Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 02, 2016

Sinterklaasweekend voorbereidingen

Alweer daagt een mooie zonnige dag.  Dat maakt het toch stukken makkelijker op te staan, al is Rick er als gewoonlijk eerder uit dan ik.  Hij heeft de honden dan ook al uitgelaten en eten gegeven en Orion heeft alweer kans gezien katte (eh, honde) kwaad uit te halen, want hij knauwde een pen kapot, gelukkig niet op het tapijt!

Tijdens mijn ontbijt belt mijn zusje om nog wat dingen over dit weekend te vragen.  Het is alweer meer dan een jaar geleden dat ik ze voor het laatst zag, bedenk ik me.  Dat was Halloween vorig jaar.  Wat vliegt de tijd toch!

Orion is duidelijk in zijn tienerjaren want sinds een paar dagen blaft hij tegen mij als ik hem een bevel geef.  Dat neem ik natuurlijk niet en grom hem vervaarlijk toe.  Het werkt zowaar, maar het moet wel heel raar klinken, ha ha!

Bij de sportschool doe ik een uur cardio. Op de terugweg naar huis besluit ik door de buurt te rijden en te kijken welke huizen leuk versierd zijn.  De locomotief in het centrum heeft zelfs kerstversieringen en mijn favoriete "candy cane" huis is er ook weer.

Na een tijdje met de honden in de tuin gespeeld te hebben maak ik een boodschappenlijstje en ga Vienna in.  Eerst bestel ik mijn favoriete gerookte zalm met veel groentes op een meergranenboterham van Sweet Leaf.  Het smaakt zoals altijd bijzonder goed.
Dan rijd ik naar de Giant aan de overkant.  Dit bedrijf is van Ahold en ik vind hun sortering altijd vele malen beter dan van Safeway.  Mijn zwager eet glutenvrij dus het is goed opletten dat ik chips koop, die alleen van mais gemaakt zijn.  Verder werk ik met gemak mijn lijstje af.

Mijn zwager en neefje gaan in een hotel logeren, want zij zijn allergisch voor katten. Mijn zusje en nichtjes komen echter bij ons.  Ik maak de bedden in de basement dus op wat nog niet gemakkelijk is met een pup erbij.  Opeens komt Orion zelfs met een doosje insektengif langsrennen.  Hij heeft erin gebeten, maar gelukkig niets ingeslikt, ik was zijn bekje maar even goed uit.

Morgen vieren we dus Sinterklaas en de meeste pakjes daarvoor zijn hier aangekomen. Ik ga ze alvast inpakken, alweer met behulp van mijn viervoetige baby. Hij is echter zeer ongehoorzaam maar daar weet ik wat op. 
Met de lege Sinterklaaspapier rol sla ik hard op de trapleuning als ik hem zeg bovenaan de trap te wachten.  Dat vindt meneer geen fijn geluid en opeens is hij mak als een lammetje.  Ik moet herhaalde malen de trap op en af en hij blijft keurig wachten.  Eureka!

D, mijn zwager, werkte vandaag in Tysons Corner. Dat is dus vlakbij ons en Rick haalt hem na zijn werk op.  Het is later dan verwacht dus we besluiten in het vliegveld te gaan eten.  Daar hebben we twee keuzes, beiden helemaal goed voor mij, een visrestaurant en het Japanse restaurant.

De mannen kiezen Japans, stiekem mijn favoriet.  Het blijkt ook nog eens een heel goed restaurant te zijn.  Ik bestel de sashimi en die is voortreffelijk!  Zo lekker heb ik nog nooit gegeten in een vliegveld!  Als we net klaar zijn sms-t mijn zus dat ze geland zijn.

Ze hadden erge turbulentie want het waait heel hard. Ze zijn dan ook blij weer op vaste grond te staan.  Alleen is er nog geen gate voor ze dus we wachten nog drie kwartier voor ze eindelijk aan komen lopen.  Het is zo goed ze weer te zien en hoe de kinderen alweer gegroeid zijn!  Vooral Stefan, die bijna twee meter lang is!
Iedereen is moe dus we zetten D en neefje S af bij het Hyatt House waar wij ook drie maanden vertoefden.  Met mijn zus en de meisjes gaan we naar ons huis waar zij Orion ontmoeten.  Dat gaat gelukkig na wat geblaf helemaal goed. We hebben zin in het weekend samen!

9 reacties:

Irene zei

Heel fijn Sinterklaas weekend gewenst!

Anoniem zei

Heel gezellig familieweekblad gewenst met een vrolijk Sinterklaasfeest.
Groetje van Henny Breedijk.

Anoniem zei

Haha familieweekblad....ik had toch echt familieweekend getypt. Afz. Henny Breedijk.

vega zei

Wens jullie een heel fijn & gezellig Sinterklaas weekend !

Wentje zei

Heerlijk weekend gewenst! Hier ga ik vandaag alles inpakken en kadootjes tellen...... dat is ieder jaar weer een ding want ik wil dat er voor iedereen evenveel kadootjes zijn en soms koop ik al ver voor Sint wat, maar vergeet ik weer waar ik het gelaten heb hahaha
Veel plezier

Anja zei

Fijn weekend samen met je zus en haar gezin!

Sandrah zei

Gezellig om Sinterklaas samen te vieren. Heel veel plezier samen en een fijn weekend!

Sandra

Petra zei

@Irene - Dank je!

@Henny - Het was zeer geslaagd.

@Vega - Dank je!

@Wentje - Iedereen evenveel cadeautjes herken ik van Kerst

@Anja - Dank je!

@Sandra - Het was heel gezellig!

Becs zei

Hopelijk hebben jullie een heerlijk weekend gehad.