zaterdag, februari 16, 2019

Dag 5 Seattle: Over nog een crumpet en de terugreis

Als ik wakker word zie ik een sms op mijn telefoon dat Saskia een buikvirus heeft. Het arme kind, ze had al keelontsteking en nu ook nog dit. Wat zou ik dan graag daar zijn om haar te verzorgen. Nu houden we contact via sms.

Rick gaat nog naar een laatste sessie van de conferentie en ik loop weer naar Pike Place Market. Daar bestel ik mijn laatste crumpet van deze reis. Ik vind de green egg and ham zo lekker dat ik die weer kies.

Na mijn ontbijt opgepeuzeld te hebben loop ik nog even door de markt. Het is zo genieten met alle vrolijke kleuren. Je zou er bijna het miezerige weer door vergeten.

Terug in de hotelkamer pak ik alles in. Rick komt om kwart over tien terug en dan nemen we een taxi naar het vliegveld. Het inchecken gaat snel, maar Rick heeft geen TSA Pre meer dus die moet door de lange rij bij de gewone veiligheidscontrole. Ik ga wel door TSA Pre en wacht daarna op een bankje tot Rick door de controle is.

Dan gaan we op zoek naar een lunch om in het vliegtuig te eten. Dat valt niet mee want er is weinig keuze. Uiteindelijk kiest Rick een paar wraps en ik neem rundvlees met broccoli van de Chinees.

Eenmaal aan boord besluit ik dat meteen op te eten want het lekt nu al. Het is niet super lekker, maar het vult de maag. Als ik klaar ben lekt het tasje aan alle kanten en ik kan het nergens kwijt. Ik zet het dus maar op de vloer waar de schoonmakers het zullen vinden.

De iets meer dan twee uur durende vlucht naar Denver gaat snel voorbij. Ik speel woordspelletjes en kleur wat platen in op mijn telefoon. Eenmaal geland hebben we maar een half uur voor de vlucht naar Washington zal gaan boarden.

Gelukkig heeft Denver een veel betere keuze aan etenstentjes dan SeaTac. Rick en ik nemen beiden een salade met gyro vlees. Ook die eten we aan boord op en dit keer gaat het wel goed. Om kwart over tien landen we op Dulles na een zeer voorspoedige reis.

De taxi naar huis gaat ook snel en daar treffen we Katja en Kevin. Zij hebben ook Django en Zorro mee waar Rick en ik de komende twee weken voor zullen zorgen. Katja en Kevin vertrekken morgenochtend naar Thailand voor hun huwelijksreis.

Voor ons gevoel is het drie uur vroeger en het duurt even voor Rick en ik moe genoeg zijn om te gaan slapen. Het was een leuke kleine week in Seattle!

Sally zei

Toch ook weer heerlijk thuis bij je hondenvriend. Ik heb genoten van je foto's uit Seattle. Wat leuk dat Katja en Kevin naar Thailand gaan. Heb er met veel plezier gewoond. Zij zullen daarzeker een geweldige tijd hebben.

Het was fijn om samen met jou in Seattle te zijn. Ik geniet van je verhalen en vooral de mooie foto's. Ik ben nooit in Seattle geweest en zal er ook nooit komen maar dankzij jouw mooie foto's en verhalen was ik er toch. (Nadeel van de foto's: ik word er een beetje vraatzuchtig van, ziet er zo lekker uit en af en toe zoek ik een recept op, bijv. de crumpets om die zelf te maken). Je vroeg laatst of er iemand is die boeken herleest. Ik wel, en soms wel 3 keer omdat ik dan toch weer andere dingen lees en in een andere sfeer kom.

Het was weer leuk om je verslagen te lezen.
Leuk dat Katja en Kevin naar Thailand gaan. Ik wens ze veel plezier.

Sophie zei

Welkom thuis weer! En goede reis alvast aan Katja en Kevin!

Ach arme Saskia. Hier ook veel zieken! Hopelijk knapt ze snel weer op.

Wat leuk dat Katja en Kevin naar Thailand gaan. Dat staat voor volgend jaar bij ons op de planning.