leuke speldjes site. Die zou Saskia ook wel leuk vinden, maar internationaal verzenden zal wel duur zijn, denk ik (om over de betaling nog niet te spreken, want wij hebben geen NL bankrekening).

ilse zei

Grappig want wij hebben zo een onverwacht onweer gehad op zaterdag. Helemaal onverwacht was het daar. Lijkt me hetzelfde weer type als bij jullie