Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 21, 2012

Inpakken (cadeautjes, niet om weer op weg te gaan ;))

Eigenlijk zou ik gewoon iedere dag mijlen ver moeten lopen, want ik slaap er vervolgens erg goed op.  Rick is zelfs al opgestaan en ik ben daar niet wakker van geworden.  Saskia heeft vandaag een late dag.  Ik sta op tijd op om haar naar school te brengen.

Saskia maakt zich zorgen om haar huiswerk.  Ze had heel veel, maar moest gisteren tot tien uur werken.  Ze gaat met haar scheikunde lerares praten na school, want dat huiswerk lukte haar van geen kanten.  Hier in de VS krijgen leerlingen ook cijfers voor het doen van hun huiswerk, niet alleen overhoringen en proefwerken.  Je huiswerk niet goed doen kan dus een enorme invloed op je cijfer hebben.

Toen ik in New York was heeft Saskia haar manager bij Michaels vertelt dat ze ontslag neemt.  Ze doet dat wel op de nette manier en blijft dus nog twee weken daar werken.  Vandaar dat ze deze week toch ook weer zo laat daarheen moet.  Vanavond moet ze ook weer tot elf uur werken.

Na Saskia afgezet te hebben ga ik nog even terug naar huis en dan snel door naar de sportschool.  De enorme wandeling van gisteren voel ik nog flink in mijn benen.  Ik was eigenlijk van plan een uur cardio te doen, maar besluit dat terug te brengen tot een intensief half uur. 

En dan is het opeens maar vijf dagen voor Kerst en er is nog "werk" aan de winkel.  De meeste cadeautjes zijn binnen, maar ze moeten ook nog ingepakt worden. Ik heb een grondige hekel aan de traditionele pakpapier methode van inpakken.  Het duurt me te lang, het papier scheurt altijd, etc.

Nu heb ik daar vorig jaar een gedeeltelijke oplossing voor gevonden door Kerstdozen en tasjes bij de Just $1 winkel te kopen.  Daar krijg je een aantal dozen en tasjes voor $1.  Die zijn vrolijk en verschillend, dus staan ook nog leuk onder de boom.  Ik ben niet de enige, die dit ontdekt heeft, want er staat een flinke rij voor de kassa.  Met een groot zak vol pakmateriaal verlaat ik de winkel weer.

Inmiddels is het alweer ver na lunchtijd en Panera ligt vlak naast de dollarstore.  De halve tonijnsalade sandwich op tomaat-basilicum brood en een kop kippensoep smaken weer ontzettend lekker.  Dit is zo'n zaak waar ik me iedere keer voorneem eens iets anders te bestellen, maar waar ik toch altijd weer op deze combinatie uitkom, gewoon mijn favoriet.

Thuis is er geen excuus meer.  De pakmaterialen gaan mee naar boven, de dozen komen uit de kast en inpakken maar!  Het schiet goed op en al gauw heb ik alles voor Rick, Katja en Saskia in vrolijke tasjes en dozen gedaan.  Ook de pijamas voor Kerstavond zitten in gezellige grote dozen. 

Natuurlijk zijn er wel een paar dingen, die pakpapier nodig hadden en daar hadden we nog rollen van vorig jaar van.  Kai's cadeautjes laat ik aan Rick over, die inpakken met pakpapier juist wel heel leuk vindt.

 
Onze jaarlijkse familie boomversiering

Na de foto's van de eerste dag in New York gesorteerd en online gezet te hebben, maak ik me klaar voor vanavond.  We hebben met het Nederlandse damesclubje afgesproken uit eten te gaan voor Kerst. 

Kai brengt me naar Karin met wie ik mee naar Reston rijd.  We gaan eten bij een bij mij onbekend restaurant, maar Karin kent het zelfs uit Nederland: VaPiano.  Wat een leuk concept is dat en het eten is heerlijk.  Ik bestel de pizza met artisjok, olijven, champignons en ham. Natuurlijk is die veel te groot voor mij alleen, maar anderen willen ook wel proeven.  De pastagerechten van de anderen zien er ook goed uit.  Voor herhaling vatbaar is dit restaurant zeker!

Rick is intussen met Kai uit eten geweest bij Euro Bistro, een Oostenrijks-Duits restaurant in Herndon.  Zij zijn net klaar als ik Rick sms dat wij ons eten op hebben.  Rick biedt aan mij op te halen, dus helemaal goed.  Het plenst inmiddels buiten en ik ben een paraplu vergeten, dus ik ben blij voor de deur van het restaurant te worden opgehaald.

Morgen begint de winter alweer.  Tot nu toe is het hier nog niet echt winters geweest.  De koude regen, die vanavond valt, valt net ten westen van ons als sneeuw.  Ik ben benieuwd wat voor winter het gaat worden.  Aan de ene kant hoop ik op een paar spectaculaire sneeuwstormen, maar aan de andere kant zal ik niet klagen als het zo'n milde winter als de afgelopen winter wordt!

Slideshow van de eerste dag (maandag) in New York:


15 reacties:

Jeanny zei

Heerlijk, vakantie voor 14 dagen... en ik ga eerst zitten voor je blog. Nu alle tijd om de laatste paar dagen in te halen en natuurlijk je foto's van New York te bekijken. Schitterend!!! Om daar rond te lopen, lijkt me zo leuk.
Wat goed van Saskia om haar baantje op te zeggen. School is natuurlijk belangrijker.
Fijne feestdagen!!!

Ineke zei

Wat een ontzettend leuke familie-kerstboom decoratie!
Ik heb ook zo'n hekel aan het inpakken van kadootjes en ben ook overgegaan om dat in tasjes te doen.
Verstandig dat Saska haar baantje opgezegd heeft, maar jammer dat ze nog 2 weken moet werken.

Anoniem zei

Heerlijk die kerstsfeer in New York. Wij hebben de kerstsfeer geproefd in Parijs. En natuurlijk ook een zakje kastanjes, heerlijk!
Marjon

Anoniem zei

Dank u voor de mooie slide show op jouw blog van vandaag.
Groetjes van Hilde uit B.

naomi zei

Hallo

Wat een heerlijke foto's van NY genoten op FB. Zo mooi en leuk om te zien wat een mega kerstsfeer daar. Je ziet het overal.

Ook ik ben weer in gevecht met het inpakpapier maar vindt ik wel leuker. In een tasje ziet de familie meteen wat erin zit. Maar koop ook veel in winkels die inpakken helemaal makkelijk. Net de laatste kadootjes gekocht. Dus klaar nu de laatste dingen inpakken. En dan lekker werken en genieten van de dagen.

Goed van Saskia dat ze haar ontslag heeft ingediend maar netjes haar tijd uit zit. Ik vindt werken tot 23.00 niet normaal voor haar leeftijd. Jammer dat er zo weinig begrip voor school is en geen regels voor haar leeftijd.

Liefs Naomi

naomi zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anja zei

Ik kan me voorstellen dat Saskia haar ontslag heeft ingediend, niet normaal die werktijden voor een jongere.

Anoniem zei

Wat een prachtig reisverslag en ook zulke fantastische foto's. Ik heb werkelijk genoten - dank je wel dat je ons laat meegenieten.
Lieve groetjes uit Ottawa, Ida

Petra zei

@Jeanny - Geniet van je vakantie! De rest van de New York foto's volgen snel.

@Ineke - Fijn te weten dat ik niet de enige inpakhater ben, ha ha.

@Marjon - Oh, Parijs is ook zo leuk met Kerst, daar gingen wij vroeger altijd heen.

@Hilde - Graag gedaan, zo weet ik zeker dat jij ze ook kan zien.

@Noami - Ik plak de bovenkant van de tasjes dicht, dus ze zijn eigenlijk beter om dingen als dvd's of zo te verbergen.

@Anja - Inderdaad, zo jammer dat die andere manager wegging.

@Ida - Graag gedaan! Er volgen nog veel meer foto's. Straks hebben jullie er helemaal genoeg van ;).

Tineke zei

Hoi petra, Wat een mooie slideshow van New York; leuke kerstsfeer.
Heb je de familie kersthanger speciaal laten maken?
Wij zitten hier ook volop in de kerstaktiviteiten; eten met het werk en borrel met vrijwilligerswerk. Vandaag de kerstballetuitvoering in het muziektheater in A'dam en daar even de kerstsfeer proeven.

Ingrid en Michael zei

Die inpakdozen zijn inderdaad heel handig in plaats van papier. Scheelt een hele hoop tijd!

Nel zei

Prachtige foto's van New York en zoals altijd weer een heerlijk verslag.
New York is echt een bezoek waard rond deze tijd. Bofferd !!

Tasjes vind ik sinds ik in Amerika ben geweest een heerlijke manier om iets in te pakken. Maar de tashjes zijn soms net zo duur als het kado. Dus struin ik altijd de goedkopere winkels af voor aanbiedingen.

Wat dapper van Saskia dat ze haar baan heeft opgezegd, duidelijk vind ze school belangrijker dan een baan. Goed gedaan !!

Ik wil jullie allemaal een heerlijke kerst toewensen en alle goeds voor 2013.

Anoniem zei

Ik heb ook van die $1 doosjes gekocht in de dollar shop, geweldig.
Mooie foto show.
Gelukkig dat Saskia zo wijs is geweest te kiezen voor school en huiswerk en niet voor het geld.
Ze vindt vast wel wat anders op normalere tijden.
Groet, Bea

Petr@ zei

Ik moest even een inhaalslag doen en heb genoten van je verslag over New York. Natuurlijk had ik om FB al wat voorbij zien komen, maar nog niet je hele verslag gelezen.
Wat heerlijk om te lezen; het was af en toe net of ik even terug was. Al lijkt New York in kerstsfeer me helemaal geweldig! Je hebt het echt getroffen met het weer, fijn hoor.
Jee, wat een eind heb je gelopen de laatste dag. En dat in zo'n korte tijd. Maar je hebt er alles uit gehaald wat je eruit kon halen.

Fijn dat Saskia haar baan heeft opgezegd zodat ze zich kan richten op haar schoolwerk. Wel erg netjes dat ze de twee weken volmaakt.

Wat heerlijk om Kai voorlopig thuis te hebben. Hij gaat in februari naar Duitsland, toch?

Petra zei

Tineke, Ingrid, Nel, Bea en Petra - Bedankt voor jullie reacties. Ik kon ze telkens niet plaatsen, dus hopelijk lukt het nu. Tineke, nee, ik heb hem via een website met persoonlijke Kerstversieringen besteld. Petra, Kai moet er 25 februari zijn, ja.