Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, augustus 21, 2010

Tweeentwintig jaar getrouwd alweer!

"Happy anniversary, Love!", zijn Ricks eerste woorden vanochtend. Tweeentwintig jaar geleden regende het, maar dat deed niets af van de prachtige trouwdag, die we beleefden. Van de echt Amerikaanse ceremonie in de kerk met zes bruidsmeisjes en -jonkers tot de limousinerit langs de monumenten van Washington, ik herinner me het nog zo goed. Onvoorstelbaar, dat dat alweer bijna een kwart eeuw geleden is!

Vandaag is Kai's laatste dag thuis en er zijn nog heel wat dingen te doen voor we morgenochtend naar Richmond vertrekken. We beginnen de dag met sporten. Ik doe Sharons gewichtenklas en Kai werkt zijn eigen programma af. Daarna nog een kwartiertje stairmaster voor mij en we zijn weer klaar voor vandaag.

Als we schoon zijn, rijden we naar Tysons Corner . Het is vandaag Rick en mijn huwelijksverjaardag en ik heb bedacht hem met een externe flits voor zijn fototoestel te verrassen. Die wil hij al heel lang hebben. Bij Penn Camera hebben ze hem gelukkig op voorraad.

In de mall beginnen we bij Old Navy. Daar hebben ze grappige boxershorts voor $8 per stuk. Kai kiest er vijf uit en vindt er verder niets van zijn gading. Bij het afrekenen blijkt de computer bevroren te zijn en onze transactie blijft hangen. Het duurt zeker een kwartier voor het is opgelost. Voor het ongemak geeft de manager ons $5 korting, heel netjes!

Bij Coastal Flats strijken we neer voor de lunch. Moeilijk te geloven, dat dit Kai's laatste lunch van de zomervakantie is alweer! Kai bestelt een kipsandwich en ik hun verschrikkelijk lekkere Yucatan garnalencocktail. Die is een maaltijd op zichzelf, heerlijk pittig en licht.

Na de lunch gaan we kleren kopen voor Kai. Ik wilde wel, dat dat voor ons vrouwen zo makkelijk ging. Hij kiest drie boeken en vier t-shirts uit bij PacSun (het vierde shirt is gratis en een van de broeken halve prijs) en probeert ze niet eens aan. Klaar is Kai!

Kai's oude high school backpack is helemaal stuk, dus bij The North Face kiest hij een eenvoudige zwarte rugzak met veel ritsen. Ik zie er een heerlijk zachte jas. Als het weer kouder wordt, ga ik die aanproberen.

Door alle drukte en ik denk toch ook emoties van de afgelopen week, voel ik me pijnlijk vermoeid. Dat kunnen we niet hebben, want Rick en ik hebben vanavond een bijzonder en romantisch diner gereserveerd.

Er zit niets anders op, dan eraan toegeven, dus ik ga "even" liggen. Ruim drie kwartier later schrik ik wakker van Cosmo's geblaf. Dat was dus hard nodig en ik voel me ook een heel stuk beter. Eigenlijk zou ik veel vaker 's middags even moeten rusten.

Als Rick thuiskomt, doffen we ons op voor ons avondje uit. Rick is dolblij met de flits en ik krijg "officieel" het ringetje, dat we in Aruba uitzochten, waar ik maar naar blijf kijken, zo mooi vind ik het.

Rick heeft Kai als "chauffeur" ingehuurd, die ons in Ricks auto naar Alexandria brengt. Daar zijn nogal wat veranderingen in de afritten van de interstate aangebracht, waardoor we opeens over de brug Maryland binnenrijden. Oeps! Gelukkig kunnen we vrij snel omkeren en vinden het restaurant in Old Town Alexandria dan zonder problemen.

Rick heeft een tafeltje voor ons gereserveerd in de "tasting room" van Restaurant Eve. Dit restaurant staat als een van de beste in de omgeving bekend. De Ierse chef "tovert" volgens het verhaal met ingredienten. Het staat allang op ons verlanglijstje en vanavond gaan we het dus meemaken.

Het restaurant is gevestigd in een van de historische panden in Alexandria en is heel sfeervol ingericht. Zodra we zitten krijgen we een bordje met heel kleine canape's voorgezet, die onvoorstelbaar lekker blijken te zijn. Dat begint al goed!

We bestellen allebei een cocktail van de lijst met allerlei ongewone keuzes. Ik houd niet zo van heel zoete drankjes en kies er een met meloen en komkommer, die lekker fris smaakt.

Op het menu (waarop voor ons "Happy Anniversary, Petra and Rick" is gedrukt) is er keuze van vijf, zeven of negen gangen. Wij gaan allebei voor de vijf gangen, wat ons meer dan genoeg lijkt. Daarbij krijgen we ook nog een verrukkelijke amuse bouche en zwarte bessen sorbet tussendoor.

Rick verrast me door de caviaar en kreeft voor mij te bestellen. Die kosten wat meer, maar hij weet, hoe dol ik daar op ben. Rick geeft er niet om, die is meer een vleesliefhebber.

Als het caviaargerechtje komt eet ik de eitjes met heel kleine hapjes, maar op een gegeven moment zijn ze helaas toch op. Mijn hemel, wat is dat lekker! Rick heeft een gerecht met komkommer, dat er ook zeer artistiek en smakelijk uitziet.

De tweede gang is kreeft voor mij en halibut met een superlekkere champignonbouillon voor Rick. Als vleesgerecht hebben we allebei de antiloop gekozen. Die wordt met een wortelpuree en mini worteltjes geserveerd.

Hier gaat het even mis, want ik had hem heel "rare" (bijna rauw) besteld en krijg hem bijna doorbakken. Niet getreurd, er wordt een nieuw stukje gemaakt, wat precies is, zoals ik had gehoopt.

Dan is het alweer tijd voor het dessert. We kunnen eerst kiezen uit vier verschillende soorten kaas. Rick neemt de Zwitserse kaas en ik Shropshire, wat een blauwe kaas is. Die wordt geserveerd met een stukje vijg, honing en walnoten, alweer een bijzondere en heerlijke combinatie.

Helaas, helaas zijn we nu bij het laatste gerecht beland en Rick belt Kai om ons weer op te komen halen. Als zoet dessert hebben we allebei de pot de creme besteld, ook alweer goddelijk lekker! Voor we weggaan krijgen we nog een scones mix cadeau voor onze huwelijksdag.

Deze maaltijd was een hele belevenis. Zelden heb ik zo lekker gegeten en alles zo mooi gepresenteerd gezien. Terecht, dat dit restaurant zo hoog aangeschreven staat! Ook de bediening is super, we werden als hooggewaardeerde gasten behandeld en de persoonlijke attenties, zoals het menu en "Happy anniversary" op de chocola bij het dessert, maakten het helemaal perfect.


Kai staat ons al op te wachten en dan moeten we terug naar de realiteit. Morgenochtend willen we vroeg weg en er moet nog flink wat ingepakt worden.

23 reacties:

Suus zei

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie jubileum.... Ik vind het altijd zo leuk zoals het genoemd wordt in de USA, we hebben het daar op één van onze reizen eens met mensen over gehad die we ontmoet hadden en in Nederland hebben gewerkt...
Maar wat een heerlijke avond hebben jullie gehad, en zeker fijn meteen eigen taxichauffeur....

Nog vele jaren samen!

Groetjes Suus

Anoniem zei

Van harte met jullie trouwdag en nog vele mooie jaren toegewenst.
Wat een chique restaurant en wat zie je er mooi uit in de jurk.

Sterkte morgen als Kai het nestje gaat verlaten.

Groet, Bea

Jacqueline zei

Alweer 22 jaar wat vliegt de tijd, vind je niet. Gefeliciteerd.

Groetjes,
Jacqueline

HennyB. zei

Weer even bijgelezen en zo te lezen waren het weer drukke dagen voor je! Nog van harte met jullie 22-jarige huwelijksdag, wat een heerlijke avond was het het zeg, het eten ziet er geweldig uit en dan nog een 'eigen chaufeur', het kan niet beter.
Sterkte de komende dagen met het vertrek van de kinderen!

Annemiek zei

Nog een happy jubileum!

Cisca zei

Gefeliciteerd! Het restaurant hou ik in mijn achterhoofd, we willen nu toch echt wel naar Alexandria binnenkort...

Heb vandaag je Facebook goed bijgehouden, wat een spannende dag, nu alleen met Saskia in huis. Kan me voorstellen dat de tijd voorbij vliegt.

Bianca zei

Happy Anniversary !!! staat je erg leuk die jurk ! en het eten ziet er heerlijk uit alleen erg kleine hapjes als iets erg lekker is ;-)

Succes aan Kai en sterkte aan jullie, dat zal best even slikken zijn.

Anja zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag, dat er nog maar vele mooie jaren mogen volgen!
Sterkte als morgen jullie 2e "het nest" gaat verlaten!

Nina zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag!! Hoop dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten. :-)

Succes met het verhuizen en het afscheid van Kai! Moet vast ook vreemd zijn voor Saskia...

Anoniem zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag,
dat er nog maar heel veel mogen volgen.

groetjes Wilma

Petr@ zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag! Helemaal in stijl gevierd, met eigen chauffeur en een super chique diner. Zal er heerlijk uit.

Succes met Kai's verhuizing.

Yvonne zei

Nog gefeliciteerd!

Gr.Yvonne

Natasja Valentijn zei

Ik had je op Facebook al gefeliciteerd, maar ik doe het gewoon nog een keer! Een dikke proficiat voor jullie beiden!
Dat restaurant zag er goed uit zeg en van het menu wordt ik ook heel erg blij. Een perfecte locatie voor een bijzondere avond!

Marie zei

Happy Anniversary, Petra & Rick!

Bente zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag!
En wat een mooie jurk had je aan!

Justin zei

Ten eerste van harte gefeliciteerd!
22 jaar, lang lang lang. Ik heb even een tijdje niet kunnen lezen, nu moet ik veel gaan inhalen!

Petra zei

@Allemaal - Heel hartelijk bedankt voor de felicitaties en complimenten over mijn jurk!

Bibi zei

Van harte met jullie aniversary:-)
Jullie etentje ziet er zeer geslaagd uit, leuk ook dat ze jullie namen op het menu hebben geprint:-)

Anoniem zei

Van Harte .... hmmm zag er allemaal heerlijk uit.

Gr.

John NY

Anoniem zei

Wat een feestelijke anniversary! Gefeliciteerd met 25 jaar huwelijk en nog vele jaren erbij!

Anoniem zei

Eh ... schreef ik 25? Foutje ... maar dat komt vast ook wel!

Nicole zei

Alsnog proficiat met jullie 22e trouwdag! Jullie diner zag er echt heerlijk uit. En je jurk is idd erg mooi. En wat leuk zo'n persoonlijk menu.

Kristel Holsbeek zei

Dat zag er allemaal wel heeeeel lekker uit!!