Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, oktober 05, 2011

Heerlijke zonneschijn

"Wall to wall sunshine" beloofde de weerman ons voor vandaag. Inderdaad schijnt de zon voor het eerst sinds een paar weken enthousiast de kamer binnen. Heerlijk om mee wakker te worden.

Als Saskia naar school is, eet ik mijn yoghurt. Flapjack heeft uitgevonden, dat hij dat lekker vindt, dus ik moet hem regelmatig wegzetten. Die kat bedelt als een hond! Hij is nog zo schattig, dat ik er wel om moet lachen, maar ik laat het toch maar niet toe.

Het is zulk schitterend weer, dat ik eigenlijk niet naar de sportschool wil. Toch zet ik mezelf ertoe om een intensieve drie kwartier op crosstrainer te doen. Helaas kan ik nog steeds niet hardlopen, omdat de pees in mijn rechtervoet nog steeds pijn doet. Wandelen, crosstrainer en stairmaster gaan goed, hardlopen niet.

Thuis lijn ik Cosmo aan, die maar al te graag meegaat. Ik heb nog een jasje aan, maar dat kan al gauw uit. Wat is dit weer genieten! Ik neem wat foto's onderweg. Een ervan is het werkelijk vreselijkste "over the top" huis, dat ik in deze buurt ken!


Toen ik maandag lunchte met Laura vertelde ze me, dat ze ook een stapel tijdschriften meehad, maar dat die te zwaar waren om in de stad mee te sjouwen. Ze liet ze bij de receptie van het Holiday Inn in Rosslyn achter. Ik bel het hotel, dat ik ze op kom halen, ook om zeker te zijn, dat ze ze nog hebben. Dat is prima, dus ik ga op weg.

Of het door de vele regens komt of wat, maar overal zijn wegwerkzaamheden op het moment. Op mijn oorspronkelijk gekozen route sta ik meteen vast, dus maak rechtsomkeerts en probeer een alternatief. Wel handig om sluiproutes te kennen, want nu kom ik zonder oponthoud in Rosslyn aan.

De vriendelijke receptionist van het hotel overhandigt me een zware Schiphol tas. Dat is niet zomaar een stapeltje tijdschriften, dat is een Stapel met een hoofdletter! Dat wordt snel lezen, want ik wil ze dinsdag meenemen en doorgeven aan de andere Nederlandse dames.

Voor Saskia uit school komt, ga ik voor het huis in de zon zitten lezen. Buurvrouw Lorraine is in de tuin bezig en we kletsen weer eens bij. Met dit weer zijn weer veel meer mensen buiten.

Saskia heeft een kapperafspraak bij Lofty Salon. Lauren, de jongere kapster, knipt haar haar weer erg leuk.

Tot mijn schrik zag ik, dat er nog maar 7 mijl benzine in de van zat, dus intussen ga ik even tanken. Ik vraag me wel af of de waarschuwing, die ik altijd krijg, als de tank bijna leeg is, niet functioneert. Die zou met 7 mijl te gaan toch allang aan hebben moeten gaan.

Vorige week vond Saskia de tieneryoga erg leuk en heeft andere vriendinnen ervoor warm gemaakt. Na de kapbeurt halen we Samira op, die ook mee zal gaan. Samira's moeder is thuis en we kletsen even. Het gezin is Iraans en hun huis ruikt altijd naar de lekkerste kruiden.

We hebben nog een half uur voor de yoga begint, dus gaan even langs de Giant. Saskia en ik zijn allebei dol op honey crisp appels, dus die vliegen er doorheen thuis.

Na de meisjes afgezet te hebben, ga ik gauw huiswaarts, want Saskia heeft ook ijs gekocht. Als ik dat in de vriezer wil zetten, zie ik, dat de deur daarvan een stukje openstaat.

Dat was gisteravond ook al het geval en wat ik ook probeer, de deur sluit niet. Waarschijnlijk heeft het iets met de ijsblokjesmaker te maken. Het is vreselijk balen, want nu zit overal rijp op en ik weet niet in hoeverre de spullen erin ontdooid zijn. Die zullen we dus snel op moeten maken.

Online boek ik een afspraak met GE, maar de eerste is pas over een week. Gelukkig hebben we in de basement ook een kleine vriezer, dus ik draag Saskia op haar ijs daar voorlopig te zetten. Hopelijk ontdooit er niet teveel. We proberen telkens als we erlangs lopen de deur dicht te duwen, maar die springt iedere keer weer op een kier, zucht!

Voor het avondeten haal ik General Tso's Surprise van het vegetarische restaurant Sunflower. Dat is werkelijk heerlijk, maar wel het enige gerecht daar, dat ik lekker vind. Het is sojabonen "kip", die ook inderdaad naar kip smaakt, in een lekker pittig sausje met wortels en broccoli. De andere gerechten van namaakvlees smaken echt namaak, helaas.

Sas en ik kijken naar de verschillende sitcoms, terwijl zij haar huiswerk maakt. Gewoonlijk doet ze dat op haar kamer, dus ik vind het erg lief, dat ze mij gezelschap houdt. Het is toch best gezellig zo met zijn tweeen, al tel ik de nachten tot Rick er weer is (al weet ik best, dat andere mannen nog veel langer en vaker op reis zijn).

9 reacties:

Laura zei

Fijn dat je de tijdschriften nog kon ophalen. Heel veel plezier ermee. Omdertussen vermaken wij ons in st. Michaels. Leesze!

Petr@ zei

Altijd leuk, zo'n stapel tijdschriften. Zeker nu je ze nog buiten kunt lezen.

Balen van de diepvriesdeur.

Ingrid en Michael zei

Stoer dat je bij zulk mooi weer toch bent gaan sporten! Het ziet er wel heel mooi uit, die rode bladeren tegen de felblauwe lucht. Gaat alleen mar intenser worden nu, genieten!

Anoniem zei

Na terugkomst van vakantie (ik had ook 5,5 kilo!!! aan tijdschriften mee voor mn vriendin, koffer was 26,5 daardoor maar mocht gelukkig door),heb ik vanaf 26 september bij moeten lezen op je blog, heerlijk zoveel verhalen in te halen. Wat een schattige en aandoenlijke foto van Cosmo met zn kap en geweldige foto van Saskia in haar jurk.
Dramatisch verhaal voor Katja met die zelfmoord (de beste vriend van mn vader heeft een maand geleden met een jachtgeweer hetzelfde gedaan).
Fijn te lezen dat alles goed gaat in Vienna verder.
Groet,
Evelyn

Sandrah zei

Heerlijk om wakker te worden terwijl de zon lekker schijnt. Hier in Nederland is het alweer zo donker 's ochtends. Echt weer wennen.

Gezellig dat Saskia bij je komt zitten.

Sandra

Ineke zei

Wat vervelend dat die diepvriesdeur niet snel gemaakt kan worden.
Veel leesplezier!

Anja zei

Heerlijk dat de zon weer schijnt, geniet ervan!!

Petra zei

@Laura - Jullie hebben prachtig weer! Heel veel dank nog.

@Petra - Ja, heerlijk buiten op de stoep lezen, dat is wel aan mij besteed ;).

@Ingrid - Inderdaad, ik vind het niet leuk, dat de winter eraan zit te komen, maar de herfst is wel altijd zo mooi.

@Evelyn - Jakkes, wat naar van de vriend van je vader :(.

@Sandra - Saskia gaat ook in het donker naar de busstop.

@Ineke - Ik heb inmiddels een tijdelijke oplossing voor de vriesdeur gevonden.

@Anja - Dat doe ik zeker!

Kristel Holsbeek zei

Leuk nog zo prachtig weer te hebben...
hihi die flapjack;-)
wat zonde dat je zo laat een afspraak hebt misschien kan een koord rond de diepvriezer maken zodat de deur toch nog dicht blijft...