Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, december 30, 2012

Het laatste weekend van het jaar

Zaterdag

Als ik tegen tienen eindelijk mijn warme nestje uitkom zie ik het buiten met grote vlokken sneeuwen.  Echt liggen blijft het niet, behalve een beetje op het gras en de daken, maar het is zo mooi en sfeervol zo.  Als het dan koud moet zijn mag het van ook sneeuwen, vooral zo tussen Kerst en Oud en Nieuw.

Omdat het niet op de wegen blijft liggen heb ik geen excuus om niet naar de sportschool te gaan.  Na het ontbijt begeef ik me daar dus gauw heen.  Het is er, zoals al de hele week, weer druk.  Of het door het koude weer komt of door de drukte van de afgelopen week veel energie heb ik in ieder geval niet.  Ik doe een intensief half uur op de crosstrainer en dan vind ik het weer genoeg.  Na de feestdagen schroef ik de lengte van mijn workouts wel weer op.

 
Mooie grote vlokken

Het is alweer bijna opgehouden met sneeuwen als ik met Saskia en Kai naar Whole Foods rijdt.  Daar neemt Saskia vegan hot dogs en gehaktballetjes mee voor het gourmetten van vanavond.  Kai vindt ook een aantal lekkernijen, waaronder Robusto Nederlandse kaas.  Ik neem een bakje sushi mee voor mijn lunch.
 
Dit molentje is nieuw, de grote selectie Nederlandse kazen niet

Thuis maken we de sausjes en de minihamburgertjes voor het gourmetten alvast klaar, zodat we na de film zo gauw mogelijk kunnen eten.  Rick, Katja, Kai en ik gaan naar de 3D voorstelling van The Hobbit, die bijna drie uur lang duurt.  Saskia heeft een verjaarspartijtje van Alexandra, dus zij gaat niet mee.

We gaan op tijd naar de mall, niet wetend hoe druk het zal zijn.  Rick en Katja gaan eerst nog even naar Swatch, want Katja heeft nu al een flinke kras op haar horloge dat ze met Kerst kreeg.  Het blijkt dat ze bij Swatch die krassen er zo af kunnen poetsen.  Ik ga er binnenkort dan ook maar heen, want mijn horloge heeft ook heel wat krassen.

Intussen kopen Kai en ik bioscoopkaartjes en gaan vier stoelen vrij houden.  Het is maar goed dat we vroeg zijn, want de zaal zit al flink vol.   Terecht, want de film vliegt voorbij.  Wat een prachtig staaltje van fantasiefiguren tot leven brengen is het weer en de prachtigste landschappen.  Ik kan niet wachten tot het tweede deel!

Thuis zetten we gauw de spullen voor het gourmetten klaar.  Er is biefstuk, zalm, mini-hamburgers, kaas, Egg beaters (makkelijk om omeletten mee te maken), verschillende groentes en voor Saskia vegetarische hot dogs en gehaktballetjes.  Het is enorm smullen en toe bakken we pancakes, die we met maple syrup opeten.  Het is in ieder geval weer erg gezellig en zoals altijd nemen we ons voor dit deze winter weer vaker te gaan doen (en dan komt het er vast niet van).

Na het eten zijn we uitgenodigd bij een buurtfeest dat Tim en Beth geven.  Er zijn een heel aantal bekenden aanwezig en de cocktails worden door Tim onafgebroken gemixt.  Ik houd het bij witte wijn en water, maar Rick is dol op cocktails en kan er niet genoeg goeds over zeggen.   Pas tegen middernacht nemen we afscheid.

Zondag

De late avond gisteravond maakt dat we flink uitslapen.  Rick heeft ook wel wat last van die lekkere cocktails, vertelt hij.   We bewegen geen van beiden erg snel vanochtend en voor we het weten is het al bij twaalven.  Ik besluit vandaag mijn sporten maar over te slaan, al heb ik nogal wat spierpijn.

Het is een koude en gure dag met heel harde wind.  Vandaag staan de inkopen voor ons Oud en Nieuw feest morgenavond op het programma.  Gewoon van de auto naar Wegmans lopend ben ik al verkleumd.  Voor zulke koude hebben de Amerikanen zo'n leuke uitdrukking: "It's colder than a witch's tit in a brass bra".

Wegmans is zeker net zo druk als vorige week zondag.  We beginnen met lunch, voor mij weer een halve tonijnsalade sandwich op bruin stokbrood, dat is mijn grote favoriet hier.  Daarbij een kopje Italian wedding soep en dan kan ik er weer tegenaan.  Rick heeft een stuk pizza wat er ook lekker uitziet.

Nu kunnen we aan het karretjes ontlopen en navigeren beginnen, want hoe groot deze winkel ook is vrijwel ieder gangpad is versperd door een of meerdere karren (het zijn enorme bakken).   Rick neemt de ene kant van de winkel voor zijn rekening en ik begin halverwege met de groente- en fruitafdeling.  Ondanks het opdelen van de boodschappenlijst neemt het nog anderhalf uur in beslag voor we alles hebben. 

Intussen sms-t Saskia dat ze een nieuw baantje heeft.  Echt goed van haar dat ze daar gewoon zelf achteraan is gegaan.  Ze gaat nu bij een yoghurtijswinkel werken, Zinga.  Hopelijk hoeft ze hier niet van die idioot late uren te maken.  Saskia ziet er duidelijk erg naar uit hier te gaan werken.  Ze kan zelfs als vegan hun sorbets eten.

Thuis laden we alles uit en zetten de drankjes vast in de garage.  Cosmo volgt mij nog meer dan gewoonlijk, al valt me dat eerst niet op.  Ik denk dat hij zijn eten wil, maar tot mijn verbazing raakt hij dat niet aan.  Dan vertelt Kai me dat Saskia hem een paar uur geleden vertelde dat Cosmo haar chocolade heeft gegeten.

Daar schrik ik enorm van, want zij eet zo puur mogelijke chocolade en die is giftig voor honden.  Online lees ik dat hoe hoger het cacao gehalte, hoe meer theobromide waar de honden dus niet tegen kunnen.  Ik schrik van wat ik op pets.webmd.com lees. 

Saskia weet niet precies hoeveel cacao er in de repen zat en Cosmo heeft er twee op.  Voor de zekerheid bel ik toch maar de noodlijn van onze dierenarts.  Net als ik dat doe geeft Cosmo over, dus een deel van de chocola is uit zijn systeem. 

De dierenarts stelt me gelukkig ook gerust, want de hoeveelheid chocolade, die een hond moet eten om vergiftigd te worden, heeft met zijn lichaamsgewicht te maken.  Volgens deze dokter zou Cosmo dan zes van die repen moet eten in plaats van twee.  Opgelucht hang ik op, maar druk Saskia wel extra op het hart haar chocolade ver van die hondenneus te houden!

Katja gaat naar de mall om naar een feestjurk voor morgenavond te zoeken.  Zij gaat met een groep vrienden naar Washington om Oud en Nieuw te vieren.  Ze is de afgelopen paar avonden ook uit geweest met haar vroegere groep high school vrienden en vriendinnen.  Zelfs Leah was er gisteravond bij en Katja voelt zich duidelijk weer deel van deze groep.  Eerder deze week had ze het gevoel dat ze haar er niet bij wilden hebben, wat natuurlijk enkel in haar verbeelding zo was.

Op de terugweg van de mall zag Katja dat er een ongeluk was gebeurd.  Er was nog geen politie of ambulance bij, dus zij stopte om hulp te verlenen.  Gelukkig waren de verwondingen niet ernstig, al waren de airbags uit.  Dan voel ik me zo trots op onze oudste, dat ze zomaar EHBO verleent.

Vanavond gaan we gewoon bankhangen.  De Washington Redskins spelen straks tegen de Dallas Cowboys.  Een belangrijke wedstrijden tussen twee teams, die altijd al (volgens Rick vanwege "Cowboys en Indianen", zou zomaar kunnen) grote rivalen zijn.  Ik hoop natuurlijk dat de Redskins zullen winnen!  Al sinds voor we hierheen verhuisden was ik fan van dat team, maar destijds voornamelijk vanwege hun kleuren en logo op de t-shirts, die mijn vader voor ons meenam. 

Waarschijnlijk wordt dit mijn laatste blog in 2012.  Iedereen een heel fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2013 gewenst!  Ik hoop volgend jaar weer een aantal van jullie te mogen ontmoeten.

22 reacties:

Anoniem zei

Wat goed dat Saskia een ander baantje heeft. Die uren waren echt slecht voor een schoolgaande tiener. Hopelijk krijgt ze nu betere uren!

Jee schrikken joh met Cosmo. Chocolade is zo slecht. Als ze alergisch zijn kan zelfs een klein stukje al fataal zijn. Maar dat was gelukkig niet zo. Hier is het ook we eens gebeurd hoor, hadden de honden de kast open gemaakt en een hele doos merci opgegeten, met papier en al! Dat is ook goed afgelopen.

Ik wil jullie alvast ook een goed uiteinde en een nog beter begin van 2013 toewensen. In goede gezondheid. En dat alle wensen uit mogen komen.

Veel groetjes Tine.

Sally zei

goed van Saskia zeg dat ze zelf een nwe job gevonden heeft en die Katja is een kanjer met haar ehbo en hulp. Ik wens jullie ook alvast een heel goed oud en nieuw en de beste wensen voor 2013.

Tineke zei

Hebben jullie in de VS ook eettradities met 'oud en nieuw' ; zoals hier de oliebollen en appelflappen?
Fijn voor Katja dat ze met haar oude vrienden uitgaat en goed dat ze op 'onbekend' terrein zo goed hulp verleend.
Lekker voor saskia dat ze weer werk heeft, wel verleidelijk een ijssalon.
fijne oudejaarsavond toegewenst en een gezond en inspirerend 2013

Anja zei

Ook voor jullie een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2013!

Anoniem zei

Pff, gelukkig dat Cosmo alleen maar flink moest overgeven.

Ik wens jullie een heel gezellige jaarwisseling en een mooi 2013.
Groet, Bea

Anoniem zei

Is gourmetten ook Amerikaans of is dat een traditie die jij bent gestart?
Gelukkig dat Cosmo zo snel de chocolade kwijt was.
Goed van Saskia dat ze zo snel weer een baantje heeft geregeld en dat Katja EHBO verleende. Je zult wel trots op je kinderen zijn.
Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling en een gezond 2013.
Anja L.

Marieke zei

Gelukkig is Cosmo niet ernstig ziek geworden van de chocolade.

Goeie roetsj en ik wens jou en je familie alle goeds voor 2013!

Anoniem zei

Hele fijn jaarwisseling!
Gaat er vuurwerk afgestoken worden?
Lian

Jeanny zei

Jullie ook: een hele fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2013 toegewenst!!!

Anoniem zei

Nadat ik vorig jaar oktober samen met Coralie een stadswandeling bij je heb gedaan lees ik trouw mee op je blog. Goed voornemen voor 2013 is om ook eens een reactie te plaatsen dus bij deze de eerste!!
Goed dat Saskia al zo vlug weer een andere baan heeft, vind het trouwens ook knap dat ze haar vegan lifestyle zo goed volhoudt.

Geniet lekker van oudjaarsavond met de hele familie om je heen. Veel geluk, liefde en gezondheid voor 2013 gewenst.

Groetjes Susan

Brin zei

Wat moedig van Katja om helemaal alleen hulp te bieden bij een ongeval, ik zou het niet zo durven denk ik, bang wat ik aan zou treffen...

Saskia heeft de werkmicrobe duidelijk te pakken, of geniet ze meer van de extra zakcentjes, wat op haar leeftijd normaal is natuurlijk, een jong meisje ziet altijd wel iets leuks om aan te kopen:)

Wat een deugniet Cosmo, hier heb ik enkele maanden precies hetzelfde voorgehad: mijn Jack Russell stal een reep pure chocolade van de salontafel. Enorme paniek was het hier bij ons, heb dan ook de dierenarts gebeld en die vertelde mij precies hetzelfde als die van jou. Gelukkig is alles goed afgelopen, je mag er niet aan denken hoe het anders kon uitdraaien. En wat mij opvalt is dat ze dan precies hetgene stelen die niet goed voor hen is... dus hun neus laat hen hier eventjes in de steek.

Voor jullie allen ook een Gelukkig Nieuwjaar en voor Kai een aangenaam verblijf in Duitsland!

Anoniem zei

Reinforced thumb holes make certain that there's no gap between your mitts and the [URL=http://www.nfoutletonline.net/#1014]north face outlet locations[/URL] , which makes a huge difference when you're out moving around or dealing with intense conditions. The stretchy elements within the jacket also preserve everything cold from working it's way up your torso. Caused by a lot of clever design selections, this [URL=http://www.nfoutletonline.net/#921]north face outlet[/URL] keeps you extremely warm and dry without remaining cumbersome.

jolanda zei

Gelukkig nieuwjaar en blijf vooral bloggen!

Anoniem zei

Beste Petra, Rick, Katja, Kai en Saskia,

Vooreerst wens ik jullie een gelukkig en gezond 2013.
Ik kijk al uit naar jouw blogs over jouw leven in de USA en ook naar de mooie fotoreportages. Doe zo voort en dank daarvoor.

Nieuwjaarsgroeten vanuit het natte België van Hilde.

Anoniem zei

De allerbeste wensen voor 2013!
Marjon

naomi zei

Zo mijn eerste reactie van 2013 en dat er nog vele mogen volgen. Als eerste de beste wensen voor jouw en je hele familie. Dat het voor ons beide weer een reislustig jaar mag worden. Ga door met je blog en met fotograferen.

Als afsluiting van 2012 mijn complimenten dat je het dagelijks foto blog met thema hebt volgehouden. Heb er erg van genoten en het inspireerde mij om ook naar dingen van jouw thema te kijken en te zoeken.

Voor Kai wens ik hem een supertijd in Duitsland toe en als hij Den Haag wilt zienik hou me aanbevolen om hem mee op pad te nemen.

Voor Katja succes met het afronden van de opleiding en diplomering.

Voor Saskia ook succes met haar opleiden, nieuwe baan en haar Duitse les.

En voor Rick dat hij de romanticus mag blijven die hij in 2012 was.

Liefs Naomu

Wilma Loeffen zei

De allerbeste wensen voor jou en de hele familie.
Dat alle wensen voor ieder van jullie maar mogen uitkomen in het nieuwe jaar.
En dat wij nog lang mogen genieten van al je nederlands/amerikaanse verhalen, en foto's. Het verveelt nooit!!

Groetjessss en veel schrijfplezier in 2013

Ineke zei

Fijn dat Saskia al zo snel een ander baantje heeft, hopelijk heeft ze daar betere werktijden. Leuk om die Hollandse 'kaas'molen bij Whole Foods te zien. Elke keer als je over die winkel schrijft krijg ik er heimwee naar!

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Petra zei

@Tine - Ik hoop dat de kinderen nu ook echt weten hoe gevaarlijk chocola is voor een hond.

@Tineke - Nee, er is geen specifieke gewoonte, alleen uit Europa of andere delen van de wereld overgevlogen dingen, zoals 12 druiven eten.

@Anja - Christine en ik hebben een jaar of acht geleden zo'n "raclette" (dat is het oorspronkelijk) apparaat gekocht om te gourmetten en sindsdien doen meer van onze vrienden en kennissen het ook op de Nederlandse manier.

@Iedereen - Even een paar vragen beantwoord, maar het is hier alweer bijna middernacht op Nieuwjaarsdag. Allemaal hartelijk dank voor de goede wensen!


hydroxyurea price zei

Really relax and relax on the weekends. I'm happy on Friday morning. Get up early for a day and then go to bed at my will on the weekends. All can spend some time on the weekends.