Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 11, 2012

Shopping de "sales"

Waarschijnlijk ben ik te ongeduldig, maar ik word weer wakker met een kriebelhoest en gewoon een beetje algehele malaise. Na een paar sterke bakken koffie en Griekse yoghurt met kersen voel ik me weer een beetje mens. Eigenlijk had ik eieren gewild, maar er zijn er maar twee over en ik weet dat Kai die straks wil.

Sharon sms-t dat ze in plaats van om twaalf uur als om elf uur personal training kan geven. Dat komt mij bijzonder goed uit. Het geeft me ook nog even tijd om gauw naar de Safeway te rennen.

Mensen zullen denken dat er een sneeuwstorm aankomt, als ze mij zien. Ik koop namelijk wc papier, want de situatie daaromtrent is kritiek. Eieren zijn ook zoiets dat met een sneeuwstorm uitverkocht raakt. De contactlensvloeistof dan weer niet, maar goed. In plaats van sneeuwen begint het trouwens te regenen en dat zal het de rest van de dag blijven doen.

Het uur personal training is intens. Sharon heeft een routine, die vooral de benen flink belast. Ik merk af en toe echt dat ik niet 100% ben, maar na afloop geeft Sharon me een compliment. Ze vindt dat ik bepaald de kantjes er niet vanaf heb gelopen, ondanks hoe ik me voel. Ik wil natuurlijk ook wel het uiterste uit zo'n uur begeleiding halen, anders kan ik het net zo goed alleen doen.

Na nog een half uur op de crosstrainer rijd ik door de regen naar huis. Dan heb ik toch liever sneeuw, hoor. Katja en Kai zijn (net) op. We zouden met zijn drieen naar Tysons Corner gaan om te lunchen en wat te shoppen, maar Kai heeft er toch geen zin in.

Hij heeft zijn drumstel hier en neemt dat straks niet mee, dus spendeert uren drummend in de basement. Ik krijg hem zelfs niet mee de natuur in! Ik beloof dan maar sokken voor hem mee te nemen en Katja en ik gaan op weg.

Deze week eet ik wel heel laat lunch, zo op Katja's schema. Seasons 52 wordt de keuze voor lunch. Daar is Katja nog nooit geweest en het is moeilijk kiezen van het lekkere menu. Ik ben dol op dit restaurant, heerlijk vers eten en alles onder de 475 calorieen.

We delen het voorafje van gevulde champignon met spinazie en garnalen. Daarna nemen we beiden de gevulde chili relleno (een grote groene peper). Die is werkelijk voortreffelijk! Ik vind het zo knap dat hun gerechten niet maar een paar hapjes zijn, maar bord vol. Ik zou hier wel iedere dag kunnen eten, zoveel vind ik lekker op hun menu.


Na de lunch gaan we winkelen. Op dagen als deze ben ik blij met de mall. Niks door de regen en kou slepen, gewoon lekker zonder jas van winkel naar winkel struinen.

Katja is haar oorbel van bovenin haar oor kwijt, dus koopt als eerste een nieuwe daarvoor (hoe noem je in het Nederlands een oorbel bovenin je oor?). Ze dacht een 16 te hebben, maar dat blijkt een 14 (dikte) te zijn, dus als de verkoper het erin draait doet dat even pijn. Nu heeft ze dus wel een 16.

Dan gaan we de sales af voor leuke kleding. Ik ben vooral op zoek naar truien of tunieken. Veel van die van mij zijn meer dan zes jaar oud en dat is wel te zien. We kijken o.a. bij H&M, New York & Company (waar Katja een oud-klasgenootje ziet), The Limited en Mango.

Behalve voor Kai's sokken bij New Balance, slagen we nog nergens. Bij Express is ook een grote sale gaande. We kijken er rond en ik probeer een paar tunieken aan, maar die zijn het niet. Katja vindt wel de jeggings, waar ze naar op zoek was.

Bij Macy's heb ik opeens de jackpot. Een leuk rokje (al moet ik er nog een topje bij vinden dat ik perfect vind), een paar tunieken en een leuke trui. Alles hier is flink afgeprijsd en ik moet me ervan weerhouden niet nog meer te kopen. Katja's kritische oog helpt ook erg.

Katja wil nog bij Forever 21 kijken, want daar heeft ze vorige week een leuke jurk gezien. Helaas is die met alle uitverkopen nu ook uitverkocht. Bij American Eagle vindt ze wel een paar leuke dingen en daar krijg ik via Foursquare een coupon van 15% korting. Duidelijk is dit een heel goede tijd om winterkleding te kopen, want de prijzen zijn super!


Wachtend in de kleedkamer (ook mijn zwartwit foto van vandaag)

Het loopt al tegen vijven, dus we gaan richting uitgang. Bij Laila Rowe zie ik leggings en ik heb een gat in de mijne. Katja maakt van de gelegenheid gebruik om wat oorbellen uit te zoen en dan zijn we echt klaar (ok, met uitzondering van dat topje voor mijn rokje, maar dat moet van later zorg zijn).

Het was weer een gezellige middag met mijn oudste en ik vind het zoveel leuker om met iemand samen te winkelen. Dat mis ik hier soms wel, al zijn een aantal van mijn vriendinnen daar best voor te vinden. Maar spontaan even gaan winkelen is er niet bij. Niet dat ik nu zo'n winkelaarster ben, dat ook weer niet, ik moet wel echt ergens naar zoeken.

Vanavond is ook Katja's laatste avond om met ons te eten. Morgenavond is ze hier nog wel, maar heeft een ware, heuse "date" (die haar naar Ricks favoriete restaurant gaat nemen, ik zie dat Rick haar enorm benijdt). Katja's keuze van "laatste" restaurant, of althans cuisine, laat zich niet lang raden: Japans en dan wel sushi.

Er is hier in Vienna net een nieuw Japans restaurant geopend, Koi (alsof we met vier in een straal van een paar kilometer nog niet genoeg hebben). Rick heeft daar ook een kortingsbon voor, dus we gaan het uitproberen. Voor de zekerheid maak ik een reservering, want de meeste Japanse restaurants zijn klein.

Niet deze! We worden naar een prive kamer met een tafel speciaal voor ons gebracht. Er zijn nog zeker vijf andere prive kamers, zoals deze, en het restaurant is zelf ook vrij groot. De tafels hebben witte tafelkleden, nog iets dat we niet gewend zijn in Japanse restaurants.


Ceviche voorafje, erg lekker!

Alles ademt luxe, inclusief de bediening, al is onze serveerster de eerste Europese, die wij ooit in Aziatische restaurants hebben aangetroffen. Alina komt uit Rusland en is hier pas twee jaar en spreekt heel goed Engels, vooral omdat ze opbiecht geen woord te spreken, toen ze hier aankwam.


Helaas vrezen wij dat dit restaurant geen lang leven beschoren is. De gerechten, die geen sushi zijn, zien er prachtig en lekker uit. De sushi is prima, maar niet beter dan de andere restaurants en zeker dubbel zo duur. Ze proberen heel hard, want we krijgen ook gratis dessert, maar hebben wel erg sterke competitie van de andere restaurants.


Het dessert

Wij hebben in ieder geval flink genoten van de maaltijd met zijn vijven. Katja en Kai gaan vrijdag weer terug naar school en dat zal weer wennen worden. Voor mij zal het ook anders zijn dat Saskia nu een vriendje heeft. Wij deden toch best veel samen en nu is Jimmy nummer een in haar leven. Ach, zo hoort het ook. Gelukkig verveel ik me niet gauw.

9 reacties:

Alice zei

Vind het zo leuk om over Saskia te lezen die zo verliefd is. Doet me helemaal terug wegdromen over mijn man en mezelf. Wij waren zestien toen we een "stelletje" werden.

Wat fijn dat je zo kan genieten van moeder dochter uitstapjes. Ik doe dat ook nogsteeds regelmatig met mijn mama. Heerlijk vinden we dat.

Marieke zei

Heerlijk dat shoppen met je dochter. Ik ga ook nog graag met mijn moeder winkelen. Dat blijft toch heel anders dan met een vriendin.

De sushi ziet er heerlijk uit. Ik krijg er trek van, ook al heb ik net mijn ontbijt gegeten!

Anoniem zei

Call me stupid maar wat hebben toiletpapier en eieren met een sneeuwstorm te maken, ik zie dat verband niet helemaal..... geloof het of niet, ik vind winkelen echt een straf, kleine pashokjes met stof en haren op de grond, vreselijke verlichting en dito spiegels, warm, benauwd...gelukkig woon ik in de stad dus alles wat ik koop pas ik thuis en als het niet goed is breng ik het terug, maar het liefst zou ik een er een personal shopper voor inschakelen.....(maar daar ben ik weer te kritisch voor). Ik ga vanavond lekker sushi eten, kannie wachten: soft shell crab & crispy tuna zijn mijn favo's!
Groetjes, Evelyn

Petr@ zei

Leuk om zo veel tijd met Katja door te brengen. En samen winkelen is inderdaad veel leuker. Bovendien heb je dan gelijk een criticus bij je en hoef je geen foto's in pashokjes te maken ;-)

De sushi zag er wel erg lekker uit. Het is toch altijd moeilijk voor nieuwe restaurants om voldoende klanten te krijgen, zeker met veel concurrentie in de directe omgeving.

Wendy zei

Leuk dat je zo hebt genoten van het shoppen. Ook ik ga graag met mijn mama en zus, ze zijn net wat kritischer en kennen feilloos je zwakke plekken!

Zo heb ik deze week een jurkje gekocht waar ik over twijfelde... Mijn zus zag het en zei: heel leuk maar te strak op je rug dus je zult het uiteindelijk niet aandoen.... Zucht... ze heeft helemaal gelijk daarom twijfelde ik ook zo, maar hij is zoooo mooi! :)

Mijn dochter van 4 vindt shoppen en je nieuwste outfit showen aan elkaar ook helemaal geweldig dus ik hoop dat ik ook met haar veel zal shoppen net als jij met je kids! Heerlijk!

naomi zei

Hallo

Ik snapte niets van je begin je training is een uur eerder en dan komt het je goed uit om even naar de safeway te rennen. Ik zou acuut in tijdsnood komen haha. En ook het stuk over wc papier en eieren is voor mij abracadabra. Ik koop zo 1x per maand wc papier dus niets bijzonder.

Niets is fijner dan shoppen met je moeder, ze geeft eerlijk haar mening en we hebben vrij dezelfde smaak en altijd fijn om dingen in de opruiming te vinden. Lol om de prijs.

Groetjes Naomi

Nicole zei

Knap hoor dat je toch zo blijft sporten zelfs als je je niet zo goed voelt. Had ik maar een onsje van jouw zelfdiscipline...

Gezellig zo'n shopmiddag met Katja. Het is zeker leuker om met iemand te gaan shoppen. Ik heb vaak toch het idee dat verkoopsters niet altijd even eerlijk zijn.

Dat eten ziet er inderdaad wel heul erg lekker en luxe uit. Het lijkt me altijd moeilijk voor nieuwe restaurants om voldoende klandizie te krijgen, maar helemaal bij jullie waar zo ontzettend veel lekkere eetgelegenheden zijn.

Veel plezier nog met Kai en Katja voordat ze weer naar school moeten. Wat zul je ze weer missen...

Becs zei

Wat fijn nog even winkelen met Katja, voordat ze straks weer weg gaat.
De sushi ziet er inderdaad heel erg lekker uit!

Petra zei

@Alice - Wat leuk dat jullie al zo lang bij elkaar zijn! Mijn broer en schoonzus ook. Wel bijzonder, hoor.

@Marieke - Sushi is ook een lekker ontbijt weet ik uit ervaring ;).

@Evelyn - Als er hier een sneeuwstorm dreigt zijn die dingen o.a. het eerst uitverkocht. Ja, echt. En ik ga een heel eind mee met je winkelaversie.

@Petra - Ha ha, ja, geen pashokfoto's dit keer.

@Wendy - Die twijfel heb ik juist over het rokje dat ik gisteren kocht. Katja vond het heel leuk, maar ik wil er een beter topje voor vinden.

@Naomi - De training was nog een stuk later, dan gewoonlijk. Zoals ik al aan Evelyn schreef nemen mensen met een dreigende sneeuwstorm dat soort dingen mee, alsof ze weken vast gaan zitten.

@Nicole - De grote competitie is zeker een van de grote uitdagingen voor nieuwe restaurants.

@Becs - Het zal weer moeilijk zijn ze te missen. Ik hoop dat jij je inmiddels ook beter voelt.