Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, maart 24, 2011

Saai dagje

Na een heel onrustige nacht word ik miserabel wakker. Niet alleen de verkoudheid speelt me parten, maar met dit koudere sombere weer ook de fibromyalgiepijnen. Ik heb nul comma nul energie, maar sta toch op, want dat is beter voor mijn spieren.

Buiten is het somber en het miezert. Precies overeenkomend met mijn humeur, moet ik toegeven. Het is maar goed, dat ik niet vaak ziek ben, want ik ben duidelijk een zanikpot. Gelukkig voor anderen heb ik alleen Cosmo om tegenaan te zeuren en die vindt dat helemaal prima.

Ondanks het gebrek aan energie besluit ik toch naar de sportschool te gaan. Beweging helpt in ieder geval de spierpijnen wat. Ik doe een rustig half uur op de crosstrainer en een half uurtje fietsen. Dat moet voor vandaag maar genoeg zijn.

In een iets beter humeur, dat effect heeft sporten inderdaad, vertrek ik weer en haal pho voor de lunch. Volgens mij heeft die pittige soep ook helende krachten. Alleen al de jalapeno's en de hete saus, die er doorheen gaat, helpen me een stuk makkelijker ademen.

Pat heeft me een sms-je gestuurd, dat ze toch vanavond hierheen komt na de begrafenis van Robs tante. Daar ben ik wel blij om, want hopelijk voel ik me morgen goed genoeg om althans overdag met haar op stap te gaan. Dan voel ik me niet zo schuldig, als ik misschien 's avonds verstek zal moeten laten gaan. Ze had me ook gevraagd of ik bij haar in het hotel wilde logeren, maar gezien de omstandigheden lijkt me dat geen goed idee.

Een nieuw seizoen van America's Next Top Model is begonnen en ik kijk de aflevering van gisteravond. Ik vind er dit keer een aantal heel mooie meisjes tussen zitten. Zoals altijd vinden Saskia en ik de fotoshoots het leukst. Dit keer moesten ze met een babyluipaard poseren.

Het valt me dit seizoen telkens op, hoe ontzettend lang Tyra Banks is, of misschien lijkt, want online zie ik, dat ze net zo lang is als ik (1 meter 75). Het zullen wel de gigantische hakken zijn, waar ze op balanceert.

Enfin, na dat frivole uurtje verplaats ik me naar de voorkamer. Zoals in veel Amerikaanse huizen hebben wij ook een "family room", waar we het meest zijn en tv kijken enzo, en een "living room", die netter is en waar ik vooral graag lees. Daar blert de televisie niet en heb ik leuk uitzicht op het pleintje (niet dat daar nu zoveel gebeurt).

Op het moment race ik door de Kindle boeken. Ik vind een e-reader zoveel ontspannender lezen, dan een gewoon boek. Misschien is het, omdat het scherm lichter is, ik weet het niet. In ieder geval is mijn 35ste boek sinds september ook alweer bijna uit!

Net kreeg ik weer een sms-je van Pat, ze zal later vanavond hier zijn. Ik hoop vroeg naar bed te gaan en me morgen weer een beetje meer mens te voelen! Allemaal heel hartelijk bedankt voor de beterschapswensen. Het is maar een verkoudheid tot nu toe, maar in combinatie met de fibromyalgie voelt het veel erger.

14 reacties:

Margreet zei

Oh bah vervelend, beterschap! Hopenlijk heb je toch nog wat aan het weekend met je vriendin.

Bianca zei

Beterschap ! en kon ik maar wat warmte jouw kant opsturen, je mag zeker een graadje of 10 van ons hebben hoor. Ik vind het ook super lezen op de Kindle, en zo goedkoop als boeken dan zijn, super hoor ! Ik heb niet veel tijd om te lezen maar 's avonds in bed nog even is wel ontspannend. Je bent dol op draken toch ? ken je de boeken van Robin Hobb ? je zou er zo in gaan geloven zo goed geschreven.

Jacqueline zei

Hoop dat je je weer wat beter voelt. Knap hoe het je iedere dag weer lukt om een leuk verhaaltje op je blog te schrijven. Groetjes Jacqueline

José zei

Altijd naar als je je beroerd voel. Ik leef met je mee! :)

Ook ik zou ontzetted graag een Kindle willen! Zou mijn vriendje eens aan het sparen zetten voor mijn verjaardag in augustus! Haha!

Ik hoop dat als je straks opstaat je je weer beter voelt!

Een fijne dag vandaag!

Anoniem zei

Beterschap en toch een lekker weekend toegewenst, eveln

Elke zei

Petra, ik hoop dat je je vandaag al beter voelt. En dat het leuke gezelschap je extra energie kan geven!
35 boeken... Amai!!! En ik vond mezelf al flink met 1 boek per maand sinds ik hier woon. Het is jaren geleden dat ik aan dat tempo fictie kon lezen! Het was altijd maar vakliteratuur...

Nel zei

Beterschap! Ik hoop dat je toch gezellig met Pat mee kunt.

Ik heb een Ipad maar wel met een Amazon Kindle account. Ik lees ook veel meer nu en ik kijk bijna elke dag wel even tussen alle gratis boeken die je op de Amazon website kunt vinden. Daar heb ik al aardig wat leuke boeken gevonden.
E-readen is vooral als je, zoals ik in een land woont waar bijna geen Engelstalige boeken (laat staan Nederlandse) kunt kopen ideaal.

Petr@ zei

Niks aan om je zo rot te voelen, ook al is het maar een verkoudheid. Hopelijk ben je van het weekend weer opgeknapt voor je uitje.

Soraya zei

Ik lees al een poosje met veel plezier je blog. Wat kun jij leuk schrijven zeg! Woon zelf bijna 11 jaar in Michigan en dat bevalt erg goed.

Ik heb onlangs ook een kindle gekregen van mijn man maar kan je daar ook NL boeken op lezen? Ben al een poosje aan het uitzoeken hoe dat moet maar kom er helaas niet uit. Weet jij dat misschien?


Ik heb net je blog onder mijn favorieten gezet!!

Groeten

Ineke zei

Beterschap, Petra, ik hoop je dat snel weer opknapt!

Sandrah zei

Beterschap! Hopelijk voel je je een stuk beter en kun je gezellig op stap met Pat.

Sandra

naomi zei

Ik vindt het knap van je dat je gewoon je bed uitkomt en gaat sporten. Rot/belabberd voelen is ook nooit fijn.

Hoop dat je leuke dag heb met Pat en foto's maken. Ik geef je gelijk dat je thuis slaapt als je je zo voelt.

Ik heb ook een e-book en het leest lekker. En het idee dat ik zo geen boeken hoef mee te sjouwen op reis. Alleen mijn e-book en alles erop zetten.


Groetjes Naomi

Kristel Holsbeek zei

Veel beterschap!!
Jeetje ik ben even verschoten (lees jaloers hihi) van het aantal boeken dat jij al verslonden hebt op zo korte tijd, amai!! Chapeau!! Ik ben dol op lezen maar ik geraak er momenteel niet aan...;-((

Petra zei

@Margreet - Gelukkig voelde ik me gisteren alweer een stuk beter!

@Bianca - Bedankt voor de suggestie, die schrijfer kende ik nog niet.

@Jacqueline - Dank je, ik voel me een heel stuk beter.

@Jose - Ik weet alleen niet, hoeveel Nederlandse boeken je met de Kindle kunt krijgen.


@Evelyn - Dank je.

@Elke - Het gros daarvan heb ik al sportend gelezen, dus dat is een goede bijkomstigheid ;).

@Nel - Dat kan ik me helemaal voorstellen inderdaad!

@Petra - Gelukkig werkte mijn lichaam goed mee dit weekend.

@Soraya - Hee, wat leuk een Michigander! Mijn man komt daarvandaan. Waar wonen jullie, mijn schoonvader in Muskegon. Helaas heb ik geen antwoord op je vraag. Ik heb nog niet uitgevonden, hoe je andere zaken, dan Amazons boeken moet opladen. Het moet wel kunnen, heeft iemand mij verteld.

@Ineke - Dank je.

@Sandra - Dank je.

@Naomi - Inderdaad voor reizen is het ook ideaal, zo'n e-reader.

@Kristel - Het meeste lees ik al sportend. Ongeveer een uur per dag, kennelijk lees ik snel ;).