dinsdag, april 15, 2014

Dag 1 Cancun: Dagje strand en zwembad

Midden in de nacht wekte Rick ons om naar de maansverduistering te kijken.  Gelukkig hoefden we nergens heen, want we konden het heel goed vanuit ons hotelraam zien.  Heel bijzonder, zo'n oranje maan.  Na even gekeken te hebben gingen we terug naar bed en sliepen als rozen verder.

Zo lekker heb ik zelfs geslapen dat ik om zeven uur klaarwakker ben.  Ik zou willen dat me dat thuis zou overkomen!  Natuurlijk is het voor mijn gevoel ook een uur later en gingen we gisteravond vrij vroeg slapen, maar heerlijk om zo uitgerust wakker te worden.

Stilletjes om Rick en Saskia niet wakker te maken computer ik wat.  Ik heb een fan app, die hetzelfde geluid als een echte fan maakt, en daardoor horen zij mijn getyp niet.  Alleen is het internet op de kamer erbarmelijk.  Ik wil nog wel graag wat foto's opladen en dat kan alleen in de lobby waar het veel beter werkt.

Alleen moet ik daarvoor de fan app sluiten en dat maakt Saskia en Rick wakker.  Zij komen niet veel later ook naar de lobby en na wat computeren gaan we ontbijt eten.  Daartoe is er in dit hotel maar een optie, het buffet.

We krijgen een tafeltje aan het raam met uitzicht op zee.  Vicente is onze serveerder en hij spreekt duidelijk liever Spaans dan Engels.  Duolingo heeft echt geholpen, want het lukt mij helemaal in het Spaans met hem te communiceren.  Saskia zit er met open mond naar te luisteren.  Ik ben vast van plan na deze vakantie verder te gaan met Spaans op Duolingo.

Het buffet is lekker en de koffie ook, maar mijn grote favoriet is het groene sap.  Dit is ananas, sinaasappel, cactus, spinazie en selderijsap.  Het smaakt enorm lekker en is ook zo gezond.  Daar is Westin sowieso goed in, gezonde keuzes te over op hun menu's.

Na het ontbijt vertrekken Saskia en ik naar de Westin Workout om te sporten.  Rick opteert voor een wandeling op het strand.  Saskia houdt het in de sportzaal ook niet lang uit, het is er warm en haar loopband werkt niet goed.  De rest van de apparaten is bezet dus ook zij gaat een strandwandeling maken.

Er is in deze zaal maar een elliptical en daar staat al iemand anders op.  Er zit voor mij dus ook niets anders op dan een loopband.  Ik wissel hardlopen (wat ik al tijden niet op een loopband heb gedaan) af met snel wandelen en na precies een uur heb ik er 10000 stappen opzitten.

Het ging allemaal snel, uitzicht op de diepblauwe zee en een spannend boek helpen daar goed bij.  In een ijskast liggen natte koude doeken, die een grote traktatie zijn na al die inspanning.  Morgen wordt het voor mij ook een strandwandeling, denk ik.

Op de kamer trek ik mijn bikini aan.  Rick komt ook terug van zijn wandeling en we gaan samen naar het strand waar Saskia al op een stoel ligt en stoelen voor ons heeft bezet.  Ik loop eerst nog even langs de receptie om te vragen of ze iets aan het erbarmelijke internet kunnen doen.  Tenslotte betalen we er extra voor.

Op de strandstoelen lezen we alle drie lekker ontspannen.  Ik geniet ook enorm van het uitzicht.  De kleuren van de zee zijn mijn favoriete kleuren blauw en het zand zo wit.  Wat een genot!

Saskia heeft na een uurtje trek en we verplaatsen ons naar het restaurant bij het zwembad.  Hier hebben we gisteren ook wat gegeten en ik weet dat er verscheidene dingen op hun menu staan, die ik lekker vind.  Ik bestel de aguachile met gemengde vis.  Het is een soort ceviche, maar dan anders, en zeer smakelijk.

Heel fijn hier is dat Saskia tot nu toe dingen op de menu's vindt, die ze lekker vindt en die vegan zijn.  Meestal wel door de kaas weg te laten, maar dat is prima.  Het is tenminste niet alleen maar groene salades.
Ook onze vegan is happy

Na het eten gaat Saskia weer een strandwandeling maken.  Rick gaat snorkelen, maar komt niet veel later melden dat er weinig te zien was.  Ik vind mijn perfecte stekje in een van de mini zwembadjes.  Het is mijn prive zwembad, al komt er af en toe een gezin met kleintjes bij.

In de schaduw van een palmboom en het water is het heerlijk vertoeven.  Ik heb af en toe een "vriendje" bij me.  Een zwarte vogel strijkt neer om uit het zwembad te drinken en is absoluut niet schuw.
Dit voelt des te lekkerder met de wetenschap dat het bij ons thuis (natte) sneeuwde vandaag

Tegen vieren trekken Rick en ik droge kleren aan en gaan de Zona Hotelera eens verkennen.  Rick wil graag nog een zwembroek en we parkeren bij het La Isla winkelcentrum.  Daar zien we meteen Shasa waar ze de zwembroeken, die Rick zoekt, verkopen.   Binnen het kwartier is dat dus voor elkaar.

Bij een heel toeristische Mexicaanse winkel kopen we baseball caps.  Rick heeft die nodig om niet te erg op zijn hoofd te verbranden en ik vind het fijn om mijn haar mee te bedekken.  We lopen nog een Pandora winkel binnen, maar er zijn geen speciale Mexicaanse bedels.  Jammer, misschien dat ik later in de week nog  eens ga voor iets wat me aan deze plaats doet denken.

Op de terugweg kopen we wat wijn en bier voor de kamer en maken een reservering voor het avondeten bij Navios.  Saskia wacht inmiddels met smart op ons en ik ben de enige, die nog moet douchen, dus doe dat gauw.

We krijgen een speciaal tafeltje aan de rand van het restaurant dat aan de lagune ligt.  We kunnen zo de zon mooi zien ondergaan.  Het restaurant doet ons erg aan een restaurant dat we in Aruba kennen denken.   De bediening is weer heel erg vriendelijk.

Rick en ik beginnen met een tamarinde margarita, lekker, maar eigenlijk iets te zoet voor mij.  Dit restaurant heeft zelfs vier veganistische gerechten op het menu staan.  Saskia, natuurlijk helemaal blij, vraagt of we hier nog eens kunnen eten.  Rick is daar geen fan van, want die probeert graag verscheidene restaurants, maar we zullen zien.

Het eten is allemaal heel erg lekker.  Mijn tonijn voorafje vooral, maar ik denk dat ik voor even klaar ben met gegrilde inktvis.  Net als in Portugal smaken delen ervan slijmachtig en dat kan ik moeilijk door mijn keel krijgen.  Ik vraag me af of dit oudere inktvissen waren, want ik heb het in de VS nooit zo gegeten.

Al met al wil ik hier best terug als dat de beslissing wordt.  Er staan nog heel wat andere gerechten op hun menu die mij lekker leken.  We hebben genoten van de zonsondergang en de atmosfeer en, behalve de helft van mijn inktvis, het eten.

In het hotel wacht ons een verrassing, de internet man, die ons net voor we gingen eten bezocht, heeft ervoor gezorgd dat het een stuk beter werkt. Hoera!  Zo kan ik foto's opladen zonder naar de lobby te hoeven gaan.  Saskia gaat daar wel heen en praat met een leuke Franse jongen, helaas voor haar is dit zijn laatste avond hier.

Ondanks dat we allemaal op verscheidene delen van ons lichaam verbrand zijn en aloe nodig hebben, hebben we alle drie met volle teugen van deze dag genoten!  Als afsluiting krijgen we ook nog vuurwerk te zien vanuit onze kamer, helemaal goed.