Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 02, 2012

Over Amerikaans football

Het huis ligt nog in diepe rust, als ik om kwart voor negen opsta. Ik was al een tijdje wakker, maar soms vind ik net die lekkere pijnvrije positie, waar ik eigenlijk in wil blijven liggen. Maar duty calls!

Beneden maak ik koffie en zie op de thermometer dat het opeens een stuk kouder is. Gewoonlijk laat ik Cosmo even uit, maar die slaapt bij Kai op de kamer. Prima, want nu mag Kai buiten met hem rillen.

Sharon wacht me al op bij Anytime Fitness. Het is er druk met wat we de "goede voornemens" menigte noemen. Die komen de eerste twee weken van het jaar fanatiek en dan is alles weer normaal met alleen diegenen van ons, die fitness hoog (of althans in het midden van) in het vaandel hebben.

Al die fanatici maken het moeilijk onze routine af te werken, want het is eigenlijk een te kleine sportschool met te veel leden. Sharon past haar oefeningen voor mij aan en ik voel mijn benen en armen nu al, dus het was succesvol.

Na het uur gewichten ga ik een half uur op de crosstrainer. Mijn boek is weer heel spannend, dus ik besluit er een uur van te maken. Alleen heeft de vrouw op de loopband voor mij net een fan aangezet, die mij zo ongeveer van de machine afblaast.

De fan wegdraaien lukt me niet, ik kan er net niet bij. De vrouw, die hem aanzette, trekt geergerd haar wenkbrauwen op bij mijn poging. Heel on-Amerikaans, want meestal is men vol verontschuldigingen, als men een ander ongemak bezorgt.

Zij is duidelijk ook een lid van de goede voornemensclub, want ze weet niet hoe de loopband werkt. Ik ben al op zoek naar een crosstrainer buiten de storm, maar zie dat ze probeert mijn aandacht te krijgen. Ik ben de enige zonder oordopjes in mijn oor. Wat zij echter niet weet, is dat Nederlanders Oost-Indisch doof kunnen zijn. Die term kennen ze hier niet, maar wat kan dat toch een handige eigenschap zijn.

Op een andere crosstrainer ga ik nog een half uur door en lees lekker verder. Intussen zie ik de ene na de andere bekende. Dat is wel leuk hier, het is een echte buurtgym.

Blij dat ik na twee uur zweten weer klaar ben voor vandaag ga ik huiswaarts. Iedereen is inmiddels op. Rick geniet van zijn zoon thuis hebben en speelt zoveel XBox met Kai als maar kan. Daarna gaan de twee heren lunch halen bij de nieuwe Jimmy Johns. Ik ben ook uitgenodigd, maar grootmoedig laat ik hen samen gaan (lees: ik vind hun menu te zwaar).

We hebben nog wat garnalen, zalm en salade van het weekend over en daarvan maak ik mijn lunch klaar. Als ik naar buiten kijk, zie ik opeens wat wits naar beneden vallen. Even later nog iets wits en dan weer iets wits, het duurt even voor ik doorheb dat dit sneeuwvlokjes zijn. Het zijn "flurries", een van mijn favoriete Engelse schattige woordjes. Het betekent geen sneeuwbui, maar zo af en toe een sneeuwvlok.

Rick wil vanmiddag thuisblijven om de Outback Bowl te kijken tussen Michigan State en University of Georgia. Het wordt een heel spannende wedstrijd, die Michigan State in de derde overtijd met drie punten wint.

Rick is na al die jaren nog echt helemaal fan van zijn vroegere college en dat zie ik bij de meeste mensen hier. Morgen zullen de Virginia Tech vlaggen weer overal in de buurt wapperen, als zij in hun bowl spelen in New Orleans, waar Katja nu hopelijk veilig is aangekomen.

Vroeger was ik altijd een enorme voetbalfan en vind het nog steeds leuk om te kijken, maar ik moet zeggen dat ik het Amerikaanse football eigenlijk nog leuker vind. Ik snap mensen, die zeggen dat het saai is niet, ik denk dat die dan de regels niet kennen. Vooral college football vind ik erg leuk om te kijken.

Tijdens mijn wandeling met Cosmo, die zich dit keer voorbeeldig gedraagt, zoek ik naar foto's voor mijn dagelijkse zwart-wit bijdrage. Het wordt vandaag een abstract. Ik ben wel benieuwd of jullie kunnen raden wat het is. Rick had er zelfs even moeite mee. Hieronder plaats ik de foto, wie raadt het eerst?


Rick wil ook heel graag de Rose Bowl kijken, want Wisconsin is de reden dat Michigan State daar niet in speelt. We gaan daarvoor naar Velocity Five, de sportbar met veel tv schermen. Kai gaat ook mee.


Het is een enorm restaurant en er is vrijwel niemand. We bestellen een voorafje en een hoofdgerecht, die allemaal tegelijk worden gebracht. Daar protesteren we tegen en dan hoeven we niet voor het voorgerecht te betalen. Wel slim van de manager, want anders had hij onze hoofdgerechten opnieuw moeten laten maken, waarschijnlijk duurder. Ach, het is eten, ik zal dit restaurant niet aan anderen aanraden, behalve dat het erg leuk is er sportwedstrijden te kijken.

Overal lees ik dat de Kerstbomen en -versieringen al opgeruimd zijn. In onze cul de sac zijn twee huizen zo goed georganiseerd. Bij ons gaat dat pas komend weekend gebeuren. Ik vind deze Kerstboom ook gewoon gezellig, andere jaren blokkeerde hij de tv, dit jaar niet. Er zijn mensen, die ze tot februari laten staan, maar zover zullen we ook weer niet gaan! Maar nog even die gezelligheid van de feestdagen door laten gaan, daar ben ik niet tegen.

26 reacties:

Margreet zei

Een..eh..ijzeren ketting? Aan een ...ja..weet niet...hek?
Ik ben helemaal geen football fan, ken de regels ook niet. Hier doen we aan ice hockey...go Avs!

Anita zei

Ik zit hier gezellig met ons college kids de Tostitos bowl te zien. OSU uit Oklahoma tegen Stanford. Tuurlijk zijn wij voor OSU. Vind collegefootball veel mooier dan NFL.

Ik denk een kinderschommeltje?

Sally zei

ook hier geen football kenner. Valt me wel op dat de int school hier de sport wel aanbiedt. Wbt de foto een kettingslot?

Becs zei

Ik vind het normaal gesproken ook wel gezellig om de boom te laten staan, maar dit jaar was ik blij dat hij weg was.

Anoniem zei

Hier ook de kerstboom al opgeruimd want Deirdre gaf gisteren haar feestje voor vriendinnen. Ik denk bij de foto ook aan de ketting van een schommel.
Groetjes,
Sylvia

José zei

Ik gok op een brandweerpaaltje, z'on rode weetjewel?

Hier is de kerstboom ook alweer het huis uit, ik vind het maar kaal!

Haha ik zie je sportschool incident helemaal voor me! Haha!

Nina zei

Allereerst wens ik jou en je gezin natuurlijk een fantastisch 2012 toe! En ooooh ja, vreselijk die goede-voornemens-sporters.
Ik moest erg lachen om je stukje over oostindisch doof zijn!

Marieke zei

Mooie foto heb je gemaakt. Ik hou wel van dat soort abstracte foto's. Ik denk overigens ook dat het een brandkraan is.

Alice zei

Hier ook zo iemand die de boom snel opruimt. Ik ben dol op mijn kerstversiering maar eens voorbij is het voor mij ook echt voorbij.

Anja zei

Heel gezellig die kerstboom maar na de kerst heb ik er genoeg van. Je foto........ik denk ook een brandkraan.

Els zei

Wij laten de kerstboom ook nog even staan, hij is nog zo mooi en ik vind het zo gezellig.
Bij ons wordt traditioneel de kerstboom gezet nadat Sinterklaas is geweest, en blijft hij staan tot Driekoningen op 6 januari.
Op je foto zie ik een ketting maar ik kan niet raden van wat.

Suus zei

Goedemorgen....
Wat een kou ineens bij jullie. Hier is het nog steeds rond de 10 graden. Wel onstuimig weer vandaag.. regen en veel wind.

De kerstboom was ik 1 januari al beu. Ik kreeg het op mn heupen en heb meteen alle kerstversieringen weggehaald!

Een fijne dag vandaag!

Coralie zei

allereerst de beste wensen, Petra, voor jou en je gezin!
Hoop dat jullie een mooi jaar tegenmoet gaan, met vooral veel gezellige momenten samen en dat iedereen in goede gezondheid blijft.
vervelend zeg, die mevrouw bij de sportschool. Kan ze haar vragen niet kwijt aan een begeleider?
Ik denk ook dat het een paaltje is waar een ketting aan hangt, van die plaatjes die je bij huizen ziet, als afscheiding van hun erf.
wel een mooi idee, elke dag een foto. Sluis het door naar een vriend van me, die ook dol is op fotografie.

Marie zei

een fietsslot?

Anoniem zei

In de sportschool waar ik sport was het gisteren ook vol met mensen die een paar keer komen. Dat duurt inderdaad een paar weken en dan blijven de echte sporters weer over.
Ik denk ook dat het een brandweerpaaltje is. De ketting zit volgens mij vast aan de top van de paal.
Groetjes,
Anja L.

Anoniem zei

Ik dacht ook direct aan een USA brandweerpaal (voordat ik de reacties hier las :-) ) Geweldig zoals je oost indisch doof was, ben ik ook goed in hahahaha.
Wat zielig voor Kai, het lijkt me echt een lieverd, maar what doesn't kill you makes you stronger and his time will come!
Groetjes, Evelyn

Nicole zei

De kerstboom blijft bij mij altijd staan tot driekoningen op 6 januari. Ergens het weekend daarna wordt hij afgebroken. Dit jaar valt het op vrijdag, dus da's gunstig. Wel mis ik dan al dat gezellige licht de eerste tijd.

Ik denk dat jouw foto ook een brandkraan is. Wel heel mooi gemaakt trouwens.

naomi zei

Hallo

Bij de foto dacht ik dus ook aan een brandweer paaltje. Echt USA gevoel. Zeker als het in kleur is.

Ik heb hier 1x een american football wedstrijd meegemaakt in de amsterdam arene van amsterdam Admirals wat een spektakel. En zeker ook de cheerleaders erbij. Alleen continu die reclame dat maakt het zo langduren.

Ik ga me zo ook inschrijven voor de sportschool en dan voorla cardio en conditie training doen.

Vanavond naar een musical Zorro ben benieuwd.

Groetjes Naomi

Anja zei

Mijn eerste reactie op je foto was ook een rode brandkraan. Wel een leuk idee, dat Picture-a-Day Challenge.

Bij ons staat de kerstboom ook nog, komend weekend zullen we alles opruimen. Bij ons thuis bleef hij altijd staan tot drie koningen op 6 januari en dat probeer ik nu zelf ook altijd, het ligt altijd een beetje aan de datum waarop de bomen opgehaald worden.

Petr@ zei

Ik heb geen idee wat je foto is; het lijkt me een ketting ergens omheen. Ik ben benieuwd.

Ha ha, ik moest zo lachen om je opmerking over het Oost-Indisch doof zijn. Ik geef je helemaal gelijk dat je dat op dat moment was.

Ik heb geen verstand van American football, maar ik zie het hier natuurlijk ook nooit. Het lijkt me wel een leuke sport op eens een wedstrijd van te zien.

Is Katja goed aangekomen in New Orleans?

marianne zei

Volgens mij zijn dit een paar losse afleveringen, en start er begin zomer weer een nieuwe serie.

Leuk idee, elke dag een foto! Ik gok ook op de brandkraan.

Anoniem zei

Leuke foto opdracht waar je aan mee doet!
Een paal met kettingen er omheen... Geen idee wat precies, maar het ziet er mooi uit.

Vreemd, want ik ben ook een grote kerstboom/kerstversieringen fan, maar vandaag voel ik echt de behoefte om alles netjes terug op te gaan bergen, en dat ga ik dadelijk dan ook doen.

Anoniem zei

Petera en familie, als eerste een heerlijk 2012 toegewenst!
Hier staat de boom + alle versiering ook nog na een heftig (lees errug laat) nieuwjaars-weekend. Moet deze week dan maar 's avonds gebeuren want vanaf zondag zit ik met m'n collega's in Oostenrijk en dan duurt het nog anderhalve week voordat we naar Curacao gaan. Vandaag alle tickets/stoelen/entertainment geregeld dus buiten de koffers inpakken na zijn we er klaar voor! Heb er zo'n zin in! Jullie nog plannen voor een reis?
Groetjes maar weer uit Harderwijk,
Gerda

Ingrid en Michael zei

Lijkt me erg gezellig in een sportsbar naar een wedstrijd kijken.
En jij zelf ook weer een flinke sportroutine achter de rug! Raar inderdaad dat ze omkeek alsof ze zich stoorde dat ze last veroorzaakte met haar wind. Ik ervaar inderdaad als ik in de usa op vakantie ben eerder het tegendeel. Ik merk het hier ook hoor, meer drukte in de sportschool. Duurt inderdaad meestal maar even.
De kerstboom mag bij mij ook nog even blijven staan, ook donderdag of dit weekeind pas weer weg. Hier liggen allemaal bomen op straat. De meeste zetten 'ma dus al bij het vuil.
Ik heb je foto ook niet kunnen raden, dus ben benieuwd.....
Groet,
Ingrid

Petra zei

@Margreet - Football was echt zo iets wat ik wel moest leren leuk vinden, want al mijn vrienden waren de eerste jaren hier fanatieke fans.

@Anita - Ik vind college football ook stukken leuker!

@Sally - Het is wel een harde sport, Kai heeft het een jaar gespeeld, maar ik ben blij daarna niet meer.

@Becs - Kan ik me ook voorstellen, ik hik alleen ook altijd zo tegen dat opruimen op

@Sylvia - Ook een goede reden om op te ruimen. Dat is de reden dat wij bijna nooit voor Saskia's verjaardag optuigen.

@Jose - Goed geraden! Ik schrijf het straks nog wel in mijn blog.

@Nina - Dank je! En die goede voornemens zijn waarschijnlijk universeel.

@Marieke - Helemaal goed!

@Alice - Eigenlijk voor mij ook wel, maar dat opruimen is zo'n rotwerk ;). Daarvoor moet ik er echt meer dan genoeg van hebben.

@Anja - Helemaal goed!

@Els - Hier ook tot 6 januari meestal. Dit jaar waarschijnlijk tot de 7e.

@Suus - Ja, vreselijk koud opeens en nu hebben we problemen met de verwarming :(.

@Coralie - Ja er zijn zat begeleiders, dus ze was gewoon lui.

@Marie - Nee, een brandkraan

@Anja - Inderdaad, hier net zo.

@Evelyn - Dat is precies wat wij hem zeiden. Ooit zal een meisje een heel fijne vent aan hem krijgen.

@Nicole - Inderdaad, hier ook tot 6 januari ongeveer. Deze boom ergert me niet, want hij is niet zo breed.

@Naomi - Goed zo, lekker gezond bezig zijn. Hoe was de musical?

@Anja - Hier laten mensen hun boom nog veel langer staan, ze worden dan ook de hele maand nog opgehaald.

@Petra - Ja, gelukkig wel, ze heeft het er fantastisch. Het is natuurlijk ook een heel leuke stad.

@Marianne - Wel leuk om zo te zien wat er van de boer(inn)en is geworden.

@Elke - Eigenlijk vind ik het met dit koude weer nog gezelliger!

@Gerda - Oei ja dat wordt aanpoten dan! Wel erg leuke vooruitzichten voor jullie!

@Ingrid - Hier ook allemaal bomen langs de weg, hoewel de meesten ze ook tot volgend weekend laten staan.

Anoniem zei

Over Amer.football
Op ESPN Amerika is die wedstrijd al 2 keer langsgekomen,(als herhaling). Haast iedere dag is
er wel een wedstrijd te zien in
Nederland.

Groet,
FK.