dinsdag, juni 19, 2012

Op weg naar Florida

Ontzettende zin  heb ik in deze reis naar Florida en daardoor ben ik voor mijn doen heel vroeg wakker.  Dat is mooi, want dat geeft de gelegenheid om na het ontbijt nog even een half uur cardio op de crosstrainer boven te doen.

Halverwege mijn interval programma houdt hij er opeens mee op!  Ik probeer de machine nog aan en uit te doen, in de hoop dat dat zal werken, maar na dertien jaar trouwe dienst heeft onze crosstrainer nu kennelijk de geest gegeven.  Hopelijk kan het nog gemaakt worden, al heb ik daar een hard hoofd in met zo'n oud model.

Lang tijd om te balen heb ik niet, want terwijl Rick Cosmo naar de kennel brengt, pakken de kinderen en ik de van in.  Omdat we met de auto gaan, komt er van alles mee.  Natuurlijk strandbenodigdheden, zoals stoelen en parasols, maar ook de telescoop.  Kai en Saskia hopen aan het strand veel sterren te kunnen zien.

Ons doel was om om tien uur te vertrekken en dat halen we net niet, maar tien minuten "te laat" gaan we dan toch op weg.  We hebben besloten de westelijke route te nemen.  Die is wel ietsje langer, maar veel leuker en mooier, dan de saaie I-95.  Zo wordt de weg erheen ook wat interessanter.  Het is tenslotte bijna 1700 kilometer rijden.

Rick rijdt via de I-66 het drukke gebied rond Washington uit en dan neemt Saskia het stuur over.  Dit is voor haar een mooie gelegenheid om op de snelweg te rijden en van baan verwisselen te oefenen.  De snelheidslimiet is hier 110 km/u, dus de van sturen met een grotere snelheid is ook iets waar ze aan moet wennen.

Het gaat allemaal prima.  Omdat de oprit naar de I-81 links invoegen vergt, neemt Rick in Front Royal het stuur weer over.  We halen een drankje bij de Starbucks daar en rijden verder.  De I-81 door de Shenandoah Valley blijft een van de mooiste interstates om te rijden.  Aan weerszijden boerderijen met maisvelden en in de verte zijn de Blue Ridge bergen te zien.  Zelfs de bermen zijn mooi, helemaal begroeid met gele en paarse wilde bloemen en oranje lelies, die hier in het wild groeien.

Bij Lexington gaan we op zoek naar een Subway voor de lunch.  Die vinden we al gauw, want ze liggen vaak in een benzinestation.  Ik neem een buffalo kip sandwich met allerlei groentes, erg lekker!  Gauw eet ik hem in het restaurant op, want het is mijn beurt om te rijden.

Dat gaat lekker en ik geniet van de omgeving, die steeds heuvelachtiger wordt.  Na een tijdje komen we langs Pulaski, waar Katja's kamp dichtbij is.  Een heel mooie omgeving is het!  Niet veel later verlaat ik de I-81 en draai de I-77 op naar Charlotte, North Carolina.  Eindelijk, na meer dan vijf uur rijden, rijden we Virginia uit.

De I-77 is ook prachtig met mooie vergezichten en allerlei bloemen in de bermen.  Vooral weer heel veel lelies en paarse en felblauwe bloemen.  Rond vieren bereiken we Charlotte en rijden zonder oponthoud om die stad heen.   Hier neem ik de I-85 naar Atlanta en we hebben enorm geluk met het verkeer, want hier kan het druk zijn.

Niet veel later rijden we South Carolina binnen en bij Spartanburg gaan we op zoek naar een restaurant voor het avondeten en heeft de van ook dringend benzine nodig.  Het valt nog niet mee wat te vinden.  Pas dichterbij Greenville vinden we een groot shopping center met een goede keuze aan restaurants.  Niets te vroeg, want ik heb nog maar 18 mijl aan benzine.

Er is ruime keuze aan restaurants hier en de kinderen kiezen On the Border.  Daar hebben ze een gezellig terras met fans, want het is hier meer dan dertig graden.  We krijgen een mandje met tortilla chips en wat van hun heel pittige salsa.  Ik zie meteen waar ik zin in heb op hun zomermenu: de garnalen ceviche.  Daarbij bestel ik een kom met tortilla soep, ook erg lekker.

De bediening is snel en goed en binnen het uur zijn we klaar.  Helemaal fijn, want we willen nog zo'n drie uur verder rijden.  Bij de Marathon gooit Rick de van vol en koop ik wat waterflesjes voor onderweg.  Dan beginnen we aan de laatste portie van vandaag.  Het is toch altijd echt een heel end, deze rit, we hebben nog ruim 900 kilometer te gaan, terwijl het voelt alsof we al goed zijn opgeschoten.

De I-95 meer naar het oosten zou een directere route zijn geweest, maar ook veel drukker en minder mooi.  Vandaag hebben we geen file gezien, wat ook een stuk rustiger rijdt.  Ik heb bijna vijf uur achtereen zonder stoppen gereden en me toch niet vermoeid gevoeld, terwijl ik na anderhalf uur meestal al genoeg heb op de I-95.

Hier hebben we vandaag heel wat van gezien!
Ook het laatste deel van de rit gaat zeer voorspoedig.  We hebben besloten bij Macon, Georgia, te overnachten, omdat dat de laatste grote plaats voor een tijdje is.  We zouden nog wel verder kunnen, maar zijn bang dan geen goede slaapplek te kunnen vinden.  We zijn tenslotte met vier volwassenen, dus willen ook wel de ruimte om lekker te kunnen slapen.  Vroeger met kleintjes was dat toch makkelijker.  Toen konden we met gemak met twee dubbele bedden volstaan.

Dichter bij Macon begin ik hotels te bellen en tot mijn schrik zijn de eerste vijf helemaal volgeboekt!  Ik heb alweer visioenen dat we tot diep in de nacht door zullen moeten rijden, want na Macon is er niet veel.  Gelukkig win ik bij het zesde hotel de jackpot.  Niet alleen heeft de Quality Suites kamers, maar zelfs een suite met 3 queen bedden voor slechts $60!  De recensies zijn goed, dus we gaan ervoor.

Net na tienen komen we aan en zijn zo ingecheckt.  De suite is op de begane grond, dus lekker makkelijk met de bagage.  Het is een enorme kamer, er past zelfs nog een extra bed voor Saskia in, zodat we allemaal ons eigen bed hebben.  Voor deze prijs is het natuurlijk niet superdeluxe en ik probeer de vlekken in het dekbed maar niet te zien.  De matrassen zien er nieuw uit en de lakens zijn schoon en daar gaat het om.  Morgen hebben we nog 409 mijl te rijden, zo'n 658 kilometer.  We kunnen pas om drie uur in het huisje, dus dat is prima.  Nu maar gauw slapen!

José zei

Tjonge wat een rit! Ik zou dit ritje trouwens wel liever doen dan bijvoorbeeld over de Duitse autobahn naar Italië ofzo..

Gaan jullie op de terugweg nog een bezoekje brengen?

Heel veel plezier in the sunshine state! (toch?)

José zei

Een bezoekje aan Katja bedoelde ik :)

Kristel Holsbeek zei

Wow jullie vreten idd heel wat kms!!

Inderdaad een flinke rit. Succes met het laatste stuk en veel plezier in Florida!

Heerlijk die lange autoritten! Zo zien onze vakanties in Amerika er meestal uit. We zijn net weer terug...... (Denver-SanFransisco-Seattle)
Veel plezier in Florida!
Groetjes Marjon
Ps: ik lees mee op ipad, maar codes zijn soms zo moeilijk te lezen, vandaar bijna geen reacties meer.

Flinke rit, maar jullie zijn over de helft.
De bermen langs de snelweg vol met bloemen is zo mooi, beter dan die vreselijk schermen die hier staan.
Maar ja, wij hebben natuurlijk woonwijken dicht tegen de weg aan.
Goeie verdere reis en veel plezier in Florida.
Groetjes, Bea

Marie zei

wow, 1700 kilometer! dat is een behoorlijke rit, maar met al de chauffeurs in je auto wordt dat natuurlijk een fluitje van een cent! fijne vakantie!

Annemiek zei

Pff, dat is een hele rit! Het schoot wel lekker op zo.

Jammer van de crosstrainer, maar 13 jaar volop gebruikt is niet verkeerd.

Hoe vond Saskia het rijden op de snelweg? Ik vond het in het begin heel spannend, weet ik nog.

Fijn dat jullie nog een hotel hebben gevonden voor de nacht. Hopelijk hebben jullie goed geslapen. Succes met de laatste kilometers: Florida is in zicht!

Brin zei

Ik sta er altijd versteld van hoeveel kilometers Amerikanen rijden naar hun vakantiebestemming of familiebezoek. Als wij meer dan twee uur moeten rijden zouden we al kiezen voor een tussenstop :)
Florida, ik kijk er ook vol verlangen naar uit, binnen 4 weekjes is het onze beurt. Veel plezier jullie samen en geniet ervan! De warmte zal je waarschijnlijk wel goed doen...

Wow, wat een lange rit. Maar leuk!!! Ik hoop ooit ook deze route nog eens te mogen rijden. Heel erg veel plezier in Florida!

Sandrah zei

Heerlijk om die lange afstanden te rijden. Gelukkig kunnen jullie wel regelmatig afwisselen.

Fijne vakantie!

Sandra

@Jose - Het is wel echt heel heel ver, het lijkt op de kaart altijd zoveel minder. Ik weet niet of we Katja een bezoekje zullen brengen, maar we gaan haar 7 juli wel zien. En ja, de Sunshine State (hoewel nu wel erg veel bewolking).

@Kristel - Het is een heel lange rit, ik was zo blij dat we er waren!

@Anja - Het uitzicht alleen al maakt het het allemaal waard.

@Marjon - Seattle is een van mijn favoriete steden, wat vond jij ervan? Ik vind die codes heel irritant, denk erover ze weer eens af te schaffen, want ik krijg ondanks dat nog steeds spam.

@Bea - De onbewoonde delen van dit land blijven onvoorstelbaar.

@Marie - Rick heeft het vandaag allemaal gereden. Duurde toch langer dan we hadden gedacht.

@Annemiek - De afstand lijkt toch altijd minder voor je eraan begint, ha ha

@Petra - Saskia was zo koel als een komkommer, zoals we hier zeggen. Alleen toen ze een grote vrachtwagen moest inhalen hield ik mijn adem even in. Alles is hier natuurlijk, zeker buiten de steden, ook zoveel ruimer en minder druk.

@Brin - Tja, we hebben ook niet echt een keuze, want vliegen is duur. Maar het rijden is hier over het algemeen ook een stuk aangenamer, omdat het minder druk is, dat scheelt veel. Ik had in Europa nooit vijf uur achtereen kunnen rijden zonder stoppen.

@Marion - Ja, onderweg was ook erg interessant. Het is gewoon een heel mooi land.

@Sandra - Dank je wel, Rick krijgt de kudo's voor vandaag alles rijden

[p]Vous séché et [url=http://www.uggfrclassictall.com]bottes ugg pas cher[/url] cosy de ces bottes . Le site ordonne la brin de la faon, derme au sein [url=http://www.frclassicuggstocker.info]pas cher ugg femme[/url] de astrakan ruban agrafe feuillu mais également la?age de la tégument concernant le grand en botte de sorte à augmenter quelque peu au sein de olfaction concernant le démarche . However, faible bottes Ugg-prix de la demande sera [url=http://www.uggfrclassictall.com]ugg femme pas cher
Conventionnel Ugg Footwear
6 . Le domaine à vocation plus atypique un ensemble p chaussures, à vocation plus ils étaient faute concernant l’aise! La plupart des damoiselles au sein des décades passées auraient donné leurs scuba dents [url=http://www.frclassicuggstocker.com]bottes ugg pas cher[/url] arrière afin p Bottes UGG concernant votre kind d’aujourd’hui . Ugg Boots Alllow pour une déclaration Vogue fantastique
Tout le monde au sein de ces instant jours [url=http://www.uggfr-baileybutton.com]bottes uggs pas cher[/url] est généralement chaotique avec leur ancien mode de vie et de travail aussi.[/p]

[url=http://foro.eldelweb.com/posting.php?mode=reply&f=6&t=30844]we are a fashion store statement made ugg4x[/url]
[url=http://tounsia4ever.com/forum/posting.php?mode=quote&f=23&p=24956]They are a fashion store statement made ugg6q[/url]
[url=http://www.snowyaya.com/twforums/posting.php?mode=quote&f=4&p=103405]we are a fashion shop online statement made ugg8q[/url]

[p]D . UGG boots have always been very close to the heart of [url=http://uggbootsgrey.webstarts.com]ugg boots grey[/url] the shoes lovers . The inside is comfortable fleece [url=http://uggbootspink.webstarts.com] ugg boots pink[/url] and the outside sheepskin . Today I will inform you [url=http://uggbootssaleamerican.webstarts.com]ugg boots sale american[/url] about my quest of very awesome black ugg boots . A taller, hippie-like boot called Sora takes my vote, featuring two rows of suede fringe around the top of the boot, with a row of star grommets around the top sassy, but practical for everyday . Use graphics sparingly: although [url=http://uggbootsforsaleusa.webstarts.com]ugg boots for sale usa[/url] they can help in providing emphasis and description, they do take longer to upload and some of your readers might not be willing to wait too long for them . So check out our wonderful selection of Ugg Sandals today . In quite a [url=http://ukuggsaleoutlet.webstarts.com聽]uk ugg sale outlet[/url] few magnitude, the occurrence shown our interpersonal will be you ought to be plus much more humanization . This style is available in three colors, baby pink, blue and gray medieval cloud.[/p]