Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, oktober 30, 2015

Reis naar Boston en Halloween feestjes

 Rick is wat vroeger op dan ik en komt me Starbucks ontbijt in bed brengen. Dan legt hij de laatste hand aan zijn bagage en breng ik hem naar de metro.  Daar staan altijd taxi’s te wachten en een daarvan neemt Rick naar National Airport.  We nemen afscheid tot volgende week zaterdag.

Mijn vlucht vertrekt een uur later dan die van Rick en ik heb een Washington Flyer taxi besteld, die er al een kwartier eerder dan gevraagd is.  Dat vind ik wel prettig, ik doe het graag rustig aan als ik reis.  De chauffeur is erg vriendelijk en zonder oponthoud zet hij me een half uurtje later op Dulles Airport af.
Rick sms-t dat hij in zijn vliegtuig zit.  Hij vliegt eerst naar Newark, New Jersey, en moet dan een taxi naar New York John F. Kennedy airport nemen.  Daar zal hij zijn vader ontmoeten en vanavond vliegen ze dan verder met Royal Air Maroc naar Casablanca.  Voor Rick zal het de eerste keer zijn dat hij in Afrika is.  Ik hoop dat ze een superreis gaan beleven!
Voor mij gaat het inchecken en de veiligheidscontrole met TSA Pre (geen schoenen, vloeistoffen of laptops uitpakken) heel vlot.  Ik heb dan ook nog bijna twee uur voor mijn vliegtuig zal vertrekken.  Ik loop zoveel mogelijk rond in de terminal en zoek wat ik mee wil nemen als lunch.
De keuze valt op Potbelly waar ik een kikkererwten met blauwe kaas en ei salade bestel.  Als ik weer terug ben bij de gate is het boarden net begonnen.  Ik heb een Economy Plus stoel met extra beenruimte in deze gloednieuwe 737.  Nu is de vlucht naar Boston maar anderhalf uur, maar het is toch altijd fijn niet zo hutje mutje te hoeven zitten.
Mijn boek is spannend, zo spannend dat ik vergeet uit het raam te kijken en daardoor New York City vanuit de lucht mis.  Iets voor op schema landen we in Boston. Ook hier is het mooi zonnig weer.  We moeten een tijd op onze gate wachten waardoor we eigenlijk toch iets te laat aankomen, maar mij kan het niet schelen.
Mijn zus moet eerst de kinderen van school halen voor ze me op kan halen dus ik moet een paar uur op haar wachten.  Nadat ik mijn tas van de band heb gehaald ga ik dus op zoek naar ergens om neer te strijken.  Ik vind de Legal Seafood bar en onder het genot van een biertje schrijf ik dit blog vast een stuk.
Een kleine snack terwijl ik wacht

Om een uur of half vijf zijn mijn zus en de meisjes er.  Het duurt nog een uur voor we bij hen thuis zij.  Dan verkleden we ons snel, want zij zijn uitgenodigd voor twee Halloweenfeestjes.  Ik heb een toepasselijk kostuum mee, namelijk een Salem heks.  Salem is hier vlakbij en in 1692 vond daar een heksenjacht plaats.

 Mijn zus en zwager zijn twee "greenheads", een nare vlieg, die hier in de zomers strandgangers lastig valt.  Bij het eerste feestje is het erg gezellig en lekkere hapjes.  Mijn kostuum wordt hier in New England zeer geapprecieerd en de kostuums van A en D zeker. Niemand in ons gebied zou begrijpen wat zij zijn, want die vlieg komt bij ons niet voor.

De andere aanwezigen hebben ook erg leuke kostuums.  Popeye en Olive zijn er en een zombie Mozart, iemand heeft Pan Am stewardess kostuum aan en heel veel mensen hebben goede make up.  We blijven een uurtje en gaan dan naar de volgende party.

Daar kennen mijn zus en zwager meer mensen en wordt het nog gezelliger.  Ik heb ook een leuk gesprek met een vriendin van mijn zus. Net na elven zijn we allemaal moe en ik zeker en nemen afscheid.  Een leuke eerste avond hier en ik zie uit naar het Trick or Treaten morgenavond.  

1 reacties:

Petr@ zei

Wat zien jullie er leuk uit! Leuk dat Halloween ook door volwassenen zo enthousiast wordt gevierd.
En Rick in Marokko. Lijkt me een prachtig land