Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 24, 2019

Over een voorspoedige terugreis

De zon schijnt weer vrolijk de kamer in en daardoor sta ik weer vroeger op dan ik had gedacht. Om kwart voor acht loop ik voor de laatste keer het ontbijt restaurant binnen. Inmiddels kennen ze mijn bestelling: koffie, 2 gepocheerde eieren en een gegrilde tomaat.

Mijn vlucht gaat pas om kwart over een dus ik heb nog een paar uur om me te vermaken. Ik ga op de schommelbank met zicht op het water zitten. Ik zie dit keer een heel grote groep gaan snorkelen. Dat is het enige waar ik teleurgesteld in ben deze week, maar hopelijk komt dat er bij een andere reis van.


In het zonnetje is het goed toeven en voor ik het weet is het tijd om mijn bagage naar beneden te krijgen. William helpt me daar goed mee en ik check uit. Een taxi is ook meteen gevonden en een half uur later ben ik bij het vliegveld.

Daar check ik mijn tassen in en moet dan een formuliertje invullen. Dat moet aan een beambte gegeven worden, die een stempel in mijn paspoort zet. Dan moet ik naar een andere beambte, die ook een stempel in mijn paspoort zet en het formuliertje houdt. Waar dit alles voor nodig is is mij en mijn medereizigers een raadsel.

Er is een afhaal restaurant in de terminal en daar hebben ze salades. Ik bestel de gegrilde kip salade, maar krijg dan te horen dat dat een half uur duurt! Alleen de kip kerrie kan ik zo meeneem. Dan bestel ik daar maar een portie van zonder rijst met bonen.

De kippenpoot en -dij vallen zo van het bot en de groente en bakbanaan smaken ook goed. Zo heb ik in ieder geval iets in mijn maag want aan boord is er niet veel soeps te krijgen.

We vertrekken keurig op tijd en dan zie ik Belize onder me wegglijden. Wat is de week hier voorbij gevlogen! Ik vind het zeker een land waar ik met Rick terug zou willen keren, want ik heb nog maar een heel klein gedeelte gezien van al het moois dat het land te bieden heeft.

Voor op schema landen we in Houston en met Global Entry ben ik zo door immigratie en douane. Vreemd idee dat alle mensen, die hier werken, dat zonder betaald te worden doen. Allemaal vanwege de sluiting van de regering. Echt heel erg voor ze, sommigen moeten naar de voedselbanken erdoor.

Blij dat alles zo soepel ging, want dat is weleens anders geweest hier in Houston, bestel ik aan de bar bij Ruby's Diner een bloody Mary met alles erop en een salade met bacon en blauwe kaas, want intussen heb ik weer flinke trek.

Ook mijn vliegtuig naar Washington vertrekt op tijd. Ik heb een raamplaats in Economy Plus, maar net voor vertrek komt een flight attendant me halen. Er blijkt een stoel open te zijn in eerste klas. Altijd fijn!

We krijgen telkens drankjes aangeboden en er is ook avondeten, maar dat sla ik af. Ik heb net die salade op en ik weet ook dat Rick thuis sashimi voor me heeft gehaald. We hebben nogal wat turbulentie als we Washington naderen, maar de landing is prima.

Al kleurend in mijn Happy Colors app gingen de vluchten lekker snel. Zaak is wel de app open te hebben en kleurplaten geopend te hebben voor de wifi wegvalt. Ik blijf het een ontzettend leuke app vinden.

In de terminal staat Rick me al op te wachten. Het is weer zo fijn hem te zien! Een week is precies lang genoeg op alleen op stap te gaan.

Dan komt er maar een van mijn tassen van de bagageband en we lopen naar het United kantoortje. Daar blijkt de andere koffer te staan en op dat moment krijg ik een sms van United dat die koffer met een eerdere vlucht mee was gegaan. Vreemd, maar gelukkig is hij er wel.

Orion is buiten zichzelf van blijdschap als hij mij ziet. Zozeer dat hij de hele keuken onder plast! Duidelijk hebben mijn mannen mij gemist en het is goed weer thuis te zijn!

7 reacties:

Anoniem zei

Wat heerlijk om zo thuis te komen. Je man en je harige mannetje.
Het was weer leuk om mee te reizen met je.
Groetjes,
Bea

Anja L. zei

Wat een geluk dat je een upgrade kreeg!
Respect voor al die mensen die zonder betaling doorwerken, de grote baas heeft makkelijk praten, hij komt toch niks tekort! Triest.
Wat een thuiskomst zo, een onder gepieste keuken😀. Onze Cooper ging net over z’n op de verwarming😱. Ik hoop dat ik alles goed heb schoon gekregen maar dat zullen we straks wel gaan merken.
Geniet van de dag!

Petr@ zei

Fijn dat je vluchten zo soepel verliepen! En heerlijk om weer thuis te zijn. Wat een welkom van Orion, ha ha!

Anoniem zei

Heerlijk weer veilig thuis beland.
Jammer,dat je niet hebt kunnen snorkelen.
Ondanks dat ,toch weer hebt kunnen genieten van je reis,
Maar ook weer fijn, thuis te zijn bij Rick.
Die Orion toch,zo dol enthousiast om je weer te zien..
Dat doet je toch wat he.. lief beest.

Groetjes Joke

Angela zei

Oost West thuis best! Fijn om weer bij je mannen te kunnen zijn. Nu nog even lekker nagenieten en dank voor het meelezen. Ik heb weer iets over Belize geleerd!

Anoniem zei

Wat een bof een upgrade te krijgen. Dat is mij maar een keer overkomen.Heerlijk toch om weer thuis te komen met zo' n enthousiaste Orion. Ik kom altijd thuis in een leeg huis. Mis nu Al het gezelschap van de honden en katten. En zij missen me ook zoals Cathy me net vertelde. Via de camera ziet ze dat de honden op zoek zijn naar me.

Groetjes Wil.

Petra zei

@Bea - Ja, dat harige mannetje, LOL

@Anja - Voor die huisdieren moeten we wat overhebben!

@Petra - Ja, dat was minder zo laat op de avond

@Joke - Ik mis Orion altijd bijna net zoveel als Rick op reis

@Angela - Belize heeft nog zoveel meer te bieden, ik wil er echt terug

@Wil - Deze maand ben ik nog Premier Gold bij United, vandaar. Volgende maand alleen maar zilver en dan is de kans op een upgrade miniem, al zetten ze je wel op de standby lijst. Dat thuiskomen in een leeg huis lijkt me na zo'n fijne tijd niet leuk! Sterkte met het weer wennen aan Nederland.