Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, januari 18, 2014

Great Falls

Vreemd genoeg merk ik echt dat het hier een uur later is dan in Alabama.  Het is net als met zomertijd eigenlijk.  Het lukt me niet voor kwart over negen mijn lekkere bed uit te komen.  Natuurlijk zijn Rick en Saskia intussen allang vertrokken.

Buiten schijnt de zon vrolijk en ik zie dat het tien graden gaat worden vandaag. "Warm" voor deze winter hier en voor volgende week worden weer temperaturen van onder het vriespunt voorspeld overdag.  Ik wil dus zeker Cosmo meenemen voor een natuurwandeling ergens.

Maar eerst moet er gesport worden na een ontbijt van bosbessenwafels en koffie.  Het wordt een uur interval op de elliptical vandaag.  Mijn zus belt intussen en zo gaat er snel een half uur voorbij.  Met een spannend boek zijn de andere dertig minuten ook zo om.

"Ga je mee naar Great Falls?", vraag ik Cosmo.  Nou dat had ik beter na mijn uitpakken en douche kunnen opperen.  Honden zijn ook net peuters, ze verstaan precies genoeg, maar geen uitleg dat je eerst nog wat andere dingen moet doen.  Hij volgt me als een schaduw nu, want we zouden toch uitgaan?

Gelukkig voor Cosmo ben ik altijd snel en voor hij het weet zit hij in de auto.  Alleen moeten we in Vienna nog een aantal dingen doen.  Bij de bank ga ik door de drive thru om wat geld op onze rekening te zetten.  De medewerkster ziet dat ik mijn hond meeheb en er komt een hondenkoekje terug in de buis. Cosmo vindt het maar al te lekker!

Dan is het tijd voor mijn lunch.  Bij Manhattan Bagel haal ik een dunne bagel met low fat cream cheese (heel weinig, want de dames doen er meestal zoveel op dat je de rest niet meer proeft) en gerookte zalm.  Ik peuzel die lekkernij in de auto op en dan gaan we eindelijk op weg naar Great Falls.

Cosmo "zeurt" de hele weg, want hij weet nu echt dat we erheen gaan.  Ik laat mijn pas zien en mag zo door.  Eindelijk kan mijn ongeduldige hondenkind dan aan zijn wandeling beginnen.  Hij wordt meteen door een paar kleine kinderen geknuffeld en ruikt ook van alles en nog wat.  Hij is helemaal in zijn element.

Als eerste gaan we de watervallen bekijken, die er vandaag heel mooi bij liggen.  Er zit veel water in de rivier en dat is altijd extra mooi.  We bezoeken alle drie de uitkijkpunten.  Het is rustig, duidelijk wintertijd.


Een video overzicht

Na de drie uitkijkpunten loop ik een stuk van het rivierpad.  Dat valt nog niet mee, want er zijn bomen over gevallen en dat maakt het moeilijk navigeren.  Ook is het nog modderig en moeten we soms over flinke plassen springen.  Het is sowieso een ruig "pad" dus snel gaat het niet.

Op een gegeven moment hoor ik motoren in de rivier en klim zo ver ik durf naar de rand van de klif om te kijken.  Daar zie ik drie reddingsteams in motorboten diep onder mij in het nauwste gedeelte van de rivier.  Duidelijk een oefening, maar niet veel later zie ik ook twee paddleboarders in het water.  Dat moet nu rond het vriespunt zijn en een valt er zelfs in.  Ik moet er niet aan denken!!!


We lopen verder en ik geniet van de stille natuur.  We komen in het bos bijna niemand tegen, maar halverwege de middag is het kennelijk hondenuitlaattijd, want als we terug naar de van lopen heeft Cosmo weer heel wat "vriendjes" om te begroeten.

Met een tevreden hond rijd ik terug naar huis.  Daar werk ik mijn achterstallige rondleidingsadministratie bij. De aanvragen komen gestaag binnen.  Als ik klaar ben beloon ik mezelf met de Boer Zoekt Vrouw aflevering van afgelopen zondag.  Nu wordt het inderdaad wel weer leuk.

Intussen heeft Saskia de afgelopen weken zo hard gewerkt met haar bijlesleraren en zelf dat ze een van de twee vakken waar ze een diepe onvoldoende voor stond helemaal heeft opgehaald tot een voldoende!  Volgende week komt daar nog een groot examen voor wat ze goed hoopt te maken.  Het andere vak hoopt ze ook te verbeteren. Echt knap van haar en we zijn blij die bijlessen te hebben geregeld.

Rick komt thuis en stelt voor bij het vrij nieuwe Afghaanse restaurant dichtbij te gaan eten.  Alleen blijkt dat geen succes te zijn geweest en het restaurant is alweer gesloten.  Jaipur is nummer twee op ons lijstje en daar eten we zoals altijd erg lekker.  Ik heb dit keer zalm uit de tandoori oven en die is perfect bereid.

En dan is het weekend weer begonnen.  Dit keer hebben we geen grote plannen, ook weleens lekker.

Meer foto's van Great Falls staan hier.

8 reacties:

Anoniem zei

Wat fijn voor Saskia dat haar cijfers beter worden. Dat moet toch fijn voelen.
Ik kijk ook 'Boer zoekt vrouw' en ben toch wel benieuwd hoe het gaat aflopen. Vooral bij Johan in Denemarken. Aletta op Bonaire zoekt vooral een handige klusser volgens mij.
Fijn weekend!
Anja L.

jolanda zei

Fijn, dat het met Saskia beter gaat qua school. Dat zal haar vast vertrouwen geven en nu het met Lawrence weer aan is, voelt ze zich misschien ook wat gelukkiger.

Deze Boer zoekt vrouw is voor mij een mindere must see als de vorige seizoenen. Op het moment ben ik weer verslaafd aan Wie is de mol, ook te zien via uitzending gemist.

Anja zei

Ohh wat fijn dat Saskia haar cijfers zo heeft op kunnen halen! Leuk, ik volg ook Boer zoekt vrouw. Fijne zondag!

Ineke zei

Goed van Saskia dat ze haar cijfers aan het ophalen is!
Prachtige wandeling heb je weer gemaakt.

Sandrah zei

Zo herkenbaar die reactie van Cosmo. Het zijn inderdaad net peuters!

Fijn dat het weer beter gaat met Saskia op school.

Sandra

naomi zei

Fijn dat de bijlessen helpen, natuur is prachtig. En morgen ga ik weer naar de Boer zoelt vrouw kijken.Maar bij Aletta is het echt boerin zoekt klusser niet normaal. Volgens mijn vader doet ze volgend jaar weer mee omdat dan haar klusjes lijst af is.

Wim is eng praat alleen maar over de plantjes en Jan in Canada is koud en kil. Vindt Jos geloof ik het leukst. En johan is apart maar wordt vast een Ingrid haha.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Anja - Ja, ik denk ook dat het bij sommige boeren niets wordt

@Jolanda - Ik denk zeker dat het weer extra motiveert nu ze betere cijfers heeft.

@Anja - Ja, opluchting nu een onvoldoende is weggewerkt

@Sandra - Inderdaad, net een kind, die hond

@Naomi - Dit keer viel het wel mee met Aletta. Ik ben benieuwd wie Jos gaat kiezen

Petra zei

@Ineke - Oeps, jou vergeten :(. Ja, het blijft heel fijn zulke mooie natuur vlakbij te hebben.