Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 23, 2016

Kerstboodschappen doen en de kinderen thuis

Rick heeft vandaag zin om uit te slapen en "gooit" de honden als Orion wakker wordt de tuin in.  Dat levert nog een extra uurtje doezelen op, maar dan heeft Orion genoeg van de tuin en laat dat luidkeels weten.

Prima, ik was toch eigenlijk al wakker.  Rick stelt voor ontbijt te halen bij Starbucks en daar is het druk.  Veel mensen hebben al vrij.  Rick had dat gisteren al en hoeft tot 4 januari niet terug.  Heerlijk, kwaliteitstijd thuis met hem, dat gebeurt alleen tijdens de feestdagen.  De rest van zijn vakantiedagen gebruikt hij voor onze reizen.

Met Bantam bagel ballen als ontbijt en een flinke bak americano koffie gaan we huiswaarts.  Daar vul ik de hondenpuzzel weer. Het is grappig hoe anders beide honden zijn.  Cosmo heeft er het geduld niet voor, maar Orion geeft niet op.  Hij heeft door dat de stoppen eruit moeten om bij de snoepjes te komen, maar het neemt nog steeds heel wat tijd.

Na veel dralen krijg ik mezelf eindelijk zover te gaan sporten op de elliptical boven. Ik krijg gezelschap van Saskia's katertje Pig.  Arme Pig en Flapjack zijn nog steeds Orions doelwit als ze zich in zijn buurt wagen.  Feitelijk is Orion nieuwsgierig en bang voor ze tegelijkertijd en springt terug als ze tegen hem blazen. Maar ja, dat kun je een kat natuurlijk niet vertellen.

Veertig minuten later heb ik 7500 stappen bijeen en ik weet zeker dat ik over de 10000 ga komen vanmiddag met van hot naar haar lopen in de gigantische Wegmans supermarkt vanmiddag.  Intussen is Kai opgestegen en hopen wij hem vanavond weer te zien!

Terwijl ik nog snel wat was doe en opvouw laat Rick Kai's auto wassen.  Hij wil volgende week met Kai naar de Kia garage om te zien hoeveel ze voor de auto zullen geven.  Kai heeft geen nut voor die auto in Duitsland en staand op onze oprit verliest de Kia enkel aan waarde.  Kai kan het geld van de verkoop goed gebruiken.

Als Rick terugkomt vertrekken we naar het gekkenhuis dat Wegmans heet.  We beginnen met lunch.  Ik neem wat sushi en een kop soep, Rick een sandwich.  Dan storten we ons in het gewoel met ieder de boodschappenlijst.

Tussendoor checken we met elkaar wat we al hebben gevonden.  Ik neem de taak om veganistische wijn voor Saskia te vinden op mij.  Dat valt nog niet mee!  Gelukkig is Mulderbosch, een Zuid-Afrikaanse wijn, veganistisch en Mionetto prosecco.  Als Saskia ze niet lekker vindt drinken Katja en ik ze wel. Voor degenen, die zich afvragen hoe ik weet of een wijn veganistisch is, Barnivore.com is de website daarvoor.

Pas tegen drieen zijn we klaar en hebben we weer eten voor een weeshuis volgens mij.  Het probleem met een buffet, zoals we dat op Kerstavond hebben, is dat je niet te weinig van iets wil hebben en dus waarschijnlijk veel te veel hebt.  Verhongeren zullen we zeker niet!

Een paar dingen konden we bij Wegmans niet vinden en we gaan naar "Saskia's" Whole Foods vlakbij.  Daar nemen we mini desserts mee voor ons Kerstdiner en veganistische dingen voor Saskia.  Bij Saskia's kassa rekenen we af. Haar collega's vinden het allemaal heel leuk ons te zien.  De medewerkers van Whole Foods zijn veelal mensen met Saskia's filosofie dus ze heeft er heel wat vrienden.

Alleen kan ik de blini's voor onze zalmkaviaar nergens vinden.  Ik bel de Russian Gourmet en daar zeggen ze ze wel te hebben.  Ze blijken daar wel een stuk groter dan die we gewoonlijk hebben, maar ik snijd ze wel op.

Onderweg erheen bellen we Ricks tante, die ons ieder jaar weer een pakket met lekkernijen stuurt.  Rick houdt van haar kaneelbrood en ik ben dol op de "Nuts and Bolds", die zij maakt.  Dat is een mix van Chex cereals, pinda's en pretzelstokjes in een pittige knoflooksaus gebakken.  Ik kan er niet van afblijven en daarom is het nu al, binnen de week, op.

Thuis neem ik de honden de tuin in voor wat nodige beweging en gooi een bal met Orion.  Rick ruimt intussen de boodschappen uit.  Helaas voor de honden moeten we er nog een keer op uit dus we geven ze gauw eten en vertrekken weer.

Dit keer enkel in Vienna, eerste stop is Rite Aid.  Daar haal ik behalve mijn eigen vervolgrecept ook Saskia's medicijnen.  Dan gaan we naar Pure Pasty waar ze authentieke Cornish pasties verkopen en andere Engelse lekkernijen. 

Rick heeft pasties voor morgenavond besteld, inclusief veganistische.  Ik zie dat ze ook mince meat pasties hebben en neem daar een van mee.  Dan gaat Rick terug naar de auto, want ik wil wat Engelse chocoladerepen voor zijn sok kopen.  Rick heeft met zijn ouders een tijdje in Londen gewoond dus die zijn nostalgisch voor hem.

Dan zijn we eindelijk klaar met boodschappen doen.  Ik pak nog een paar dingen in en dan gaan mijn voeten omhoog tot we naar het vliegveld moeten.  Rick haalt een paar gyro's van Plaka Grill voor ons avondeten en we kijken naar Disney's A Christmas Carol.

Tegen achten vertrekken we met beide honden naar Dulles waar Kai net aan is gekomen. Er zijn zeven vluchten in immigratie dus het duurt meer dan een half uur voor we opeens Kai door de deuren zien komen.  Het is zo goed hem weer te zien!!!
We laden zijn bagage in de van en Kai maakt kennis met Orion. Dat gaat wonderbaarlijk goed, hij blaft slechts even.  Ik bestel avondeten voor Katja en Kevin, die intussen bij ons thuis zijn gearriveerd. Ook zij willen Plaka Grill Grieks eten. 

Thuis is het een vrolijk weerzien.  Alleen is Saskia nog niet thuis, maar die komt vast ook snel. De kinderen smullen van hun eten en Orion is verrassend rustig. Django moet buiten blijven, jammer genoeg, het lukt nog steeds niet met hem en Orion.

Kai heeft leuke kerstboomversieringen mee, voor mij een vakwerkhuisje uit Straatsburg.  Het wachten is nu op Saskia en dan zijn we weer helemaal compleet. Het is zo gezellig weer met zijn allen en na wat geblaf kunnen Django en Orion ook samen in een kamer, al is het aan de lijn verwijderd van elkaar.

Saskia komt thuis van haar werk en dan hebben we iedereen bijeen onder een dak.  Heerlijk!  Het duurt maar een paar nachtjes, maar ik voel me als een moeder hen met al mijn kuikentjes onder mijn vleugels.

9 reacties:

Ymkje zei

Lekker genieten!

mexigirl zei

Gezellig!!

Anoniem zei

Beste Petra,
Ik wens jou en je voltallig gezin een Fijne Kerst.
Kerstgroeten van hilde uit B.

Corry zei

Leuk hoor. Nu lekker kloeken! Huisje vol, eten en pakjes.

Anja L. zei

Gezellig hoor!
Ik heb gelukkig alles in huis voor de kerst.
Mag er soms geen gist gebruikt zijn in veganistische wijn?
Hele fijne kerstdagen gewenst.

Tineke zei

Fijn het hele gezin compleet met de kerst, hebben wij dit jaar ook weer na 5 jaar.
Vraagt wel wat meer organiseren 8 volwassenen en 8 kids, maar iedereen maakt wat en weer zo gezellig.
Veel plezier toegewenst

Jort & Suus - On the road zei

Wat fijn dat ze er allemaal weer zijn. Hele fijne dagen samen.
Liefs Suus

Sonja zei

Wat een gezellig blog. Geweldige dagen gewenst met al je 'kuikentjes' thuis!

Petra zei

@Ymkje - Zeker!

@Mexigirl - En bijzonder tegenwoordig.

@Hilde - Dank je, insgelijks!

@Corry - Al dat en meer :)

@Anja - Er schijnen visproducten gebruikt te worden in veel wijnen, maar wat precies weet ik niet

@Tineke - Zeker een grote groep bij jullie! Ik vind zeven volwassenen al zoveel! Fijne dagen!

@Suus - Dank je, jullie ook!

@Sonja - Dank je, het is kort maar krachtig!