Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 11, 2012

Regenachtig White Oak Canyon Trail

Voor degenen, die nieuwsgierig zijn en het nog niet bij de reacties van gisteren hebben gelezen, de eerste abstracte foto was van de lampen boven de bar bij Ozzie's.  De tweede was een gedeelte van het Coca Cola logo on een doos met 12 blikjes Coke Zero.

Zodra Kai vrij kreeg van school merkte hij op dat hij graag nog eens het White Oak Canyon Falls trail zou willen lopen, net als vorig jaar.  Deze week moest dat er dan van komen, want volgende week vertrekken we naar Florida.  Het leek om te beginnen de hele week mooi te worden en dus hadden we de hike voor morgen gepland.

Alleen zag ik gisteren op het weerbericht dat er voor morgen 80% kans is op regen- en onweersbuien.  Met onweer wil ik beslist niet buiten in de natuur zijn en de rest van de dagen deze week zijn er al plannen.  Dat liet dus vandaag als enige optie. 

Alweer worden we met zonnig en heel warm weer wakker.  Ik eet mijn gepocheerde eieren en mijn door Rick al gebrouwde koffie buiten op.  Daarna maak ik Kai wakker, want ik wil wel bijtijds op pad naar de Shenandoah.  Er is opeens ook weer een kans op onweer daar in het westen en dat wil ik absoluut voor zijn.

Terwijl ik boven een half uur cardio op de crosstrainer doe, denk ik dat Kai zijn Max Capacity doet.  Hij neemt echter overal flink de tijd voor en pas tegen elven kunnen we op pad.  Ik heb de radar angstvallig in de gaten gehouden en zie een aantal onweersbuiten ten zuidwesten van waar wij willen gaan wandelen.  Gelukkig lijken die niet onze kant op te komen, dus ik hoop er maar het beste van.

We stoppen bij Whole Foods om wat proviand te kopen voor een picknick.  Het worden gezonde repen, bison jerky, minikaasjes, verschillende bessen en pure chocolade.  Natuurlijk hebben we ook meer dan genoeg water mee, ook voor Cosmo.

Dan gaan we eindelijk op weg.  Eerst nemen we de I-66, die voor de verandering rustig is.  Daarna draai ik bij Warrenton de 29 op en vervolgens nemen we de 211 naar het westen.  Dit vind ik altijd zo'n mooie weg!  Er liggen allerlei wijngaarden en boomgaarden aan.  Ook zijn er allerlei standjes langs de weg en kun je zelf fruit plukken, bosbessen op het moment.

Naarmate we dichter bij de bergen komen betrekt de lucht ook steeds meer.  Op de thermometer in de auto zie ik dat het ook telkens koeler wordt.  Na bij de ingang mijn pas te hebben laten zien moeten we nog zo'n zestien kilometer rijden naar het begin van het pad.  Hier zijn we ook op het hoogste punt van Skyline Drive, 1121  meter.

Omdat het bij ons zo warm was, ben ik gekleed in een (fel oranje) t-shirt en korte broek.  Het is echter maar 17 graden hierboven!  Gelukkig heb ik heen baddoek meegenomen, die ik dan maar als sjaal gebruik.   Onderweg zagen we in de verte flinke buien, maar hier is het nog droog. 

Na de lunch besluiten we het er dus maar op te wagen.  Het pad loopt eerst naar beneden en ik voel me voor het eerst een beetje ongemakkelijk tijdens een "hike".  We zijn hier zo compleet alleen in de natuur en ik maak me toch wel zorgen om onweer.  Ik probeer die gedachtes van me af te zetten en te genieten van de prachtige natuur om me heen.  Het enige geluid zijn zingende vogels en het "chip" geluid van de chipmunks.

Ongeveer anderhalve kilometer naar beneden begint het te regenen.  Ik heb een paraplu mee, dus dat is het probleem niet, maar ik heb geen idee of dit het begin van een onweersbui is.  Verder trekken naar de waterval, die minstens nog eens anderhalve kilometer verder naar beneden is, durf ik niet.  Vooral ook omdat de terugweg helemaal naar boven loopt en dus langer zal nemen.  Na wat overleg besluiten we terug naar de van te keren, better safe than sorry.

Cosmo lijkt van alles te ruiken, maar mist het grootste wild ooit.  Op een gegeven moment kijk ik naar rechts en zie nog geen drie meter van me af een hert staan.  Ze staat vrijwel helemaal achter een boom, vandaar dat Cosmo haar waarschijnlijk niet zag.  Ik fluister Kai toe door te lopen en fotografeer het hert dan in alle rust.  Dat fotograferende in fel oranje geklede mens doet haar absoluut niets en ze eet rustig door.  Dat was toch wel weer heel bijzonder!

Teleurgesteld dat we niet verder konden lopen, komen we bij de van terug   Het is inmiddels opgehouden met zachtjes regenen, dus we zijn blij met de droogte binnen.  Gelukkig hebben we nog geen donder gehoord.  Ik zou echt niet met onweer in het woud willen lopen.  Er is absoluut geen schuilplaats en het kan zeker hier in de bergen enorm huishouden. 

Verder naar het noorden weet ik nog een leuke wandeling naar een waterval, die veel korter is.  Ik stel Kai voor te kijken of we die kunnen gaan doen, denkend dat het daar wel droog zal zijn.  Ondanks de regen is de rit langs Skyline Drive prachtig.  Alles is een diep groen en de bloemen zijn op de diverse hoogtes allemaal anders.

Helaas regent het ook bij het begin van het andere pad nog flink.  Kai heeft geen zin om dat te lopen, dus ik rijd door.  Bij Front Royal verlaten we het nationale park.  De rit over de I-66 gaat vlot en de temperatuur loopt gestaag op.  Tegen de tijd dat ik vlakbij ons huis weer uitstap is het weer 30 graden.  Wat een verschil!

Dat uitstappen gebeurt bij de Giant.  Ik laat Kai met Cosmo in de auto en ga ingredienten halen om taco's te maken.  Dat is altijd een lekker makkelijk en zomers gerecht.  Rick had nog gehakt over van hun hamburgers gisteren, dus ik haal verse salsa, kaas en tortilla's. 



Thuis wacht me een leuke verrassing.  Bloglezeres Naomi heeft me een pakketje gestuurd met wel heel erg Hollandse spulletjes, behalve de Suske en Wiske, die natuurlijk Belgisch is.  Er zit een Nederlands en een oranje vlaggetje in, maar waar ik het meest blij mee ben is het armbandje met echt Nederlandse kleuren en bedeltjes.  Ik zag dat al eerder en vind het super er nu een te hebben!  Heel, heel hartelijk bedankt, Naomi! 

Het tweede pakketje dat op de stoep op mij wacht zijn mijn nieuwe Teva sandalen.  Helaas heb ik een paar van de sandalen, die ik een maand of zo geleden kocht, terug moeten brengen.  Alleen het paar van Keen is echt goed voor de rondleidingen.  Ik heb een heel oud Teva paar, waar ik ook heerlijk op loop, dus daar heb ik de nieuwe generatie van besteld.  Ik ben benieuwd.

De taco's smaken prima en hier is de regen (nog) niet gearriveerd, dus we eten buiten.  Na het eten belt Christine van uit Los Angeles, waar ze net een week vakantie hebben gehouden.  Ze hebben genoten, maar zijn klaar om naar huis te komen.  Grappig te horen dat veel van hun ervaringen de onze waren.  Een leuk gebied om te bezoeken, maar niet "Amerika" en een groot contrast tussen "haves" en "have nots".

Foto's van vandaag staan hier.

10 reacties:

Marie zei

'het is opgehouden met zachtjes regenen' haha! wat een leuke quote! En wat een lekker pakketje heb je gekregen, die armband is inderdaad ontzettend leuk!

Tineke zei

Nog even een reactie op je blog van de wedstrijd ned denemarken; wat een sof, zoveel aan de bal en het doel niet kunnen raken. Is Guus de buitenland correspondent van het NRC in Washington ?
Lekker vooruitzicht dat je naar florida gaat, ga je naar de kust? Wij gaan de eerste week van juli naar Friesland

marianne zei

Jammer van het slechte weer, maar idd better safe than sorry. Onweer en bergen is meestal geen fijne combinatie.

Veel plezier in Florida. Ik denk dat wij voor de vakantie het zonnigste plekje van Europa gaan proberen te vinden, heb helemaal genoeg van alle regen :-(.

Annemiek zei

Jammer dat het maar zo'n korte wandeling werd. In ieder geval een dag met je zoon. Dat die herten je niet zien; ze zien bewegingen heel goed, maar de oranje kleur valt hun niet op. Hun ogen zijn anders dan die van ons. Daarom kunnen jagers oranje dragen.

Petr@ zei

Jammer van de regen tijdens de mooie wandeling. Maar in elk geval hebben jullie een stuk kunnen lopen.

Leuk hoor, je Oranje pakket. Ik had op FB al de foto's ervan gezien. Hopelijk brengt het morgen geluk!

Sandrah zei

Groot gelijk dat je niet bent doorgelopen. Ik zou ook snel teruggaan als het lijkt te gaan onweren. Wel jammer.

Leuk pakketje heb je gekregen.

Sandra

naomi zei

Hallo Petra

Graag gedaan vondt het echt een armband voor jouw en de vlaggetjes meer een grapje. Ik heb de armband zelf ook.

Zonde van de wandeling maar ja overvallen door de onweer is niet prettig.Bijzonder om de herten zo dichtbij te zien.

Leuk samen met je zoon op pad. En volgende naar Florida waren we bijna tegelijk daar geweest. We hebben lang getwijfeld om daar weer heen te gaan maar blijven in europa.

Teva lopen echt lekker moet ook op zoek naar nieuwe sandalen om te wandelen.

Groetjes Naomi

Becs zei

Met onweer zou ik me ook niet gemakkelijk voelen om daar dan te lopen. Wat leuk dat je lezeres een pakketje heeft toegestuurd!

Anoniem zei

Zonde dat jullie overvallen werden door de regen. Maar net wat je zegt, de natuur is ook mooi vanuit de auto en daar zit je wel droog en veilig voor onweer.
Heel leuk armbandje, ik hoop dat het morgen geluk brengt.
Groet, Bea

Petra zei

@Marie - Ha ha, ja, dat zei mijn opa altijd en die heb ik erin gehouden ;).

@Tineke - Nee, Guus is gewoon iemand, die ik in deze omgeving ken. Ik wist niet dat de buitenland correspondent van NRC ook zo heet. Ik zie trouwens tegenwoordig nooit meer journalisten, terwijl die vroeger wel altijd meededen met zulk soort dingen. We gaan naar Indian Rocks Beach aan de westkust. Veel plezier in Friesland alvast!

@Marianne - Inderdaad, en het kan hier ook zonder bergen enorm huishouden. Ben benieuwd waar jullie zonnigste plekje gaat zijn.

@Annemiek - Nu je het zo schrijft komt dat me bekend voor. Weer wat geleerd.

@Petra - Ik hoop het ook, ik zal een deel van de wedstrijd moeten missen (kapper of wedstrijd, men moet prioriteiten stellen, ha ha!), maar hopelijk staan ze voor als ik begin met kijken ;).

@Sandra - Onweer zonder schuilplek vind ik zo eng, ik raakte er al van in paniek terwijl er nog geen donderslag te horen was.

@Naomi - Ik heb de armband de hele dag gedragen en er al leuke opmerkingen over gehad. De Teva's lopen heerlijk!

@Becs - Ik vind die pakketjes ook zo leuk en ben dankbaar dat ik een aantal vriendinnen heb die ze toe willen sturen. Met mijn familie in Nederland heb ik nauwelijks tot geen contact, helaas.

@Bea - Ik moet morgen naar de kapper tijdens de aanvang van de wedstrijd, maar Kai kijkt ook telkens (ook naar de andere wedstrijden) dus ik zet hem voor de tv met de opdracht mij updates te geven.

@Bea -