Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, januari 10, 2014

Een mistige regendag

Oy, bij het ontwaken voel ik het al, dit wordt een fibro dagje.  Alles doet pijn. Echt balen, want de afgelopen weken voelde ik me wonderlijk goed voor in de winter.  Nou ja, als het zo bij af en toe een dagje blijft mag ik ook niet klagen.

Op mijn computerscherm zie ik dat de scholen twee uur verlaat opengaan vanwege ijzel.  Dat vindt Saskia natuurlijk heel fijn.  Ook Rick blijft wat langer thuis om zeker te zijn dat de gladheid weg is.  Het is buiten mistig en miezerig, een reden waarom ik me zo voel, duidelijk.

In een volgend leven wil ik toch echt kat zijn!

Met de nodige moeite zet ik mezelf ertoe om aan een dubbele Max Capacity routine te beginnen. Om dat wat leuker te maken ga ik mijn nieuw gevonden serie kijken: Beverly Hills Pawn.  Weer heel anders dan Pawn Stars, maar minstens zo leuk.

Na 32 minuten ben ik klaar en begeef me naar boven voor vijftig minuten op de elliptical.  Dan is mijn energie op, waarschijnlijk ook omdat het lunchtijd is en ik honger heb.  Kai wil eten van Manhattan Bagel en dat vind ik ook prima.  Ik bestel hun lekker warme dunne bagel met ei, kaas, asperges en champignons.

Het regent weer als ik Cosmo zijn, helaas voor hem, korte wandeling geef.  Ik moet nog een themafoto voor vandaag maken en neem mijn fototoestel mee.  Ik dacht vanochtend aan dit kunstwerk van Escher en besluit eens te proberen de regen in de plassen te fotograferen.  Onderstaande foto vond ik het best gelukt.
Rillend kom ik weer binnen en besluit de infrarode warmtedeken, die ik met Kerst van Rick heb gekregen eens uit te proberen.  Op mijn buik met de deken op mijn rug lees ik in een paar uur mijn boek uit.  Het lijkt ook echt geholpen te hebben, de pijn in mijn schouders is niet meer zo erg.

Saskia komt met een stel vrienden terug uit school.  Ze gaan een taart bakken.  Grote hilariteit, want die mislukt en nu staat er een misvormde uit elkaar gevallen cake in de keuken en de groep is net zo snel vertrokken als ze aankwamen.  Ik ben wel benieuwd voor wie dat gedrocht bestemd is.

Rick stelt voor om gezellig bij Pazzo Pomodoro te gaan eten.  Daar zeg ik nooit nee tegen!  Dit restaurant is echt alsof je in zuid Italie bent en altijd gezellig druk.  Wij zijn inmiddels bekenden en worden door een van de eigenaren enthousiast begroet.

Kai wil graag aan een tafeltje in plaats van de bar en er is er net een vrij.  We bestellen de drie verschillende soorten prosciutto als voorafje wat altijd teveel is dus meer dan de helft gaat mee naar huis.  Ik lees het menu en zie allerlei lekkers, maar kan het niet laten toch weer de inktvis pasta met gamba's en zongedroogde tomaten te bestellen.

Giuseppe, de serveerder, is Italiaans en hij vindt het duidelijk super dat ik dat gerecht bestel.  Het is een van de meer exotische op hun menu natuurlijk en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen het bestellen.  Het staat gelukkig nog op het menu dus hopelijk is het populair genoeg.

En zo is er weer een weekend begonnen.  Het laatste weekend voorlopig weer dat Kai thuis zal zijn.  Daar gaan we dus nog even zoveel mogelijk van genieten!



6 reacties:

Ineke zei

Prachtig, die regenfoto! Dát ga ik ook eens uitproberen/na-apen.
Regen en plassen genoeg hier :-(

Petra zei

@Ineke - Maakt de regen toch nog een beetje leuk ;)

Anja zei

Ja inderdaad een prachtige foto!
Vervelend zo’n fibro dagje, hopelijk gaat het inmiddels beter met je.

Becs zei

Vervelend zo een dag, maar fijn dat de deken een beetje geholpen heeft. Geniet nog even van je zoon thuis.

Anoniem zei

Mooie foto.
En een katteleven, maar dan wel bij lieve baasjes. Zo zou ik ook wel een hondje kunnen zijn.
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - Niet heel veel, maar ik hoop dat de tennisbal in mijn rug gaat helpen.

@Becs - De tijd gaat gewoon veel te snel, maar we hebben een leuk reisje in het vooruitzicht.

@Bea - Ja, zeker wel bij liefhebbende mensen