Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 21, 2017

Orion naar de dierenarts

Om tien voor half negen word ik met schrik wakker. Ricks kant van het bed is al leeg en ik heb daar niets van gemerkt! Kennelijk had ik het nodig. Ik voel me ook wat beter, eindelijk zijn niet al mijn spieren aan het protesteren zodat het makkelijker is om op te staan.

Rick en Orion tref ik beneden en de koffie al klaar. Rick gaat zich klaarmaken voor zijn werk en ik maak een crumpet met gerookte zalm en een glas groentesap als ontbijt. Alweer is het lekker genoeg om buiten te eten, zo'n luxe op deze laatste officiele zomerdag!


Doordat ik zo lang heb geslapen haast ik me daarna naar de sportschool voor mijn personal training om tien uur. Ik heb nog even tijd om op te warmen voor Sharon me komt halen. Ze houdt de gewichten vandaag wat licht zodat ik niet bovenop mijn pijnen ook nog spierpijn van gewichten krijg.

Het halve uur is zo voorbij en dan "moet" ik nog een uur cardio doen van mezelf. Het is heel rustig en ik heb niet de gewoonlijke hardloper waar ik mijn tempo op kan zetten. Ik zwoeg tot ik 8000 stappen bijeen heb en dan heb ik er echt genoeg van.

Thuis neem ik Orion nog mee voor een korte wandeling en neem dan een verfrissende douche want het is al zeventwintig graden. Dan ga ik lunch eten bij Noodles & Company.  Op hun terras geniet ik van de Mediterraanse salade met kip, feta, olijf en meer. Vooral de yoghurt dressing is heerlijk!

Net op tijd ben ik thuis voor Lisa, mijn masseuse.  Orion gaat keurig op zijn mat zitten als ik de deur open, maar als Lisa met haar tafel binnenkomt blijft hij maar tegen haar blaffen.  Hij houdt op als ze aan de massage begint en blijft rustig tot Lisa haar tafel gaat inklappen. Wij denken nu dat het de tafel is waar Orion bang voor is, niet Lisa.

De massage was flink pijnlijk en Lisa kon merken dat mijn lichaam op "high alert" staat. Dit komende weekend is waarschijnlijk een van de redenen, hoezeer ik mezelf ook rust inpraat. Na afloop van de massage zegt Lisa dat ik de rest van de middag rust moet houden om de massage te laten inwerken.

Dat laat ik me geen tweede keer zeggen en ik ga lekker in mijn hangmatstoel liggen. Om me heen vliegen de vogels en vlinders en de krekels houden hun concert. Het blijft mijn oase en ik ga die weer zo missen als het er te koud voor wordt! Voorlopig is dat gelukkig nog niet het geval.

Om vier uur geef ik Orion zijn medicijnen om rustiger te zijn bij de dierenarts. De hoop is dat hij niet, zoals vorige keer, platgespoten hoeft te worden. Ik had verwacht dat hij er bijna niet meer van zou kunnen lopen, maar dat valt alles mee.

Rick komt op tijd thuis, we doen Orions muilkorf aan en rijden dan naar Town and Country Animal Hospital.  Rick blijft met Orion in de van en ik wacht tot we een kamer hebben. Dan neemt Rick Orion mee naar binnen, die om te beginnen al niet reageert op een andere hond vlakbij. Dat is een goed teken.
Hij ziet er wel uit als Hannibal Lechter, zoals mensen op Facebook opmerkten, hi hi

Hij blaft wel tegen de dierenartsassistente, maar als Rick hem bij zich houdt en aait kalmeert hij snel. Dat was voorheen onmogelijk.  We kunnen zijn gewicht makkelijk krijgen. Hij is zwaarder dan Cosmo, die groter was, maar Orion is ook zwaarder gebouwd. Meer werkende hond dan show hond wat Cosmo zeker was.

De dierenarts vindt onze muilkorf toch niet veilig genoeg dus we doen Orion er een om van de praktijk. We moeten meer gaatjes in het riempje van de onze maken zodat hij strakker kan zitten.  Dan komen ze met een deken en een van de assistentes houdt Orion daarmee vast.

Een andere assistente aait hem over zijn kop terwijl de dierenarts hem zijn hondsdolheid, distemper en Lyme vaccinaties geeft.  Ze luistert ook nog naar zijn hart en longen en dan zijn we klaar. Rick en ik zijn zo blij dat er geen verdoving aan te pas kwam!

Rick neemt Orion terug de van in en ik betaal en krijg de hondsdolheidspenning mee. Op weg naar huis gooien we de van alvast vol voor de lange rit morgen en Rick haalt nog wat dingen bij Safeway. De arme Orion leegt zijn maag intussen, maar gelukkig op een van de leren stoelen. Makkelijker op te ruimen dan van de matten.

Thuis bestellen we snel Thais eten en dat wordt net zo snel bezorgd want het restaurant is maar vijf minuten hiervandaan.  Werkelijk weer heerlijk eten! We hebben dit restaurant eigenlijk pas recentelijk ontdekt en het is veel beter dan het andere Thaise restaurant vlakbij.

Orion is compleet uitgeteld voor de avond. Ik ook, trouwens, dom tv kijken wordt het. Dit wordt weer een druk weekend dus het is zaak op tijd onze bedden op te zoeken straks.

4 reacties:

Anja L. zei

Wat fijn dat het zo goed goed ging met Orion bij de dierenarts, al dat trainen is dus niet voor niets!
Goede reis morgen.

Anja L. zei

Wat fijn dat het zo goed goed ging met Orion bij de dierenarts, al dat trainen is dus niet voor niets!
Goede reis morgen.

Yvonne en Rob zei

Nou Orion is er weer klaar voor nu hij zijn prikjes heeft gehad. Ook weer achter de rug 😃
Goede reis alvast!

Petra zei

@Anja - Dank je!

@Yvonne - Inderdaad, hopelijk hoeven we nu een jaar niet!