Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 26, 2016

Boxing Day


Weliswaar geen tweede Kerstdag hier, maar wel een vakantieweek met Rick, Kai en Saskia thuis.  Helaas heb ik verschrikkelijk geslapen en had het heel warm, wat eigenlijk niet zou moeten 's nachts.  Het blijkt dat onze thermostaat dacht dat het vijf uur vroeger was en de verwarming dus aanstond.
 
Rick is een beetje boos op mij omdat ik de hele tijd lag te draaien en hij denkt dat Orion daarom om acht uur al wakker is (vorige week was het nog zeven uur, dus hm).  Ik antwoord dat als hij zich zo zou voelen als ik, hij niet eens uit bed zou komen! 
 
Dat doe ik een half uurtje later toch maar, want ik weet dat beweging helpt.  Ik maak een paar gepocheerde eieren als ontbijt en Rick heeft de koffie al klaarstaan.  Zo goed als ik me gisteren voelde, zo slecht voel ik me vandaag.
 
Toch vertrek ik na het eten naar Anytime Fitness.  Daar doe ik eerst een half uurtje cardio en voel me daarna al iets beter.  Sharon komt me dan halen voor een half uur personal training.  Ze maakt de gewichten niet te zwaar, wetend hoe ik me voel, maar zwaar genoeg om hopelijk toch goed te doen.  Ik geef haar ook verlaat haar kerstcadeautje, een Amazon cadeaubon.  Ze is er erg blij mee.
 
Na de plank en het rekken en strekken doe ik nog wat meer cardio.  Dan ga ik huiswaarts waar Saskia vertrokken is, maar de mannen nog in hun pyjamabroeken zitten.  Kai is hard bezig de stambomen van alle kanten van de familie te onderzoeken en Rick heeft ook zo zijn dingen die hem bezighouden.  Beiden hebben koptelefoons op dus veel interactie zal er niet plaats hebben gevonden.
 
Het loopt tegen lunchtijd en we doen het nog een dag met de overblijfselen van het buffet en gisteren.  Wat ik het lekkerst vind is wel op dus het wordt een heel ongezonde lunch, maar ach dat moet ook kunnen af en toe.
 
Terwijl we eten gaat de bel en staat Lee, de rattenvanger, zoals ik hem gekscherend noem, voor de deur. Hij gaat vallen plaatsen onder onze stoep voor het huis.  Rick heeft al een aantal dagen geen actie meer gezien op de camera dus we hopen alle ratten in huis gevangen te hebben.
 
Intussen heeft Rick mijn Surface book klaar met mijn persoonlijke informatie en alles.  Deze laptop kan ook los van het keyboard en is bedoeld om op te schrijven of tekenen of kleuren.  Hij komt dan ook met een "pen". 
 
In de app store vind ik de Zen Adult Coloring Book app en ga daar een mandala van inkleuren.  Erg leuk om te doen, het komt zelfs met rustgevende muziek en is net zo ontspannend als echt kleuren (met veel meer kleurtjes tot mijn beschikking en in een makkelijkere stoel). 
Eerst zou ik met Saskia onze nagels gaan laten doen, maar Saskia besluit dat haar nagels niet lang genoeg zijn. Ze gaat wel gezellig mee en we kletsen over van alles en nog wat.  Natuurlijk duurt dat niet heel lang, want een vriendin heeft haar nodig.  Ik vond het al leuk dat Sas ueberhaupt meekwam, dat was een jaar geleden denk ik niet gebeurd.
Dit huis heeft altijd heel wat opblaasfiguren, hoewel dit jaar minder dan vorig jaar.
 
Millie maakt mijn nagels weer keurig klaar voor ons Oud en Nieuw feest.  Het is puur goudkleurige glittertjes, heel vrolijk. Na afloop ga ik nog wat winkels binnen om te kijken of ze sneeuwpop versieringen hebben.  Dat is mijn winter decor en alles te doen met Kerst is nu flink afgeprijsd.
Jammer genoeg vind ik niets en ga huiswaarts.  Daar gaat Rick zijn drone nog eens uitproberen met Kai en de honden ook mee. Dat gaat niet goed, er staat wind en kennelijk meer hoe hoger de drone gaat. 

Op een gegeven moment komen de mannen de honden in paniek naar binnen brengen. De drone is kwijt!  Dat zou echt niet fijn zijn, want goedkoop was het ding zeker niet.  Gelukkig zijn de heren een half uurtje later blij terug met de drone, die in een cul de sac verderop was neergekomen.  Rick was al bang dat hij ergens in de bomen hing.

Voor het avondeten laten we Kai kiezen.  Dat wordt Indiaas en Rick haalt het op van Jaipur.  Ooit moet ik eens afwijken van mijn standaard bestelling.  Vanavond wordt het echter weer saag paneer, spinazie met Indiase kaas, en kulcha, naan met ui.  Het smaakt ons allemaal prima.

Morgen heb ik mijn enige rondleiding deze winter (althans tot nu toe).  Ik neem me dus voor op tijd naar bed te gaan en hoop dat ik me beter zal voelen dan vandaag.  Hoe dan ook, de show must go on en ik heb er ook wel zin in.
Rick moet duidelijk nog aan zijn navigatiekunsten werken, maar hier wat leuke filmpjes van ons pleintje en buurt (de bovenste was vanavond toen hij de drone bijna kwijtraakte) 
 
 

5 reacties:

Becs zei

Hopelijk hebben jullie inderdaad geen ratten meet in huis. Poeh ik kan me voorstellen dat dat rven schrikken was toen de drone weg was. Gelukkig hebben ze hem toch gevonden

Anoniem zei

Hoop dat jullie meer plezier van je drone en computer hebben dan wij.
Verleden jaar kerst had onze schoonzoon een drone gekregen die bij zijn eerste vlucht al verdwenen is en nooit meer terug gevonden.
Twee jaar geleden had mijn man zo,n zelfde computer als jij gekocht en ook die is al na een jaar overleden.

maar wij hebben dan weer geen last van ratten. Haha

Gr Hester

An zei

Lijkt me echt reuzespeelgoed voor grote jongens, die drones. Gaat wel vrij hoog, vind ik. Vroeg me af of je overal mag overvliegen i.v.m. de privacy van anderen.

Anja zei

Wat een leuk filmpje, in die omgeving heb ik gewoon rond gereden :-)
Hopelijk zijn jullie snel van de ratten verlost.
Wij wensen jullie fijne laatste dagen in 2016 en voor 2017 veel geluk en een goede gezondheid!
Liefs uit The Netherlands.

Petra zei

@Becs - Ja, die mannen, net kinderen zijn het.

@Hester - Hopelijk hebben wij inderdaad meer succes. Mijn computer is een Surface Book, die is nog niet zo lang uit, pas vorig jaar oktober.

@An - Er is weinig te zien vanuit de lucht, maar dichterbij Washington zijn ze verboden.

@Anja - Dank je wel, jullie ook! Ik hoop je in het nieuwe jaar weer te zien!!!