Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, oktober 01, 2017

Een leuk herfstweekend met schitterend weer

Zaterdag

Geen wekker voor Rick vanochtend maar toch staat hij iets vroeger op dan ik. Hij moet vlaggetjes in de tuin zetten zodat True Green, die ons gazon (of wat daarvoor doorgaat) behandeld, de sproeierkopjes niet beschadigd.  Rick is er maar net mee klaar als de True Green mannen voor de deur staan. Natuurlijk blaft Orion zich gek, maar gelukkig van achter het raam.

Als de mannen klaar zijn laten we Orion even uit en gaan dan ontbijt halen bij Starbucks. Ik neem nog een ijskoffie, maar vanwege het koele weer (het is maar vijftien graden en waait hard) gaat Rick over op warm. Ik heb de egg bites met paprika als ontbijt, die blijven lekker.

Thuis doe ik een half uur op de elliptical en Rick maakt zich alvast klaar. We wachten daarna tot onze boodschappen door Peapod bezorgd worden. We balen ervan dat zij later komen dan we hadden verwacht.

Daardoor vertrekken we ook later dan we wilden naar het Maryland Renaissance Festival. Ieder jaar is dit populairder en zelfs onze "geheime" omweg zonder verkeer werkt niet meer. We zijn bang dat we te laat zullen zijn, want als het parkeerterrein vol is gaan de kaartverkooploketten dicht.


Gelukkig kunnen we nog helemaal aan het einde parkeren en lopen een flink stuk naar de loketten. Tot onze verbazing zijn de gewoonlijke rijen er niet en zijn we meteen aan de beurt. Onze zorg dat we niet meer naar binnen zouden komen wordt gelukkig niet bewaarheid.

Eenmaal binnen is het een drukte van jewelste! Dat is niet erg want er is zoveel te zien en dan vooral de meest mooie, gekke en interessante kostuums! Het is lunchtijd en Rick gaat in de ellenlange rij voor een crab cake sandwich staan.



Daar heb ik niet zo'n zin in en ik ga verder kijken. Ik zie Schotse eieren en kip kabobs op een menu en die lijken me lekker. Ik sluit dus achteraan die enorm lange rij aan. Het duwt werkelijk eeuwen voor ik aan de beurt ben, maar ik kijk intussen ook mijn ogen uit. Erg vind ik het wachten dus niet.

Eindelijk naar wat volgens mij wel een uur duurde ben ik aan de beurt. Twee kip kabobs, want Rick wil er ook een, en een Schots ei.  Laat ik nu al die tijd gewacht hebben en de Schotse eieren zijn voorlopig uitverkocht! Balen! In plaats daarvan neem ik dan maar een worst op een stok, ook erg lekker blijkt.

Rick heeft intussen een paar plaatsen aan een picknick tafel kunnen bemachtigen. De kip kabob is erg lekker, maar wel heel klein. Ik ben blij met mijn worst op een stok, die me qua smaak wat aan een HEMA worst doet denken.

Wij gaan verder met onze wandeling door het park. Nota bene heb ik mijn DSLR meegenomen en in de auto vergeten! Maar eigenlijk is het ook weleens leuk om niet altijd met mijn gezicht achter een lens hier te lopen.
 

Een bezoek aan het Renaissance Festival is niet hetzelfde zonder honingwijn (mead). Rick probeert eens de frambozenwijn (mij veel te zoet).  Ik neem dit keer een "bijensteek", honingwijn met appel cider. Dat bevalt me heel goed, erg lekker en niet mierzoet.


We kijken bij alle winkeltjes met allerlei fantasiefiguren, sierraden, kostuums en meer. Jammer genoeg zijn er geen kunstenaars meer die feetjes maken. Of misschien maar goed ook anders zou ik er een willen kopen.

Het is altijd weer een kleurrijk geheel, maar we nemen ons voor volgend jaar toch echt vroeg te vertrekken en zo de massa mis te lopen. Wij zijn niet gewend aan zoveel drukte. En dan is het nog niet eens te vergelijken met Artis op een mooie dag.

Als we weer thuis zijn ga ik naar de buren om Patricia te betalen voor vorig weekend. Zij hebben net een paar kittens van negen weken, zo schattig! Wij zijn dierenliefhebbers, maar zij nog vele malen meer!

Voor ons avondeten willen we vis. Ik heb vooral zin in oesters en daarvoor is Brine in het Mosaic District perfect. Ik bestel zes oesters van hier uit Virginia, allemaal even lekker. Als hoofdgerecht bestel ik een voorafje, de tonijn tartare. Die wordt met soba noedels geserveerd en is heerlijk! Rick vindt zijn scallops ook erg lekker.


Orion wacht ons thuis trouw op en we geven hem nog een wandeling naar het zwembad. Daar kunnen we omheen lopen en het gevoel hebben dat we in het bos zijn. Dan gaan de voeten omhoog en kijk ik Halloween Wars, een competitie waar bakkers grote "enge" projecten maken. Wat een creativiteit!

Zondag

Als ik om half negen eindelijk uit mijn bizarre dromen ontwaak zie ik dat Rick al op is. Ik heb daar niets van gehoord. Dan sta ik ook maar gauw op. Het is tenslotte weer een schitterende zonnige dag.

We gaan ontbijt halen in Vienna, koffies bij Starbucks en broodjes van Peet's Coffee.  Die eten we in de auto op, want we gaan op de terugweg boodschappen doen bij Whole Foods.

Als eerste kiezen we er onze pompoenen voor voor het huis uit. Rick is vastbesloten die dit jaar te gaan snijden. We zullen zien, want meestal komt dat op het laatste moment op mijn schouders terecht. We halen ook spullen voor het avondeten en gaan dan weer huiswaarts.

Om elf uur heb ik afgesproken een stuk te gaan lopen met Mary Ellen. Haar heb ik alweer een tijdje niet gesproken en we hebben heel wat bij te kletsen. We lopen zo'n vijf kilometer en begonnen met jasjes aan, want het was maar zestien graden. Halverwege kan die jas uit, de zon is nog steeds heel warm.

Na een uurtje ben ik terug thuis en heeft Rick ook zijn hardlooproutine gedaan. Voor de lunch haal ik een salade bij Chop't. Soms moet ik gewoon heel veel groente hebben. We eten lunch en dan gaat Rick de zolder op.

De afgelopen paar jaar waren we niet hier voor Halloween dus dit jaar willen we er veel aan doen. Het is het perfecte weer om de tuin te versieren. We nemen Orion mee en die ligt lief in de schaduw te kijken wat er allemaal gebeurt. Hij is een beetje bang van de versieringen.

Na een paar uur ziet het er weer allemaal griezelig en leuk uit. Ook andere buren waren vanochtend aan het versieren dus ons pleintje zal er weer eng uitzien de komende weken. Ik vind het altijd zo leuk om te zien wat mensen doen voor Halloween. Zo ben ik benieuwd of de mensen met de skeletten in de tuin dit jaar weer iets grappigs bedenken.

Rick en ik hebben kaartjes voor Victoria and Abdul, een film die we beiden graag gaan zien. Hij speelt (nog) niet in de gewone bioscopen, maar wel bij het Angelika Film Center vlakbij in het Mosaic District.

De film is zeer de moeite waard. Hij is historisch (over het algemeen) correct en natuurlijk is Dame Judy Dench weer voortreffelijk. Interessant dat dit hele verhaal pas een aantal jaren bekend is, omdat koning Edward en zijn zus ervoor zorgden dat alle tekenen van de vriendschap tussen Koningin Victoria en Abdul uitgewist werden direct na haar dood.

Rick bedenkt zich dat hij de vijver aan het vullen was en vergeten is de kraan dicht te doen! Gauw bel ik Lorraine die belooft meteen het water uit te zetten. Voor de zoveelste keer vraag ik me af wat wij zonder die super fijne buren zouden doen!

Wij gaan de Target nog binnen en vinden daar een paar toevoegingen aan onze Halloween versieringen.  Ik wil toch weer een spinnenweb maken en we kopen een skelet dat praat en klaagt om bij de voordeur te hangen.

Het wordt ook hier steeds vroeger donker dus als we de oprit weer oprijden zijn de lichtjes al aan. Dat is iets waar ik echt van kan genieten, hoe mensen hier de feestdagen uitbundig vieren. Dit jaar zal wat vreemd voor ons zijn, want we zullen Thanksgiving missen en pas dertien dagen voor Kerst weer thuis zijn.

Rick grilt kip spiesjes en regenboog worteltjes en daarbij hebben we vers zuurdesem brood. Het is een zomers maal en lekker al is het te koud en al donker om buiten te eten.  Het weerhoudt ons er niet van de grill nog te gebruiken. Voor Nederlandse begrippen zijn de temperaturen ook nog zomers.

Zo eindigt weer een heerlijk weekend wat veel te snel voorbij ging. Het is alweer oktober en ook deze maand is onze kalender voor de weekends flink gevuld!

5 reacties:

Marion2 zei

Wat een gezellig weekend! Ik vind de foto's en de versieringen
erg sfeervol.

Anoniem zei

Word aardig wat versierd daar bij jullie.
Ziet er wel griezelig uit...maar dat hoort ook zo he.
Heel anders dan hier in Nederland,er word hier wel iets aan gedaan,maar niet veel.
Komt allemaal over gewaaid uit Amerika.
Als die gele chrysanten bij jullie voordeur uitgebloeid zijn,
dan kun je ze weer gewoon in de grond poten in jullie tuin.
dan bloeien ze vanzelf weer het volgend jaar,alleen iets langer van steel dan.
Zo heb ik al meerdere in me tuin staan al jarenlang.

groetjes Joke


Anoniem zei

Ziet er weer heel leuk uit. Ik heb half herfst half winter decoraties in huis.
Niet al te veel want straks ben ik er ook niet. Voor de sfeer van nu is het prima.
De chrysanten voor de deur staan er ook nog steeds alleen worden die wel wat bleker.Een paar heideplantjes er naast staat ook vrolijk.
Groetjes Wil.

Afschuwelijk die schietpartij in Las Vegas. Gelukkig zijn de kinderen safe.

Petr@ zei

Gezellig weer al die Halloween versieringen. Dat maakt de herfst een stukje leuker!

Petra zei

@Marion - Ja en het weer blijft nog zo lekker, zo wil ik het de hele winter hebben!

@Joke - De chrysanten zet ik ook altijd in de tuin idd. En Halloween is hier een heel feest. Ik kende het voor we hierheen verhuisden niet eens.

@Wil - Vreselijk geen woorden voor de ramp in Las Vegas, dat kwam toch heel dichtbij voor jou!

@Petra - Inderdaad, dat vind ik sowieso hier, alleen januari en februari zijn doodsaai. Amerikanen houden van hun "holidays"