Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 31, 2012

Inpakdagje

Rick en ik hebben beiden niet lekker geslapen (allebei sinusproblemen, grrrrr!), dus we blijven wat langer liggen. Ik hoor het al aan de zingende vogels dat het vandaag weer een lenteachtige dag gaat worden. Mijn lichaam zal zeker niet aangepast zijn aan de Nederlandse temperaturen.

Saskia heeft vandaag weer vrij van school (einde kwartaal) en zij en ik eten samen ontbijt. Saskia een enorme bak Cheerios met yoghurt en ik mijn twee gepocheerde eieren met kaas en Tabasco.

Dan moet Saskia naar haar oppasbaantje. Ze had gisteren gezegd dat ze kon, maar wil nu eigenlijk helemaal niet. Ik laat haar het niet afzeggen, want dan had ze gisteren moeten zeggen dat ze niet kon. Nu rekenen die mensen op haar. Na afloop is ze toch blij gegaan te zijn, want ze kreeg maar liefst $11 per uur. Daar kan ze weer heel wat Bath and Body Works dingen voor kopen, ha ha.

Intussen ga ik naar de sportschool en doe daar een uur op de crosstrainer. Het is dat ik morgen niet kan sporten, anders was lang met Cosmo gaan wandelen met dit prachtige weer. Ik neem hem wel mee voor een wandeling, maar maar voor vijf kilometer.

Het is tijd om de tassen, die ik mee naar Nederland wil nemen, tevoorschijn te halen. Ik neem twee grote duffels mee, maar zie dat de oudste, die we al jaren hebben, een flinke scheur heeft. Met hoe men bagage behandeld op de vliegvelden zie ik zo'n "grappige" reclame voor me, waarin mijn tas helemaal kapot op de band ligt met al mijn spullen eruit.

In overleg met Rick besluit ik dan maar een nieuwe tas te gaan kopen. Bij Macy's is er een uitverkoop, dus ik rijd naar Fair Oaks Mall.

Er zijn hier twee Macy's (ja, echt), maar ik ga naar de originele. Ik weet precies waar de bagageafdeling is daar, precies naast de ingang, dus heel handig. Ik weet ook al welke tas ik wil, namelijk de groene versie van degene, die we al in oranje hebben.

Thuis zijn de schoonmaaksters binnen bezig, wat mij een prima excuus geeft om buiten te gaan lezen. Het is inmiddels maar liefst 19 graden! Wauw, deze januari was wel een van de warmste, die ik me in lange tijd kan herinneren (het record voor vandaag staat op 21 graden, dus het is niet heel ongewoon). Tot mijn verbazing zie ik een witte vlinder, dat op 31 januari!

Terwijl ik zit te lezen mag Cosmo ook mee naar buiten. Ik ben nog steeds zo blij met een hond, die echt bij mij wil zijn (vooral omdat ik snoepjes bij me heb, maar goed). Onze vorige hond Brynna ging er, zodra de voordeur openging, als een pijl vandoor, waardoor ze een keer gescalpeerd werd door een Jeep (en het overleefde, want ze werd twaalf).

Cosmo gaat nooit verder dan twee tuinen bij me vandaan. Vanmiddag doen we een spelletje met stukjes Beggin Strips. Ik gooi een stukje de tuin in en Cosmo gaat het zoeken. Zelfs als hij niet ziet, waar het valt, is hij daar verbazend goed in. Duidelijk is het reukorgaan van een hond sterk ontwikkeld!

Als de zon achter de huizen is verdwenen ga ik inpakken. Mijn tassen zitten vol warme dingen, zelfs mijn lekkere fleece pijama met de sneeuwpopbroek gaat mee. Lekker bij de open haard straks bij Petra, die zij zo te lezen vaak aanhebben.

Nu krijg ik er nu helemaal zin in, want dit is best een bijzondere reis voor mij. Voor het eerst met maar weinig familiebezoek en veel tijd met Petra en leuke nieuwe ontmoetingen (en een wederzien met een vriendin, die ik al sinds mijn studentenjaren niet meer heb gezien, hoi Marianne!). Het is ook voor het eerst dat ik alleen naar Nederland kom sinds 1994, toen ik kwam om afscheid van mijn lieve oma's te nemen.

Rick is de volgende met sinusproblemen, hij voelt zich er erg moe door. We bestellen Friends Kabob voor het avondeten. Daarna lekker bankhangen met zijn drietjes. Mijn zus belt via Skype, wat ze net nieuw heeft, en het is weer leuk haar, D en S te zien, zeker ook voor Rick en Saskia. We bellen ook meteen Katja, die net online komt. Dit is voor het eerst in jaren dat Katja en mijn zus elkaar gesproken hebben. Lang leve de moderne technologie!


Een blog zonder foto is saai, dus hier onze knuffel nog eens

15 reacties:

Margreet zei

Goede reis morgen en heel veel plezier!

Anoniem zei

Petra, een goede reis naar Nederland. Geniet er van aangename momenten en gezellig samenzijn.

Nel zei

Goede reis en een heel fijne tijd in Nederland. Ik ga zondag naar Nederland en voor mij is het er een stuk warmer. Hier in Oekraine is het heel koud, deze week wel tot -30 celcius!
Keep warm!!

Karin zei

Goede reis en veel plezier in Nederland!

Annemiek zei

Alvast een hele goede reis en veel plezier in Nederland!

Anoniem zei

Hele goede reis!
Wat jammer dat ik dinsdag moet werken (en mijn collega net dan vrij heeft), het had me heel leuk geleken om je te ontmoeten.
Veel plezier in Nederland.
Groetjes,
Anja L.

marianne zei

Ja, echt bijzonder he, na zoveel jaar, heb er echt zin in!

Heel goed van die pyjama, die gaat beslist van pas komen :-)...

Tot dinsdag,
Marianne

Petr@ zei

Die warme kleren heb je hier op dit moment wel nodig! Het is bar koud, maar gelukkig droog dus niet glad.
Ik ben benieuwd hoe het je bevalt in Nederland na al die jaren.

Bibi zei

Fijn dat je er in Nederland geen familie marathon van hoeft te maken, lekker echt even op vakantie. Nou, veel plezier!

Anja zei

Goede reis en veel plezier in Nederland. Ik verheug me erop om je zaterdag weer te ontmoeten.

Sandrah zei

Goede reis naar Nederland en heel veel plezier met veel gezellige momenten!

Sandra

Petra zei

@Margreet - dank je!

@Anoniem - Bedankt!

@Nel - Jee, -30 is wel heel erg koud!

@Karin - Dank je, volgende keer spreken we af.

@Annemiek - Bedankt!

@Anja - He, ja, inderdaad jammer. Hopelijk volgende keer beter.

@Marianne - Dat denk ik ook.

@Petra - Ik kan wel tegen een beetje kou, gelukkig, vooral als het droog is.

@B. - Inderdaad, vind ik ook erg fijn.

@Anja - Ik zie er ook erg naar uit.

@Sandra - Dank je wel.

naomi zei

Hallo zijn mooie tassen en volgens mij ook erg handig. Groot gelijk je lekkere fleece pyama mee. Ik heb vandaag zelfs een thermo broek gekocht om mijn benen warm te houden.

Groetjes Naomi

Kristel Holsbeek zei

Veel plezier in Nederland en hopelijk is het niet te koud voor je zodat je op en top kan genieten!!

what is lactobacillus acidophilus used for zei


You should start packing for your move at least 3 weeks before the reich. Start the packing process, it will be easier when the date of your move is approaching.