Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, januari 22, 2012

IJzig weekend

Zaterdag

Voor de tweede ochtend achtereen word ik wakker van de sneeuwschuivers, die langsrijden. Een blik naar buiten laat een, niet voorspelde, witte wereld zien. Er is eerst sneeuw en dan ijs gevallen, dus het is spiegelglad. Ik heb duidelijk het koude weer mee naar het zuiden genomen.

Rick werpt zich vanochtend op als mijn persoonlijke "barista" (de naam voor de medewerkers van Starbucks). Hij maakt een lekkere misto met caramelsiroop en een broodje met ham, kaas en ei voor ons ontbijt. Het gaat er goed in.

Met dit gladde weer ga ik nergens heen en is met Cosmo wandelen ook geen optie. Ik parkeer mezelf dus op de crosstrainer voor een uur. Gelukkig boeit mijn boek en gaat de tijd relatief snel.

Zoals iedere zaterdag halen we lunch bij Quizno's (Rick) en Manhattan Bagel (voor mij). Het is een ware glijbaan buiten. Ik ben dankbaar voor Ricks steunende arm, want ben als de dood voor gladheid sinds ik op mijn 21ste mijn enkel ernstig gebroken heb op "zwart ijs".

Zonder kleerscheuren eten we lunch. Saskia heeft inmiddels weer een hele groep vrienden en vriendinnen hier. Zo leuk vind ik dat ze hier graag willen zijn. Ik wilde vroeger altijd "het huis" zijn, waar mijn vrienden het liefst heenkwamen, maar wij woonden daarvoor te ver af. Ik ben heel blij dat dat voor onze kinderen wel gelukt is.

Rick en ik hebben zin om het grijze, koude weer even te ontsnappen. We wilden de film "We Bought A Zoo" nog zien. Dat blijkt een prima keuze te zijn. Het is een lach en een traan en een mooi verhaal over het gezin, waarvan de vrouw en moeder recentelijk is overleden, dat een vervallen dierentuin koopt. Een aanrader is deze film.


Eenmaal thuis maken we een prachtige zonsondergang mee. Hieronder een van de foto's, de rest staat hier.


Met haar groepje gaat Saskia bij Panera eten. Rick en ik rijden door naar de Lebanese Taverna. Daar krijgen we meteen een tafeltje en smullen van de "mezza". We nemen heel lekkere pittige worstjes, mijn favoriete kibbeh nayeh (rauwe lamstartaar), spinaziecakejes en voor Rick een lamsvleesgerecht.

De hele groep tieners is inmiddels weer terug bij ons thuis. Saskia en een drietal van haar vriendinnen halen Rick over de hot tub open te doen. Daar gaan ze nog tot laat in de avond in (zo laat dat Rick ze om een uur eruit moet bonjouren). Ze blijven dan ook gelijk maar logeren. Lang leve de basement!

Zondag

Na lekker uitgeslapen te hebben, gaat Rick ons wekelijkse Starbucks ontbijtje halen. De dames zijn intussen ook op en voorzien van cereal door Saskia. Een voor een worden ze door hun ouders opgehaald.

Het is nog steeds berekoud met temperaturen onder het vriespunt. Rick strooit zou op de stoep voor ons huis en die achter ons huis, waar morgen de schoolkinderen moeten lopen.

Dan nemen we Cosmo mee voor een wandeling door de ijzige buurt. Veel mensen hebben niets aan hun stoepen gedaan, dus ik loop vooral op de weg. In het Southside Park lopen we over een laag ijs, maar door de zachte ondergrond zakken we er doorheen. Cosmo vindt dat maar wat leuk en dartelt heen en weer.


Rick komt opeens met de mededeling dat hij wel pho wil proberen voor de lunch. Hij moet toch bij Microcenter zijn en Pho Thang Long ligt daarnaast. Hij is wel benieuwd naar die soep, waar Katja, Kai en ik zo gek op zijn. We eten in het restaurant en Rick bestelt de soep met biefstuk, ik met vis. Hij is het erover eens dat het perfect eten voor een dag als vandaag is en nog gezond ook.

Door het ijzige weer komt Peapod vandaag de boodschappen niet bezorgen. Ze hebben pas dinsdag weer een bezorging, dus we halen wat benodigdheden bij de Safeway.

Dan hoeven we nergens meer heen en ik kleed me na mijn douche lekker in mijn sneeuwman fleece broek. De haard gaat aan en Rick begint aan de chili voor vanavond. Hij gebruikt daar het lekkere recept van zijn moeder voor. Binnen de kortste keren ruikt het hemels.


De footballwedstrijd tussen de Baltimore Ravens en New England Patriots gaat aan en we beleven een heel Amerikaanse middag. Wij zijn helemaal voor de Ravens, aangezien Baltimore hier dichtbij ligt.

Het is een spannende wedstrijd, maar helaas winnen de Patriots op het allerlaatste moment. Toch leuk om gekeken te hebben. De Patriots zijn nu het eerste team in de Superbowl (ik ben er dat weekend niet, want dat is het weekend van de Alles Amerika bijeenkomst).

De chili smaakt ontzettend lekker, precies het goede "comfort food" voor zo'n luie zondag. Saskia en Jimmy zijn vanmiddag gaan schaatsen in Reston en hebben ook flinke trek. Het is voor het eerst dat hij bij ons eet. Het is zo'n gewone, gezellige jongen, geen wonder dat Saskia zo dol op hem is.

Rick en ik hebben vandaag echt van elkaars gezelschap genoten. Hij gaat morgen weer voor de hele week op reis, helaas. Gelukkig worden er wel weer flink warmere temperaturen voorspeld voor volgende week. Dat maakt het altijd lichamelijk een stuk makkelijker voor mij.

Intussen heeft Katja ook weer een avontuur meegemaakt. Er is ingebroken bij hen. Katja lag te slapen en de rest was niet thuis. O.a. de X-Box van een van haar huisgenoten werd meegenomen. Het idee dat Katja daar sliep, terwijl er werd ingebroken, niet prettig! Waarom kan zij nu niet een week gewoon niets gaande hebben?

11 reacties:

Anoniem zei

Je maakt toch wat mee met jullie oudste. Gelukkig dat er verder niets gebeurd is. Maar eng is het wel. Mooie foto's.

Groetjes, Jacqueline

Sally zei

he wat vervelend, ik zou ook absoluut niet gerust op zijn dat Katja (alleen) thuis was toen er ingebroken werd.

Anoniem zei

Hoi Petra,
De zons ondergang foto's zijn erg mooi geworden. Vooral de laatste foto is prachtig. Gelukkig wordt het de komende week bij jullie beter weer.

Groet,
Susan

marianne zei

He, wat een naar idee dat Katja thuis was terwijl er ingebroken werd! Toen er bij mij in Utrecht ooit een keer ingebroken was vond ik de gedachte dat er iemand overal had rondgelopen (zelfs voetstappen op het bed) en aan had gezeten al meer dan genoeg, laat staan dat ik ook nog eens thuis geweest was.

Petr@ zei

Vorst is prima, maar vreselijk als het zo glad is dat je moet oppassen waar je loopt.

Wat leuk dat Saskia en Jimmy zijn gaan schaatsen. Ik weet nog dat James en ik dat ook deden toen we net samen waren.

Hè getver, wat een naar nieuws van Katja. Eng idee hoor, dat ze lag te slapen terwijl er iemand in huis was. Gelukkig is ze er niet wakker van geworden.
Er is bij ons vroeger thuis ook ingebroken terwijl wij lagen te slapen, maar wij sliepen boven. Vind ik toch een ander idee.

Anoniem zei

Vanaf een nat curacao bon dia! Ik heb net even alles bijgelezen. Wat is het fijn he om je familie weer te zien. En wat lijkt dat me eng om er achter te komen dat er ingebroken is terwijl je ligt te slapen. Ik hoop dat katja er geen nachtmerries aan over zal houden! Hier zie ik nu steeds meer blauwe lucht tevoorschijn komen dus tijd om het eiland te gaan verkennen en een pandora bedeltje te scoren voor schoonzusje. Die is morgen namelijk jarig. Groeten van Gerda (normaal uit harderwijk, nederland. Nu zo'n 8000 kilometer verder).

Annemiek zei

Dat is echt griezelig! Ik heb het ook eens meegemaakt, Micky en ik lagen boven te slapen terwijl er ingebroken werd. Sta je heel raar te kijken als er opeens dingen weg zijn, en heel griezelig dat er iemand in huis was terwijl je ligt te slapen.

Ingrid en Michael zei

Bah inderdaad een heel eng idee dat er ingebroken werd. Heeft ze niets gemerkt, pas de volgende ochtend? Gelukkig maar dat ze doorsliep.
Verder klinkt jullie weekeind wel lekker knus en gezellig zo samen. Lekker gegeten, vooral die kleine hapjes is zo lekker. Ga je tenminste niet te vol van zitten en toch veel verschillende smaken.

Sandrah zei

Oh bah! Ik weet hoe het is, een inbraak terwijl je zelf lekker ligt te slapen. Zo'n naar en eng gevoel om te weten dat iemand die daar niet hoort in je huis heeft rondgelopen. Niet fijn. Hopelijk voelt Katja zich nog wel veilig in huis.

Sandra

naomi zei

Hallo

Jij en rick wisselen elkaar wel af met reizen. Nu hij weer de hele week weg en dan ga jij volgende week weer. Jullie hebben wel samen een top weekend gehad.

Wel eng als het zo glad met lopen is. De dieren trekken je zo om. Mooie foto's weer. Kan echt genieten van de luchten en natuur op zulke dagen.

Wat een eng idee dat er is ingebroken terwijl je sliep. Bah is er veel waardevols weg of viel het mee. Gelukkig niets gebeurd. Die maaltijd ziet er lekker uit. heerlijk.

Groetjes

Petra zei

@Jacqueline - Ja, erg enge gedachte. Maar gelukkig heeft ze het niet gehoord, want hier in de buurt is jaren geleden een stel doodgeschoten, die hun inbrekers betrapten :(.

@Sally - Nee, helemaal niet fijn, dat!

@Susan - Dank je, ik vond het ook een schitterende zonsondergang.

@Marianne - Hun X-Box is gestolen, daar zijn ze nog het meest van ondersteboven.

@Petra - Katja sliep ook boven en ik geloof dat ze alleen beneden zijn geweest.

@Gerda - Hopelijk blijft die nattigheid niet lang! Veel plezier nog op dat mooie eiland.

@Annemiek - Ja, dat lijkt mij ook.

@Ingrid - Ik denk dat het overdag is gebeurd, anders was Katja niet alleen thuis geweest. Ik ben dol op tapas e.d., lekker veel verschillende smaken.

@Sandra - Gelukkig kan Katja dingen nogal makkelijk van zich af laten glijden.

@Naomi - Inderdaad, ik was een paar keer bang dat Cosmo me omver zou trekken gisteren. Hun X-Box is gestolen, verder hadden ze niet veel waardevols daar liggen, gelukkig.