Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 28, 2016

Gezellig dagje met mijn mannen

Orion wekt ons vandaag om acht uur.  Rick neemt hem even mee naar buiten en komt dan weer boven om nog even verder te slapen.  Jammer genoeg voor hem belt Merchants Tire een half uurtje later dat Saskia's auto over een kwartier klaar zal zijn.

Aan het einde van het jaar denk ik altijd met veel plezier terug aan vroeger als kind. We vierden dan de feestdagen bij mijn opa en oma.  Mijn opa was een grapjas en had iedere dag een raadseltje voor ons. 

Vandaag zou het geweest zijn dat er een man op de hoek van de straat stond met evenveel oren en ogen als er dagen in het jaar zijn.  Spannend vonden wij dat altijd en gingen naar buiten kijken.  Op de hoek van de drukke Laan van Meerdervoort in Den Haag stond altijd wel iemand op de tram te wachten.

Wij staan op en Rick zet koffie en maakt thee. Hij heeft gisteren crumpets gekocht voor mij en ik maak er een met kaas en tomaat. Intussen probeer ik mijn blog van gisteren in elkaar te flansen.  Vooral de foto's nemen altijd heel wat.

Rick komt triomfantelijk naar boven met nog een babyratje.  Toevallig komt rattenvanger Lee ook net langs en hij is positief gestemd hierover.  Hij denkt dat we de ouders gevangen hebben en de kleintjes nu honger hebben en de val opzoeken. Slechter nieuws is dat er nog wel vier of vijf meer kunnen zijn.  Het gat waar ze door naar binnen kwamen dicht Lee vandaag.

Rick gaat Saskia naar Merchants brengen om haar auto op te halen en dan naar haar werk te gaan.  Ik heb geen zin in de elliptical maar "ren" op de plaats in de zon.  Het is lang niet zo warm als gisteren, maar je kunt in dit jaargetijde vooral goed merken dat we ongeveer dezelfde breedtegraad hebben als Rome.  De zon is sterk en in de luwte is het lekker.


Rick gaat in zijn korte broek een stuk fietsen.  Ik verklaar hem voor gek, want het is maar zeven graden, maar hij lacht enkel.  Als ik mijn 10000 stappen bijeen heb neem ik de honden de achtertuin in. 

Het hek om de vijver is weer open en ik vrees dat Orion een duik gaat nemen als ik dat niet maak.  Rick komt terug en we spelen even met vooral Orion, die met graagte de frisbee gaat ophalen als Rick hem gooit.  Voor we naar binnen gaan krijg ik nog wel even gelijk, Rick was te koel gekleed voor een fietstocht en zijn handen zijn bevroren. Tja, het is ook maar zes graden.

Tijd om een warme douche te nemen.  Rick gaat eerst en ik volg. Kai is al langer klaar.  Vandaag wordt het Cava voor de lunch. Ik ben dol op hun linzen en warme groentes met andere koude salades, harissa en yoghurt dille saus.  Voor Kai is dit de eerste keer hier en hij vindt het ook erg lekker.  Het is gezellig zo met mijn mannen.
Op de webcam zien we intussen dat de schoonmaakdames zijn aangekomen.  Dat is vroeger dan gewoonlijk en daar hadden we eigenlijk niet op gerekend. Rick en Kai lopen gauw het huis in om de sleutels voor Kai's auto te pakken. Ik blijf in de auto zodat Orion niet tekeer zal gaan, al blijkt dat een loze wens te zijn.

Rick en Kai zijn een stuk hardvochtiger dan ik, want ik kan Orion niet in zijn bench laten als hij zo jankt.  Gelukkig houdt Orion vrijwel meteen als ze naar buiten komen ook weer op. Ik las laatst dat zwangerschap iets in het brein van de vrouw verandert en ik denk dat ik daar nu bewijs van zie met hoe ik naar Orion ben en hoe Rick en Kai ermee omgaan. Mijn hondenmoederhart kan dat gejank gewoon niet aanhoren in tegenstelling tot de mannen.

Wij rijden naar in Kai's auto naar de Kia garage waar Rick Saskia's auto kocht.  We willen Kai's auto verkopen en willen weten wat zij ervoor zullen geven.  Dat gaat een kwartier of zo duren dus wij lopen intussen even naar de overkant.

Bij Party City halen we bordjes, vorken en andere versieringen voor ons feest op Oudejaarsavond.  Terwijl Rick afrekent gaan Kai en ik naar Petco ernaast en kopen botjes en snoepjes voor de honden.  Dan lopen we terug naar de garage waar we een goede prijs te horen krijgen voor de auto.

We hebben alleen de titel niet mee dus kunnen het vandaag niet voor elkaar krijgen.  De prijs blijft tot 4 januari of 150 mijl goed, dus binnenkort gaan Rick en Kai terug om de auto te verkopen.  De auto heeft nauwelijks mijlen en is in zeer goede conditie, maar we denken geen betere prijs te kunnen krijgen van een garage. Aan een individu verkopen is riskant, want mensen moeten maar zoveel cash kunnen ophoesten en een cheque, waarmee men hier nog werkt, kan niet goed zijn.

De schoonmaakdames zijn net klaar als we terugkomen.  Rick wil met zijn drone spelen en de honden mogen ook mee naar buiten.  Het is grappig te zien hoe Orion veel meer op mij let dan Cosmo. Hondenkarakters zijn net zo anders als mensenkarakters, blijkt weer.
Eenmaal weer binnen gaan de mannen werken aan Kai's tablet dat het niet meer goed doet.  Ik "kleur" weer een plaatje in op mijn computer.  Deze was best moeilijk, want veel dunne lijntjes, maar ik vind het mooi.

Voor het avondeten kiest Kai Italiaans, want hij mist zijn vriendin. We gaan naar Pazzo Pomodoro en dit keer vragen we op Kai's verzoek een tafel.  Meestal eten Rick en ik in de bar. Ik weet meteen dat ik zin heb in Vermicelli con cozze e vongole.  De serveerder weet niet of dat kan, want zo staat het niet op het menu, maar natuurlijk kan het wel. Het is gezellig en smaakt allemaal zeer goed! 
Thuis is Saskia er ook, maar moe van haar werk. Zij gaat dan ook al snel naar boven om te slapen.  De rest van ons kijkt Night at the Museum, Battle of the Smithsonian.  Die hebben we al zeven jaar niet gezien en is voor mij als nieuw.  Het blijft leuk Lincoln van zijn troon te zien komen en de vele beelden van mijn favoriete stad.
Intussen heb ik natuurlijke voetverwarmers

5 reacties:

Anoniem zei

Grappifg, mijn opa en oma woonden ook op de laan van meerdervoort en hadden daar een kapsalon....
Ik blijf het bizar vinden die cheques in Amerika anno 2016/17.
Groetjes
Evelyn

Anja L. zei

Wat fijn dat de garage eengoede prijs geeft voor de auto. Dat lijkt me fijner dan een particulier met misschien een ongedekte cheque of een hoop cash in huis.
Mannen en zich warm aankleden! Ze krijgen altijd achteraf spijt :-).
Hier is helaas het geknal met vuurwerk weer begonnen, nog 2 dagen doorbijten en dan is dat gelukkig weer voorbij. Ik schrik me iedere keer rot van die knallen.
Fijne donderdag!

Petra zei

@Evelyn - Dat is een lange laan, mijn opa en oma woonden in de Vogelbuurt. Ik vind de cheques toch ook wel handig, hoor, zo betaal ik mijn personal trainer en de schoonmaaksters, hoef ik niet iedere keer contant te betalen.

@Anja - Dat mis ik toch niet dat vuurwerk ver voor Oud en Nieuw. Wij doen het na middernacht en je hoort wel af en toe iets, maar niet zoals in Nederland

Christa Goes zei

Ik las laatst iets over het gebruik van xylitol in nieuwe soorten peanut butter. Dat is slecht voor honden. Ik weet dat jij het ook gebruikt en ga er vanuit dat je het weet maar toch voor de zekerheid wel ik het genoemd hebben. Fijne dag.

Christa Goes zei

Ik las laatst iets over het gebruik van xylitol in nieuwe soorten peanut butter. Dat is slecht voor honden. Ik weet dat jij het ook gebruikt en ga er vanuit dat je het weet maar toch voor de zekerheid wel ik het genoemd hebben. Fijne dag.