Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 24, 2011

Burke Lake en lekker weer

Al om kwart over vijf hoor ik Saskia bezig. Zij is niet bepaald de stilste zo 's ochtends, dus ik ben meteen klaarwakker. Dat is te vroeg, zeker omdat Christine en ik weer een actieve dag gepland hebben. Gelukkig lukt het me een uurtje later weer in te slapen.

Tot mijn verbazing ben ik eerder beneden, dan Christine, die altijd nogal een vroege vogel is. Zij volgt echter al snel. Rick heeft al koffie gezet, dus we genieten samen van een sterke kop. Ontbijt is een bak Chobani yoghurt.

Iets voor half tien gaan we naar Anytime Fitness, waar we op de loopband ons warm lopen. Christine doet vandaag mee met de personal training. Sharon heeft een intensieve serie oefeningen voor ons. Christine vindt haar manier van personal training heel fijn en hoopt in Alabama ook zo iemand te vinden. Inderdaad is Sharon geen zachte heelmeester, maar ze houdt ook rekening met individuele beperkingen en laat dan alternatieven zien.

Het uur vliegt voorbij! Thuis halen we Cosmo op en rijden naar Burke Lake Park. Het is helaas niet zo zonnig en windstil, als vorige week, maar toch heerlijk weer om te wandelen. We zetten er flink de pas in en nemen af en toe foto's, maar het doel is een powerwalk, dus ik stop niet zo vaak.

Onze magen knorren bovendien, want dat bakje yoghurt is allang verteerd. Dat geeft extra stimulans om flink door te lopen, want meer dan zeven kilometer is nog een hele afstand! De herfstkleuren zijn op hun hoogtepunt en maken, dat we onze lege magen even vergeten.

Eenmaal terug in de van stel ik de GPS toch snel in op Wegmans, zodat we daar de kortste weg heen nemen. Christine woonde vroeger in de buurt van deze enorme supermarkt en mist hem enorm. Ze vertelt hoeveel duurder en hoeveel minder keus er in de supermarkten bij hun in de buurt is.

Christine loopt nostalgisch en al fotograferend door de groente- en fruitafdeling en langs de vele kazen. Er ligt hier ook een indrukwekkend assortiment Nederlandse kazen, zoals Beemster.


Voor de lunch neem ik een halve bruine baguette met tonijnsalade en linzensoep. Christine schept een selectie van hun vele salades op. We genieten boven met uitzicht over de winkel van het lekkers. Eigenlijk zou ik hier vaker heen moeten, maar het ligt net buiten mijn "radar".

Christine vraagt, of ik nog een kleine wens van haar wil vervullen. Natuurlijk wil ik dat! Ze wil graag langs hun oude huis hier rijden. Dat ligt maar een paar kilometer verderop.

Hier kwam ik vroeger natuurlijk ook heel veel, dus het is grappig die buurt weer in te rijden na meer dan drie jaar. Opeens wordt Cosmo helemaal opgewonden en begint te piepen. We snappen er niets van, tot ik me bedenk, dat hij en ik hier heel vaak kwamen om met Christine te gaan wandelen. Hij herkent na al die jaren deze buurt! Wat een slimme hond!

Helaas voor Cosmo gaan we vandaag niet wandelen hier. Christine merkt op, dat de mensen, die hun huis hebben gekocht, niets aan de tuin doen. Het ziet er inderdaad niet uit. Om Cosmo te ontzien, die het werkelijk niet meer heeft, rijden we maar gauw verder. Hij moet wel erg goede herinneringen aan die wandelingen hebben!

Inmiddels is het helemaal zonnig en twintig graden. Het is lekker genoeg om voor het huis buiten te zitten. We kijken naar de buitenspelende buurkinderen en de mooie vlinders op de struiken. Daarvan kan ik niet laten nog een paar foto's te maken.

Het is zo gezellig om Christine hier te hebben! Zij geniet gelukkig ook echt, al is het moeilijk, want ze zou zo graag weer hier wonen. Door haar ogen gezien heb ik ook nog meer waardering voor dit gebied.

Als Rick thuiskomt rijden we naar Cafe deLuxe. Maandagavond zijn de flessen wijn hier halve prijs, dus Christine en ik delen een fles chardonnay. De rest nemen we mee naar huis.

Het eten is, zoals altijd, perfect. Toegegeven, ik bestel hier altijd hetzelfde, de tonijn mignon. Ook vandaag is die weer zo zacht, dat ik hem met een vork kan snijden. Christine heeft de zalm, die er ook erg lekker uitziet met een pittige pepercoulis. Rick gaat voor de ouderwetse meatloaf, die modern met een cajun saus wordt geserveerd. We smullen allemaal.

Na de zonneschijn van vanmiddag zijn we verbaasd, dat het regent, als we naar buiten komen. Dat was niet voorspeld! Hopelijk blijft de voorspelling voor morgen wel hetzelfde, want dan hebben we zonneschijn nodig. Nu is het lekker computeren en comedy shows kijken en dan op tijd naar bed.

Foto's van Burke Lake en de vlinders staan hier.

12 reacties:

Margreet zei

Dat klinkt allemaal heel gezellig!

Sally zei

Lijkt me inderdaad best moelijk om weer terug te zijn in d eomgeving waar je zo graag hebt gewoond en goede herinneringn hebt liggen. Maar erg gezellig dat ze er nu even is.

Petr@ zei

Het zal voor Christine even slikken zijn om 'haar' tuin er niet zo netje bij te zien liggen. Sowieso moeilijk om weer in je geliefde woonplaats te zijn, terwijl je nu ergens woont waar je liever niet wilt zijn. Is er kans dat ze ooit nog terugkomen of gaan ze dan eerder weer ergens anders wonen?

Wilma zei

Lief dat je erna vraagt op je vorige blog, maar het gaat heel goed met mij.
Ben s'morgens alleen zo vroeg weg, kan nog net je blog lezen,maar heb te weinig tijd om dan nog iets te krabbelen.
Ik ben vanmiddag vrij, dus kan er nu even voor gaan zitten.

Jullie hebben het reuze gezellig,
heerlijk is dat toch om zo'n vriendschap te hebben.

Ik kan me ook gelukkig prijzen met zo'n vriendschap, vriendinnetje
2de klas lagere school,allebei 7 jaar, nu inmiddels 48.
samen erop uit, samen op vakantie.
Terwijl haar zoontje 10 jaar jonger is dan onze jongens, en toch klikt het.

Wel heel pijnlijk om te lezen dat ze zo graag weer in jullie buurt zou wonen.(is er een kans dat dat ooit weer gaat gebeuren?) Jammer dat je geen foto van haar oude huis plaatste, was leuk geweest. Dat zijn weer van die plaatjes waar ik dan weer nieuwsgierig naar ben.

En wat onwerkelijk zoals Cosmo reageert als hij daar weer in de buurt is.
Geniet nog van jullie dagen samen.

Groetjes Wilma loeffen

p.s Beemsterkaas is hier in huis ook de favoriete kaas,het zijn net muizen als ik weer een nieuw stuk heb gehaald.

Annemiek zei

Heel veel plezier nog samen!

Natasja Valentijn zei

Zo te lezen heb je een gezellige tijd met Christine. Geniet er maar lekker van! Wat grappig dat Cosmo de omgeving nog kent, inderdaad een slimme hond!

Ineke zei

Wow, wat zou ik graag eens een paar uur in die supermarkt willen winkelen.
Wat zal Christine straks weer heimwee krijgen als ze weer thuis is.

naomi zei

Hallo

Wat een heerlijke dag hebben jullie weer gehad. En wat zijn de kleuren prachtig. In de herfst. Hier was het mistig en nat.

Maar gelukkig hebben we nog een weekje naar de zon geboekt. En wel al over 16 dagen. gaan we een nijlcruise maken in Egypte. Met hele mooie natuur en cultuur. Dus vast mooie foto's.

Geniet nog van je dagen met Christine.

Groetjes Naomi

Sandrah zei

Wat een schitterende foto's weer. Echt, zo mooi die kleuren.

Het lijkt mij ook niet makkelijk om weer terug te zijn in je oude woonplaats, terwijl je er ook graag weer zou wonen.

En dan zijn er mensen die zeggen dat honden geen herinneringen kunnen hebben! :-)

Sandra

Anja zei

Zo te lezen genieten jullie van de tijd samen. Grappig dat Cosmo zo reageerde.

Ingrid en Michael zei

Wat een sportieve dag, eerst uur training en dan nog 7 km lopen! Heerlijk hoor. Jullie bezoek aan de wijngaard en de foto's daarvan zag er ook wel wel super uit. Je geniet overduidelijk van dit bezoek, dat straalt van je blog af. En dat die Cosmo de buurt nog herkende, bijzonder wel.

Petra zei

@Margreet - Dat is het zeker!

@Sally - Ik merk inderdaad, dat ze het moeilijk vindt.

@Petra - Er is een kleine kans, dat ze terugkomen, maar waarschijnlijk gaan ze naar Florida verhuizen na Alabama.

@Wilma - Fijn, dat het goed met je gaat! Bijzonder zeg, zo'n lange vriendschap, dat hoor je niet vaak. Voorlopig zit het er voor Christine niet in terug te verhuizen.

@Annemiek - Dank je wel.

@Natasja - We vonden het inderdaad heel frappant, dat Cosmo zo'n geheugen heeft.

@Ineke - Als je hier komt neem ik je mee naar Wegmans :).

@Naomi - Wat een heerlijk vooruitzicht een Nijl cruise! Ik ben benieuwd naar de foto's.

@Sandra - Het is inderdaad prachtig hier in de herfst. Duidelijk heeft Cosmo wel een geheugen!

@Anja - Ja, ik voelde me slecht, dat we niet gingen wandelen.

@Ingrid - We moeten wel sportief blijven om het lekkere eten geen impact te laten krijgen ;). Het is erg genieten.