Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 30, 2014

En nu, de zondvloed

Vannacht hebben we alle drie slecht geslapen, want het onweerde en Cosmo was daardoor zeer zenuwachtig.  Om de een of andere reden ben ik overdag altijd zijn vrouwtje, maar 's nachts komt hij bij Rick en Saskia. 

Saskia heeft een vroege dag en Rick moet ook op tijd in Washington zijn voor een dag vol vergaderingen.  Ik hoor de regen op het dak klateren en hoop dat ze voorzichtig rijden.  Ik draai me nog eens om en dan nog eens en nog eens.  Het is zo donker als de nacht in de kamer en ik heb vooral geen zin om Cosmo in dit noodweer uit te laten.

Om een uur of negen moet ik daar toch aan geloven en regent het gelukkig slechts gestaag en de donder is even stil.  Net ben ik weer binnen als het weer begint te plenzen.  Er is al 7 centimeter regen gevallen sinds gisteren en daar zullen nog ettelijke centimeters bijkomen vandaag!

Tijdens mijn ontbijt en het uur sporten verbaas ik me over de hoeveelheid water, die uit de lucht komt vallen!  Dat zal de hele dag zo blijven, mijn hemel, de tuin verandert in een modderbad en hele riviertjes stromen langs de wegen. 

Het blijft ook maar donderen en Cosmo is dus een en al zenuwen.  Ik heb zijn Thundershirt aangedaan, maar dat heeft helemaal geen effect.  Ik moet eigenlijk wat boodschappen doen, maar wil hem niet alleen laten nu.

Saskia sms-t dat ze zich niet lekker voelt en na haar AP klas naar huis wil komen.  Dat komt mij eigenlijk wel goed uit, dan kan zij op Cosmo passen.  Er moet gewoon iemand thuis zijn voor hem nu.  Saskia hondzit graag en gaat meteen naar bed met Cosmo bovenop haar.

Het miezert zowaar maar een beetje als ik naar het centrum rijd.  Bij Panera parker ik om lunch te halen en je raadt het al, zodra ik de auto in Park zet (ja, automaat) klatert de regen op mijn voorruit.  Ik heb maar even te lopen, maar word kleddernat!  Een man achter mij vraagt zich af of het ooit weer op zal houden.  Het water gutst van de daken.


Onderweg had ik me vast voorgenomen eens wat anders te bestellen hier, maar eenmaal binnen wordt het toch weer de groentesoep en de tonijnsalade op tomaat-basilicum brood.  Het is druk vandaag en ik vind nog maar net een open stoel.  Het weer is duidelijk het gesprek van de dag, want zoveel regen hebben we in tijden niet gehad.

Het is weer wat minder als ik naar Whole Foods rijd.  Daar koop ik behalve mijn benodigde boodschappen ook een bosje gele tulpen.  Die stemmen me altijd weer vrolijk. 
Tijdens een van Cosmo's snelle wandelingen gauw een foto
Veel water!

De rest van de middag verbaas ik me over de hoeveelheid water die uit de hemel komt, terwijl ik lees en Spaans leer op Duolingo.  Gisteren overwoog ik nog om de film Noah te gaan kijken, maar die krijgt niet zulke goede recensies en eerlijk gezegd wil ik er in dit weer ook niet op uit.
Zij houden me gezelschap tijdens het lezen
Hij wil deze dag zo snel mogelijk vergeten

Op onze telefoons krijgen we "severe alerts" van "Flash Flood Warnings".  Met zoveel water gaan de beken en rivieren buiten hun oevers en overstromen de secundaire wegen ook.  Gelukkig werkt Rick vandaag in Washington, want zijn route naar zijn kantoor in Reston is helemaal afgesloten.

Het duurt wel een stuk langer voor Rick om naar huis te komen.  De hemelsluizen staan helemaal open en het onweert ook flink.  Het is zelden dat we een hele dag onweersbuien hebben! 

Rick stelt voor lekker bij Bazin's in Vienna te gaan eten.  Door de plenzende regen en bliksemschichten rijden we erheen.  Gelukkig is er parkeerplaats in de garage onder het restaurant (wat onder mijn sportschool ligt).

We krijgen een tafeltje in het midden van het restaurant en het schudt (misschien in mijn verbeelding) een aantal keren door de donderslagen.  Rick neemt de kip Milanese en ik een salade en de tonijn tartar.  Het smaakt allemaal zeer goed.  

Dit is echt een zeer goed restaurant vlakbij ons, we zouden vaker moeten gaan, maar ze hebben niet veel keuze in bier, waardoor Rick er minder van gecharmeerd is.  Toch moet hij ook toegeven dat hij erg lekker heeft gegeten vanavond.

Eindelijk lijkt het zware weer weg te zijn getrokken.  Het miezert enkel nog een beetje.  Wat een weer was dit!  Maar nog niet zo erg als in andere delen van het land waar tornado's alles verwoestten of, in Florida en Alabama, er een halve meter (!) regen viel in 24 uur.  Hopelijk zien we morgen de zon weer.
Ik voel me wat nostalgisch op het moment, Saskia als kleuter hier

8 reacties:

Anja zei

Arme Cosmo, een moeilijke dag voor hem.
Wat een regen is er gevallen, met bakken kwam het de hemel uit. De 7 van Reston naar DC was vanavond afgesloten. Gelukkig is de voorspelling voor morgen beter!

Anoniem zei

Vandaag 1 mei (feest van de arbeid) bij ons in Belgie.
De weersvoorspellingen voor vandaag zijn ook niet al te best nl. regenbuien voor deze nam.
Jullie hebben gisteren genoeg regen gehad voor een hele maand.
Wat was Saskia een schattige kleuter, nu nog een kinderfoto van Katja opzoeken en op je blog zetten en van jezelf en Rick misschien?
Prettige en droge dag voor vandaag en Meigroeten van Hilde uit B.

Tineke zei

Ja, van zo'n regendag wordt je makelijk nostalgisch; zodra je kinderen hebt , zie je pas hoe snel de tijd gaat.
Hoe gaat het met Katja? Is Kai al aan het rondkijken voor een baan na zijn graduation, ben je al druk met de voorbereiding voor zijn graduation feest; zoals bij Katja?
wij zijn dit lang weekend met nl kids en kleinkids naar Texel geweest en hebben daar ook koningsdag gevierd; lekker weer, lekker uit eten en ook nog met de boswachter de natuur in geweest. Deze hele week vrij; genieten.

Unknown zei

Wat veel regen zeg! Hier (in nederland) is het vandaag prachtig weer, dus we genieten er lekker van.
Leuk he al die oude foto's. We maken heel veel foto's van ons zoontje nu. We zeggen altijd leuk voor later. Maar ik kijk nu al heel vaak naar de foto's en dan zie je dat hij zo snel groeid.
Hopelijk krijgen jullie snel beter weer!

Anoniem zei

Jeetje wat een regen.
Ik denk dat de Great Falls prachtig zullen zijn.
Ik neem een beetje aan dat we die foto's snel langs zien komen:)
Groet, Bea

naomi zei

Hallo

Zo heb weer even tijd om te reageren. Ik lees natuurlijk altijd nog op je mobiel mee. Jemig wat een regen dat is toch niet normaal. Je had bijna je eigen ark nodig. Arme arme Cosmo met al die onweer. Fijn dat hij gezelschap had vandaag. Ik denk stiekem met het weer van gister gelukkig was Koningsdag eerder anders slecht weer.

Schattige foto van Saskia soort alice in wonderland jurk. Je gaat je meisje nog missen volgend jaar.

Liefs Naomu

Sandrah zei

Ach, arme Cosmo. Wij hebben ook een hond die bang is voor onweer (en alle andere harde klappen). Die weet bij onweer niet hoe snel ze onder een bed moet kruipen. En ik krijg haar met geen mogelijkheid mee naar buiten. Wil Cosmo wel gewoon mee naar buiten?

Er is bij jullie weer genoeg regen gevallen voor de rest van de maand en hopelijk langer!

Sandra

Petra zei

@Anja - Veel beter vandaag, gelukkig

@Hilde - Ik zal eens zoeken naar leuke foto's van Katja. Hier geen 1 mei viering

@Tineke - Katja is druk aan het werken en studeren. Ze heeft haar grote test eind deze maand en is daar erg nerveus voor. Kai wil geen feest, maar we gaan lekker fondue bij een restaurant die avond

@Lieke - Zeker zijn die foto's leuk! En de kinderen vinden ze later ook super heb ik wel gezien

@Bea - Misschien, hoewel ik niet veel tijd heb de komende paar dagen

@Naomi - Ik zal haar vast missen, maar alle stress van dit jaar zeker niet!

@Sandra - Ja, Cosmo denkt dat het lawaai binnen is en wil dus juist naar buiten (en als hij de kans zou krijgen ver weg rennen)