Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, december 23, 2017

Vieren dat Katja haar examen voor RN heeft gehaald

Mijn telefoon heeft me net gewekt om negen uur als tot mijn verbazing onze slaapkamerdeur opengaat. Het is Katja die haar telefoon voor mijn neus duwt. Daar staat levensgroot "PASS". Ze heeft haar verpleegkundige examen gehaald!!! Er kan geen blijer iemand zijn dan zij na alle stress van de afgelopen weken.

We gaan met zijn allen naar beneden en laten de honden naar buiten. Katja en Kevin maken een bagel met ei en gerookte zalm en ik houd het bij twee gebakken eieren met gerookte zalm zonder bagel. We drinken de lekkere door Rick gezette koffie.

Het is gezellig en voor ik het weet is het half elf! Oeps, ik wilde nog sporten. Ik besluit een half uur te doen op de elliptische machine. Zo krijg ik 5000 stappen bijeen, hopelijk de rest van de dag de andere helft van mijn  doel.

Iedereen is bezig met pakjes inpakken en ook ik pak mijn laatste paar in. Het ziet er vol uit onder de kerstboom opeens. Dit jaar zijn de pakjes om de een of andere reden vrij groot. Het ziet er weer gezellig uit.

De echte boom
De boom voor met cadeautjes van verre familie
 

We vieren Kerst in twee etappes, eerst met Katja en Kevins cadeautjes en stockings morgenochtend en dan komt Santa een tweede keer op Kerstochtend voor Rick, Saskia en mij. Op Kerstochtend hopen we ook met Kai en Bea te skypen.

Zoals ieder jaar wisselen we lekkernijen uit met de buren. We hebben al lekker fudge en koekjes van een aantal gekregen. Ik heb zakjes ministroopwafels met kerstboomversieringen rond te brengen. Het is nogal regenachtig, maar als Rick en ik vertrekken even droog.

We treffen een aantal mensen thuis en maken met ieder een praatje. Bij de rest laten we het zakje op de stoep achter. De stroopwafels worden altijd enthousiast ontvangen. Gewoonlijk zijn het doosjes, maar die waren uitverkocht. Kennelijk vinden Amerikanen ze ook zeer lekker.

Voor de lunch hebben Katja en Kevin Pho Thang Long verkozen. Saskia en Rick hebben hun lunch thuis. Rick heeft nu voor weken kalkoenboterhammen. De pho smaakt ons zeer goed, maar het duurt allemaal langer dan we hadden gedacht.

We hebben kaartjes voor de Star Wars film om kwart over twee. Wetend hoe druk de mall is en hoe moeilijk het parkeren is nemen we een Uber. Wat een geniaal idee! Alles is vol in de parkeergarages en de Uber chauffeur zet ons vlak voor een van de ingangen af.

De film speelt in de gerieflijke Dolby zaal met de stoelen, die ligstoelen kunnen worden. Ik ben geen enorme Star Wars fan, maar deze film vind ik wel heel goed. Wel heel veel vechten natuurlijk maar ja, Star Wars, dat is geen lieflijk onderonsje. Ik vind het einde helemaal prachtig en ben benieuwd naar de volgende.

De Uber terug roepen we bij het Hyatt hotel zodat hij niet met het mall verkeer te maken heeft. Ook weer een heel goed plan. Zonder oponthoud brengt hij ons thuis.

Thuis hebben we nog wat tijd om even te ontspannen. Andere buren komen langs en arme Linda van de overkant moet een ware wolkbreuk doorstaan om terug naar huis te lopen! Opeens komt de regen met bakken naar beneden.

De zestien graden van vandaag worden uitgewist met dit koufront. Het schijnt volgende week flink koud te worden. Precies het weer waar ik naar uitkijk, natuurlijk. Mijn broer (Ottawa) en zus (Boston) hebben een witte Kerst en laat ik ze nu helemaal niet benijden. Hun winter zal maandenlang wit en glad zijn, brr!!! Een witte Kerst is best leuk maar dan moet het afgelopen zijn.

Om Katja's RN status te vieren gaan we naar Chima's, haar (en Ricks) favoriete restaurant. We hebben er gelukkig gereserveerd want het is flink druk. We krijgen een tafel vlakbij de salades bar en grills, erg leuk!

Er worden eerst voorafjes van heerlijk warme kaasbroodjes en een soort bitterballen met kaas gebracht. Katja en ik bestellen mousserende rose als "champagne" en de anderen hun drankjes om op haar succesvolle verpleegkundige opleiding te toasten. Ze hoopt in februari aan de slag te kunnen, de baan heeft ze al.

Chima heeft als voorafje een heerlijke salades bar. We scheppen van alles op al houd ik het licht want ik kan gewoon niet zoveel eten. Ik zie mensen met hoog opgestapelde borden en vraag me dan af hoe ze het vlees er nog bij kunnen hebben!

Als we klaar zijn met de salades draaien we onze "medaille" naar "yes, please". Saskia eet helemaal niet mee maar houdt ons wel gezelschap. Gelukkig zijn er wel een paar cocktails, die zij lekker vindt.

De meeste dingen, die voorbij komen laat ik gaan. Ik neem een stukje filet mignon gewikkeld in spek en probeer de flank steak, maar na een paar hapjes daarvan weet ik weer waarom ik alleen filet mignon lekker

Voor mij speciaal wordt de zalm gebracht en die is perfect gebakken! Nog een stukje filet mignon en dan kan ik echt niet meer op! De mannen daarentegen blijven maar ja zeggen. Waar ze het laten? Als "dessert" nemen we een reepje van de gegrilde ananas en dan hebben we allemaal genoeg gehad.

Er wordt zelfs nog gevraagd of we het dessert menu willen zien. Wie heeft daar nog plaats voor??? De van wordt door de valet gebracht en terug thuis werken Rick en ik aan onze "Santa" plichten. Ik kijk ook naar een superleuke kerstfilm met Jane Seymour.

Morgen begint Kerst dus voor ons. We mogen dan geen tweede Kerstdag hebben, Kerstavond is net zo belangrijk en zeker nu.
De beste wensen voor Kerst en het Nieuwe Jaar voor al mijn lezers!



17 reacties:

Anoniem zei

Top voor Katja!!! Ik wens jullie een fijne kerst en all the best voor 2018!
Groet,
Evelyn

Anoniem zei

Wat goed.van Katja! Gefeliciteerd. Fijne kerst! Groetjes, Julia

Vega zei

Keigoe gedaan Katja ,Gefeliciteerd !! Fijne feestdagen ,grs Vega

Anoniem zei

Fijne feestdagen!
Lian

Nicolet zei

Fijne Feestdagen en een voorspoedig 2018!

Tineke zei

Fijne kerstavond en kerstdag en een gezond en liefdevol 2018 , met natuurlijk een prachtige bruiloft van Katja en Kevin.
Hier is kerstavond tegenwoordig ook speciaal. de buurtjes komen vandaag borrelen bij ons en ik ga nog even bij 2 vriendinnen langs
Gisteren met dochter en kleindochter in delft gewinkeld en daarna naar een kerstconcert van fluit kwartet geweest.

Anoniem zei

Top voor Katja! Voor jullie allemaal Happy Holiday's en een mooi 2018. Groetje van Henny Breedijk.

Anoniem zei

Fijne feestdagen en een gelukkig en vooral gezond 2018!

Groetjes Inge

Anoniem zei

Voor jullie ook fijne feestdagen en een mooi nieuw jaar!!! Het jaar kan al niet beter beginnen met het resultaat van Katja en een mooie bruiloft in het verschiet. Groetjes Greet

TOG zei

Katja, gefeliciteerd!! Ik heb dit jaar ook die zakjes stroopwafels voor de buren en inderdaad slaan ze in!

Vrolijk Kerstfeest!

Tosca

Sandrah zei

Top gedaan van Katja! Voor jullie ook fijne feestdagen!

Sandra

Jeanine Guidry zei

Ik lees je blog bijna elke dag, maar ik vind vooral de Kerst en Oud en Nieuw blogs zo ontzetten gezellig! Geweldig van Katja (heb haar op FB al gefeliciteerd) en geniet heerlijk van elkaar!

Anoniem zei

Wat fijn voor Katja, gefeliciteerd.
Fijne dagen en een gezond en gelukkig 2018 toegewenst.
Groetjes, Greet (aaforum)

Anoniem zei

Voor Katja,Hartelijk Gefeliciteerd
met het behalen van je diploma,GEWELDIG!
Super dat je geslaagd bent,dan valt er een last van je af.
Nu genieten maar van jullie samen zijn !
Fijne Kerstdag!

groetjes Joke

Petr@ zei

Diploma in the pocket!! Wat super fijn voor Katja!! Heel verdiend, ze heeft er hard voor gewerkt.

Geniet van de kerstdagen!

Petra zei

@Allemaal - Bedankt voor de felicitaties voor Katja, ik heb haar zelden zo blij en opgelucht gezien! Iedereen een heel fijne Kerst gewenst!

karin zei

Gefeliciteerd (met) Katja! Fijne feestdagen en veel Skype plezier..