Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 21, 2018

Een razende rivier

De zon schijnt weer vrolijk en dat maakt het toch een stuk makkelijker opstaan. De achterdeur kan open, maar er staat een koel briesje en ik vind het net te koel om buiten te ontbijten. Als Rick naar zijn werk vertrekt besmeer ik een paar meergranen crackers met geitenkaas en snijd een tomaat op.

Woorden om bij te leven in Fairyville

Maandag is personal training dag en ik wil daarvoor nog een uur cardio doen. Dat wordt zelfs iets langer want Sharon is iets verlaat. Ik heb mijn 10000 stappen dus al bijeen als zij aankomt. Alle spieren komen aan bod en het halve uur is zo voorbij.

Thuis rust ik even uit op het deck want na meer dan anderhalf uur sporten heb ik dat wel verdiend. Dan maak ik me klaar en doe Orions harnas aan. Ik rijd Vienna in om lunch te halen en doe dat bij Falafel Street.

De vriendelijke eigenaar herkent mij en merkt op dat ik al een tijdje niet geweest ben. Dat is niet vanwege hun eten want de salades hier zijn heerlijk en de falafels ook. Weer heel anders dan bij de andere restaurants waar je je eigen salade kunt samenstellen.

Met de salade en Orion ga ik op weg naar Great Falls. Ik ben wel benieuwd hoe de watervallen eruit zien na alle regen de afgelopen week. Kennelijk ben ik niet de enige want er staat een rij om het park binnen te komen. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt op een gewone doordeweekse maandag.

Tot mijn ongenoegen zie ik dat de verre parkeerplaats is afgesloten. Waarschijnlijk door overstroming want ik hoor de Potomac rivier al razen. Dan parkeer ik maar zo ver mogelijk weg zodat ik ongestoord met Orion kan wandelen.

Met het geluid van de rivier op de achtergrond eet ik eerst mijn salade. Intussen geef ik Orion ook snoepjes en eten we zo gezellig samen lunch. Er komen wel wat mensen met honden langslopen, maar Orion heeft enkel interesse in zijn volgende snoepje.

Als ik klaar ben neem ik Orion mee en vind meteen een pad het bos in waar niemand is. Het is heuvel op en weg van de rivier. Helemaal perfect voor een mooie wandeling zonder geblaf of getrek. Orion ruikt van alles en geniet duidelijk.

Weer terug bij de van doe ik alle ramen en het dak open. Het is een graad of vijfentwintig buiten maar de van staat in de schaduw dus ik denk dat Orion het wel even uit kan houden terwijl ik naar de watervallen ga kijken.
Die zijn inderdaad spectaculair. De rivier staat hoger dan ik hem in jaren gezien heb en van watervallen is geen sprake mee. Het is een bruine kolkende massa. Jammer genoeg mag ik niet naar boven klimmen, want iemand is gewond en wordt geholpen door allerlei medisch personeel. Ik hoef dat ook niet te zien dus loop verder naar het tweede uitkijkpunt.
Ook daar is het druk en ik vind nog net een plaatsje om een video te maken. Als Orion niet in de van had gezeten was ik langer gebleven, maar ik wil hem niet te lang alleen laten. Voor we terug naar huis gaan drinken we beiden water. Ik heb nog altijd het bakje wat ik voor Cosmo gebruikte in de van.
Thuis geef ik Orion wat extra kalmerend medicijn omdat Lisa over een uur zal komen voor mijn massage. Jammer genoeg heb ik dat waarschijnlijk wat te laat gedaan want Orion blaft flink tegen Lisa. Op een gegeven moment is haar hand dicht bij zijn bek en als Orion blaft nipt hij Lisa's vinger. Gelukkig niet tot bloedens toe, maar toch helemaal niet fijn!

Het is maar goed dat Lisa niet bang is voor Orion maar het is wel duidelijk dat ik hem de volgende keer weg moet zetten tot de massagetafel staat. Zodra dat het geval is gaat Orion namelijk lief liggen slapen. Een echte Dr. Jekyll en Mr. Hyde is hij!

De massage wordt heel pijnlijk. Lisa vindt van alles mis met mijn spieren wat de pijnen van de afgelopen weken zou kunnen verklaren. Na afloop ben ik dan ook uitgeteld en heb nog meer pijn. Ik weet echter dat dat beter gaat worden als de spieren wat kalmeren.

De rest van de middag zit ik lekker buiten tot Rick thuiskomt. Die heeft eten mee van Zoe's Kitchen. Voor mij de zalm kabobs en de quinoa salade, lekker en laag in koolhydraten. Rick heeft de kip kabobs en de Griekse salade. Lekker en gezond zomers eten zonder dat wij er iets voor hoefden te doen.

Omdat ik me na de massage helemaal niet lekker voel ga ik in mijn luie stoel liggen en tv kijken. Maandagavond is Antiques Roadshow avond, de Amerikaanse Tussen Kunst en Kitsch, en ik vind het altijd interessant te kijken. Onvoorstelbaar wat mensen bij garage sales e.d. vinden. Misschien moeten Rick en ik daar ook maar eens gaan kijken (krijg ik hem nooit toe!).

4 reacties:

Irene zei

Wij kijken regelmatig de Britse versie van de ARS.
En inderdaad, wat mensen niet bij charity shops en carboot sales vandaan halen!
Het leuke is, wanneer je dit programma regelmatig kijkt, herken je heel vaak sommige objecten. Bijvoorbeeld Lalique, Trojka potterie enz. enz.
Wat wij ook vaak zien is American Pickers, soms ook te bizar wat zij vinden!

Marion2 zei

Jammer dat het met Orion toch weer misging bij de massage.
Maar wat heb je evengoed al veel met hem bereikt!

Vind je het niet een beetje eng om alleen in de natuur
te wandelen?

Petr@ zei

Machtig is zo'n rivier dan!

Niet fijn die massage maar gelukkig helpt het later wel. Heel fijn dat je er na niet hoeft te koken.

Petra zei

@Irene - American Pickers heb ik ook een tijdje gekeken, maar werd wat moe van die mannen. Ik vind Pawn Stars leuker.

@Marion - Ja, het probleem is alleen dat hij opeens dus zo kan zijn. Nee, ik vind het niet eng alleen in de natuur, zolang ik een hond bij me heb.

@Petra - Het is zeker luxe niet te hoeven koken. We hebben geluk met zoveel gezonde opties vlakbij.