Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 13, 2012

Gezellige Kerstlunch

Arme Rick verslaapt zich vanochtend en Saskia ook.  Rick moet om een uur in New Jersey zijn, dus haast zich om te vertrekken, maar brengt toch Saskia ook even naar school, want die ligt praktisch op zijn weg. 

Tot mijn verbazing komt Rick een kwartier later weer binnenlopen.  Hij heeft zijn computer vergeten en tja, zonder kan hij niet veel werk verrichten.  Hij heeft nu nog maar vier uur voor hij in New Jersey moet zijn (zeker 3,5 uur rijden zonder verkeer).  

Later hoor ik dat hij het precies gehaald heeft, maar geen lunch heeft gegeten en ook geen benzine heeft gehaald, waardoor zijn tank compleet leegstond en peentjes zweette voor hij een benzinestation vond.  Gelukkig kwam hij niet zonder benzine te staan!

Intussen heb ik mijn ontbijt naar binnen en schrijf ik gauw mijn blog van gisteren af.  Ik geniet nog helemaal na van dat prachtige concert en luister nog eens met veel plezier naar de video's, die ik heb genomen.  Maar ja, er moet ook nog gesport worden, dus zodra ik de "Publish" knop heb ingedrukt, haast ik me naar Anytime Fitness

De ARC trainer wacht al geduldig op me.  Terwijl ik sport, valt me op hoeveel stof er op het gedeelte van de machine ligt waar niemand aankomt.  Mijn hemel!  Veel mensen klagen over de hygiene in deze sportschool en daar kan ik me ook wel in vinden.  De man, die het allemaal managet, ziet er ook niet zo heel appetijtelijk uit.  Maar ja, gemak en leuke mensen, die er komen, zorgen ervoor dat ik blijf en ik denk veel anderen ook.

Na een uur cardio maak ik me thuis gauw klaar om weer naar Church Street te rijden.  Karin en ik hebben voor ons jaarlijkse Kerstlunch afgesproken bij Bazin's.  Dit is alweer het zevende jaar en hun verblijf in de VS is nu ver over de helft.  Nog maar iets minder dan 3 jaar en dan verhuizen ze terug naar Nederland.  Ik denk er nog maar even niet aan.

Karin is er al, als ik aankom. We bestellen een glaasje wijn om op de feestdagen te proosten en Karin neemt de champignon risotto met truffelkaas en ik de zalmsalade, die een heerlijke dressing heeft.  Intussen hebben we heel veel bij te kletsen.  Onze kinderen hebben ongeveer dezelfde leeftijd en we houden beiden van reizen, dus meer dan genoeg gesprekstof!

Na het hoofdgerecht heeft Karin ook wel zin in een Key Lime pie. Ik ben meestal niet zo'n dessert liefhebster, maar de creme brulee lijkt me wel wat.  Daar vind ik vooral de "brulee" lekker van en Karin helpt met met de pudding, want ik heb al gauw genoeg van zoet. 

Buiten kletsen we nog na en dan fietst Karin naar huis en ik loop naar de overkant.  Bij Black Eyed Susan hebben ze allerlei leuke en unieke snuisterijen en ik wil iets vinden voor Chris, die zaterdag een Kerstbrunch geeft.  Na lang zoeken kies ik een leuk Kerst peper en zoutstelletje. 

Net als ik afreken sms-t Saskia of ik haar kan ophalen.  Zij is erg boos op haar manager bij Michaels, want de werknemers kunnen online aangeven wanneer ze niet beschikbaar zijn.  Saskia heeft die manager al meerdere malen verteld dat wij niet willen dat ze op schooldagen tot sluitingstijd werkt, want het heeft gevolgen voor haar cijfers. 

Saskia heeft dat voor volgende week online aangegeven en vanochtend bleek dat die manager dat gewoon genegeerd heeft en haar nog ergere uren dan deze week heeft gegeven.  Het lijkt wel of ze Saskia aan het pesten is.  Saskia wil dus eigenlijk gewoon ontslag nemen, want ze trekt dit niet.

Zodra we thuis zijn, neemt Saskia de van naar Michaels, maar haar hoofdmanager is er niet.  De manager, die er wel is, vertelt haar dat ze niet zomaar weg moet gaan, maar twee weken notitie moet geven, anders krijgt ze geen goede recensie van Michaels.  Natuurlijk is zo'n 17-jarige daarvan onder de indruk, maar het is pure onzin, want als zij zouden willen zouden ze morgen kunnen zeggen dat ze haar niet meer nodig hebben en voila, Saskia staat op straat.

Wij wachten nog even tot ze met die hoofdmanager praat, maar als dat ook niet goed gaat gaan wij toch even de ouders uithangen.  Saskia is nog minderjarig en haar cijfers lijden onder deze werkuren.  Als die niet worden veranderd werkt zij niet meer bij Michaels, punt uit.  Die cijfers zullen haar keuze van colleges beinvloeden, tenslotte, heel wat belangrijker dan voor een hobbyzaak werken.

Rick heeft veel langer moeten werken in New Jersey dan hij had gedacht.  Hij komt dus niet voor het avondeten thuis.  Ik bestel voor mezelf een lekkere Z-Pizza met veel champignons en paprika, erg lekker.  Dan belt Christine, die ook de nodige tienerproblemen meemaakt.  Wat zouden we graag weer in hetzelfde gebied wonen!

 
Nostalgisch: onze oudste Kerstboomversiering van de eerste Kerst samen

Tegen tienen komt Rick eindelijk weer thuis.  Gelukkig heeft hij morgen een rustige dag.  Gisteren vloog hij op en neer naar Chicago, wat ongeveer gelijk staat aan Amsterdam - Nice en vandaag reed hij naar New Jersey en terug, ongeveer Amsterdam - Parijs.   Hij is dus blij dat het weekend eraan komt!

7 reacties:

Anoniem zei

Ik vindt die muziek van TSO ook zo mooi, Met dat concert waar we waren had ik op het laatst wel 'sensory overload'.
Vervelende manager van Saskia. Ik zou toch eerst even in persoon laten weten ipv weglopen als je ze nog nodig hebt voor reference.
Annemiek

jolanda zei

Wat een vervelende manager! Zijn er in de VS eigenlijk wetten over de werktijden ed. van minderjarigen?

Volgens mij is Rick ook aan vakantie toe:-). Heeft hij vrij rondom de kerst?

Anoniem zei

Hi Petra,

Weet je welke foto ik nog mis in jouw foto's van de huizen: dat fantastische grote witte huis met die veranda waar op alle ramen zo'n leuke rode krans hangt en candy canes......

Ik denk overigens dat "geen goeie" recensie van Michaels geen enkele invloed zal hebben op haar toekomstige carriere.....

Ik wens jullie een fijn weekend!
Groet, Evelyn

Anoniem zei

Hoi Petra,

Als ik Saskia was, zou ik maar gauw ontslag nemen. Op haar leeftijd hoeft ze toch niet zoveel te werken. Of heeft ze zulke grote financiële wensen?

Groetjes,

Anika

Anoniem zei

Wat een toestand met Saskia, zijn ze helemaal gek geworden?
Fijn dat Rick vandaag een soort rust dag heeft, dat reizen is zo vermoeiend.
Fijn weekend, Bea

Petr@ zei

Gezellig zo'n kerstlunch met een goede vriendin. En je hebt er in elk geval nog 3 te gaan met haar!
Blijft vervelend als mensen weer verhuizen, dus extra van genieten zolang ze nog in de buurt zijn.

Wat vervelend voor Saskia. Natuurlijk is zij onder de indruk van zo'n manager, dus daar wordt flink misbruik van gemaakt. School is inderdaad veel belangrijker; jammer dat zo'n manager dat niet inziet. Zo houdt hij/zij geen tevreden medewerkers!

Poeh, Rick heeft het er maar druk mee, zo vlak voor de feestdagen.

Ik ben nu het nieuws aan het volgen van de schietpartij in Connecticut. Ik las er ook iets over op jouw FB. Wat een intriest drama. Ik laat het verder maar even voor vanavond, want ik doe anders geen oog meer dicht vannacht. Ik zal nog wel even een kaarsje branden voor de families die dit enorme verlies moeten dragen.

Petra zei

@Annemiek - Ja, ik had het eigenlijk na die musical wel gehoord, het is heel wat licht en muziek.

@Jolanda - Die wetten zijn er tot 16, daarna niet meer. Ja, Rick heeft de week tussen Kerst en Oud en Nieuw vrij.

@Evelyn - Ik weet niet zeker welk huis je bedoelt. Ik heb vandaag een paar foto's gemaakt, misschien zit hij daar tussen.

@Anika - Nee, hoor, maar ze vindt de baan toch ook wel leuk, alleen de uren niet. Misschien dat Rick of ik die manager eens op moeten bellen hierover.

@Bea - Ik denk erover die manager te bellen.

@Petra - Ja, ik heb expres het nieuws niet aan, zonder loop ik zelfs al met een brok in mijn keel. Twintig kleintjes :(