Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 23, 2017

Nog een laatste warme dag

De zon heeft plaatsgemaakt voor wolken, maar het is toch al zeventien graden als we opstaan. Rick heeft koffie gezet voor mij en neemt al gauw afscheid om naar zijn werk te gaan. Na zo'n gezellig weekend is het weer even wennen om alleen met Orion en Snickers te ontbijten.

Mijn ontbijt bestaat uit een glas V8 en een paar crackers met veel zaden belegd met Goudse kaas.  Ik doe de crackers even in de magnetron waardoor de kaas lekker gesmolten is, maar de crackers nog helemaal knapperig. Het is zoiets waar ik hapje voor hapje van geniet.


Voor Orion vul ik een Kong met wat kaas en hij rent al zijn bench in. Ik ben nog altijd zo blij dat hij dat helemaal niet erg vindt. Cosmo vond het er altijd vreselijk in. Facebook liet me vandaag een foto van Cosmo in zijn Halloween kostuum zes jaar geleden zien en dan mis ik die schat weer opeens zo!

Bij Anytime Fitness doe ik eerst een uur cardio op de elliptische machine voor Sharon me komt halen. Zij heeft weer een intens half uur met gewichten voor mij. De tijd gaat altijd zo snel en omdat ik mijn cardio al gedaan heb kan ik meteen na afloop naar huis.

Onderweg maak ik nog wat foto's van Halloween tuinen. Sharon en ik zijn het erover eens dat veel meer huizen versierd zijn dan toen onze kinderen gingen Trick or Treaten. Wij hebben wel altijd versierd op ons pleintje, maar met de komst van de skeletten en opblaasbare figuren is er zeker meer.

Op het moment zijn er wegwerkzaamheden net buiten ons plein en ik kan Orion daar niet zonder geblaf en getrek langs nemen. We gaan dus maar de achtertuin in. Ik gooi snoepjes in het gras en Orion vindt het leuk die op te snuffelen. Hij is er verrassend goed in!

Als Mia naar buiten komt rennen ze ook lekker langs het hek tot Orion buiten adem is. Helemaal goed, zo krijgt hij zijn beweging wel. Het is werkelijk schattig die twee honden, die volgens mij zonder hek lekker met elkaar zouden raggen.

Voor de lunch heb ik zin in de crudites van True Food Kitchen. Hun buiten bar is open en ik vind nog een kruk. Ik bestel hun lekkere kale aid groentesap en de bak vol verse groentes met twee dipsauzen smaakt me ook weer prima.

Na het eten rijd ik naar Walgreens voor mijn griepprik. Meestal wacht ik tot mijn doktersafspraak in november, maar Rick heeft een coupon om er gratis een te halen bij Walgreens. Dan ben ik er ook maar vanaf. De apotheker kan goed prikken want ik voel er vrijwel niets van.

Op weg naar huis zie ik dat een van de mooie esdoorns in de buurt al flink begint te verkleuren. Ik stop even om een paar foto's te maken. Vandaag is eigenlijk voor het eerst dat ik echt herfstkleuren begin te zien al is het gros van de bomen nog groen.

Orion en ik zitten een paar uur op het deck. Dat is toch wel bijzonder op 23 oktober! Ik ben helemaal in mijn Dan Brown boek en de tijd gaat snel.  Tegen vijven wordt het me te koel en ik verhuis naar binnen.

Rick komt op tijd thuis en we bestellen Thais eten. Helaas komt er slecht weer aan vannacht en heb ik voor het eerst in een tijdje weer heel veel pijn. Mijn lichaam reageert zo sterk op luchtdrukverschillen!

De post brengt een paar leuke "Italie" schoenen, die ik een tijdje geleden bestelde. Ze komen helemaal uit China! Ik vind ze erg leuk en ze zijn precies goed voor weer als we de komende week krijgen. Nog niet koud, maar wel dichte schoenen weer.



5 reacties:

Tineke zei

Het huis van onze 'amerikaanse' dochter en gezin is ook helemaal in haloween stijl, ze heeft een lichtsnoer met pompoentjes gekocht en pompoenen zijn in alle soorten en maten overal verkrijgbaar. Het aantal spookjes heeft ze moeten verminderen want de jongste dochter van 3 vond ze te eng.

Anja L. zei

Blijf maar foto´s maken van versierde tuinen, ik vind het zo´n leuk gezicht! Dat zie je hier niet.
Wat een leuke schoenen heb je besteld. Lopen ze ook lekker?
Fijne dinsdag.

Marion2 zei

Prachtige foto's van de esdoorns! Vind het erg leuk om
de Halloween versieringen te zien. Gewoon jammer dat
het bijna weer voorbij is.

Ik heb nog een tip voor een tv-programma:
https://evajinek.kro-ncrv.nl/artikelen/kijk-de-eerste-aflevering-van-de-verenigde-staten-van-eva-terug
De presentatrice is geboren in de VS en heeft er tot
haar elfde gewoond. Ik vond deze eerste aflevering
heel verhelderend. Ik wist dat de zorgkosten hoog
waren, maar hier had ik echt geen idee van.
Hopelijk is dit niet exemplarisch.

Anoniem zei

Mooie herfstbladeren!

Zijn de schoenen een soort espadrilles? Ik vind ze erg origineel.

Groetjes,
MoJuffie

Petra zei

@Tineke - Ach gos, het is ook wel erg spannend voor die kleintjes!

@Anja - Ze lopen zeker lekker, niet voor lange afstanden, maar verder zitten ze heerlijk

@Marion - Dank je voor de tip! Nu het wat kouder wordt zal ik weer meer binnen zijn en zulke shows kunnen kijken

@MoJuffie - Inderdaad, espadrilles, zitten ook erg lekker