Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 03, 2012

23 Graden op 3 december!

Ons internet werkt niet goed en vorige week heeft Rick een afspraak gemaakt voor woensdagmiddag om een technicien hierheen te krijgen.  Wie schetst onze verbazing toen we op zaterdag een bijna onverstaanbaar telefoontje kregen dat er op de derde tussen 9 en 13 uur iemand zou komen.

Dat kwam helemaal niet uit, want ik heb personal training en Rick een drukke dag gepland op maandag.  Gisteren dachten we dus Megapath op te bellen om de afspraak weer te verzetten.  Rick ging even bellen toen we naar Reston reden.  De wachttijden zouden wat langer zijn dan gewoonlijk, hoorden we op het bandje.  Veel irritante holdmuziek en een constant repeterend "your call is very important to us" volgde.

We gingen naar Home Depot zonder dat er iemand had opgenomen.  Rick liet de telefoon in de auto aanstaan en het muziekje speelde nog toen we weer terugkwamen.  Zo ook na het bezoek aan Ricks kantoor, Michaels, Whole Foods en helemaal tot de Giant.  Ongeveer twee uur later hebben we het maar opgegeven.

Als om kwart voor negen vanochtend dus de telefoon gaat met een plaatselijk, maar onbekend, nummer heb ik al zo'n donkerbruin vermoeden.  En jawel, hoor, het is de technicien van Megapath, die gelukkig, in tegenstelling tot de mensen, die telefoonberichtjes achterlaten, prima Engels spreekt. 

 
Deze ondeugd heeft me meteen weer in een goed humeur
 
Ja, hij had al gezien dat de afspraak eerst voor woensdag gepland was.  Waarom en wie dat veranderd heeft, weet hij niet.  Hij zet ons terug op woensdagmiddag, nu maar hopen dat er niet weer iemand is die dat zomaar verandert of annuleert.  Hopelijk vindt Rick snel een andere internet provider, die voldoet aan zijn eisen.

Bij de sportschool wacht Sharon me al op.  Het wordt weer een intensief uur.  Soms heb ik wel het gevoel dat ik uit elkaar aan het vallen ben.  Dan weer doen mijn heupen pijn, dan weer mijn schouders.  Sharon stelt me gerust en vertelt een verhaal over een klant, die zeker tien jaar jonger is dan ik en die zei iedere dag te sporten, maar ze zag maar geen resultaat.  Sharon werkte een uur met haar en ze kroop bijna de gym uit. 

Volgens Sharon heb ik erg goede conditie en geeft zij mij ook veel moeilijkere oefeningen en zwaardere gewichten dan anderen.  Dat is toch wel fijn om te horen.  Na de personal training doe ik een interval op de stairmaster, dat is alweer een tijdje geleden.

Intussen is het heerlijk warm, al 19 graden.  Ik lijn Cosmo aan en doe hem in de van.  Samen rijden we naar Great Falls.  De weg erheen is nu helemaal mooi met alle Kerstversieringen bij de landgoederen waar we langsrijden.

In het park is het rustig.  Ik loop richting de dam en zie dan tot mijn grote plezier een bald eagle in een boom aan de overkant van de rivier zitten.  Niet veel later komt de tweede erbij zitten.  Gek genoeg zie ik hun nest niet.  Zou het tijdens een van de stormen uit de boom gewaaid zijn?  Hopelijk herbouwen ze het dan, want ze zijn er duidelijk nog steeds.

Op een steen ga ik zitten kijken.  De foto's, die ik neem, zijn natuurlijk enorm ingezoemd, maar je ziet het paar goed.  Na een tijdje vliegt een van hen weg, recht over mij heen.  Helaas is de foto met tegenlicht.  Als de zon doorkomt zijn de witte veren op de kop en staart van de overgebleven adelaar heel goed te zien.  Hij lijkt nergens heen te willen gaan en na een half uurtje wordt Cosmo ongedurig, dus loop ik maar verder.

De watervallen zijn vandaag ook prachtig.  Het water in de rivier heeft een diep blauwgroene kleur.  Cosmo ontmoet nog een paar vriendjes en er wordt enthousiast gesnuffeld.  Daarna rommelt mijn maag, dus tijd om terug naar de van te gaan.  Ik heb spijt dat ik geen picknick mee heb genomen.  Dat zou perfekt geweest zijn.

Op de terugweg stop ik bij Whole Foods.  Ik heb nog wat dingen nodig voor het avondeten en neem sushi mee voor de lunch.  Saskia is ook dol op hun sushi met avocado en komkommer, dus ik besluit haar te verrassen en dat mee te nemen voor haar avondeten. 

Inmiddels laat de temperatuur in de van 71 graden Fahrenheit zien, dat is 21 graden Celsius!  En dat op 3 december!  Heerlijk!  Zodra ik thuis ben, ga ik in het zonnetje zitten lezen.  Later hoor ik op de radio dat het warmterecord uit 1950 vandaag verbroken is. 
 
Niet een, maar twee eekhoorns in de boom, die ik vanuit mijn luie stoel zie

Meteen ga ik dan ook buiten zitten lezen.  Saskia sms-t of ik haar van school kan halen.  Gelukkig voelt ze zich een stuk beter en wilde nablijven om scheikunde te leren.  Direct daarna vertrek ik weer naar buiten.  Alles wat binnen gedaan moet worden kan tot woensdag wachten. 

Na een makkelijke taco maaltijd gaat Rick weer aan het werk.  Hij heeft het enorm druk, omdat twee van zijn directe collega's onverwachts zijn ontslagen vanwege wangedrag en nu moeten Rick en een andere collega niet alleen hun eigen klanten tevreden houden, maar ook die van die twee. 
 
Ook het miniboompje is niet veilig voor meneer
 



Foto's van vandaag staan hier (Facebook) en hier (Photobucket)

8 reacties:

Riëlle zei

Wat schandalig van die internet provider zeg! Jemig! Gelukkig is het nu verplaatst naar de woensdag.

En ik ben wel een beetje jaloers op het weer bij jullie. Gisteren heeft het hier (zeeland) gesneeuwd! Gelukkig bleef het niet liggen.

Geniet van je dag!

Tineke zei

Mooie foto's van de adelaars en de kersttuinen zijn ook om te genieten.
Jullie moeten altijd zowel de zomerkleren als winterkleding paraat hebben.
Hier is het winters koud, ik heb rijstepap met rozijnen en cranberries gemaakt , lekker met wat kaneel erop ; voor de lunch met 3 kleinkids

naomi zei

Het is hier koud en stormachtig, dus lekker de kerstboom op gezet en wat versierd. Verder lekker boerenkool met rookworst gemaakt.

Ik heb gister niet gereageerd maar wil toch nog graag reageren op de gedichten. Die van Kai is echt super goed ook zeker gramaticaal helemaal top en mooie rijm. Knap van hem. De meiden hebben ook leuke gedichten gemaakt. En vindt Rick op knap dichten terwijl het niet je moedertaal is. Ik zou niet een gedicht in het Engels kunnen maken. Toch een gezellige avond gehad.

Wat een super weer 21 graden zou ik ook wel willen hier ipv 5 graden die aanvoelt als -2.

Liefs Naomi

Petr@ zei

Altijd bijzonder om adelaars te zien!

Heerlijk hoor, om buiten te kunnen zitten in december. Hier sneeuwde het gisteren en later in de week verwachten ze dat het blijft liggen. Nou ja, dan hebben we dat voor deze winter misschien weer gehad. Ik vind sneeuw een paar dagen leuk, maar daarna wordt het zo'n vieze drab, bah!

Ineke zei

Wat een kadootje, 23 gr in december, heerlijk! Bij ons wintert het (maar wat ik om deze tijd van het jaar toch best wel leuk vind)

Wendy zei

Wat heerlijk dat weer! Hier heb ik het al de hele dag koud....
Wens Rick veel sterkte want het plotseling vertrek van 2 collega' s is natuurlijk heftig en zorgt ongetwijfeld ook voor onrust nog los van al het extra werk!
Wij maken ons op voor pakjesavond......
Groetjes Wendy

Petra zei

@Rielle - Hopelijk komen ze ook morgen! Het weer is inderdaad zalig.

@Tineke - De temperaturen kunnen hier inderdaad enorm schommelen. Gezellig lunch met 3 kleinkids!

@Naomi - Mmm, boerenkool! Het enige "slechte" aan dit weer is dat ik de hele tijd buiten wil zijn en er dus niets uit mijn handen komt.

@Petra - Zo tegen Kerst is sneeuw toch wel leuk. Ik hoop alleen dat het hier als het komt geen grote storm is. Die mag tot januari of februari wachten of liefst helemaal niet komen. Ik vind het prachtig, de adelaars, zou er uren naar kunnen kijken.

@Ineke - Dat kan ik me ook wel voorstellen, die kou heeft wat gezelligs in deze donkere dagen, maar ik zit toch met veel plezier buiten.

@Wendy - Inderdaad, veel stress nu op Ricks werk. Veel plezier met pakjesavond!

Sally zei

prachtige foto's zeg al ziet het er al echt winters (lees kaal) uit en doet het niet echt als 23 grd aan.