Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, september 29, 2017

De herfst in huis en tuin gebracht

Enthousiast doet Rick de lamellen omhoog. "Wall to wall sunshine, welcome to Friday!", roept hij enthousiast. Nou, dat doet me wel opstaan natuurlijk.

Jammer genoeg is het maar twaalf graden, stukken kouder dan gisteren dus. Buiten ontbijten gaat dan ook niet lukken. Ik bak een paar eieren met Parmezaanse kaas en smul daar met een bak koffie en een glas wortel-mango sap van.

Terwijl ik eet rent Orion in de tuin.  Wat ik me niet realiseerde is dat de sproeiers net aanstonden en Orion komt met zwarte poten terug! Wat een ramp! Ik maak hem zo goed mogelijk schoon en laat hem niet op het tapijt.

Jammer genoeg laat hij als ik boven ga sporten een spoor achter op de trap.  Maar dat is makkelijk met tapijtreiniger schoon te maken. Tijdens het uur op de elliptical droogt Orion genoeg op gelukkig.

Nu het niet meer heel warm is vind ik het tijd om de zomerspullen op te ruimen en de herfstspullen naar beneden te halen. Orion "helpt" mee met versieren. Hij neemt mijn Thanksgiving Minnie en Mickey weg en denkt ook dat de vogelverschrikker een speeltje is. Uiteindelijk ziet het er toch weer heel gezellig uit.


De kleuren van de herfst vind ik, ondanks dat ik de zomer maar moeilijk kan laten gaan, prachtig. Zo warm en het licht in huis lijkt opeens ook te veranderen. Als ik binnen klaar ben hang ik ook de herfstvlaggetjes en deurhangers buiten op.

Dan gaat de telefoon en het is mijn oudste broer waar we net het afgelopen weekend waren. We hebben heel wat te bepraten en ik ben zo blij dat ik zo'n goede band met mijn broers en zus heb. Dat is ook een groot cadeau realiseer ik me. We blijven maar praten en als we ophangen is het al een uur geweest!

Net als woensdag maak ik een lekker zomerse lunch van een tosti met Goudse kaas en gazpacho. Het is intussen warm genoeg om buiten te eten. Dat blijft het voorlopig ook nog gelukkig. Ik zie ook nog maar weinig verkleuring van de bomen, ik denk dat het hoogtepunt nog wel een maandje op zich zal laten wachten.

Het is koel genoeg om Orion in de van mee te nemen en dat doe ik naar Michaels. Online heb ik gezien dat ze daar allerlei herfst en Halloween dingen hebben voor mijn Fairyville. Ik heb vanochtend de zomerspulletjes daar al uit gehaald.

Voor Orion zet ik alle ramen open, zo ziet hij ook eens wat anders. Bij Michaels vind ik de jack pot aan leuke Halloween versierinkjes voor mijn feeentuintje. Dat niet alleen, alles is ook nog eens met 40% korting. Met een tas vol vertrek ik.

Er is hier ook een tijdelijk pompoenbedrijfje. Daar verkopen ze ook chrysanten en voor een heel redelijke prijs. Ik koop twee potten met gele bloemen om voor ons huis te zetten. Ik reken af en krijg een stuk plastic om in de van onder de potten te leggen.

De vriendelijke verkoopster biedt aan ze in mijn van te zetten, maar ik vertel haar dat daar een hond is, die tegen haar zou blaffen. Zij heeft ook zulke honden zegt ze, maar ik kan het best zelf en sla haar aanbod vriendelijk af.

Thuis zet ik alle herfstspulletjes in Fairyville. Een heksje, pompoenen, vogelverschrikker, graven en meer, zelfs een pumpkin patch, zoals hier overal te zien is. Ze waren al vrij uitverkocht, helaas, want zoveel leuke dingen!


Het is inmiddels warm genoeg om achter op het deck te zitten. Ik heb zin om creatief bezig te zijn en maak een begin van een tekening met pompoenen. Uiteindelijk heb ik daar toch niet het geduld voor, maar dat komt vast snel.

Tegen vijven wordt het me te koud buiten en ga ik naar binnen. Rick vraagt waar ik wil eten en ik zeg California Shabu Shabu. Als Rick thuiskomt vertrekken we daar dan ook heen.

Dit vind ik zo'n lekker restaurant! Het is een Japanse fondue en ik kies weer de zalm en biefstuk (flinterdun gesneden). We krijgen een groot bord met groentes, twee sausjes en kokend water. Ik kies vandaag voor de tomatensoep en Rick voor de pittige misosoep.

Het is zo smakelijk en gezellig. Ik ben dol op dit restaurant en Rick is verbaasd dat het hier minder kostte dan bij de Italiaan gisteravond. Japans eten hoeft echt niet duur te zijn! En zo begint het laatste weekend in september, wat is deze maand voorbij gevlogen!
Hij houdt van zijn Lammie

3 reacties:

Anoniem zei

De herfst heeft inderdaad mooie warme kleuren. Het ziet er wel weer heel gezellig uit.
Ik kan ook moeilijk afscheid nemen van de zomer. Maar ja, helaas.
Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je broer.
Fijn weekend, Bea

Sandrah zei

Herfstkleuren zijn zo warm, ik kan er ook eindeloos van genieten. Wel jammer dat het 's avonds al weer zo snel donker is en dat het weer (hier in ieder geval) ook niet je-van-het is.

Orion heeft zo'n ondeugend hoofd. Ik moet altijd om zijn foto's lachen.

Fijn weekend!

Sandra

Marion2 zei

Wat een gezellige herfstversieringen allemaal!
Ik leef me er ook altijd op uit. Het geeft een leuke sfeer.