Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, april 13, 2014

Nog een keer bloesems en een zomers weekend

Zaterdag

Het belooft vandaag weer een prachtige dag te worden en voor het eerst deze week met heel weinig wind.  Ik sta bijtijds op en we eten ontbijt op het deck.  Rick spoort me aan toch vooral mijn beweging vandaag weer aan het Tidal Basin onder de kersenbloesems te gaan krijgen.

Die honderden bloeiende boompjes zijn inderdaad als een magneet naar de stad.  Mijn hoop is op deze vrijwel windstille dag ook foto's met weerspiegelingen in het water te krijgen.

In het weekend is parkeren bij de metro gratis, dus ik neem de van mee en parkeer hem om tien uur op de open parkeerplaats.  Het staat flink vol en in het station zie ik een enorme rij (later hoor ik dat het wel anderhalf uur duurde voor mensen daar doorheen waren) om kaartjes te kopen.

Gelukkig heb ik een Smartrip met genoeg geld erop en kan er helemaal voorbij lopen.  Er zijn nog een paar anderen, die dat ook kunnen, en we kijken elkaar triomfantelijk aan.  Onvoorstelbaar hoe druk het is!  Zo heb ik het nog nooit meegemaakt!!

De trein staat al klaar en ik stap met de menigte bij het Smithsonian station uit.  De Cherry Blossom Parade is inmiddels in volle gang en in de verte hoor ik de muziek.  Even overweeg ik daar toch naar te gaan kijken, maar de menigtes ziende denk ik niet dat ik er veel van zal zien en ik ben hier voor de bloesems.  Ooit zal ik de parade ook gaan bekijken, maar niet terwijl de boompjes in volle bloei staan.


Het is druk, druk, druk, maar gek genoeg rond het Tidal Basin een stuk minder dan de afgelopen dagen.  Ik heb vandaag ook ander licht, want veel eerder op de dag dus de zon staat anders.  Eerst staat er toch teveel wind en weinig weerspiegelingen, maar later maak ik mooie foto's met het Washington Monument en Jefferson Memorial reflecterend in het water.

Bij het Jefferson Memorial ga ik op de trappen zitten om het geheel gewoon eens rustig in me op te nemen. Honderden, zo niet duizenden mensen hebben hier veel geld voor betaald om het te zien en mij kost het $7 retour.  Er zijn niet veel plekken ter wereld waar je zoiets kunt meemaken en ik wil er ook even in alle rust en zonder fototoestel van genieten.
Opeens komen er dan 3 helicopters overvliegen, een ervan met de president

Nadat de drie helicopters, in een waarvan de president zat, over hebben gevlogen, loop ik verder.  Inmiddels heb ik trek gekregen en is de parade ook klaar dus de menigte heeft zich nu verplaatst naar het Tidal Basin.  Je kunt vrijwel over de hoofden lopen! Ik besluit dichter naar het Capitool te lopen om ergens te lunchen zonder rijen met toeristen.

Dat blijkt een goede strategie te zijn.  Naast het Federal Center SW station weet ik een Potbelly.  Daar is het vrij rustig en ik bestel mijn favoriete mushroom melt (champignons en drie verschillende kazen).  Aan een tafeltje op hun terras eet ik het op.

Dan neem ik de trein terug naar Vienna.  Het is druk als ik instap, maar iedereen stapt twee stations verder bij Smithsonian uit en de rest van de rit kan ik gerieflijk zitten.  Ik ben blij dat ik vandaag nog eens gegaan ben en heb nu ook echt het gevoel alles uit de kersenbloesemperiode dit jaar gehaald te hebben.

In de spiegel van de van zie ik op weg naar huis toch meer uitgroei in mijn haar dan ik zou willen.  Gauw rijd ik naar Lofty Salon, waar Carmen dat grijs wegwerkt.  Vrijwel meteen daarna ga ik naar Pro Nails 3 om mijn nagels ook weer bij te werken.  Ik kies vast oranje als nagellak, hopend dat het twee weken goed gaat blijven voor Koningsdag.

Het is zulk heerlijk weer en Rick en ik willen ergens buiten eten.  Het wordt Glory Days vlakbij, waar we nog net het laatste tafeltje op hun terras krijgen.  Ik bestel hun varkenshaas met mango salsa en gegrilde boontjes en dat is heel lekker!  Het is fijn om weer buiten te kunnen eten!

Saskia heeft vannacht een vriendin te logeren.  Ik ben blij haar weer zo blij te te zien.  Al Abba zingend gaat ze op het moment door het leven.  Nu maar hopen dat ze het vervelende hoofdstuk voorgoed heeft afgesloten.

Zondag

Vandaag wordt er maar liefst dertig graden voorspeld, ronduit zomers weer, dus.  Rick en ik zijn voor ons doen op een zondag al vroeg uit de veren en rijden Vienna in om ontbijt en koffie bij Starbucks (en voor mij een power breakfast sandwich van Panera) te halen.

We eten het op het deck in het zonnetje op.  Op mijn sportprogramma staat mijn gewoonlijke aan mij aangepaste dubbele Max Capacity training.  In plaats van binnen besluit ik die ook buiten te doen.  Ik zie de mensen, die langsrijden, vreemd opkijken, maar daar stoor ik me niet aan.
Nu komen de dogwoods langzaam uit

Na iets meer dan een half uur zit het er weer op en trillen mijn spieren van de inspanning.  Ik laat de cardio voor vandaag maar zitten, ik heb de afgelopen week meer dan genoeg gelopen.

Boven pak ik alvast wat in en kleed me na mijn douche eindelijk eens ik echte zomerkleding.  Rick en Saskia gaan na de lunch een nieuwe snorkel voor Saskia kopen.  Ik installeer me met mijn Kindle op het deck.  Ik ben aan de Virgin River serie van Robyn Carr begonnen en het eerste boek leest in ieder geval heerlijk weg.

Om drie uur is het tijd om Cosmo naar de kennel te brengen.  Dat vind ik altijd het minste van op vakantie gaan, maar ja, hem meenemen is ook weer zoiets.  Gelukkig vindt Cosmo het prima daar en de medewerkers zijn dol op hem.

De rest van de middag gaat voorbij met afwisselend in de tuin wat computeren en inpakken, want we vertrekken morgen in alle vroegte.
Natuurlijk komt hij me ook regelmatig toezingen

Ook brengen we een afscheidscadeautje naar Leah's ouders, die de komende week al gaan verhuizen.  Ik heb Delfts blauwe eierdopjes en een Anton Pieck verjaarskalender voor ze besteld.  Beiden zijn heel on-Amerikaans en ik moet het gebruik van de kalender even uitleggen.

Ze vinden de plaatjes van Anton Pieck erg mooi en zijn duidelijk blij met de verwennerij.  Het zal vreemd zijn hen na vijftien jaar niet meer als buren te hebben!

Ons buurmeisje Patricia zal, zoals altijd, weer voor onze katten zorgen.  Ik ga nog even wat laatste instructies aan haar geven, want vooral Snickers mag overdag naar buiten nu het warmer is.

We bestellen makkelijk pizza als avondeten en zullen vanavond op tijd naar bed gaan, aangezien de wekker al heel vroeg zal gaan morgenochtend!

De laatste kersenbloesemfoto's staan hier.

11 reacties:

Anoniem zei

Je hebt al veel jaren achtereen foto's van die bloesem gemaakt maar dit jaar zijn ze wel uitzonderlijk mooi. Jammer dat het maar zo'n korte periode is. Ik heb er in ieder geval van genoten.
Fijn dat Saskia weer vrolijk door het leven gaat. Laat het zo blijven. In ieder geval zal de a.s. week daaraan aan bijdragen.
Goede reis en geniet van jullie samenzijn in Mexico.
Groetjes Wil

Anja zei

Wat heb je mooie foto’s gemaakt, prachtig die weerspiegeling. Ja, wat een drukte bij de metro in Vienna, pfff 1,5 uur voor een kaartje :-(
Goede reis en geniet van jullie vakantie in Mexico!

Anoniem zei

Prachtige foto's heb je gemaakt de laatste dag voor jullie vakantie naar Mexico. Geniet de volgende dagen van Mexico.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Wat een prachtige foto's heb je de afgelopen week gemaakt! Echt genieten! Voor nu een fijne vakantie met je gezin! GreetEagle

Anoniem zei

Je heb weer mooie foto's gemaakt van de bloesems. Als we ooit in de toekomst de kans krijgen om de bloesems zelf te bekijken dan gaan we dit zeker doen. Veel plezier in Mexico!

Groetjes Susan

Anoniem zei

Wat een prachtige foto's en een voorrecht inderdaad om daar zo dichtbij te wonen om van te kunnen genieten!
Ik wens jullie een hele fijne vakantie en zie uit naar de verhalen op de blog!
Groetjes,
Evelyn

Anoniem zei

Mooie foto's heel uitnodigend om ook eens de bloesems te komen bekijken. Heel veel plezier op jullie reis!

Groetjes Tine.

Jurgen de Bruin zei

Mooie foto's! Ik krijg er nog meer zin in om te gaan.

Goeie reis en ik geloof dat ik de taxi zie staan op de oprit.

Ronald, Monique, Lisa en Jasper zei

Wat leuk is het toch om iedere dag jouw belevenissen te volgen. Erg leuk ook om de heli's van Obama op jouw foto's te zien. 3 weken geleden vlogen ze hier (vlakbij Rotterdam) ook een aantal keren over ivm met de NSS2014. Supergaaf om te zien!

Becs zei

Heel veel plezier in Mexico!

Petra zei

@Wil - Die bloesems vervelen nooit. Ik heb er inderdaad honderden foto's van, maar kijk ze op winterse dagen nog altijd graag door en verlang er dan weer zo naar.

@Anja - Zo druk kan ik het me niet heugen.

@Hilde - Dank je, doen we zeker.

@Greet - Dank je.

@Susan - Hoe het er in het echt uitziet is niet op foto's weer te geven, dus zeker doen.

@Evelyn - Het is hier ronduit heerlijk!

@Tine - Zoals ik aan Susan schreef in het echt is het nog vele malen mooier

@Jurgen - Ha ha, inderdaad, die taxi stond er toen jij schreef

@Ronald, Monique, Lisa en Jasper - Een cool iets is dat altijd, he, wetend dat de president daarin zit.