Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 06, 2012

Nieuwe brillen

Jongens, ik vind mijn bed 's ochtends veel te lekker tegenwoordig!  Schandalig laat sta ik ook vandaag weer op, pas net na negenen!  Rick staat ook op en gaat naar zijn werk, ondanks dat ik hem er nog erg moe uit vind zien en hij zelf ook zegt moe te zijn.  Maar ja, hij heeft een goed argument dat hij op zijn werk ook voornamelijk aan de computer zit, net als thuis.

Het is prachtig weer, maar er staat een half uur Tabata training op mijn sportagenda.  Rick heeft daar een app voor geschreven op mijn telefoon en ik zet hem zachter, zodat andere sporters geen last van het piepje hebben.  Met Tabata doe je iedere oefening heel intensief voor 20 seconden en dan 10 seconden rust, herhaal acht keer.  Aan het einde van iedere oefening voelen mijn spieren als pudding.  Ik doe oefeningen, die de grote spieren vooral gebruiken.

De 32 minuten vliegen voorbij en het halve uur cardio ook.  Bij binnenkomst merkte ik dat ik mijn sportschool"sleutel" kwijt was.  Heel vreemd, want dat is gewoon een grijs "lelletje" dat aan mijn sleutelhanger hangt.  Het moet eraf gevallen zijn toen ik mijn sleutelbos aan mijn tas hing gisteren.  Gelukkig is het makkelijk een nieuwe te krijgen van Travis.

Bij Manhattan Bagel haal ik wat dunne bagels voor de lunch, die Kai en ik samen op het deck nuttigen.   Het is heerlijk weer, zo'n 25 graden en niet vochtig.  Ik hoop het morgen voor de rondleiding ook te hebben.  Dat loopt wel zo lekker.

Gisteren heb ik bij de oogarts ook een recept voor een nieuwe bril gevraagd.  Kai heeft ook hard een nieuwe bril nodig en een ogencheck.  Dat is ook voor hem alweer een aantal jaren geleden en zijn bril is helemaal gekrast.   We gaan dus naar Lenscrafters in Tysons Corner. 

Daar staat bij de opticien dat je zo binnen kunt lopen, maar het is half drie en ze zullen pas om vier uur tijd hebben voor Kai.  Teruggaan naar huis is geen optie, want overal staat het verkeer vast.  Ik ga dus om te beginnen mijn nieuwe bril in de winkel uitzoeken.

Mijn huidige bril heb ik al meer dan tien jaar en natuurlijk is het montuur compleet uit de mode.  Maar ja, ik draag het ding vrijwel nooit, dus het ging nog wel mee.  De afgelopen week had ik echter wat last van mijn lenzen en werd dus gedwongen die afzichtelijke bril te dragen.  Het werd me wel heel duidelijk dat die aan vervanging toe is, want ik kan er ook minder goed mee in de verte kijken.

Een bril kopen is ook helemaal geevolueerd, vind ik uit.  Allison helpt me heel goed en ik kies vijf monturen, die ik leuk vind staan.  Dan neemt ze met de computer foto's van mij met de brillen op, eentje van voren en eentje van de zijkant.  Telkens zet ze twee brillen naast elkaar en het is verbazend makkelijk op die manier een keuze te maken.  Kai, Allison en ik zijn het erover eens dat mijn keuze het beste staat.

Dan wacht me wel een kleine teleurstelling, want ze hebben de glazen, die ik nodig heb, niet voorradig.  Ik zal dus een week tot tien dagen nog met mijn oude bril moeten doen.  Ach, na een decennium moet dat ook nog kunnen.  Met mijn AAA kaart krijg ik 30% korting, dus ook weer meegenomen.

We hebben nog ongeveer een half uur voor Kai's afspraak, dus we gaan wat winkelen.  Mijn oogpotlood van Sephora kon ik vanochtend niet slijpen, vanwege slecht hout, en het is een favoriete kleur.  Ik laat het zien, want het was nog vrij nieuw, en mag een nieuwe uitzoeken.  Het is een van de kleintjes van $5, maar ik vind het weer prima service. 

Ze hebben op het moment zulke leuke kleuren en ik wil wel wat experimenteren.  Behalve het blauwe oogpotlood neem ik ook paars en koper.  Eens kijken hoe dat staat.  Ik weet dat het ook "mijn" kleuren zijn na de kleurenanalyse van vorig jaar.  Daarbij nog wat mooie oogschaduw en bruine mascara en Petra is weer happy.  Behalve rond mijn ogen gebruik ik geen make up, dus dat mag wel wat opvallender.

Intussen heb ik Kai opgedragen te bedenken of hij nog iets nodig heeft voor zijn reis naar Oostenrijk eind deze maand.  Hij wil nog wel graag wat t-shirts van PacSun, waarvan er een wit wordt, als je erop blaast (door de hitte).  Dat vindt Kai natuurlijk prachtig, dus hij loopt er de hele tijd op te blazen.  Het kind zit er nog in.

Kai's ogen zijn maar een klein beetje achteruit gegaan en hij kiest een Oakley bril, die iets lichter is dan zijn oude.  Ook daarvoor moeten de glazen besteld worden.  Hopelijk komt alles voor we naar Florida gaan aan.  Zo waren we toch meer dan tweeeneenhalf uur in de mall voor "even" een paar brillen bestellen.  Zogenaamd heb je je bril in ongeveer een uur bij Lenscrafters, maar wij natuurlijk weer niet.


Tysons Corner heeft de beste abstracte foto mogelijkheden

Op de terugweg stop ik bij de ABC winkel (ABC staat voor Alcoholic Beverage Control).  Hier in Virginia (het verschilt per staat) kun je wijn en bier in de supermarkten e.d. krijgen, maar andere alcoholische dranken moeten bij de ABC winkel gekocht worden.  Onze Aperol is op en dat is mijn favoriete zomerse aperitiefje, dus ik koop een nieuwe fles.  Hij is in de uitverkoop wat me doet vrezen dat ze hem niet goed genoeg verkopen.  Hopelijk blijft het wel in het assortiment.

De volgende stop is Whole Foods, waar Kai ook van alles lekkers vindt.  Hij heeft een liefde opgevat voor Parrano Robusto van Uniekaas en ik vind die ook erg smakelijk.  Ook zijn we beiden dol op de Sahale snacks, niet te versmaden mixen van noten met gezonde andere dingen, zoals gedroogd fruit en vlas (?, hier flax) zaden.  En natuurlijk hoort bij een Aperol spritz ook Prosecco, die ik in de speciale koeler gauw koud laat worden.

Thuis vind ik een berichtje voor Rick op het antwoordapparaat.  Het is van een verpleegster van het Fairfax County Health Department over zijn recente ziekte.  Ze wil dat hij haar terugbelt voor een routine gesprek.  Rick vindt het vreemd, maar ik vind het juist goed.  Zij wil waarschijnlijk nagaan of Rick ergens heeft gegeten, waar hij die bacterie op had kunnen lopen of anders een bepaald produkt heeft gegeten.  Rick herinnert zich niet iets ongewoons te hebben gegeten, maar ik vind het goed dat ze zulk soort dingen in de gaten houden.


De beste foto die ik van het nestje kon maken (klik voor de grote versie)

Het is lekker genoeg om avondeten buiten te eten.  Cosmo is vreemd aan het snuffelen vlak naast de eettafel.  Eerst denk ik dat er eten is gevallen, maar er ligt niets.  Dan kijk ik door de spleet in het hout en zie een vogelnest.  Dat niet alleen, maar er liggen tenminste twee roze babyvogeltjes in.  Zo te zien pas geboren, nog geen veertjes.  Ik denk dat het robins zijn.  Heel slim gebouwd, want geen van onze huisdieren kan erbij.

Wat een genot is dit weer zo buiten te zitten.  En nee, het wordt nooit gewoon, al is dit in de zomer bijna dagelijks mogelijk.  Daarvoor heb ik, denk ik, te lang in West Europa gewoond en altijd geleerd om zulke dingen niet als vanzelfsprekend aan te nemen.

12 reacties:

Becs zei

Ach wat schattig dat vogel nestje!

Sally zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Sally zei

Oops er ging iets fout met reageren dacht ik.
In elk geval schreef ik dat het jammer is dat jullie even moeten wachten op de nwe glazen maar wel leuk om weer een nieuw montuur te hebben. Ik heb sinds kort ook een bril (voor tv kijken en autorijden) en was ook niet binnen een uur klaar. Ik kreeg een goede service maar die van foto's maken vind ik wel helemaal top. En erg lief dat vogelnestje.

Marieke zei

Wat schattig dat vogelnestje. Heb je papa en mama vogel ook gezien? Onze buren hebben een nestje met pimpelmezen en je ziet pa en ma af en aan vliegen om de kleintjes te voeden.

Flax is inderdaad afkomstig van vlas, maar in Nederland wordt het lijnzaad genoemd. Waarom niet gewoon vlaszaad is me onbekend.

Anoniem zei

Wat grappig dat vogelnestje en ook nog met 2 babies er in.Ik had vorig jaar op mijn balcon een duivennest. Als je ziet hoe kunstig dat gemaakt is, dwars door de afhangende takken van de klimop.
Er lag een ei maar dat is nooit uitgekomen. Hoewel de duif er steeds op zat. Een groot nadeel,constant dat gekoer te moeten horen. Daar ben ik niet zo blij mee, 's morgens vroeg .
Leuk al die zomerse make-up. Ik gebruik alleen een gekleurde dagcreme , lipstick en houd m'n wenkbrauwen in vorm.Oogmake-up kan ik niet tegen, dan maar zonder .
Draag al jaren een bril en kan hier om de hoek, daar is het winkelcentrum, heel goed slagen. Kom daar nu 24 jaar.Inderdaad kost het even tijd, ik heb speciale glazen en die zijn nu eenmaal nooit op voorraad in de winkel.
Binnen een week heb ik ze.

Petr@ zei

Handig om foto's te maken met de brillen op. Dat kiest inderdaad wel een stuk makkelijker. Ik moest onlangs ook een nieuwe bril: zelfde verhaal als die van jou eigenlijk. Ik draag altijd contactlenzen, maar een bril voor erbij is toch wel noodzakelijk. Die foto's had ik dan wel handig gevonden, maar gelukkig is het nu ook gekomen.

Hier in NL is het precies zo met de verkoop van alcohol. Bier, wijn en licht alchoholische drinken mogen in de supermarkt. Voor de rest ga je naar een slijterij.

Wat lief, zo'n vogelnestje met kleintjes. Wat een slimme plek hebben ze opgezocht!

Anoniem zei

vergat ik toch m'n naam eronder.

groetjes Wil

Anoniem zei

Dat met die brillen is bekend hoor, dat heeft Koos ook altijd, altijd een tijd in de winkel en dan terug komen voor de glazen.

Lief nestje. Daar voel ik nog meer leuke foto's aankomen!
Groet, Bea

naomi zei

Hallo

Ja een nieuwe bril kopen is altijd een uitdaging en heb je de tijd voor nodig. Maar wel handig de manier met foto's maken en zo kiezen. En ja glazen duurt hier ook altijd moeten op maat gemaakt worden enzo.

Je gaat je weer even in Italie wanen met het drankje.

Schattige vogeltjes.

Groetjes Naomi

Anja zei

Ach wat lief dat vogelnestje!
Ik ben benieuwd naar jullie nieuwe brillen.
Ook in Utah zaten wij tijdens de zomer dagelijks buiten, hier in Nederland is dat helaas niet mogelijk ;-))

Petra zei

@Becs - Lief, he, vandaag hadden ze hun bekjes open.

@Sally - Lenscrafters en Hour Eyes beloven gewoonlijk een bril in een uur, maar ik hoor van veel mensen dat dat vaak niet wordt nagekomen.

@Marieke - Nee, ik heb pa en ma nog niet gezien, hopelijk voeden ze het grut als wij niet buiten zijn. Bedankt voor de naam voor lijnzaad.

@Wil - Van koerende duiven zou ik ook op een gegeven moment gek worden, denk ik.

@Petra - Ik hoop alleen dat onze huisdieren pa en ma niet ewghouden.

@Bea - Ze zijn helaas (maar wel goed voor hen) alleen door een spleetje te zien, dus moeilijk fotograferen.

@Naomi - Inderdaad met die Aperol spritz zie ik mezelf zo weer in Rome zitten, vooral met deze temperaturen.

@Anja - Hopelijk wordt het in Nederland ook gauw weer lekker.

Bente zei

Ik geniet ook nog elke dag van de warmte hier. Hoorde dat het gister 12 graden was in NL. Kijk, daarom woon ik hier en niet daar!