Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, oktober 11, 2015

Dagje Richmond en een rustige zondag

Zaterdag

Nog steeds word ik lekker vroeg wakker.  Rick en ik staan om acht uur op en eten gezamenlijk ontbijt.  Het heeft vannacht geregend, maar nu schijnt de zon weer vrolijk.  Het is wel opeens een stuk koeler met maar 13 graden en dus te koud om buiten te ontbijten.  Het was al bijzonder dat dat gisteren wel kon, natuurlijk.


Terwijl ik een half uur interval op de elliptical boven doe maait Rick vast een deel van het gras.  Dan geven we Cosmo een goede wandeling en laten hem met dit lekkere weer in "zijn" achtertuin met water en een botje.  Daar voelt hij zich helemaal thuis.

Wij gaan op weg naar Richmond om een (mid)dagje met Saskia door te brengen.  Onderweg komen we een paar keer in de file te staan, heel gewoon op de I-95.  Wat niet zo gewoon is zijn de meer dan honderd vrachtwagens van grote bedrijven als Walmart, Coca Cola, FedEx en meer, die we op de tegenliggende weghelft in konvooi zien rijden.

Zij veroorzaken aan onze kant ook een file, want iedereen "rubberneckt". Online vind ik dat dit konvooi er is om geld in te zamelen voor de Special Olympics teams in Virginia.  Een mooi streven is het dus. 

Door dat oponthoud zijn we precies om twaalf uur bij Saskia, de afgesproken tijd, maar we hadden gehoopt ietsje eerder te zijn.  We hebben wat verrassingen voor haar mee.  Rick is gisteren veganistische cupcakes gaan halen bij Sticky Fingers in DC en ik heb een echt werkend koekoeksklok magneetje voor hun ijskast meegenomen uit Duitsland.

Bella en Saskia hebben hun appartementje erg gezellig gemaakt.  Bella's moeder heeft ook wat herfst- en Halloweenversieringen gebracht.  Ook ontmoeten we het vierde katje dat in het appartement woont. 

Iris is een maand of twee oud en geadopteerd door Bella.  Nu komt ook het ware verhaal.  Pig, de kitten, die Saskia mee naar huis nam, had Saskia niet als foster, maar al geadopteerd.  Bij dat adoptieprogramma kon je twee kittens voor de prijs van een adopteren en wat deden die gekke meiden?  Juist.

Saskia is gewend vroeg te lunchen en mijn maag knort ook dus we gaan meteen naar Carytown.  Daar zijn Saskia en ik dol op The Daily Kitchen.  Voor Rick is dit de eerste keer hier.  We vragen een tafeltje op hun gezellige terras.  Met een graad of zeventien is het er goed vertoeven.

We bestellen alle drie een kop soep om te beginnen, of althans, een chili voor Rick.  Ik heb een lekkere tomatensoep met groentes en wat kip en Saskia de zoete aardappel bisque, die er ook erg lekker uitziet. 

Als hoofdgerecht bestel ik de kerrie linzenbowl, zodra ik linzen op het menu zie  moet ik ze gewoon hebben, want Rick houdt er niet van, helaas.  Ik krijg er zeker geen spijt van, zo lekker is het!  Saskia heeft een veggie burger en Rick een kalkoensandwich.  We laten het ons prima smaken en kletsen gezellig bij.

Saskia wilde graag iets herfstachtigs doen vanmiddag en we rijden naar een Fall Festival bij een boerderij net buiten Richmond.  Daar zien we al het veld vol pompoenen.  Ik las dat er dit jaar een tekort aan pompoenen zou zijn, maar zeker niet hier. 

Het vergt even zoeken hoe we bij de parkeerplaats komen en dan lopen we erheen.  Er is live muziek, standjes met eten en herfstdingen om te kopen.  Wij zijn voornamelijk geinteresseerd in het pompoenenveld.
 
Daar zoekt Saskia een mooie ronde pompoen uit.  Er staat een rij om te betalen en ik ga wat foto's maken, terwijl de anderen wachten.  Dan draagt Rick de 13 pond wegende pompoen mee naar de van.

Volgende stop is de Halloween winkel.  Dit is een van de grootste, die Rick en ik hebben gezien.  Ik bedenk me dat ik mooi hier mijn kostuum al kan kopen. In Newburyport ga ik namelijk mee naar een feestje met mijn zus en zwager.  Ik vind het perfecte kostuum, een Salem heks!  Salem is niet ver van waar mijn zus woont.

Saskia koopt een grote spinnenweb om haar balkon te versieren.  Zij is dol op de feestdagen, vooral Kerst.  Maar ze wil ook weer niet teveel Halloweenspullen, want ze hebben weinig bergruimte in het appartement.
Richmond heeft heel veel muurschilderingen

Om in de Halloween sfeer te blijven kijken we naar Halloween Town, een van de films, die Saskia ieder jaar kijkt.  Intussen geniet ik ook van de kittens, behalve Iris zijn er ook vijf maanden oude Elfie en Pig.  En natuurlijk mijn grote favoriet, Flapjack, ik mis hem soms echt. Het schattigst is als Elfie Iris gaat "wassen".
 

Bella gaat gezellig mee voor het avondeten.  We gaan naar Sticky Rice, een restaurant dat ook in Washington is en favoriet bij de vegans.  Ook bij mij, want ze hebben er heerlijke sashimi en sushi.  Rick vindt het ook best en bestelt ook sushi.

Dan zetten we de meisjes weer bij hun appartement af en rijden terug naar huis. Dit keer gelukkig zonder oponthoud.  Waarschijnlijk maak ik die rit weer op woensdag om Saskia haar keyboard te brengen.  Ze wil graag weer piano gaan spelen.

Zondag

Rick en ik slapen lekker uit vanochtend.  Een rustige zondag staat op het programma.  Ik neem dan ook de tijd met opstaan en zie tot mijn verrassing dat mijn ridder al ontbijt voor ons aan het halen is.

Het is opeens een stuk frisser 's ochtends, ik vrees dat de ontbijtjes op het deck weer even verleden tijd zijn.  Ook hebben we de ijskoffie vervangen met warme koffie.  Mijn Panera broodje en venti Americano gaan er goed in.

Rick neemt Kai's auto mee naar Jiffy Lube voor een beurt. Ik probeer mezelf ertoe te zetten boven de elliptical te gaan doen, maar het is zulk prachtig weer!  Ik besluit eens iets te gaan doen wat ik al lange tijd niet gedaan heb en Cosmo mee te nemen voor een (hard)loopje door de buurt.

Tot mijn verrassing gaat dat goed.  Mijn voet doet een stuk minder pijn als ik hardloop dan als ik gewoon loop, blijkt.  De herfstkleuren zijn iedere dag wat mooier.  Ik moet binnenkort naar mijn gewoonlijke plekken voor foto's daarvan. 



Na een uurtje ben ik weer thuis en heb echt zo'n "runner's high" gevoel.  Dit ga ik weer vaker doen.  Cosmo vond het duidelijk ook fijn en liep de hele tijd voor me uit.  Hij mag dan bijna negen zijn, hij heeft nog energie genoeg.

Rick en ik bedenken ons dat dit onze eerste weekenddag als "empty nesters" is.  We gaan naar Whole Foods om daar een lekker avondmaal en andere boodschappen in te slaan.  We nemen ook gelijk lunch mee en eten die voor op de stoep in het zonnetje op.  Ik heb Marokkaanse linzensoep, lekker pittig en mijn tweede linzengerecht in net zoveel dagen. 

De hele middag genieten we van het schitterende weer.  Het wordt maar liefst 24 graden!   Ik ga lekker in de hot tub bubbelen en lezen.  Veel relaxter kan het bijna niet. Ik blijf er dan ook een aantal uren van genieten tot ik er echt uit moet om Rick te helpen met het avondeten.

Dat is heel makkelijk, maar lekker.  Kip kabobs op de grill, gestoomde spinazie en vers olijfbrood, een zomers maaltje wat we dan ook buiten eten, al is het wel met een vest aan. 

Rick heeft vanmiddag X-Box gespeeld met Kai en die vertelde dat zijn huisgenoten er zijn.  Het zijn vier Fransen, die een uitwisselingsjaar doen.  Kai moet maar gauw beter Frans gaan leren zodat hij zich niet buitengesloten zal voelen.

Foto's van de pumpkin patch staan hier.

8 reacties:

Becs zei

Fijn weekend! Wat leuk dat Rick gewoom xbox kan spelen met Kai!

Tineke zei

Bijzondere pompoenen; leuke kleuren.
Toch bijzonder als je naar Duitsland gaat voor je duits en tussen de fransen terecht komt; duimen dat ze sociaal zijn.
Heerlijke zo'n relexte zondag , had ik ook, even opgepast op kleindochter bij dochter en appeltaart gegeten en verder lekker niks.
Mag Saskia wel zoveel huisdieren in haar appartement hebben?

Anoniem zei

Keuze genoeg bij dat pompoenenveld en wat een soorten he.
In mijn familie is er ook nog een die ieder jaar pompoenen teelt voor de verkoop en de groothandel.
Kun je ook heerlijke gerechten van maken,ook jam en soep,of blokjes ervan even laten opkoken ,tot ze zacht zijn en bestrooien met suiker en kaneel als toetje.
De pitten ervan,kun je goed laten drogen en er bv een halssnoer van rijgen.
Wat leuk al katten,daar kom je niet op uitgekeken,zo leuk ook.
Ondanks de mooie warme dagen bij jullie,gaan de bladeren even goed verkleuren he..komt ook doordat de nachten weer langer en frisser worden.
Aan de grond hier,vriest het al,het gras zag wit vanmorgen,wind komt uit het oosten,maar droog, zonnig en frisjes.

groetjes Joke

Anoniem zei

Wat een gezellige dag met Saskia, hoop dat ze er wat van opgeknapt is.
En wat een poezen familie. Zo leuk.
De empty nest zondag ziet er prima uit. Lekker relaxen.
Groet, Bea

Marion2 zei

Ach jee, die meiden met vier katten! Maar wel gezellig en ik neem aan dat Saskia, die van huis uit dieren gewend is, heel goed weet waar ze aan begint.

Wat leuk dat Rick en Kai toch nog samen kunnen gamen. Wel jammer dat Kai geen Duitse huisgenoten heeft. Maar als de Fransen aardige jongens zijn, is het natuurlijk ook goed. Wisselen ze per jaar van huisgenoten of blijven ze zolang ze studeren bij elkaar?

Ik vind je herfstfoto's prachtig. Vooral die roze bladeren, ze lijken wel geverfd.

Anoniem zei

Een empty nest en toch een heel gezellig weekend gehad.Leuk hoor met Saskia op stap bij de pompoenenfarm. Heb ik vorig jaar ook gedaan . De rijen voor de kassa waren ontzettend lang. Wij hebben er alleen maar gekeken want dat was natuurlijk nieuw voor mij.
Wat leuk zo'n kattenfamilie. Cathy had er ook vier maar heeft er helaas een moeten
laten inslapen.Met de overige drie en de vier honden is het toch een gezellige
beestenboel.
Dat zal voor Kai even lastig zijn met die Fransen in huis. Het is te hopen dat hij
er een leuk contact mee krijgt en aldoende de taal onder de knie zal krijgen.
Zo is dat met de man van Cathy ook gegaan. Veel onder de mensen en je leert het
vrij snel. En zeker als je een talenknobbel hebt.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Mooie foto's van de pompoenen en vooral de mums zijn prachtig. Ook hier is de herfst begonnen met mooie gekleurde bomen.
Leuk het uitstapje naar Saskia, 4 katten, wat een weelde. Wij hadden jammer genoeg nooit een kat of hond met 2 van onze kinderen allergisch.
Kai zal ook nu wel goed in de Franse taal worden. Ook ik hoop dat hij een fantastische tijd krijgt in Duitsland.
Groetjes, Ida

Petra zei

@Becs - Ja, dat is een leuke manier om contact te houden

@Tineke - Tot nu toe klinken de Fransen wel sociaal

@Joke - Heb je weleens zonnebloempitten geroosterd? Heel lekker! Hier schijnt in Illinois een schaarste te zijn en nu wordt gevreesd dat er niet genoeg ingeblikte pompoen zal zijn voor Thanksgiving

@Bea - Ja, het was een gezellig weekend. Saskia worstelt met van alles, maar hopelijk hielp de dag met ons wat

@Marion - De Fransen zijn uitwisselingsstudenten, dus daar voor een jaar. Ze klinken wel aardig volgens Kai en ze hebben samen geluncht

@Wil - Zo moeilijk om afscheid van een dier te nemen, hoeveel je er ook hebt. Kai heeft wel een talenknobbel inderdaad dus het zal wel goed komen

@Ida - Ik zag foto's uit Ontario, prachtige kleuren daar nu.