Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, oktober 19, 2011

Lijstje afwerken



Vandaag heb ik lang niet zo'n opwindende dag als gisteren voor de boeg, dus ik neem mijn tijd met opstaan. Het regent en mijn bed voelt heerlijk aan. Cosmo en Flapjack doen erg hun best me wakker te krijgen en dat lukt als Flapjack voor de zoveelste keer over mijn gezicht loopt.

Met een kop koffie en een paar gepocheerde eieren doe ik mijn dagelijkse internetrondje: blog reacties, email, Facebook en het Alles Amerika forum. Intussen komt Flapjack naast me liggen spinnen en Cosmo op mijn voeten liggen.

Oei, dit is wel heel gezellig en warm. Het maakt de zelfdiscipline vinden om naar de sportschool te gaan wel erg moeilijk. Pas na een uur lukt het me mezelf een schop te geven en naar Vienna te rijden. Eerst ga ik naar het postkantoor om een pakje naar een kleine Paul Frank fan in Nederland te sturen.

Dan heb ik echt geen excuses meer, dus loop de sportschool binnen. Ik begin met gewichten. Vijf keer twintig squats met iedere keer tien seconden rust ertussen, dan lunges, borstspieroefeningen, rugspieren, kortom, alles komt aan bod. Na afloop stel ik de fiets in op een zware stand en met lezen gaat het halve uur gauw voorbij. Dolblij, dat het uur erop zit, rijd ik weer huiswaarts.

De regen is inmiddels overgegaan in een drup, dus ik neem Cosmo mee voor zijn wandeling. Mijn zus belt net, als ik wegga, dus we praten gezellig bij. Ik zie ook, dat het varken Hornsby weer in zijn Halloween personnage is veranderd. Hij is nu "Count Porkula from Swinelvania", erg grappig!


Onderweg zoek ik mooie blaadjes van maples. Die hebben zulke prachtige kleuren! Ik kies een "boeketje" met de gaafste blaadjes om foto's van te nemen. Al houd ik helemaal niet van regen, de druppels en het licht maken de blaadjes nog mooier.

Na de lunch werk ik mijn "te doen" lijstje verder af, dat is vandaag vrij lang, omdat ik de komende dagen weinig tijd zal hebben ervoor. Dat bevat onder anderen het wassen van het beddegoed van de logeerkamer. Nog drie nachtjes slapen en dan komt Christine! Ik zie er zo naar uit!!

Als ik klaar ben heb ik nog even tijd voor ik Saskia van de sportschool moet halen. Ik trakteer mezelf op een Diet Coke en de Suske en Wiskes, die vandaag aankwamen van Naomi. Nogmaals heel hartelijk bedankt!

Gisteravond vertelde Kai me (ja, echt, de avond tevoren), dat vandaag zijn korte herfstvakantie begint. We wachten dus nu op zijn thuiskomst. Hij brengt eerst een paar andere jongens naar huis. Ik zie er weer erg naar uit hem te zien. Het is wel een beetje zuur voor Katja, want die wil dolgraag naar huis komen, maar heeft geen herfstvakantie.

PS: De reden, dat Meryl Streep, Annie Leibovitz, Barbara Bush, Patricia Nixon en de vrouwelijke senatoren gisteren bij het Capitool waren, was een fotoshoot voor Vogue ten bate van het Women's Museum.

Foto's van de blaadjes staan hier.

12 reacties:

Sally zei

Leuk dat Kai weer even thui skomt en wat gezellig dat Christine ook komt logeren. Quality friend -time.

Pascale zei

Prachtige foto's weer, Petra! Wat een mooie tijd van het jaar is de herfst toch altijd, wat kleuren betreft. Veel plezier met Kai, voor onze 2 was het vorige week herfstvakantie, alleen moest de oudste toch nog elke dag praktijkuren doen.

Marion zei

Ah, makes sense. En dan is de iets jongere dame met de Christian Laboutin-schoenen vast een medewerker van de Voque. Ik vond het al zo apart om iemand zo'n tour te zien doen op die schoenen.

Sneu inderdaad voor Katja, hier hetzelfde verhaal, wij gaan met de jongens op vakantie maar Charlotte heeft volgende week tentamenweek dus die blijft gewoon in Maastricht. Gelukkig hebben we op vakantie internet dus ik kan je gewoon blijven volgen.

HennyB. zei

Mooie foto's van de herfstblaadjes, ze doen het goed op de donkere achtergrond.
Gezellig dat Kai thuis is, wel jammer voor Katja....

Annemiek zei

Dat is echt jongens om dat de dag tevoren pas te zeggen. Vooral Tim kan dat zo goed. Ik kijk wel zelf af en op hun schema om het in de gaten te houden.

Anja zei

Leuke dagen heb je voor de boeg met Kai thuis en Christine op bezoek. Geniet ervan!!
Wel jammer voor Katja dat zij niet thuis kan komen. Komt ze wel thuis met thanksgiving?

Anja zei

Gezellig dat Kai naar huis komt, jammer voor Katja. Prachtig die herfstkleuren!

Ineke zei

Elke herfst ben ik weer een beetje jaloers op die prachtige herfstkleuren bij jullie.
Leuk dat je vriendin een paar dagen komt logeren, alvast heel veel pelzier.

Nina zei

Wat gezellig dat Christine komt! Nog een paar nachtjes slapen en dan... En zo schattig dat Flapjack en Cosmo zo bij je komen liggen. Doet Flapjack dat ook bij Saskia en Rick of is ie erg op jou gesteld? (afgelopen week stond er in de krant een recept van een flapjack, moest nog aan jullie denken...het is iets Engels...maar het leek me niet erg lekker)

Over 'blaadjes' gesproken, ben je toevallig geïnteresseerd in een stapel Esta's, Viva's en Quests? (zoek maar op als je niet weet wat het is, kijk maar of je het wat vindt) Door mijn zieke status heb ik een hele grote stapel en als ik jou daar een plezier mee doe, dan hoor ik het wel. Het kan wel even duren voor ik in de gelegenheid ben ze op te sturen, want er is hier weer wat onheil gaande. (deze keer niet over mij, maar wel erg dichtbij, nog veel onzekerheid)

naomi zei

Hallo

Lekker he met de dieren op de bank. Vindt ik ook zo lekker las Stitch in de winter bij me komt liggen. Mijn kacheltje zeg ik dan.

Prachtige gekleurde bladeren. Zo zie ik ze hier niet.

Wat leuk dat Christine komt logeren. Hoe lang komt ze en wat zijn de plannen samen. En dan komt Kai ook nog even thuis. Gezellig hoor.

Graag gedaan van de tijdschriften en suske en wiskes. is een kleine moeite hoor. Geniet er lekker van.

Hornsby ziet er weer geweldig uit.

Groetjes Naomi

Marion2 zei

Wat heerlijk, Kai thuis tijdens de herfstvakantie. Ik beleef nu de eerste herfstvakantie zonder kind thuis en dat is toch wel wennen. Ik vond het altijd zo gezellig.
Maar rustig is het wel en ik kan precies doen en laten wat ik wil (je moet positief blijven :;)

Mooie foto's van de herfstbladeren. Daar kan ik zo van genieten.

Petra zei

@Sally - Inderdaad, zeker quality time! We gaan allerlei leuke dingen doen.

@Pascale - Ja, sommige maples zijn zo knalrood!

@Marion - Veel plezier op vakantie!!

@Henny - Die donkere achtergrond is onze oprit, ik dacht inderdaad mooi contrast.

@Annemiek - Inderdaad, maar dat maakt het ook een leuke verrassing.

@Anja - Ja, ze komt zeker thuis voor Thanksgiving, maar hopelijk ook eerder, want ze wil een Kerstbaantje zoeken.

@Anja - Het is weer genieten buiten qua kleuren.

@Ineke - Alleen jammer, dat het over een paar weken tot kale bomen leidt ;).

@Nina - Flapjack is echt Saskia's kat. Zodra zij thuis is, ligt hij bij haar en hij volgt haar overal. Tijdschriften vind ik altijd leuk en je doet niet alleen mij, maar ook de andere Nederlandse dames er plezier meer, dus graag. En sterkte met alles!!!

@Naomi - Christine komt tot volgende vrijdag, bijna een week dus.