Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, december 04, 2012

Cosmo weer keurig

Saskia heeft het eerste uur vrij vanochtend.  Dat vinden Rick en ik toch ook altijd wel fijn.  Dit keer is het mijn beurt haar naar school te brengen.  Zoals gewoonlijk komt het onderwerp "eigen auto" weer bovendrijven, vooral omdat Saskia's verjaardag nadert.  Ik zou het ook wel handig vinden, want dan hoef ik mijn van niet de hele tijd te delen.  Maar ja, een auto is niet zomaar iets, daar moeten Rick en ik het nog even flink over hebben.

Gisteravond heb ik met Pat afgesproken dat zij om tien uur zal bellen om ons New York avontuur te bespreken.  Klokslag tien uur gaat mijn mobieltje.  Pat is helemaal enthousiast, want ook zij is al vele jaren niet in de "Big Apple" geweest rond Kerst.  Voor mij is dat volgens mij nog voor ik Rick leerde kennen geweest, dus meer dan 25 jaar geleden.  Natuurlijk ben ik daarna regelmatig in de stad geweest, maar met Kerst is het toch extra speciaal.

En nu zijn de reserveringen gemaakt.  Ik geloof het, zoals altijd, pas als ik in de trein zit, maar als alles goed gaat neem ik trein naar Philadelphia op de 16e.  Pat en haar man halen me daar dan op en dan gaan we bij een restaurant waar zij dol op zijn eten.

Vroeg op de 17e zullen Pat en ik dan de Bolt Bus nemen naar New York.  Via Hotwire heb ik voor een enorm goede prijs voor New York het Shoreham Hotel voor twee nachten kunnen boeken.  Pat heeft de 18e 's avonds een vergadering, dus zij neemt de Bolt Bus 's middags terug naar huis.  Ik blijf een tweede nacht en neem in de late middag van de 19e de trein terug naar Washington. 

Pat en ik zien er ook heel erg naar uit elkaar weer te zien en bij te kletsen.  Zij heeft intussen een fotografiereis naar Afrika gemaakt!  Ik vind het heel leuk dat we ondanks de afstand onze vriendschap toch in stand kunnen houden (en dat dat met Christine ook het geval is, maar daarover later meer).

Er is nog genoeg tijd in de ochtend om naar de sportschool te gaan.  Ik kan zelfs zonder jas, zo warm is het!  Gisteren heb ik de stairmaster herontdekt en ik doe er een half uur interval op.  Jee, dat is even afzien!  Het is wel goed om de routine weer eens een beetje te veranderen.  Na dat halve uur wil ik ook nog wat stappen op mijn Fitbit krijgen, dus doe een lichte twintig minuten op de crosstrainer.

Thuis lijn ik Cosmo gauw aan en bel al lopend Christine op.  Het lijkt wel of ik radar heb wanneer het daar niet zo goed gaat.  Mallory heeft de griep, de echte influenza, en zij zit middenin haar examenweek.  Mallory's college, Auburn, is ongeveer even ver weg als Virginia Tech, dus Christine gaat daar niet zo even langs om voor haar te zorgen.  Ik kan me zo indenken hoe Christine zich voelt, Katja's nierontsteking ligt nog vers in mijn geheugen, hoewel die gelukkig over lijkt te zijn.

Natuurlijk hebben we ook andere dingen te bespreken dan onze kinderen.  Behalve mijn zus is Christine mijn beste vriendin en omgekeerd denk ik ook wel.  Dat zulke vriendschappen bijzonder zijn is ons recentelijk weer duidelijk geworden.  Soms denk je goede vriendinnen met iemand te zijn, maar blijkt dat alleen van jouw kant het geval te zijn.  Zowel Christine als ik zijn daar recentelijk tegenaan gelopen, helaas.

Om een uur heb ik een afspraak voor Cosmo bij Pet Spaw.  Een Australian Shepherd is niet als een poedel en heeft niet per se kappersbeurten nodig.  Cosmo heeft nu echter wel een aantal klitten, die ik er niet meer uitkrijg en ik wil een zogenaamde "sanitary" gedaan krijgen, zodat zijn broek er ook beter uitziet.  Hij zal vandaag een "basic" krijgen, die volgens de medewerkster een uur tot anderhalf uur zal duren.

Op mijn weg naar huis stop ik bij Whole Foods.  Ze hebben mini-krieltjes en die zien er iedere keer zo lekker uit dat ik ze vandaag eindelijk eens meeneem voor het avondeten.  Thuis eet ik lunch buiten met mijn mobieltje erbij, want ik verwacht ieder moment een telefoontje dat Cosmo klaar is. 

Intussen is het weer 23 graden en heerlijk voor het huis.  Ik lees verder in mijn bizarre boek.  Om drie uur bel ik eens om te kijken of Cosmo klaar is en ik misschien een telefoontje heb gemist.  Het blijkt dat hij meer klitten had dan gedacht en ze nog wel een half uurtje met hem bezig zullen zijn.  Pas tegen vieren gaat de telefoon dat Cosmo weer helemaal mooi is.

Samen met Saskia haal ik hem bij Pet Spaw op.  Cosmo ziet er inderdaad keurig uit, echt weer mijn mooie Aussie.  De "sanitary" is anders dan ik had verwacht, om de een of andere reden dacht ik dat al het haar daar weg zou zijn, maar dat is niet het geval.  Duidelijk heeft Cosmo de harten van de medewerkers hier ook weer voor zich gewonnen, want hij krijgt allerlei knuffels voor hij vertrekt.  Ik neem me voor hem vaker hierheen te nemen.

 
Ik ben nu mooi en schoon

Tot de zon ondergaat blijf ik buiten lezen.  Saskia doet naast mij huiswerk.  Dit weer is zo ongewoon voor deze tijd van het jaar dat iedereen ervan geniet.  Er komen allerlei mensen langs met hun honden en alle buurtkinderen jonger dan Saskia spelen basketbal.

De baby krieltjes zijn een groot succes vanavond.  Het lijken wel aardappelsnoepjes, zo zoet zijn ze.  Ik ben helemaal geen aardappelliefhebster, maar deze zijn voor herhaling vatbaar.  Erbij heb ik de lekkere citrus zalm van Whole Foods. Voor Rick is er brisket, iets wat ik zelf nooit zou maken, want ik vind het verschrikkelijk, maar hij is er dol op.  Gestoomde spinazie erbij en we smullen.

Iedere avond is het weer genieten van de leuke Kerstlichtjes in de tuinen.  Alleen Leah's ouders hebben nog niets in hun tuin van de tien huizen in onze cul de sac.  Ik weet dat zij van plan zijn volgend jaar met pensioen te gaan en hun huis te verkopen, maar zouden ze nu al niet meer meedoen met de jaarlijkse versieringen? We zullen het zien.
 
Ons huis en de buren
 
 
De twee buren naast ons gezien vanaf onze oprit

12 reacties:

Margreet zei

Wat ziet Cosmo er weer mooi uit zo.
Fijn dat je zulke goede vriendinnen hebt. Ik heb het zelf ook wel eens gehad, dat je dacht goede vriendinnen te zijn en dat dat toch niet zo is.
Heerlijk, die temperature bij jullie. En zo'n reisje naar NY lijkt mij ook wel weer eens wat.

Anoniem zei

Blijft leuk om jou gedachten en belevenissen te lezen!
gr Judith

Mark + Tine zei

Cosmo is weer beeldig. Zo'n mooi glad haar, voor zolang het duurt. Blij dat die van ons kortharig zijn, lijkt me veel werk elke keer kammen enz. Klitten eruit halen. Neemt niet weg dat ik langharigen wel heel mooi vind hoor.
Wij zijn ook eens in NY geweest, maar wij zijn geen stedelingen. Wij gaan liever buitenaf dingetjes doen. Echte hillbillies. Haha. Naar de rodeo enzo. Met de pickup truck rondrijden. De countyfair bezoeken en de demolition derby. LOL.
Chicago vonden we wel allebei leuk en Washington moeten we nog eens bezoeken.
Verder zijn we al een paar keer in Nashville geweest, voor de muziek. En Bowling Green voor de Corvettes.
Ach ja, als we weer geld hebben komen we weer richting USA.
Heerlijk weer hebben jullie nog. Hier geven ze vanavond sneeuw. En voor vrijdag een sneeuwalarm. Ach ja we wachten het maar af. Soms roepen ze hier hard en gebeurd er niets.
Veel groetjes weer, Tine.

Anoniem zei

Dit blog had er niet bij gemoeten, helemaal niet actueel meer. Groetjes Tine.

Anoniem zei

Cosmo ziet er inderdaad weer heel mooi uit.Wat een leuke hond is het toch.
Wat je schrijft over een bepaalde vriendin is mij ook overkomen.
En ik ben niet de enige.
Jammer dat je daardoor een leuke vriendin verliest, maar helaas het zij zo.
Van Cathy hoorde ik dat het in Las Vegas ook zo lekker weer is. Veel te warm voor de tijd van het jaar.
En wij krijgen de komende dagen behoorlijk koud weer en de nodige sneeuwbuien over ons heen.
Kan iedereen weer klagen.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Zo Cosmo ziet er inderdaad weer prachtig uit.
Wat een leuk vooruitzicht, NY met kerstversiering.
Succes met de beslissing over een Saskia auto!
Groet, Bea

Petr@ zei

Echt een leuk vooruitzicht: NY in kerstsfeer. En leuk om Pat weer te zien.
Een vriendschap op afstand is soms moeilijk te onderhouden, maar met sommige vriendinnen gaat dat vanzelf. Trouwens, een vriendschap dichtbij huis betekent ook niet persé dat die blijvend is.

Wat zit Cosmo er trots bij, na zijn behandeling. Het is echt een schatje.

Zijn de ouders van Leah zoveel ouder dan jullie? Omdat ze volgend jaar al met pensioen gaan?

Nina zei

Dacht je dat Cosmo kale billen zou hebben...?
Pfft, een auto voor Saskia, als ze dat voor elkaar krijgt is ze wel een enorme geluksvogel...! Maar ja, heeft ze het 'nodig'? Kost het niet alleen maar geld en verkijkt ze zich daar niet op? (of is ze een stuk rijker dan.ik haha!) Nou ja, jullie zullen er ook wel jullie gedachten over hebben. 21 graden...keetje! Lig ik hier met kruik in bed, het hagelt enorm!

Ineke zei

Moet vaak een beetje lachen om Cosmo, hij gaat er altijd zo mooi voor zitten, 't is een echt fotomodel.

naomi zei

Oh wat kan ik me verheugen op jouw foto's van new york. Het klinkt nu al als een geslaagd uitje. En superleuk om even lekker bij te kletsen met Pat. Groot gelijk dat je er een extra nacht bij hebt geboekt.

Cosmo ziet er mooi uit weer. Lekker stuk uitgedund denk ik.

Fijn dat je zo'n goede vriendschap met Christine hebt. Echte vrienden zijn zeldzaam.
Liefs naomi

Petra zei

@Margreet - Vreemd is dat toch, he, hoe je mensen verkeerd kunt inschatten. New York is eigenlijk heel makkelijk te bereiken hiervandaan, ik weet niet waarom we niet vaker gaan.

@Judith - Dank je, dat maakt dat ik door wil gaan :).

@Tine - Inderdaad, voor zolang het duurt, ha ha. Grappig hoe jullie al die "hillbilly" dingen leuk vinden. Washington is een heel andere stad dan de andere Amerikaanse steden, maar dat heb je in mijn blog wel gelezen. Virginia is net buiten dit gebied ook echt een zuidelijke staat. Genoeg hillbillies hier, onze twee buren rechts hebben ook pick up trucks. En buurman rechts van ons ook een Corvette, waar hij heel goed voor zorgt, maar ik zie hem er nooit in rijden.

@Wil - Wat is dat toch met vrouwen onder elkaar? Hier wordt het morgen ook koud, maar het schijnt daarna weer snel op te warmen. Ik ben wel benieuwd naar de winter. De experts zijn er nog niet uit of het net zo mild wordt als vorig jaar of juist weer een sneeuwerige winter zoals drie jaar geleden.

@Bea - Ik kan niet wachten op New York!

@Petra - Ja, dichtbije vriendschappen zijn ook geen garantie inderdaad. Leah's ouders zijn wel iets ouder, maar niet veel. Bij de Federale regering kun je na je 55e al met pensioen. Ricks vader heeft dat ook gedaan.

@Nina - Ha ha, ja om de een of andere reden had ik kale(re) billen verwacht. Helaas is een auto voor Saskia wel erg handig, want ik ben nu telkens mijn van kwijt. Ook hebben wij liever dat ze echt goed in zo'n auto leert rijden voor ze de lange afstanden naar college zal moeten rijden. Volgend jaar zal het er dus wel van komen voor haar 18e verjaardag (misschien vervroegd, we zullen zien).

@Ineke - Ja, he, hij kan er echt zo voor gaan zitten.

@Naomi - Hij lijkt inderdaad een stuk slanker, hi hi. Ik ben inderdaad erg dankbaar voor mijn vriendschap met Christine, maar ook dat ik het zo goed met mijn broers en zus kan vinden, want dat is ook niet altijd een gegeven.

Anoniem zei

Fijn dat Christine zo'n goede vriendin voor je is.
Lang geleden beschouwde ik iemand als mijn vriendin tot ik haar over mij hoorde spreken als "een kennisje"...
Heerlijk vooruitzicht je uitstap naar NY.
Lian