Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, augustus 31, 2010

Heel trots op Rick! (en naar New Jersey)

Rick is vanochtend al vroeg opgestaan, want hij heeft een vergadering in Washington. Zoals iedere ochtend leest hij tijdens zijn ontbijt zijn email en ik hoor opeens een luide kreet. Geschrokken loop ik naar de overloop, maar gelukkig is het een vreugdekreet!

In Aruba vertelde Rick mij al, dat hij het dit jaar enorm goed gedaan heeft voor zijn bedrijf en een aantal grote klanten heeft aangeworven. Hij hoopte op een goede evaluatie. Wat blijkt nu? Hij heeft het zo goed gedaan, dat hij een van de belangrijkste "awards", die het bedrijf aan hun hoogscorende medewerkers uitreikt, heeft gewonnen.

Wereldwijd zijn er maar een vijftigtal mensen, die deze award krijgen! Echt supertrots ben ik op hem, al is hij zijn bescheiden zelf, die meteen zegt het niet zonder de hulp van zijn team gedaan te kunnen hebben.

Wat de award precies inhoudt, vinden we pas later op de dag uit. We (ja, ik ook!!!!!) zullen op kosten van het bedrijf naar Monte Carlo worden gevlogen voor een paar dagen in oktober. Verder krijgt Rick nog een heel aantal dingen. Ik vind dit zo leuk voor hem en heel verdiend, want hij werkt zich altijd echt te pletter!

Als een heel blije Rick naar zijn werk vertrokken is, ga ik naar de sportschool. Ik heb me voorgenomen een half uur op de stairmaster te doen. Het is snik- en snikheet in de ruimte en ik krijg de dertig minuten bijna niet voor elkaar! De zon schijnt recht op me en buiten belooft het weer een hete dag te worden. Voor het eerst in lange tijd sta ik mezelf toe om het tempo wat te verlagen.

Thuis is Saskia ook al op en zelfs ingepakt. Zij gaat even met Cosmo wandelen, terwijl ik me klaar maak. Tegen elven rijden we de oprit af en halen Saskia's vriendin Laura op. Net als vorig jaar gaan de meisjes met mij mee naar Pats huis in New Jersey.

Het verkeer valt gelukkig alles mee, want er zijn allerlei wegwerkzaamheden in onze omgeving. Na een half uurtje verlaten we de Washington Beltway en rijd ik de I-95 naar het noorden op. Gelukkig is het hier een stuk rustiger, dan het stuk ten zuiden van ons, waar weer files staan hoor ik op de radio (dat nam ons meer dan vier uur om Kai naar Richmond te krijgen).

We schieten lekker op. De meisjes kijken naar The Office op Saskia's Zune en ik luister naar HLN op de satellietradio.

Daar hoor ik, dat de hele oostkust zich moet klaarmaken voor een eventueel "bezoek" van orkaan Earl. De hoop is, dat de storm ver genoeg ten oosten blijft, maar de kans bestaat, dat hij bij North Carolina gedeeltelijk aan land zal gaan en dan langs de druk bevolkte metropolen naar het noorden zal trekken.

Dat zou betekenen, dat de gebieden rond Washington, Baltimore, New York en Boston er ook last van zullen krijgen. Dit weekend is het Labor Day en miljoenen mensen zullen dit weekend naar de kust trekken voor een laatste paar stranddagen. Hopelijk zal het niet tot een massale evacuatie komen!

In het noorden van Maryland stoppen we bij het Chesapeake House om lunch te halen. De meisjes nemen hamburgers van Burger King en ik een broodje van Quiznos.

We hebben nu nog zo'n 75 mijl te gaan. Al gauw passeren we de Delaware grens en gaan over de mooie Delaware Memorial Bridge. De rest van de rit verloopt voorspoedig en na 3 uur en 10 minuten rijden we Pats oprit op.

Iedere keer, als ik hier aankom, valt me weer op, hoe mooi het hier is!
Hun log home (huis van boomstammen gemaakt) ligt in een (overwegend) dennenbos en aan een meer. Het is zo idyllisch, ik kan me voorstellen, dat Pat hier graag woont.

We kleden ons meteen in badpak en binnen het kwartier dobberen we in het meer. De temperatuur daarvan is verfrissend. Niet te koud en toch lekker verkoelend op deze hete, 36 graden, dag. De meisjes vermaken zich met de watertrampoline en Pat en ik dobberen op een luchtbed. Terwijl we zo in het water bijkletsen, komt er een schildpad vlak langs zwemmen, zo lief! Ik denk maar niet aan de mogelijke waterslangen, waarvan Pat zegt, dat ze ze vrijwel nooit zien.

De rest van de middag brengen we afwisselend zonnend en in het meer door. De meisjes genieten duidelijk ook. Dit is weer eens wat anders dan een gewoon zwembad!

Katie, Pats jongste dochter, en haar man Rob komen thuis en we eten buiten aan het meer. Rob heeft kip gegrild en daarbij heeft Katie heerlijke zelfgemaakte macaroni met kaas gemaakt en er is broccoli en watermeloen. Alles smaakt even lekker! Erbij drinken we een glaasje zelfgemaakte perzik sangria, die gevaarlijk naar meer smaakt!

Na het eten brengen Pat en ik Katie naar een kermis in de buurt. Saskia en Laura blijven liever thuis. Als we weer terug zijn, zet Rob allerlei lekkers klaar om ice cream sundaes mee te maken. Ik laat me tot wat ijs met caramelsaus verleiden.

De meisjes gaan lekker in de hot tub en wij kletsen verder. We hebben elkaar tenslotte al een paar maanden niet gezien. Ik laat Pat mijn foto's zien en zij mij die van haar, die ze hier in de buurt heeft genomen. De volgende keer hoop ik hier alleen op fotosafari te komen. New Jersey heeft zulke mooie plekken!

25 reacties:

Anja zei

Wauw, wat fijn voor Rick, dat is een felicitatie waard!! Leuk zo'n trip naar Monte Carlo, helemaal leuk dat jij mee mag.
Heerlijk zo'n huis aan het meer, lekker vanuit je tuin het water in!
Brrr, waterslangen daar moet ik ook niet aan denken.

Pascale zei

Gefeliciteerd, Rick! Een geweldige prestatie! En leuk dat jij ook mag meegenieten van de beloning - dat heb jij ook verdiend natuurlijk want jouw trouwe steun heeft hem ook geholpen, toch?

Jacqueline zei

Zo dat is leuk nieuws voor Rick en natuurlijk ook voor de rest van de familie. En dan mag jij ook nog mee naar Monaco, geweldig.

Dat plekje van Pat klinkt geweldig!

Kristel Holsbeek zei

Wow wat een award en dat jij dan ook mee mag super gewoon!!! Proficiat Rick!

Het moet fijn geweest zijn je goede vriendin terug te zien na zo lange tijd;-) Lekker genieten...

Ineke zei

Wat een geweldige opsteker voor Rick, gefeliciteerd!
En wat leuk dat jullie daardoor samen naar Monte Carlo gaan.

Nel zei

Gefeliciteerd voor Rick! Wat leuk voor hem dat zijn werk zo gewaardeerd wordt.

Nog heel veel plezier in new Jersey. Wat een geweldig huis heeft Pat.

Groetjes uit Oekraine;-)

Nynke zei

gefeliciteerd, wat leuk zeg!
En heerlijk he, zo'n log huis in het bos.. ik heb ook zo'n vriendin en ik vind het ook altijd zo'n leuk huis! Dat meer klinkt ook erg fijn, zeker met dit weer!

Vita zei

Gefeliciteerd Rick! Ook met de vrouw achter de man trouwens, die ervoor zorgt dat hij elke dag goedgemutst naar zijn werk kan :)

PS Monte Carlo! Wat leuk!

Annemiek zei

Gefeliciteerd aan Rick! Veel plezier in NJ.

Ingrid en Michael zei

Gefeliciteerd met Rick zijn award, benieuwd wat jullie gaan doen in Monte Carlo. Dat is toch wel heel super, naast de erkenning voor zijn harde werken.
Heel veel plezier bij Pat!

Anoniem zei

Wat een goed nieuws voor Rick, van harte gefeliciteerd.
En dan naar Monte Carlo, lekker decadent.
Geniet van je tijd bij Pat en nog van de laatste vakantieweek.
Groet, Bea

marianne zei

Goed zeg,van Rick, gefeliciteerd!

Petr@ zei

Wat ontzettend leuk voor Rick om zo gewaardeerd te worden door zijn werkgever! En zo'n leuk tripje als cadeau is helemaal geen straf (leuk dat je mee mag).

Wat klinkt het heerlijk daar bij Pat. Geniet ervan.

Nicole zei

Way to go Rick!! Wat goed dat hij zo gewaardeerd wordt en wat een heerlijke prijs die eraan vast zit! Wel erg fijn dat jij ook mee mag naar Monte Carlo.

Pat woont echt heel erg mooi zo pal aan het water. Heerlijk... Lekker genieten van jullie tijd samen!

Inge zei

Gefeliciteerd,, Klinkt echt heel luxe en lekker..
En een dagje dobberen in een meertje.. Daar ben ik ook wel voor te porren..
Gr Inge..

Ps als het lukt dan ga ik je volgen..

Suus zei

Wauw, wat een nieuws op de vroege ochtend!! Fijn dat je zo gewaardeerd wordt, en het siert hem dat hij ook zijn team in deze prijst!

Geniet maar van je relaxweekendje... ik ben jaloers!!! Alhoewel.
Ik heb vandaag twee vrijkaartjes voor een musical gewonnen as weekend...dus..ik ben ook supervrolijk!

Groetjes uit Nederland

HennyB. zei

Dat is een grote felicitatie waard dus bij deze GEFELICITEERD RICK!
Wat leuk dat jullie naar Monaco gaan, echt een mooie prijs, dat wordt genieten....

Anoniem zei

Gefeliciteerd met Rick z'n Award!
Leuk dat jullie naar Monte Carlo gaan zeg!WOW,wat te gek!!
Geniet nog lekker in NJ
Karin uit Bonaire

Anja zei

Gefeliciteerd voor Rick! Wat een super prestatie!! Leuk dat het een reisje voor jullie samen naar Monaco oplevert!!

Veel plezier in New Jersey bij Pat. Ik zag de foto's op facebook en het ziet er inderdaad idyllisch uit!

Cisca zei

Jahaaa, ik las het al op Facebook. Wat supergaaf, naar Monte Carlo!

Bente zei

Wat fijn dat Rick zo beloond wordt voor zijn harde werken! Hoop dat jullie er beiden erg van gaan genieten.

Anoniem zei

Bij deze ook nog onze felicitatie aan Rick, laatst schreef je nog hoelang hij daar al werkt, dat moet toch een heerlijke waardering zijn!
Dat is inderdaad mooi wonen daar in NJ, geniet er nog maar van.

groetjes Wilma

Ilse zei

Wow, gefeliciteerd voor Rick. En je weet, achter elke sterke man staat een sterke vrouw.. Dus ook voor jou gefeliciteerd.
Ilse

Marjon zei

Gefeliciteerd Rick, wat een prestatie. Je mag trots zijn op jezelf! En wat een mooie beloning een tripje naar Monte Carlo.

Petra zei

Bedankt voor de felicitaties voor Rick, allemaal! Hij leest redelijk goed Nederlands, dus ik heb hem ze laten lezen. Vond hij erg leuk :).