Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 25, 2012

Kaakholteproblemen terug

Nadat het aanvankelijk beter leek te gaan, kreeg ik eergisteren weer erge last van mijn kaakholtes. Ik negeerde het maar en nam de neusspray, die de dokter had voorgeschreven netjes door. Ook vanochtend word ik weer wakker met pijn.

Soms gaat het na het sporten beter, dus ik doe een uur op de crosstrainer bij de gym. Dit keer helpt het niet en ik besluit er dan toch maar weer naar te laten kijken, want ik wil eraf zijn voor ik naar Nederland vertrek.

Wonder boven wonder kan ik om half twee bij de dokter terecht. Onderweg stop ik bij Plaka Grill, want ik heb enorme zin in hun avgolemono soep. Ik ben niet de enige, die dit restaurant goed vind, het is er propvol. Ik moet zo lang op mijn soepje wachten dat ik me naar de dokter moet haasten.

Gelukkig ligt deze praktijk ook midden in Vienna. Ik hoef niet lang te wachten en krijg een van Nurse Practitioners te zien. Dat vind ik wel fijn, want die grijpen meestal niet meteen naar de antibiotica. Ook dit keer is dat het geval.

Ze schrijft me eerst een sterkere neusspray voor, die ik in combinatie met Sudafed moet nemen. Ze wil dat ik eerst kijk hoe ik me hierbij voel. Omdat ik vertel naar Nederland te gaan vliegen volgende week geeft ze me een recept voor antibiotica mee, die ik alleen mag vullen als ik me zaterdag nog niet beter voel. Maar hopen dat dat wel het geval is dan!

Nu ik toch in Vienna ben, ga ik nog wat dingen van mijn lijstje voor de reis doen. Bij Whole Foods haal ik Jetzone, het homeopatische middeltje tegen jet lag. Dit keer ga ik het ook op de terugreis slikken, want na Italie had ik hier thuis ergere jet lag, dan in Rome.

De manager van onze Suntrust bank belde vanochtend dat mijn euro's zijn aangekomen. Die moet je hier een paar dagen van tevoren bestellen. Het is duur om in Nederland te pinnen met onze debit card, dus ik wilde alvast wat cash meenemen. Wat zijn euro's toch mooi in vergelijking met dollars, al zijn de nieuwere dollarbiljetten tenminste wat kleuriger.

Als laatste ga ik naar Hudson Trail Outfitters. Hier heb ik jaren geleden mijn favoriete (reis)toilettas gevonden. Die gebruik ik niet alleen op reis, maar ook dagelijks, dus mijn oude valt bijna uit elkaar en zou nog een reis niet overleven. Gelukkig verkopen ze dat merk nog steeds en ik neem een leuke blauwe mee.

Intussen is het weer heel aangenaam en zonnig weer. Ik nader het einde van de tweede mystery in de Emma Lord serie van Mary Daheim. Ik neem een Diet Coke en ga buiten voor het huis in de zon lezen. Deze boeken lezen ook weer zo heerlijk weg!

Saskia komt later thuis, want ze heeft haar "mentie", zoals ze het meisje noemt, gehad op de basisschool. Dit vrijwilligerswerk vindt Saskia duidelijk leuk. Het zal straks ook goed staan op haar college aanvragen. Jimmy komt ook vrijwel meteen hierheen, wel gezellig dat ze hier zijn, in plaats van bij hem thuis.

Intussen is het me vandaag dus weer niet gelukt om een flinke wandeling met Cosmo te maken. Ik speel daarom maar een half uur met hem in de tuin met zijn vieze eendje. Mijn zwartwitte foto van vandaag is ook een portret van mijn viervoetige vriendje.


Cosmo heeft het, als Rick er niet is, heerlijk, want mag dan naast mij in bed slapen. Hij weet feilloos dat dat niet mag als de baas er wel is. Ik vind het zo gezellig dat warme hondenlijf tegen me aan. Dat gaat vanavond vroeg gebeuren, want ik wil per se snel beter worden!

22 reacties:

Margreet zei

He balen, dat je nu weer last hebt. Inderdaad zorgen dat je eraf komt voor het vliegen. Neem je regenpak maar mee naar NL, het schijnt er takkeweer te zijn. De week dat ik er was was het de helft mooi rustig vriesweer en de andere helft zeikregen. Maar goed, je komt er natuurlijk ook niet voor het weer, haha.

Bente zei

Oh jakkes, ziekig voor je naar NL gaat. Ik ben bijna nooit ziek maar had een enorm zware verkoudheid toen ik naar NL ging en dat was niet leuk.
Hoop dat jouw ziekigheid snel overgaat.

Marieke zei

Ziek zijn is niet fijn, maar het is helemaal vervelend als je bijna op reis gaat. Beterschap!

Alice zei

Ik ga alvast duimen dat je snel van je pijn verlost bent!

Geniet maar lekker van de aangename temperaturen daar. Hier is het echt wel koud.

Anoniem zei

Het is ook heerlijk om te slapen met zo'n lekker warm en harig lijfje tegen je aan! Onze honden zijn niet zo groot, dus liggen altijd bij ons. Ieder heeft er dus één ;-) Veel beterschap, en niet te lang wachten met de antibiotica hoor, volgende week moet je wel weer beter zijn. Tot gauw!

Marie zei

Heel veel beterschap, op tijd fit worden voor je reis naar NL!

Ann zei

Ik hoop inderdaad dat je snel beter bent !
Komt Cosmo dan niet heel zielig doen als Rick er is ?
Zoiets lukt dus niet met de beagle hier thuis, hij komt dan constant "vragen" (echt geluiden maken :-) ) of hij er bij mag ...

Anoniem zei

Ten eerste heel veel beterschap! Holte-problemen zijn altijd heel vervelend.
Ik kom nog even terug op het 5 minuten planken. Helaas kan ik het filmpje niet openen zodat ik niet helemaal weet wat je met tummy tucks bedoelt. Ik heb het 5 minuten achtereen planken vanochtend in de sportschool ook gedaan en het is gelukt! 2 minuten planken op de ellebogen, daarna 1 minuut zijplank op elleboog en nog 1 minuut zijplank andere kant en daarna met gestrekte armen. Dit is zo'n goede oefening voor je core!

groet, lauren

Annemiek zei

Hopelijk ben je er snel weer vanaf!

Bibi zei

Oei dat is niet fijn, ik hoop dat het op tijd weer over is!

Anoniem zei

Hoop dat je medicijnen werken voor je gaat vliegen, dat is altijd vervelend.

Met Reus ging het prima, als beloning zijn we naar een stuk hei gegaan waar hij nog nooit was geweest zodat hij lekkere luchtjes had.

Groet, Bea

Natasja Valentijn zei

Hopelijk voel je je snel weer wat beter! Beterschap hoor!

Petr@ zei

Hopelijk helpt deze neusspray beter en tja, anders toch maar aan de antibiotica. Al kan ik me voorstellen dat je dat liever niet hebt.

Leuk is dat hè, als je buitenlands geld op kunt halen bij de bank. Dan nadert de vakantie snel. Trouwens, ook wij moeten onze dollars vooraf bij de bank bestellen. Ze hebben niets meer op voorraad. Al kun je volgens mij wel dollars pinnen op Schiphol.

Beterschap en geniet van Cosmo's gezelschap 's nachts tot Rick weer terug is (ha ha, dat klinkt wel erg vreemd, bedenk ik me nu.)

syl zei

Oei hopelijk stukken beter dan nu met het vliegen!
Het miezert hier nu in NL dr laatste dagen, maar vanaf morgen komt hier zeker voor een week de vrieskou tevoorschijn...
Je lijkt er wel en abonnementen op te hebben wanneer je ergens naar toe gaat!

tineke zei

Silvia Witteman heeft 3 jaar in Bethesda gewoond en woont vanaf aug 2010 weer in Amsterdam. Haar schrijfstijl is hilarisch; ze vergroot alles uit en lekker leesvoer; iets voor in het vliegtuig': titel 'Ik verzin dit niet.'Ze deelt je mening over Bethesda.
Mooi zonnig vriesweer volgende week, gezond weer en je lekker warm in wol 'inpakken'.
alvast prettig weekend, Tineke

naomi zei

Hallo Balen dat je weer zo'n last hebt van je neusholtes. Hoop dat de medicijnen aanslaan. Kan je alleen de tip van stomen geven.

Die toilet tas ziet er echt ideaal uit en zeker ook voorop reis. Mooie maat. Hier ook maar eens naar zo iets zoeken.

Lekker he dat warme hondenlijf tegen je aan. Stitch ligt altijd bij ons in bed zelfs helemaal onder de deken zo lekker warm.

Wat leuk dat je euro's in huis hebt. Ik pin altijd mijn dollars gewoon op de luchthaven. en naar Egypte heb ik geld gehaald bij GWK wissel kantoor op het station.

Groetjes Naomi

Hester zei

Beterschap!

Sandrah zei

Beterschap! Hopelijk ben je er vanaf voordat je in het vliegtuig stapt.

Sandra

Petra zei

@Margreet - Lijkt erop dat het weer net zo wordt als ik er ben. Maar inderdaad in februari verwacht je niet veel anders.

@Bente - Dank je!

@Marieke - Jij ook bedankt.

@Alice - Ik zal warme kleding meebrengen.

@Jasmino - Daar doe ik dus echt alles aan. Grr, ik ben eigenlijk nooit ziek anders. Cosmo neemt overigens bijna net zoveel plaats in als Rick, hi hi.

@Marie - Dank je.

@Ann - Nee, Cosmo weet feilloos dat dit alleen mag als de baas er niet is. Sterker nog, hij springt 's ochtends als Rick al op is weleens op het bed, maar als hij Rick de trap op hoort komen er gauw weer af.

@Lauren - Supergoed van je! Ik vond het wel moeilijk, hoor. Tummy tucks zijn als je je benen richting je schouders doet, weet het even niet beter uit te leggen.

@Annemiek - Dank je.

@B. - Jij ook bedankt.

@Bea - Bij de mannelijke dieren heb ik toch ook vaak het idee dat de genezing veel sneller gaat dan bij vrouwtjes.

@Natasja - Dank je wel.

@Petra - Toch grappig, ik heb altijd het idee dat de Nederlandse banken allerlei vreemde valuta voorradig hebben. Maar ik realiseer me dat dat nog uit de tijd van de gulden stamt.

@Syl - Inderdaad, bij mijn zus is het nu ook weer warmer. Maar vrieskou met zon vind ik niet erg.

@Tineke - Heerlijk, zon! Ik hoop dat dat blijft. Tegen vriesweer kun je je inderdaad kleden. Ik heb weleens een paar kolommen van Sylvia gelezen toen ze hier nog woonde.

@Naomi - Pinnen in het buitenland is bij onze bank duur! 8% per keer. Euros bestellen scheelt geld.

@Hester - Dank je!

Anja zei

Beterschap, hopelijk ben je opgeknapt voor je reis naar nederland. Mooie foto van Cosmo!

naomi zei

Nog even over het pinnen. Ik bedoel ik pin dollars op schiphol cash. En dan evt in het buitenland kost me 2 euro extra in niet euro landen. Dus te doen. En je bedoeld denk ik colums ipv kolommen. groetjed

Petra zei

@Anja - Dank je!

@Naomi - Inderdaad, ha ha, columns natuurlijk