Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 19, 2015

Een prachtig zonnige herfstdag

En dan moeten we toch weer aan de maandag geloven!  Rick komt melden dat het vannacht voor het eerst dit seizoen gevroren heeft.  Gelukkig loopt de temperatuur vrij snel op, want als ik me na mijn ontbijt naar Anytime Fitness begeef is het "al" zes graden.


Koud voor de tijd van het jaar voor ons, maar de komende dagen zal het geleidelijk weer warmer worden.  Bij de sportschool warm ik gauw op met cardio.  Dat lukt snel, want het is in die zaal altijd broeierig. 

Net na tienen komt Sharon me halen voor een half uur personal training.  Na afloop doe ik nog tot vijfduizend stappen op de elliptical en besluit de rest van mijn beweging buiten te gaan verkrijgen. 

Thuis lijn ik Cosmo aan en neem mijn fototoestel mee.  De esdoorns beginnen langzaamaan te verkleuren en ik vind het leuk de Halloweenversieringen in de tuinen te fotograferen.  Dit weekend zijn er weer meer versierde tuinen bijgekomen.  Cosmo gaat natuurlijk maar al te graag mee!


Zulke grappige flamingo's!


Een uurtje later ben ik thuis met mooie felle foto's van de herfstkleuren.  Ik heb het wel koud en enorme zin in soep als lunch.  Ik haal eerst mijn medicijnen bij Rite Aid en zie dan Plaka Grill daarnaast liggen.  Hun avgolemono soep heb ik alweer maanden niet gegeten en ik weet meteen wat mijn lunch gaat zijn.  Het smaakt zo lekker!

Het is zulk prachtig herfstweer, ik moet wel weer naar buiten van mezelf.  Ik besluit Meadowlark Gardens weer een bezoekje te brengen en dit keer mijn macrolens op mijn fototoestel te zetten.  Ik geniet van de rust in het park en loop er op mijn gemak rond. 

Mijn zwartwit foto voor vandaag

Een heel aantal chipmunks speelt krijgertje en ik krijg een van die schattige Knabbel en Babbel eekhoorntjes op de foto.  Niet veel later zie ik een blauwe reiger.  Die schrikt van mij en vliegt weg, zulke elegante vogels zijn het.  Op een bankje in de zon neem ik even rust en zie nog wat late bijtjes van bloem naar bloem vliegen.
Als de zon achter de bomen verdwijnt wordt het kil en loop ik terug naar de van.  Intussen vraag ik Kai hoe zijn Nederlandse test is gegaan.  Hij heeft er een goed gevoel bij schrijft hij terug.  Als hij hem gehaald heeft kan hij de Nederlandse lessen overslaan en meteen beginnen met lezingen.  Dat zou natuurlijk heel goed zijn van hem!

Ook schrijft Kai dat hun laatste huisgenoot gearriveerd is.  Hij is ietsje ouder dan Kai uit Oekraine en geen student.  Kai vindt dat wel leuk, want de Fransen zijn aardig, maar spreken geen Duits en deze Oekrainier wel.  Ook zijn de Fransen een stuk jonger.  Hopelijk bouwt Kai een leuke vriendschap op met deze man.

Rick verkondigde vanochtend al kabobs van Friends te willen als avondeten.  Vind ik helemaal goed, want hun zalmspiesjes zijn altijd precies goed gegrild.  En nu voeten omhoog en lekker tv kijken (The Voice).

Foto's van vandaag staan hier

7 reacties:

Anja zei

Het was inderdaad heel koud vanmorgen. Gelukkig warmde het snel op en genoten we van een mooie zonnige dag.

Jeanny zei

Wat goed van je, dat je je stappen op je fitbit iedere keer weer haalt. Op Maandag ben ik vrij en ik kom niet hoger van 4500. Veel achter de computer en koffie drinken met vriendinnen, haha. Heerlijk, dat je zo 'n mooie felle foto's van de herfst fotografeert. Misschien dat hier vandaag de zon ook een keertje gaat schijnen.
Groetjes!!

Anoniem zei

Lekker fotograferen als die lucht zo knalblauw is. De herfstkleuren steken er dan zo mooi tegen af.
Hier is het nog steeds grijs weer. Vanochtend naar het werk ook weer de regenbroek nodig gehad.
Fijne dinsdag!
Anja L.

Marion2 zei

Zo mooi, je herfstfoto's. Ook de foto's van de Halloween versieringen zijn erg sfeervol. Zo creatief soms ook bedacht. Ik zou niet veel verder komen dan pompoenen en spinnenwebben, vrees ik. Heerlijk om door zo'n mooi park te kunnen lopen.

Anoniem zei

Ik wist niet dat Kai de nederlandse taal al zo goed beheerst. Heel knap .!!
Scheelt hem vast ook met zijn verdere studie.
Mooie sfeervolle foto's vanuit jullie omgeving.En al die Halloween versieringen ,
best wel grappig.
Ik heb net de vaas met roestkleurige chrysanten , 3 weken gestaan, ingeruild voor een grote bolchrysant.
Weer door de molen vanmorgen maar goed bericht, ik hoef niet meer naar de internist.
In het vervolg naar de huisarts die alles mag controleren en medicijnen voorschrijven. Scheelt weer in wachten want vanochtend liep het spreekuur weer uit.
Sommige patienten hebben soms iets meer tijd nodig , heb ik alle begrip voor.
Ben er voorlopig van af.
Groetjes Wil
Groetjes Wil

Sandrah zei

Wat een prachtkleuren toch weer! Wij waren een paar weken geleden in Colorado waar de kleuren al op het hoogtepunt waren. De bomen leken wel van goud! Schitterend!

Inderdaad, het lijkt wel alsof de Halloween versieringen ieder jaar creatiever worden. Vooral de flamingo's zijn heel grappig.

Sandra

Petra zei

@Anja - Ik zie uit naar morgen, lekker in de warmte wandelen!

@Jeanny - De Fitbit zorgt er wel voor dat ik meer beweeg, dat is zeker!

@Anja - Jakkes, ik zou sikkeneurig worden van zulk weer :(

@Marion - Dat is zeker heerlijk en ik maak er eigenlijk veel te weinig gebruik van

@Wil - Fijn dat je voortaan gewoon verder kan met je huisarts!

@Sandra - Dit jaar zie ik inderdaad heel creatieve versieringen. Heel veel skeletten, die op grappige manieren neergezet zijn