Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juni 10, 2012

De zomer is er nu echt

Zaterdag

Na lekker uitgeslapen te hebben tot een uur of half tien bemerk ik een kleine ramp: de koffie is op! Rick stelt voor dan maar naar Starbucks te gaan. Geen protest van mij, natuurlijk, ik bestel ook gelijk een ijs venti Americano met zes extra shots, melk en caramelsyroop. Buiten zie ik Chris, een van onze buurvrouwen, de krant lezen en we kletsen even bij.

Het is weer heerlijk weer, zo vroeg al 28 graden! Vandaag heb ik mezelf vrijgegeven van sporten, want we willen samen met andere Nederlanders de voetbalwedstrijd Nederland-Denemarken kijken. Kai heeft ook wel zin om mee te gaan. Rick en ik doen onze oranje shirts aan, maar Kai vindt dat dit keer niet nodig.

Als we bij de Front Page in Arlington aankomen, ziet het er al aardig oranje. De wedstrijd begint net en we vinden een tafeltje met zicht op een aantal tv's. Er worden heerlijke bitterballen rondgebracht en we bestellen lunch. Ik neem de Chesapeake eggs Benedict, gepocheerde eieren met crab op een Engelse muffin. Alleen de Hollandaise saus wil ik er niet bij, in plaats daarvan doe ik er Tabasco saus op. Lekker pittig en het smaakt me goed. Alleen verslik ik me bijna als de Denen een doelpunt scoren!

Tijdens de pauze gaan Rick en ik even kletsen met Shanti, Guus en de vader van Guus, Jaap. Natuurlijk hebben we nog goede hoop dat Nederland in de tweede helft wel tenminste een schot op het doel zal kunnen verzilveren. Vijfenveertig minuten later blijkt die hoop onterecht geweest. Wat een frustrerende wedstrijd was dit! 

Toch was het leuk om het zo in gezelschap van andere supporters te kijken, al keek ik het laatste kwartier wel verlangend naar buiten, want de warmte en zonneschijn lonkten. Het is altijd zo fris in restaurants in de zomer met de airco!

Thuis installeer ik me dan ook met mijn Kindle en een groot glas ijswater op het deck. Ik kijk ook nog even naar de vogeltjes onder het deck en maak er zo goed en zo kwaad als het door de spleet gaat een foto van. Ik hoop maar dat de ouders ze wel voeren, als wij zo vaak buiten op het deck zijn. Aan de andere kant hebben ze daar ook de eieren uitgebroed, dus zijn toen ook niet afgeschrikt door ons.

Gisteren wilde Rick eigenlijk al graag naar de bioscoop, maar ik had teveel schouderpijn. Vandaag voelt het een stuk beter, dus we kiezen Men in Black III 3D bij Fairfax Corner Deluxe. Met dit mooie weer is het helemaal niet druk in de bioscoop, dus de zaal is vrij leeg. Wij kunnen zitten in de rij met het metalen hek ervoor, zodat we onze voeten daarop kunnen laten rusten.

De film is erg leuk en Fairfax Corner is 's zomers ook buiten erg gezellig.  Er zijn allerlei restaurants met terrasjes en kinderen spelen in de fontein op het pleintje.  We besluiten dus te kijken of we ergens plek kunnen vinden om een hapje te eten. 


Aan de open bar bij Ozzie's zijn nog twee krukken vrij.  Hier hebben we nog niet eerder gegeten, dus dat is ook leuk.  We bestellen wat calamari en kletsen met anderen aan de bar en de bartender Gonz aan wie ik een compliment geef, want hij spelt meteen mijn naam goed. 

Als hoofdgerecht heb ik de bruschetta besteld en die komt in de vorm van dunne tosti's met druiftomaatjes en verse mozzarella erop.  Werkelijk om je vingers bij af te likken!  Ook Rick smult van zijn gerecht, een flatbread pizza.  Deze Great American Restaurants keten is niet voor niets zo populair.  Hun restaurants zijn een grote aanrader in dit gebied (Old Ebbitt Grill hoort er ook bij).

Kai en Saskia zijn intussen naar Washington vertrokken voor een concert van Unknown Mortal Orchestra bij het Rock n Roll Hotel.  Die club ligt in het noordoosten van de stad, meestal niet het beste gedeelte, hoewel het er de afgelopen jaren flink is opgeknapt.  Ze zullen pas na middernacht thuiskomen, dus ik heb Kai gevraagd mij wakker te maken om me te laten weten als ze thuiskomen (dat doen ze dan ook keurig om een uur).

Zondag

Alweer een heel zomerse dag met al 27 graden als we opstaan.  De tijd dat ik mijn Starbucks drankjes "iced" bestel (light ice, weliswaar, want anders krijg je meer ijs dan drankje) is zeker weer aangebroken.  Rick en ik halen ons ontbijt, voor mij weer de overheerlijke chicken sausage wrap, en schuiven de dekstoelen in de schaduw om het op te eten.  In de zon is het al te warm.

Een mooie gedachte om de zondag mee te beginnen
Toch ga ik boven in de warme zolderkamer een uur sporten.  Die kamer ligt recht onder het garagedak, dus het is transpireren geblazen!  Wie weet verbrand ik zo ook nog meer calorieen, toch ook altijd weer meegenomen.  Al Wordfeudend en mijn boek uitlezend is het uur toch vrij snel voorbij.

Het wordt verder een lekker ontspannen zondag.  Ik haal avondeten bij Whole Foods en krijg gelijk ook advies van hun wijnexpert voor een lekkere rose voor vanavond.  Het is daar het perfecte weer voor en ik lees op het moment een boek wat zich in de Provence afspeelt, waarin de hoofdpersonen ook telkens aan de rose zitten.  Gelukkig komt rose er hier ook steeds meer in.  Vroeger had je alleen de mij te zoete white zinfandel, nu een vrij ruime keuze aan drogere rose's.

Ondanks dat de weerman het vanmiddag "muggy" noemde buiten vinden Rick en ik de vochtigheid alles meevallen.  We gaan lekker bij het zwembad lezen en nemen af en toe een duik in het koele, maar voor mij net niet te koude, water.  Ik krijg hier altijd zo'n vakantiegevoel van, heerlijk!


Thuis zet Rick de salsamuziek aan buiten en genieten we van een roseetje voor mij en een biertje voor Rick en Kai.  De grill gaat aan en er zijn hamburgers voor de heren en zalmburgers met spinazie en fetakaas voor mij.  Daarbij vier kleuren paprikaschijven als groente, erg lekker!

Katja is intussen aan haar eerste boy scout kamp begonnen vandaag.  Vorige week heeft ze de hele week training gehad en naar haar zeggen het lelijkste uniform ooit moeten kopen.  Ik ben heel benieuwd hoe ze zo'n kampweek gaat ervaren.  De kampeerders zijn jongens tussen de acht en achttien. 

Saskia gaat haar laatste week van school alweer in.  Helaas voor haar heeft ze wel iedere dag examens.  Vrijdag kan voor haar niet snel genoeg komen!  Dit schooljaar is werkelijk omgevlogen, maar de laatste loodjes wegen zwaar voor Sas.  Ze heeft enorm veel zin om volgend jaar met een schone lei te beginnen en ik denk dat ze dan ook meer vakken heeft die haar echt zullen liggen.

Het maandelijkse thema voor foto van de dag is deze maand dus abstract.  Het is niet makkelijk daarvoor iets interessants te vinden, kan ik melden!  Onderstaanden zijn de foto's van gisteren en vandaag.  Ik ben wel benieuwd of het heel duidelijk is wat het onderwerp was:

13 reacties:

Guus zei

Het was leuk jullie te zien Petra! Laten we hopen dat de wedstrijd woensdag leuker is :)

Margreet zei

Die foto's? Mooi, maar geen idee.

Hier dus een boy scout, die deze zomer weer op kamp gaat. Grappig dat Katja zo'n kamp gaat begeleiden, had ze geen scout ervaring nodig?

Ik ga helemaal niets zeggen over die voetbalwedstrijd, alleen dat wij ook met een kater op de bank zaten...

Anoniem zei

Hoi Petra,

Geen idee wat er op de foto's staat. Maar wat een luxe zo'n zwembad voor de deur, de zomer hier laat nog even op zich wachten helaas.
Groetjes vanuit een toch wel iets kouder nederland
Saskia

Jeanny zei

Heerlijk: zomer!! Gelukkig gaat het weer beter met je. Succes voor Saskia. Hier is ook de laatste toetsenweek begonnen. Wij gaan over 2 weken al naar Ierland. Hopelijk krijgen we ook zomerweer. Thuis hebben we de stucadoor gehad en nu nog schilderen. Pff, de laatste loodjes!!!
Groetjes uit Oisterwijk.

Marieke zei

Na wat gepuzzel ben ik er nog niet achter wat de betekenis is van de tekst op het nummerbord op je foto. Kun je hem uitleggen?

De abstracte foto's lijken me iets Oosters. Bijvoorbeeld een uitsnede uit hout.

Fijne week!

Anoniem zei

Wat een heerlijk weekend hebben jullie gehad, ik ben gewoon een beetje jalours op het weer.
Maar het zal bij ons ook vast beter worden.
Fijne week, Bea

Anoniem zei

Hi Petra, neem aan dat je die donkerblauwe sticker op de auto bedoelt en niet het kenteken???

Wat heerlijk zo'n zomerweekend. Helaas zijn dat soort weekenden hier nog niet in zicht, alhoewel het gisteren ook goed loungen was bij The Harbour Club in Amsterdam....

Hoop dat jouw pijnen zijn afgenomen.

Groetjes, Evelyn

Petr@ zei

Wat een heerlijke temperaturen hebben jullie! Hier is het werkelijk een drama het weer. Alleen gisteren was het nog een beetje aangenaam met 20 graden en kon ik even lekker buiten zitten. Verder koud en vooral regen. Ik zie her en der nog mensen met hun winterjas aan.

Leuk om de wedstrijd met allemaal NL supporters te kijken. Jammer natuurlijk van de uitslag.

Ik ben heel benieuwd hoe Katja het gaat ervaren, het scouting kamp.

Wens Saskia maar veel sterkte met de laatste loodjes op school. Nog even en het schooljaar zit er weer op voor haar. Hier ook nog maar 3 weken.

Marion2 zei

Aaah, ik wil ook zomerweer!!! Hoop dat het nog komt, hier lijkt het soms meer op herfst. Vorige week zondag was het zelfs net zo koud als met Kerst.

Prachtige foto's, vooral die met de ballen (?)vind ik heel erg mooi.

naomi zei

Hallo
Ik zou niet weten wat de abstracte foto's zijn. Die letters van op tafel. En de ballen geen idee.

Leuk dat je toch met elkaar naar de wedstrijd hebt gekeken alleen jammer dat de bal het doel niet haalde. Kansen genoeg. Mijn zomervakantie is begonnen maar lijkt wel herfst vakantie. Gelukkig ga ik nog naar de zon.

Wens Saskia succes met de laatste maar o zo zware loodjes. Heerlijk dat je ook nog kon zwemmen heerlijk heb ik ook zin in.

Liefs Naomi

Petra zei

@Guus - Dat hoop ik ook!

@Margreet - De bovenste zijn lampen en de onderste een deel van het Coke Zero logo. Katja is daar gezondheidsofficier en nee geen scout ervaring nodig, al was ze een blauwe maandag een girl scout.

@Saskia - Hopelijk warmt het bij jullie ook gauw op!

@Jeanny - Leuk, Ierland! Wij hebben twee jaar geleden genoten van onze vakantie daar.

@Marieke - Het was "Love one another".

@Bea - Toch vreemd dat jullie even zulk warm weer hadden en nu helemaal niet meer.

@Evelyn - Nee, ik bedoelde het nummerbord, daar staat "Love one another".

@Petra - Brrr, in winterjas! Ik moet er niet aan denken.

@Marion - De ballen zijn lampen boven een bar (duidelijk wel wat gemanipuleerd met PSP).

@Naomi - Het zijn lampen en het Coke Zero logo. Ja, dat zwembad is een heerlijke luxe.

Anja zei

Wat een heerlijk weer bij jullie, ik ben jaloers!
Inmiddels weet ik dus wat je gefotografeerd hebt, ik had geen idee.
Succes met de laatste loodjes voor Saskis!

Ingrid en Michael zei

White zinfandel (terwijl ik echt van droog hou) is juist een van onze favoriete druiven/rose's. Grappig!wij komen dus juist aan onze trekken daar. Echte vakantiewijn.
Ik heb het nummerbord echt niet kunnen ontcijferen, dus bedankt voor de oplossing. Vind het altijd wel erg leuk, dat dat kan in de VS. Maar kom er vaak niet op tijd achter wat er staat.
Geniet trouwens erg van je abstracte foto's. Je weet mooie onderwerpen te fotograferen.