Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 11, 2015

Veteranendag

Vandaag, 11/11, worden in de VS en Canada de militaire veteranen geeerd.  Hier heet het Veterans Day en Remembrance Day in Canada.  Mijn opa was admiraal bij de marine tijdens de Tweede Wereldoorlog en ik heb dit jaar ook veel aan hem gedacht met alle zeventig jaar geleden vieringen.


Rick gaat op tijd naar zijn werk en ik maak een paar wafels en koffie als ontbijt.  De zon schijnt vrolijk en ik neem me voor na mijn uur op de elliptical met Cosmo te gaan wandelen.  Mijn benen doen op het moment veel pijn en in beweging blijven helpt.  De magnesiumolie ga ik opgeven, want de jeuk daardoor maakt het nog ondraaglijker, helaas. Balen, want weer iets wat zou kunnen helpen doet dat niet.

Cosmo gaat maar al te graag mee en het is heerlijk weer, een graad of zestien.  De meeste bladeren zijn van de bomen, maar vooral de Japanse esdoorns en crape myrtles zijn nog erg mooi.  Het wordt dus een lekkere wandeling.





Dan is het alweer lunchtijd.  Ik haal een soba noodle bowl bij Panera en krijg er een gratis ijsthee bij.  Met dat alles ga ik voor in de zon genieten.  Ik zie ook dat Rysa Walker's volgende (en ik meen laatste in de serie helaas) Chronos Files boek uit is.  Ik begin er gelijk aan en kan het niet wegleggen, zo spannend.
Saskia krijgt haar haar intussen gedaan en komt dan even naar huis.  Haar haar is nu weer lichter dan haar eigen kleur. Gelukkig gaat het een stuk beter met haar, maar ze mist thuis en wil even komen buurten.  Dat vinden wij natuurlijk ook gezellig.

Rick komt vroeg uit zijn werk om te "spijbelen" en naar de film te gaan.  Het is al een lange traditie voor ons om samen naar de James Bond films te gaan.  We hebben kaartjes voor de vier uur voorstelling van Spectre.

Het is een typische James Bond film, spannend en romantisch, hoewel hij me minder in zijn grip heeft dan andere James Bonds.  Het is ook wel duidelijk dat het in ieder geval voor Daniel Craig de laatste is. 

Na afloop gaan we een nieuw restaurant in de mall uitproberen.  American Tandoor is een Indiaas restaurant met interessante gerechten.  Ik kies de knapperige spinazie en boerenkool salade met Aziatische peer en blauwe kaas als voorafje. 

Dat blijkt een enorme portie te zijn, die ik bij lange niet opkan, vooral omdat ik ook een tonijn en linzensalade heb besteld.  Die is gelukkig een stuk kleiner en even smakelijk.  Rick geniet ook van zijn keuzes.  Voor herhaling vatbaar is dit restaurant dus.  We krijgen ook nog eens 25% korting via Yelp (gebruik die app als je in de VS bent!) wat het helemaal leuk maakt.

Op de terugweg naar huis zien we al een aantal huizen met kerstlichtjes aan in de tuin.  Ik heb er eigenlijk ook wel zin in met de donkere dagen, maar Rick wil per se tot Thanksgiving weekend wachten.  Dat is hier ook meer traditie.

Saskia is inmiddels thuis en het is goed haar weer te zien.  Al gaat het beter met haar, door alle problemen is het schoolwerk erbij ingeschoten.  We moeten echt rond de tafel over hoe nu verder, want college is te duur om er maar stug aan vast te houden als het niet haar ding is.  Maar nu eerst even genieten van haar aanwezigheid hier tot morgenmiddag.

3 reacties:

Tineke zei

Ik kan de Weleda 's olieen aanraden; Calendula is goed voor spieren , wordt hier ook door sportteams gebruikt.

jolanda zei

Fijn, dat het met Saskia beter gaat. Als college niet haar ding is, zijn er dan alternatieven? Want alleen een high school diploma is niet genoeg, of kan ik dat niet vergelijken met de middelbare school hier?

Petra zei

@Tineke - Volgens mij hebben we hier geen Weleda. Icy Hot is mijn ding, maar ik had gehoopt dat de magnesium olie echt zou helpen, niet tijdelijk

@Jolanda - Ja, er zijn wel alternatieven en ook hier is een high school diploma niet genoeg. Het is een werk in uitvoering :).