Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 08, 2015

Meetup happy hour

Tot mijn verrassing slaap ik best goed.  Ik word pas om een uur of zes echt klaarwakker en helaas met mijn schouders en nek helemaal vast waardoor ik ook hoofdpijn heb.  Ik neem gauw wat ibuprofen in de hoop dat het wat zal helpen.  Meestal is dat maar minimaal, maar elke beetjes helpen.

Als Rick om half acht opstaat volg ik hem meteen.  Behalve de pijn voel ik me goed uitgerust. We eten samen ontbijt en het mijne is een lekkere Amerikaanse ei, ham, kaas en aardappel "scramble" van Weight Watchers.  Het ontbijt in het hotel in Germersheim was lekker, maar net als in het Hyatt House vorige zomer verveelt het na een tijdje om met een groepje vreemden te moeten eten.


Terwijl Rick met een klant telefoneert pak ik gauw uit. Ik vind dan ook de souvenirs, die ik mee heb genomen.  Ik geef Rick zijn mini stein uit Triberg als hij klaar met zijn gesprek is.  Hij vindt hem gelukkig erg leuk. Rick vertrekt naar zijn werk en ik naar Anytime Fitness (deze maand wil ik Lifetime ook weer regelmatig bezoeken, maar pas weer volgende week).

Als ik aankom voel ik me zo naar dat ik er misselijk van ben.  Ik doe eerst een half uur cardio op de elliptical in de hoop wat van de knopen uit mijn spieren te werken.  Gelukkig helpt dat wat en het uur met Sharon daarop volgend helemaal.Na afloop voel ik me weer een beetje normaal.  Bewijs dat sporten echt werkt met het beter voelen. Het helpt ook dat het heerlijk weer is met een graad of 24.

Thuis lijn ik Cosmo aan voor een wandeling door de buurt.  Lorraine komt even bijkletsen en Cosmo wacht geduldig tot we uitgepraat zijn.  Dan lopen we een lang rondje. De herfstkleuren beginnen langzaam te komen en mijn favoriete boom laat al wat felrood en felgeel tussen het groen zien.  Eigenlijk vind ik dat niets, want dat betekent de komst van kale bomen, maar aan de andere kant is het wel altijd weer mooi.
 
 
Halloween versieringen, waaronder ons favoriete cement varken

Na de wandeling ga ik het centrum van Vienna in.  Ik gooi de van vol en verbaas me hoe goedkoop de benzine is! Voor $1,60 per gallon (bijna vier liter) tank ik, voor tien gallons betaal ik dus $16.  Boodschappen mogen goedkoper zijn in Duitsland, maar zelfs de diesel was daar bijna dezelfde prijs per liter.  Dit is duidelijk iets wat veel goedkoper is in de VS.
Bij de Rite Aid haal ik medicijnen voor Saskia en mezelf op.  Volgende stop is Whole Foods, want ik wil een fles wijn voor Lorraine kopen, die Cosmo de afgelopen week midden op de dag heeft uitgelaten. Ik kies een riesling om het Duitse tintje.  Heel eerlijk toegegeven ben ik vergeten iets voor haar uit Duitsland mee te nemen, maar ik weet dat dit ook gewaardeerd gaat worden.

Het is lunchtijd en ik heb zin om buiten te lunchen met dit lekkere weer dus ga naar Noodles & Company.  Daar bestel ik een buff Japanese pan.  Een grote bak groentes met een lekker sausje en (in mijn geval) een aantal garnalen.

Eerst krijg ik echter biefstuk, in plaats van garnalen. Met veel verontschuldigingen wordt dat gecorrigeerd.  In Duitsland lieten we het weglaten van ham op onze Flammkuchen maar gaan, maar hier in de VS ben ik gewend aan te geven als het niet is wat ik heb besteld.

Als laatste loop ik naar Petco en haal blikjes kattenvoer.  Ook neem ik een bully stick (leuk woord voor gedroogde stierenpenis) en een zakje botjes voor Cosmo mee.  Thuis geef ik hem de bully stick en daar doet hij bijna een uur over!  Wel schattig, zo'n happy hondje.  Hij heeft me duidelijk gemist, want wijkt niet van mijn zijde!

Buiten op het deck ga ik de laatste twee dagen van foto's uit Duitsland op Facebook zetten.  Het is zo lekker buiten!  Echt genieten om op 8 oktober nog in de schaduw op het deck te kunnen zitten.  Lang zal deze warmte niet duren, want na morgen wordt het weer koeler. 

Voor ik weer uitga neem ik een lekkere douche.  Eigenlijk begint de jetlag toe te slaan, maar toch bestel ik een Uber om me naar Sea Pearl in het Mosaic District te brengen.  Daar vindt het maandelijkse Meetup happy hour plaats.

Mijn Uber chauffeur komt in een soort limousine.  Hij houdt ook de deur open voor me en er is een flesje water voor als ik dat zou willen.  Ik leg uit hoe hij bij het restaurant komt en alweer heel hoffelijk helpt hij mij uit de auto. 

In het restaurant vind ik het Meetup groepje in de lounge.  Een paar ken ik al en met de andere twee maak ik kennis.  Het wordt een gezellig uurtje.  Rick komt rond kwart voor zeven naar het restaurant zodat we samen kunnen eten hier. 

Voor het avondeten hoef ik het menu niet eens te bekijken.  Ik weet al dat ik de watermeloensalade en crispy rice cake wil.  Het smaakt allemaal weer heel erg goed! 

Bij het afrekenen ziet Rick dat hij zijn credit card vergeten is bij het restaurant hiernaast waar hij op mij wachtte.  Ik betaal dus maar en gelukkig herkennen ze Rick bij de bar van dat restaurant meteen als degene, die zijn kaart vergeten was.   Duidelijk zijn we beiden moe!

Thuis wordt het nog even tv kijken, maar ik denk dat ik vanavond ook weer vroeger dan gewoonlijk mijn bed op zal zoeken.  Het voelt wel goed dat de meisjes, Rick en de dieren duidelijk heel blij zijn dat ik terug aan deze kant van de oceaan ben.  Het was wel vreemd vanmorgen om als "empty nesters" wakker te worden.

Foto's van het Zwarte Woud staan hier

Foto's van Neustadt an der Weinstrasse staan hier

6 reacties:

saskia zei

toch altijd fijn te weten dat je gemist wordt thuis, ik hoop dat kay het goed naar zijn zin zal hebben.

Anoniem zei

Prachtige foto,s uit Duitsland,ziet er heel gezellig uit allemaal,
Wat een prachtige natuur landschappen zijn daar ook.
Dat eekhoorntje was wel heel tam,dat het zo uit de hand at,
normaal zijn ze heel schuw,n teken dat ze vertrouwd zijn daar met mensen om hun heen.
Ja Cosmo heeft je heel zeker gemist,ze missen dan de dagelijkse gewoontes en jouw aanwezigheid,die dan ontbreken...
Rick en je dochters,zijn zekers weer heel blij dat je er bent.
Moeders kan niet gemist worden.Dat is nu eenmaal zo.
Hoop dat Kay zijn draai vind in Duitsland,
Fijn dat er goede communicatie mogelijkheden zijn op vandaag.

Wens jullie een heel mooi weekend toe,geniet er maar van.
Het zijn nog lekkere temperaturen daar bij jullie.

groetjes Joke

Becs zei

Vervelend dat je je even zo naar voelde. Gelukkig dat het na het sporten wel weer beter was. Kan me vooratellen dat Cosmo je gemist heeft!

Angelika zei

In Europa zou de benzine ook goedkoper zijn, als de regeringen daarvoor zouden kiezen.
Maar we vinden het belangrijker dat voedsel goedkoop is en om het milieu te beschermen houden we de benzine duur
Niet iedereen is het daar mee eens, maar het is wel veel beter voor het milieu.
Hier in NL kun je veel op de fiets doen, ik rijd zo goed als nooit binnen onze stad met de auto.
Trouwens, ik vraag me al langer altijd af, waarom jij altijd moet worden opgehaald van het metrostation?
Gaat daar geen bus naar toe? Fietsen te gevaarlijk?

Petra zei

@Saskia - Dat denk ik wel

@Joke - Ik zat me vanmiddag te bedenken dat we heel wat tijd nodig gaan hebben om alle familie regelmatig te kunnen zien.

@Becs - Het is echt schattig hoe hij niet van mijn zijde wijkt

@Angelika - Ja, wat dat betreft is dit nog steeds een zeer auto-centrische maatschappij. Tenzij je echt midden in de stad Washington woont (en die heeft voor Amerikaanse begrippen een goed openbaar vervoer systeem, want in veel andere steden is dat er ook nauwelijks) kom je zonder auto niet ver. Er is geen bus naar ons huis vanaf de metro en ik zou kunnen lopen, maar de hele zomer heb ik erge last van mijn voet gehad en na vijftien kilometer strompelde ik dus was het heel fijn dat Kai me op kon halen.

Petra zei

@Angelika - Ik zag je vraag over fietsen niet. Fietsen is niet te gevaarlijk en zal ik waarschijnlijk ook meer gaan doen in de toekomst, trouwens, maar het komt er gewoon op neer dat ik na zo'n dag in de hitte doodmoe was en het fijn vond dat Kai er was om me op te halen. Voortaan kan dat dus niet meer.