Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 10, 2011

Columbus Day

Na de hele nacht nachtmerries over volle wasmanden te hebben gehad, is het eerste, dat ik vanochtend doe, een van die manden opvouwen. We hebben drie wasmanden, die allemaal vol zitten, dankzij onze tieners. Het gros is baddoeken, waarvan ik een stapel opvouw, waar je u tegen kunt zeggen. Ik draag Saskia op de andere twee manden te doen, want dat heb ik al de hele week gevraagd.

Saskia heeft vandaag vrij van school, dus ruimschoots de tijd om dat te doen. Het is Columbus Day en in Canada Thanksgiving. Columbus Day is nogal een controversiele "feestdag", omdat velen vinden, dat Amerika natuurlijk allang ontdekt was door zijn oorspronkelijke bewoners. Ondanks dat leren schoolkinderen nog altijd over de Nina, de Pinta en de Santa Maria, de schepen van Columbus en kennen zij allen dit gedichtje.

Veel bedrijven sluiten echter vandaag niet, dus Rick moet wel werken, al zijn zijn klanten van de federale regering allemaal vrij. Tegelijk met Rick vertrek ik naar de sportschool. Daar wacht Sharon me al op.

Het wordt een intensief uur met gewichten. Ik blijf het fijn vinden, dat Sharon me net iets verder pusht, dan ik zelf zou gaan. Na afloop wilde ik eigenlijk nog cardio doen, maar het is zo lekker buiten, dat Sharon me aanraadt met Cosmo te gaan wandelen. Ik neem haar advies ter harte.

Saskia wordt door Laura's ouders opgehaald om appels te gaan plukken. Dat is op het moment haar favoriete vrucht, dus dat komt goed uit. Het is er ook de perfecte dag voor, lekker warm en zonnig.

Cosmo en ik lopen bijna een uur door de kleurige buurt. Sommige bomen beginnen echt prachtig te kleuren! Een van de maples lijkt wel in brand te staan. Gek genoeg zijn het er maar een paar, de rest is nog helemaal groen. Ik neem ook weer wat foto's van Halloween versieringen.


Bij Whole Foods haal ik alvast dessert voor de Nederlandse damesavond morgen. Ook neem ik wat sushi mee voor de lunch. Die peuzel ik buiten op het deck op en geniet daarna van het lekkere weer, voorlopig de laatste warme dag. Ik lees en kijk shows online, dus ben gewoon lekker lui en dat bevalt me prima!

Saskia komt met een flinke zak appels thuis en niet veel later komt Rick ook vroeg uit zijn werk. Hij heeft vandaag een zakenlunch thuis bij de eigenaar van het vroegere huis van de Kennedy's hier gehad. De huidige eigenaar is er trots op, wat hij ermee heeft gedaan en gaf een tour van zijn landgoed. Zo zag Rick, waar Bobby Kennedy de moord op zijn broer te horen kreeg. Bijzonder, wel.

Samen gaan we naar Clawes Carpets, want we willen het tapijt in huis geleidelijk vervangen. Ons huidige tapijt is twaalf jaar oud en vooral de katten hebben er de nodige schade aan berokkend.

Voor het einde van het jaar willen we de basement laten doen. Omdat we nogal last hebben van een (of meerdere) kat(ten), die op het tapijt daar plassen, kiezen we speciaal tapijt, dat die lucht en vlekken absorbeert. Ik kan niet wachten! Ook de trap naar boven wordt eindelijk van hout met een loper, een wens van mij, waar Rick voorheen niets van wilde weten. Ook zijn smaak is aan het veranderen, duidelijk.

Als we klaar zijn met uitzoeken is het etenstijd. Rick stelt voor bij Yama sushi te gaan eten. Daar zeg ik natuurlijk nooit "nee" tegen!! Ik dwing mezelf eens iets anders, dan gewoonlijk te nemen, want ik heb hier mijn favorieten. Ik begin met een zeewiersoep, die werkelijk heerlijk is. Daarna een Mexicaanse rol met o.a. jalapeno's en eentje met tonijn en avocado. Alles smaakt weer voortreffelijk en het is gezellig zo met zijn tweetjes.

Tijdens het eten bemerkt Rick, dat hij de verkeerde datum terug heeft geboekt voor zijn reis morgen. Dat is balen, want het kost altijd heel wat om dat te veranderen. Thuis help ik hem daarmee en nu moet hij weer uit BWI vertrekken, maar dan is het wel een heel stuk goedkoper. Hij moet mij gewoon maar als zijn persoonlijke reisagente aanstellen!

14 reacties:

naomi zei

Hallo

Erg he nachtmerries over huishoudelijke taken en dat je ze dan ook nog moet doen. Het scheelt als je ze dan hebt gedaan/laten doen krijg je ook weer rust.

Ik wist niet hoe zijn schepen heette maar nu dus wel. Ja het blijft een dubbel iets. Bijzonder waar rick zijn zaken lunch heeft gehad.

Heerlijk die wandeling door de buurt en weer mooie foto's van de natuur en halloween.

En wat vervelend om 2x op een dag sushi te moeten eten. Ik heb het nog nooit gegten maar ben ook niet zo'n vis mens.

Groetjes Naomi

Bente zei

Ach, als nachtmerries over huishoudelijk werk je ergste nachtmerries zijn dan heb je volgens mij een gelukkig en relaxt leven. :-)
Ik zal je maar niet vertellen over mijn nactmerries. ;-)

Hebben jou kinderen niet wat strakkere taken in het huishouden trouwens? De mijne zijn jonger en daarom nog niet aan een schema gebonden, maar de twaalfjarige mag echt haar eigen was opvouwen en opbergen en hun kamer houden ze ook zelf schoon.
Mijn doel is om ze volledig meedraaiend in het huishouden te hebben zodra ze 15 zijn.
Mijn ex-vriend is ook zo opgevoed en vertelde dat hij sinds hij het toilet moest schoonmaken een netter was bij het gebruik ervan.

Anoniem zei

Mooie foto bovenaan je blog. Ik merk deze foto nu maar op. Staat die daar al een tijdje?

Ook mooie halloween foto's van bij jou in de buurt.

Groetjes van Hilde.

Anja zei

Leuke foto’s van de Halloween versieringen, doet me aan onze Amerika-tijd denken.

Petr@ zei

Huishoudelijke taken; spreek me er niet van. Ik moet zo ook maar eens verder hiermee. Niet echt favoriet.

Ik vind het er altijd zo gezellig uitzien, de tuinen versierd voor Halloween.

Inderdaad beter als jij voortaan de vliegreizen voor Rick inboekt. Als ex-reisagente ben je toch wat preciezer hierin, denk ik. Ik merk tenminste bij mezelf dat ik alles altijd dubbelcheck voordat ik iets definitief maak, net zoals ik altijd deed voor een klant.

Els zei

Misschien moet je gewoon een online reisbureau beginnen. Mensen zeggen welke regio ze willen zien, wat hun voorkeuren zijn, budget enz...Zo ben ik de thuisbasis aan het proberen warm te maken voor Aruba deze winter, enkel op basis van jouw blog !
Groetjes uit het natte Belgiƫ

Anoniem zei

Leuk zo die Haloween versieringen. En de bomen kleuren weer mooi, hier ook.

Wat ik me afvraag is, misschien brutaal om te zeggen, maar waarom gebruiken jullie weer tapijt in de basement? Is het niet veel gemakkelijker om linoleum te gebruiken? Gemakkelijk te onderhouden. En hier in Nederland is de kwaliteit ook zo dat het niet is dat er plastic op de vloer ligt, maar dat het echte tegels lijken en dikke kwaliteit zodat het ook "warm" aanvoelt. Of hebben ze dat bij jullie niet zo?

In Home-makeover programmas USA gebruiken ze ook altijd tapijt, dat verbaasd me dan, zeker als er huisdieren zijn. Of veel kinderen.

Begrijp wel dat ieder zijn eigen smaak heeft, maar bij mij komt er nooit tapijt meer in huis, zelfs geen los karpet ;-)) Misschien ben ik wel gemakkelijk aangelegd. LOL.

Groetjes Tine

Anoniem zei

Zo, dat is geen lullig huisje waar Rick een lunch heeft gehad zeg!
Ik ga donderdag weer lekker sushi eten bij The Red Sun in t Gooi, toch wel de lekkerste sushi van Nederland.......
Ik hoef gelukkig geen huishoudelijke taken te verrichten :-)
Groetjes, Evelyn

Anja zei

Huishoudelijke klusjes, ook niet mijn favoriete bezigheid. Moet vanavond ook weer een mand was strijken :(

Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als het tapijt is vervangen, zeker op de trap zal dat best een verschil maken denk ik.

Bijzondere lunchplek voor Rick, dat maak je ook niet dagelijks mee!

Jeanne zei

Als katten buiten de kattenbak plassen kan dat verschillende redenen hebben. Mijn kitten plast niet meer op de bak als hij vind dat de bak verschoont moet worden. Gelukkig plast hij niet op de vloer maar gaat net zo lang zitten mauwen tot ik hem verschoon. (Iedere 2 dagen)Meestal is de reden aandacht vragen.

Kristel Holsbeek zei

Wow heeft Rick even geluk gehad met zijn lunch;-)
Gelukkig heeft hij een goed vrouwtje die veel van reizen kent;-))
Bah twee keer op een dag sushi eten, ben je niet beschaamd ;-))) HIHI GROTE GELUKZAK ja...super gewoon

Sandrah zei

Jeetje, dat is nog eens een huis! Leuk dat Rick een rondleiding heeft gehad.

Iedere keer als jij schrijft dat je sushi hebt gegeten, krijg ik er trek in! :-)Binnenkort ga ik maar weer eens een avondje lekker sushi eten.

Sandra

Petra zei

@Naomi - Inderdaad, soms gewoon de taken doen en klaar. Maar het is Saskia's taak en die wilde ik niet voor haar doen, zucht.

@Bente - Inderdaad, er zijn veel erger dingen :). En ja, de kinderen hebben zeker taken, Saskia o.a. dus haar was, kamer, afwasmachine en meer, maar dan moet ze ze ook doen, natuurlijk. En na vijf dagen achtereen vragen was ik gisteren toch mijn geduld even kwijt.

@Hilde - Die foto heb ik vorige week veranderd. Deze werd tijdens onze cruise genomen.

@Anja - Inderdaad, dat is echt iets van hier.

@Petra - Rick heeft nu hopelijk ook zijn les(sen) wel geleerd!

@Els - Dat lijkt me best leuk, maar gaat niet zomaar hier.

@Tine - Als het aan mij lag, kwam er ook geen tapijt meer, maar ja, ik woon hier niet alleen ;). Rick is er dol op en ik ben al blij, dat tenminste op de middelste verdieping volgend jaar meer hout zal komen.

@Evelyn - Geniet van de sushi! Mijn huishoudelijke taken zijn gelukkig ook heel beperkt.

@Anja - Strijken? Wa's dat? ;) Serieus, als het even kan vermijd ik dat helemaal!

@Jeanne - Wij hebben al jaren last ervan en van alles geprobeerd. Het ligt zeker niet aan de properheid van hun bakken. Helaas weten we ook niet welke van de twee het doet :(.

@Kristel - Inderdaad, heerlijk, die sushi!!

@Sandra - Ha ha, het werkt dus aanstekelijk ;).

Jeanne zei

Nogmaals ik denk dat het door het gedrag van een van de katten komt. Ik had een al jaren een kater die altijd in zijn bak plaste. Tot op een dag (in een tijd dat ik voor werk veel weg was) ik thuis kwam,hij mij aankeek en voor mijn neus zomaar op het tapijt plaste. Volgens de dierenarts was het een geval van gebrek aan aandacht. En nee je krijgt de vlekken er niet uit.