Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 28, 2014

Polar Vortex bezoek nummer 3

Brrr, wat is het koud als ik om half zes wakker word!  Voor de derde keer deze maand bezoekt de inmiddels door velen gehate "Polar Vortex" ons.  De wind waait hard en het voelt als -25 buiten zie ik op mijn telefoon.


Ook mist er iets op die telefoon, namelijk een aankondiging van Fairfax County Public Schools dat de scholen verlaat zullen openen.  Saskia had daarop gehoopt, maar helaas voor haar is het vanochtend dus om zes uur opstaan geblazen.  Ik druk haar op het hart zich heel warm aan te kleden, gelukkig hoeft ze niet op een bus te wachten.

Het is zo koud dat ik besluit mijn fleece trui aan te trekken alvorens verder te slapen.  Ik denk dat ik die vannacht al direct bij het slapengaan aantrek.  Misschien is het wel omdat Rick niet naast me slaapt, maar het lijkt een stuk kouder in onze kamer dan de vorige keren dat we in de diepvries zaten.

Met moeite sta ik om een uur of negen op.  Cosmo vindt het zelfs koud en doet zijn behoefte gelukkig heel snel!  Intussen pruttelt de warme koffie en toast ik een paar bosbessenwafels.  Daarbij nog een bakje verse bosbessen, frambozen en aardbeien (ik wed dat onze grootouders of zelfs ouders dat niet konden schrijven midden in de winter) en het is een lekker ontbijt.

Vandaag staat er een uur interval op de elliptical op mijn sportprogramma.  Ik begin aan een novella (kort verhaal) van Roxanne St. Claire en lees het in dat uur uit.  Nu heb ik de Bullet Catchers serie (helaas) uit en begin aan een van haar andere series, de Guardian Angelinos.
Mijn trouwe metgezel

Na mijn douche kleed ik me zo dik mogelijk aan en ga dan Vienna in.  Om te beginnen ga ik bij Noodles & Company lunch eten.  Lekker warm en met veel groentes ook erg gezond.  Ik besluit eens een voor mij nieuw gerecht van hun menu te kiezen, de Indonesian peanut saute.  Ik moet zeggen dat het een nieuwe favoriet is, flink pittig is de pindasaus ook.

Na het eten waag ik me de kou weer in en rijd naar Calumet Photographic.  De Tamron 18-270mm lens, die ik voor Kerst heb gekregen, is 62mm in plaats van de 72mm van de vorige (hij is ook een stuk lichter, trouwens).  De filters, die ik heb, passen dus niet op deze nieuwe lens.

Al gauw vind ik de UV- en polarisatiefilters.  Bij Great Falls ben ik ook weer eens mijn lenskap verloren en ben helemaal blij hier een kap te vinden met een snoertje dat ik aan mijn camera vast kan maken.  Hoeveel van die dingen heb ik met de jaren al  verloren!

Op de terugweg haal ik mijn avondeten bij Whole Foods.  Dat breng ik gauw naar huis en kom tegelijk met Saskia aan.  Zij had vandaag twee midterms, examens halverwege het schooljaar, die zwaar meewegen voor het cijfer.  Ze denkt dat ze ze redelijk gemaakt heeft, even duimen dus, want voor een van de vakken staat ze onvoldoende en heeft ze de afgelopen weken veel bijles gehad.

Bij Lofty Salon wordt me een lekker glas wijn aangeboden en doet Taylor vandaag onder toeziend oog van Mona mijn haarkleur.  De wekker wordt voor drie kwartier gezet en ik lees en speel Wordfeud.  Het is zo ontspannend!  De kleur ziet er weer goed uit en Mona knipt mijn haar netjes bij.
Mijn zwartwit foto voor vandaag bij Lofty Salon

Saskia sms-te of ik misschien op de terugweg oordopjes voor haar bij Radio Shack kan kopen.  Prima, zolang zij de ijskast voor ik thuiskom in zoverre schoonmaakt dat wat erin stinkt alsof er iets dood in is gegaan weg is.  Daarmee stemt Sas in en ik koop bij Radio Shack voor ons beiden Skull Candy oordopjes, want de mijne zijn ook stuk en het is makkelijker om de Portugese uitspraak ermee te horen.  

Tot mijn schrik zie ik dat ik nog maar voor tien mijl benzine in de van heb.  Ik vraag me af of de kou ook meer benzine verbruikt, want gisteren waren het er nog meer dan vijftig!  Ik wilde met deze kou niet gaan tanken, maar heb geen keuze en gooi de van vol bij de Shell.  Een pluspuntje is dat ik maar liefst vijftig cent per gallon (ong. 4 liter) krijg met onze Giant punten.

Thuis tref ik inderdaad een niet meer stinkende ijskast aan en een volle vuilniszak.  Dat is wel het "gevaar" van zo'n grote Amerikaanse ijskast, dingen worden al gauw naar achteren geschoven en vergeten.  In ieder geval stinkt het niet meer.

Laura en Saskia maken een of ander wel erg lekker ruikend veganistisch maal en ik hoor ze om van alles en nog wat giechelen in de keuken.  Intussen doe ik mijn Lumosity spelletjes en leer een heel aantal nieuwe Portugese werkwoorden.  Dit is een heel lange les op Duolingo, dus ik doe de tien lessen en dan is het genoeg voor vandaag.

Voor mijn avondeten heb ik vanavond een moot van de superlekkere Whole Foods citruszalm, spruitjes, want Rick houdt daar niet van, en vers olijfstokbrood   Het smaakt allemaal prima.  De haard gaat aan, de verwarming hoog en ik moet alleen straks nog even voor Cosmo naar buiten waar het alweer -12 is.  Het ziet er gelukkig naar uit dat de ergste kou na morgen geleden is.

Vanavond houdt president Obama zijn State of the Union, zo'n beetje Prinsjesdag vergelijk ik het mee.  Hij spreekt het Congres en genodigden toe.  Interessant altijd en nu "stem" ik ook mee op Bing.  

7 reacties:

Anja zei

Ja, brrr wat een kou. Onze slaapkamer was vanmorgen ook een vriezer. Voor zaterdag voorspellen ze ruim 8 graden, wat zal dat warm aanvoelen.

Jurgen de Bruin zei

Koud!!! Ik zou me lekker warm inpakken (of bij Snickers in z'n mandje kruipen voor de open haard) en lekker binnen blijven. ;-)

Hoe bevalt eigenlijk zo'n 18-270 objectief? Ik heb een 18-55 en een 70-300, maar vind het wisselen tussen deze 2 nogal vervelend. Altijd zit de verkeerde er op.

Anoniem zei

Jakkes, ik zie ook de oprit weer wit. Jullie krijgen je portie wel deze winter.
Het eten van Noodles ziet er elke keer erg smakelijk uit. Ik denk dat het een favoriet van mijn man zou zijn, die is gek op die dikke bami.
Groet, Bea

Anoniem zei

Ook hier is het koud met een felle oostenwind. Niet zo koud als bij jullie. De wind giert door het huis zodat ik alle ramen maar gesloten houd. In huis is de temperatuur niet boven de 20 g te krijgen, voelt niet lekker aan.
Dus ook dik ingepakt en 's avonds een warme kruik in bed om in een voorverwarmd bed te kunnen duiken.
Die schotel van Noodles lijkt me heel erg lekker. Chinees, Indisch,Thais en Italiaans zijn mijn favorieten.
Wat een luxe dat je bij de kapper wijn krijgt. Ik heb dat idee eens bij mijn kapper gedeponeerd, maar nee die zullen dit nooit doen. Dan zou ik wel om elf uur 's morgens al aan een drankje zitten en dat hoeft ook eigenlijk voor mij niet.
Groetjes Wil

naomi zei

Wat een kou toch en dan op de schoolbus wachten is toch best bizar. Vandaag ook een lekkere dag. Vanmiddag even heerlijk met Stitch wezenw andelen. Heerlijk kou schale wangen en een zonnetje en dan lekker glooien bij binnenkomst.

Beter dan al dat grijze en die regen bah. Lekker die noodles vindt ik ook lekker. Ik zou wel eens op restaurant expeditie willen met je haha.Heeft Rick het ook zo koud op zijn reis?

Liefs Naomi

Petra zei

@Anja - Heerlijk gaat dat aanvoelen!

@Jurgen - Dat is precies de reden waarom ik de 18-270mm lens zo fijn vind. Ik gebruik hem al jaren en hoef bijna nooit te wisselen (heb ook een wijdhoek en macro lens)

@Bea - Dit is geen dikke bami,hoor, maar dunne rijstnoedels. Ik ben niet weg van einoedels en al zeker geen dikke.

@Wil - Jammer dat je je kapper niet zover kreeg ;). Jakkes als het door het huis heen tocht, hier is het wel goed geisoleerd, maar boven vooral wordt het toch erg koud.

@Naomi - Wat te denken van de kinderen in Atlanta die de hele nacht in hun schoolbus zaten in de vrieskou. Maar ik vind het ook fijner dan grijs en regen, hoor. Nee, aan de westkust is het lang niet zo koud, integendeel zelfs.

Anoniem zei

Hahaha, het ziet eruit als dikke noedels. Maar het belangrijkste in deze, het ziet er lekker uit en als het ook nog lekker smaakt. MMMMM.

Groet, Bea