Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 10, 2012

Nog wat Kerst winkelen

Een rustige maandagmorgen, want deze week heeft Saskia drie dagen een latere start van school.  Ik sta tegelijk met Saskia op, Rick is al naar zijn werk.  Kai ligt nog in diepe rust.  Hij had eigenlijk een afspraak met zijn adviseur voor zijn Duitse studie (die definitief doorgaat, trouwens), maar die beste man is ziek, dus is het naar morgen uitgesteld.  Kai blijft dus gezellig nog een dagje thuis.

Saskia wil eerst even naar Whole Foods om haar lunch te halen en dan zet ik haar af bij school.  Thuis eet ik gauw een ontbijtreep en sla een kop koffie naar achter en rijd dan naar de sportschool.  Daar wacht Sharon me al op met het TRX systeem.  Het wordt weer een uur hard werken en absoluut niet saai, want er zijn weer allerlei nieuwe dingen te doen met dat simpele systeem.

Vandaag heb ik vrij veel energie, dus alles lukt goed.  Na afloop rekt en strekt Sharon me goed, want mijn heupen zitten helemaal vast en doen veel pijn.  Gelukkig heb ik woensdag een afspraak voor een massage (hoewel ik eigenlijk helemaal niet uitkijk naar de pijn die die zal doen, maar goed).  Na het uur doe ik een half uur cardio op de ARC trainer en dan zit de maandagmorgen routine er weer op.  Dat voelt altijd nog het beste!

Inmiddels is Kai ook op en we gaan eerst nog even verder met de Kerstboom versieren.  In deze boom gaan dus de versieringen, die soms al een kwart eeuw oud zijn. Ik krijg het gevoel dat veel mensen denken dat dit een dure boom is, maar hij kostte $42, vast minder dan de meeste Kerstbomen bij tuincentra e.d. (althans hier is dat zeker het geval, sommige kleinere bomen kosten wel $75).  De kunstboom voor is versierd met goud en rood en alleen witte lichtjes, dus dat is de nette boom. 

Vroeger deden we met mijn opa altijd "Ik zie, ik zie wat jij niet ziet" naast de Kerstboom.  Die traditie heb ik met de kinderen altijd volgehouden.  Voor de grap spelen Kai en ik het ook even, want er is genoeg te zien.  Daarna gaan we ons beiden opfrissen en bedenkt Kai waar hij lunch wil eten.

Dat wordt bij Manhattan Bagel.  Voor mij wordt het een dunne bagel met asperge, champignons en ei, eigenlijk een ontbijtsandwich, maar ik vind hem ook lekker als lunch.  Ook Kai neemt een ontbijtsandwich met bacon, ei en kaas.  Tijdens het eten kletsen we over zijn studeren in Duitsland.

Morgen heeft hij dus het gesprek met de adviseur daarvoor en zal hij meer specifieke feiten, zoals data, weten.  Wel erg spannend voor Kai en wij hopen de gelegenheid te hebben hem tijdens Saskia's Paasvakantie op te zoeken.  Eerst moet Kai echter nog dit semester afmaken en heeft nog twee examens en twee papers voor zaterdag.  Zaterdag gaat Rick hem ophalen en uit zijn dorm verhuizen.

Na de lunch gaat Kai zijn auto laten inspecteren, want zijn sticker is vorige maand verlopen.  Ik ga naar Target en geniet er weer eens van het feit dat die nu maar tien minuten hiervandaan is.  Ik heb een lijstje mee, want ik zoek voor een paar vriendinnen naar cadeautjes en wil ook nog voor Rick en de kinderen wat "stocking stuffers" zoeken.  Het is ongewoon warm weer vandaag, 18 graden, maar helemaal bewolkt en donker, dus buiten zijn lokt niet.

Eerlijk gezegd slaag ik niet bijzonder goed.  Morgen ga ik Scarlett bezoeken en voor haar neem ik wat leesmateriaal mee.  Saskia wilde graag lekker warme sloffen voor in huis en ik vind een paar heerlijk zachte, alvast een vroeg verjaarscadeautje.  Verder een paar kleine dingen, maar ik had er meer van verwacht.  Als ik onder de $100 te besteden Target uitkom is dat ongeveer een wonder en dat gebeurt vandaag ruimschoots.

Hier bij het Mosaic District zijn nog wat andere leuke winkels en ik ga eens, op Sharons aanraden, bij Lou Lou kijken.  Daar hebben ze allerlei sieraden, sjaals, tasjes en meer.  Ik vind er inderdaad een leuke armband en een "noodpakketje voor vrouwen" voor Katja.  Dat laatste is een mooi tasje met allerlei kleine dingetjes, die je als vrouw opeens nodig kunt hebben, erg handig.

Op de weg uit dit Europees aandoende winkelcentrum wat hier steeds meer inkomt (er wordt zelfs een gewone overdekte mall in Springfield voor platgemaakt) zie ik dat Le Pain Quotidien ook open is!  Ik kan niet wachten om een van hun tartines te proberen, die met gerookte zalm, mmm, hopelijk vrijdag.

Bij Abbey's Hallmark in Oakton zag ik gisteren allerlei leuks.  Na wat rondneuzen vind ik er een leuk cadeautje voor Karin, iets voor Saskia en ook voor Petra.  Hallmark heeft zulke leuke dingen, maar ze zijn ook wel erg prijzig, helaas.  Ik had zo nog tien andere dingen willen kopen, als ze maar de helft van de prijs waren.

Saskia sms-t me ongeduldig wanneer ik nu eens thuiskom.  Zij wil met Kaylee naar de mall en vertrekt dan ook zodra ik binnenloop.  Het verdiende geld van Michaels brandt in haar portemonnaie, duidelijk.  Ze komt terug met een leuk jurkje, het meeste gaat op aan kleding, maar Saskia weet ook dat Kerstcadeautjes voor vrienden en vriendinnen ook van haar eigen geld gaan, of eigengemaakt, wat Katja ook vaak deed.

 
Helemaal versierd en verlicht

We eten nog samen met Kai avondeten en dan nemen we voor het laatst in een tijdje weer afscheid van hem.  Wat hij gaat doen tussen zaterdag en maart, als hij naar Duitsland zal gaan, weten we nog niet.  Hopelijk kan hij een tijdelijk baantje vinden straks.
 
Cosmo laat Kai's bril en het "gewei" gewillig toe

Nu alle tien de huizen in de cul de sac zijn versierd, neem ik mijn camera en maak er een video van.  Het opladen daarvan bij YouTube gaat heel erg langzaam, dus waarschijnlijk zet ik die op het blog van morgen. 


10 reacties:

Anoniem zei

Spannende tijden voor Kai! En voor jou ook natuurlijk, je kind zo ver weg. Ik zou altijd 'bang' zijn dat ze dan aan een lokale schone blijven hangen ipv met het meisje next door te trouwen zodat je eventueel later op de kleinkinderen kunt passen! Gelukkig is mijn zoon nog maar 9 en duren dit soort zaken nog even. Weet Kai al wat hij wil 'worden' of kiest hij puur uit intresse?

groeten van Ellen uit Friesland

Tineke zei

Gezellig om Kai voorlopig weer even thuis te hebben.
Mooi is je kerstboom geworden.
Ik heb ook een klein kerstboompje van stof met ballen van stof, leuk om te zien en daar kunnen de kleintjes ook mee spelen.
Komt Katja ook dit weekend al thuis

Anoniem zei

Haha die Cosmo, geweldig...... Wat een prachtige boom, mooie vorm en lekker vol...
Fijne dag,
Groetjes, Evelyn

Anoniem zei

Wat leuk voor Kai dat zijn Duitsland trip doorgaat. Spannend hoor.
Jullie hond is echt te geestig, ik zit weer breed te glimlachen om zijn fotomodel skills.
Groetjes, Bea

Anoniem zei

Fijn voor Kai dat hij naar Duitsland kan voor zijn studie. Spannend, voor hem, maar ook voor jullie. Is toch niet even naast de deur.
Cosmo is zo schattig. Mijn vorige hond kreeg ook altijd paasoren op of een verjaardags hoedje. Onze oude tante vind ook alles goed. En onze nieuwe is nog jong en vind dat allemaal maar niks, maar ze zal er ook aan moeten wennen.
Wij zetten geen boom. Zoveel werk en we zijn bijna niet thuis. Volgend jaar als onze winkel is aangepast dan wil ik hem wel zetten. Nu valt hij weg in de grote ruimte. En is het zonde van het werk wat ik er aan heb. Wij hebben een goede nepperd! Met rood, wit, blauwe, versieringen en candy canes erin.
Groetjes Tine.

jolanda zei

Spannend. Een Duits avontuur, hoe lang blijft hij weg en hoelang moet hij daarna weer terug naar college voor zijn graduation? Hoe werkt dat eigenlijk, ze kiezen een studierichting en als ze genoeg punten hebben dan studeren ze af? Of werkt het anders?

Els zei

Jullie hebben een hele mooie kerstboom. En hij lijkt me inderdaad niet duur als ik zie welk formaat hij heeft, hier kosten die zeker ook zoveel.
Wij hebben onze boom ook vorig weekend gekocht en versierd, is weer heel gezellig 's avonds als de lichtjes branden.

Anoniem zei

Ik ben net zo als Jolanda nieuwsgierig. Hoe gaat dat met Kai zijn studie?
Mooie boom hoor, ik weet nog niet of ik een boom koop of dat ik gewoon een mooi kerststuk koop.
Groetjes Anja L.

Brin zei

Wat spannend voor Kai. Wat gaat hij studeren in Duitsland en verblijft hij dan in een gastgezin? Hier hebben we ook zoiets: Erasmus studenten kunnen via de unief in het buitenland studeren.

Wat is Cosmo toch fotogeniek! Telkens ik het fotoapparaat boven haal kijkt mijn kleine Jack Russell gewoon de andere kant op, dus niks mooie foto's...

Geniet van de mooie versieringen in New York, hopelijk kunnen we via deze blog wat plaatjes meepikken.

Petra zei

@Ellen - Inderdaad, dat is altijd een mogelijkheid. Maar sowieso is de mogelijkheid dat onze kinderen ver van ons gaan wonen groter hier in de VS dan in Nederland. Kai wil graag tolk worden, maar gaat eerst zijn bachelors afmaken.

@Tineke - Nee, Katja komt pas de 21e of 22e thuis, vlak voor Kerst, dus.

@Evelyn - De boom ruikt ook zo lekker!

@Bea - Het is gewoon zo'n goede lobbes!

@Tine - Lief, he, die gewillige honden, we hoeven dit bij de katten niet te proberen ;)

@Jolanda - Na Duitsland moet Kai nog een jaar naar VCU. Het systeem werkt op credits, waarvan je er een minimum aantal moet hebben, maar de studierichtingen hebben ook verplichte vakken, die misschien meer credits vergen. Meestal duurt een bachelors 4 jaar.

@Els - Ja, he, al die lichtjes, zo leuk, ik zou ze wel de hele winter willen hebben!

@Anja - Hopelijk heb ik het voor jou en Jolanda goed uitgelegd hierboven, anders vraag gerust.

@Brin - Waar Kai precies gaat verblijven weet hij zelf ook nog niet (misschien na zijn gesprek vandaag wel). Hij studeert Duits en gaat daar in Marburg mee verder.