Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, december 02, 2012

Holiday Party en Sinterklaasviering

Zaterdag

Het is heel mistig, als ik mijn bakje Griekse yoghurt naar binnen lepel.  Rick maakt zich klaar om in de mist te gaan hardlopen, maar ik heb een klas bij de sportschool op mijn programma staan, Julie's "Resist a Ball". 

De papieren bordjes zijn ook weer aanwezig en Julie heeft daar allerlei flink moeilijke oefeningen mee.  Ik voel na afloop dan ook al mijn spieren!  Het halve uur cardio op de klas volgend maak ik vandaag maar niet te intensief.  We hebben vanavond het Kerstfeest van Ricks bedrijf en ik wil dan niet doodop zijn, natuurlijk. 

Al een tijdje heb ik het plan om Cosmo eens een knipbeurt te laten geven.  Pet Spaw ligt vrijwel naast Anytime Fitness, dus ik loop er binnen om een afspraak te maken.  Het ziet er gezellig uit en ik kan de honden, die nu een beurt krijgen, goed zien.  Die lijken het allemaal prima te vinden, dus ik krijg een goed gevoel bij deze salon.  Dinsdag kan Cosmo er terecht voor een bad en een knipbeurt.  Ik ben benieuwd!

Rick heeft gisteravond zijn credit card bij het restaurant laten liggen, dus die gaan we samen ophalen.  We halen dan ook gelijk maar lunch in Vienna.  Voor mij de Bangkok Curry van Noodles, die lekker veel groentes heeft, en voor Rick een bowl met Mexicaans eten bij Chipotle.  Het is wat fris, maar het zonnetje schijnt uitbundig, dus we eten het buiten op het terras op. 

De rest van de middag besteden we met ontspannen.  Ik maak de Kerstversiering vast op de brievenbus en lees voor in de zon verder in mijn ietwat bizarre, maar toch fascinerende boek.  Saskia heeft vanaf negen uur gewerkt en komt net na drieen weer thuis. 


Deze cardinaal nam een lekker badje in een plas op onze hot tub hoes


Tegen vijven gaan Rick en ik ons opdoffen.  Mijn nieuwe goudkleurige jurk gaat aan en ik draag er mijn gouden schoenen bij.  Die schoenen heb ik al vele jaren niet aangehad, maar ze passen perfect bij deze jurk.  Ook mijn tasje is van "goud" en ik draag goudkleurige sieraden.  Ik ben dus met recht een "Golden Girl" vanavond!

Rick ziet er ook heel goed uit in zijn smoking met Kerst cumberbund en strik.  Op weg naar Washington valt het verkeer mee en na een half uurtje komen we bij het gebouw waar het feest gehouden wordt aan.  Dit is het Andrew W. Mellon Auditorium, recht tegenover de National Mall. 

Het gebouw ziet er van buiten ook erg mooi uit.  Het stamt uit de 19e eeuw en is in neoklassieke stijl gebouwd, zoals veel van de gebouwen in dit gedeelte van de stad.  De auto wordt valet geparkeerd en na wat foto's buiten lopen we door de enorme deuren naar binnen.

Daar staat een fotograaf en gaan we samen op de foto.  Dan lopen we de feestzaal binnen, die werkelijk prachtig is!  Ook hier aan weerszijden zuilen en verschillende verlichting daarop.  In het midden staat een grote vierkante bar met weer andere kleuren verlichting.

We krijgen een cocktail aangereikt die uit iets met creme de menthe bestaat.  We vinden hem geen van beiden lekker, dus bestellen aan de bar een martini.  In mijn geval een "dirty" martini, dus met wat olijvensap er doorheen.  Intussen komen er serveerders langs met lekkere hors d'oeuvres.

Al gauw zien we allerlei bekenden en vliegt de tijd.  Het eten wordt geserveerd en bestaat onder anderen uit een enorme boot met sushi.  Natuurlijk wordt dat het leeuwendeel van mijn maal! 

Verder zijn er een Amerikaans en Italiaans gedeelte.  Van het Amerikaanse vind ik niets zo bijzonder, het is vlees en mini burgers.  Aan de Italiaanse kant is er een heerlijke linzensalade, die zelfs Rick, die zegt niet van linzen te houden, lekker vindt.  In tegenstelling tot vorig jaar is er dit jaar meer dan genoeg eten.  Er zijn vier tafels met dezelfde gerechten en op de onze zag ik drie van die sushiboten verschijnen.

De muziek is een live band, die erg leuke liedjes speelt, maar wel heel luid is.  Halverwege de avond begin ik mijn keel dan ook te voelen, omdat een beetje gesprek enkel vrijwel schreeuwend gehouden kan worden.  We zien zoveel mensen dat we geen tijd hebben om te dansen.  Daar ben ik stiekem wel blij om, want zoals gewoonlijk zijn mijn schoenen allerminst comfortabel.

Rond 21 uur heet een van de vice presidenten van Microsoft ons allemaal welkom.  Hij bedankt ook, zoals ieder jaar, de partners van zijn werknemers.  Na zijn praatje wordt dessert en koffie geserveerd.  Ik heb me helemaal tegoed gedaan aan de sushi, dus heb alleen nog plaats voor een kleine cake pop. 

Om een uur of elf begint de zaal steeds leger te worden.  De muziek houdt op en dan is het tijd om te vertrekken.  De avond is omgevlogen en was superleuk! 

Zondag

Na al het feestplezier van gisteravond kon ik niet in slaap komen.  Ik slaap van de weeromstuit een gat in de dag en sta pas na tienen op.  Rick is inmiddels al naar Starbucks vertrokken om ontbijt te halen. 

Saskia staat op zonder stem en heel erg moe.  Ze moet eigenlijk van drie tot half elf werken, maar Rick en ik vinden dat toch echt niet goed.  Rick belt Michaels en meldt Saskia ziek.  Haar manager is precies hoe Saskia ons al vertelde, niks geen "ik hoop dat ze snel beter is", enkel maar een "ok".  Saskia brengt verder de hele dag liggend en slapend op de bank door, dus die heeft die rust echt wel nodig.

Rick heeft een hele lijst met dingen, die hij wil doen, en ik vind het wel gezellig om met hem mee te gaan.  We beginnen bij Home Depot.  Terwijl Rick zijn lijstje afwerkt, ga ik in de Kerstafdeling snuffelen.  Daar is het een drukte van jewelste!  Ik zie er niets van mijn gading bij zitten, maar vind het altijd leuk om al die vrolijke versieringen te bekijken.

De volgende stop is Ricks kantoor.  Morgen komt hun vice president, die maandenlang ziek is geweest, terug op het werk.  Iedereen heeft een welkom terug berichtje op zijn ramen geschreven en dat wil Rick ook doen.  Zo zie ik ook voor het eerst Ricks werkplek, typisch met al zijn "speeltjes".  Er hangt zelfs een mooie DC Dutch sticker.

Bij de Michaels dicht bij Ricks kantoor haalt Rick nog een pakjes met witte lichtjes.  Hij heeft in de takken van de magnolia voor het huis mooie verlichting aangebracht.  Nu is het ruim lunchtijd en we zijn nog niet klaar.  Er is een Whole Foods naast Michaels waar we een sandwich halen.

Intussen heeft Saskia haar lijstje voor Giant ge-emaild.  Duidelijk is Giant geen Whole Foods, want een aantal van de veganistische dingen kunnen we niet vinden.  Naief genoeg dacht ik altijd dat pure chocolade wel vegan zou zijn, maar nee, in de meeste merken zit melkvet.  Ook gewone magnetron popcorn gaat niet, want daar zit boter in.

 Thuis treffen we Saskia in diepe rust aan.  Ik had eigenlijk buiten willen zitten, maar het weer is lang niet zo lekker als voorspeld was.  Het regent zelfs een beetje.  Dan maar gezellig binnen blijven met Kerstshows aan op ABC Family en proberen mijn dichtader te tappen en een gedichtje voor Katja te schrijven. 

We eten eenvoudig soep met worst, zoals altijd op Sinterklaasavond.  Om half acht hebben we met Katja en Kai afgesproken te skypen en Sinterklaas te doen.  Dat wordt ietsje later, want Saskia wil eerst haar huiswerk afmaken.

Na een bakje met lekkernijen neergezet te hebben en uitgevonden te hebben dat de De Heer pure chocoladeletter veganistisch is, bellen we Katja en Kai op Skype.  Helaas hebben we nogal wat problemen met ons internet en de verbinding valt telkens uit.  Kai en Katja hebben ook lekkernijen en genieten daar duidelijk van.  Zo grappig, zo'n anno 2012 technologie Sint viering!
 
Katja's scherm

Iedereen heeft weer super gedicht!  Rick en Kai ook veel in het Nederlands, erg knap.  Kai heeft mij getrokken en ik krijg een leuk spel over etymologie en een boekje met Spaanse gezegdes.  Ik heb me nu al zo vaak voorgenomen die taal echt te gaan leren, maar de zelfdiscipline daarvoor ontbreekt een beetje. 

De gedichten:

Van Kai aan mij:

Sinterklaas komt nu
Want het jaar is bijna klaar
Hij heeft niet een cadeau
Maar hij heeft er een paar.

Petra, je kent al veel talen
maar nu leer je er nog een
Als je er moeite mee hebt
Is dit boek heel vijn.

Je hebt een liefde voor woorden
Dus hier is een leuk spel.
Je kunt er veel mee leren
Ook over etymologie, jawel!

Sint hoopt dat je blij bent
Dat is echt waar.
Heb een leuke tijd
En tot volgend jaar!

Van Katja aan Saskia (cadeautje: een olifant navelring):

Voor de Wacky Saskia:
Saskia was clearly crazy
It was a lapse in judgment, she was feeling hazy.
But one she came home
And a belly button piercing was the norm.
Around the same time
She became obsessed with elephants (oops, I'm sorry, that didn't really rhyme)
An animal that is grey with a long trunk
It never fails, it will always bring good luck.
So Sint thought with the gift he would bring.
He would deck Saskia out in more bling.
She could have something shiny
...at least it's not for her hiney.

Van Saskia aan Rick (cadeautje: X-Box punten):

This year Sint has traveled long and far
To find a gift that is right on par.
A journey from Spain to Tysons Mall
Gave Sint quite the wakeup call.
There were new gadgets and gizmos galore
Waiting for him at the Microsoft Store.
Sint knows that Rick loves his X-Box,
So he brought him something that will knock off his socks!
So open your gift and find the surprise that lays,
Sint and Zwarte Piet wish you a happy holidays!

Van Rick aan Kai (cadeautje: Halo 4 strategie boek):

Dat zijn prachtige tijd van het jaar ,
Zijn een lange wachten maar nu Sint en Piet zijn klaar,
Zij kruis de oceaan uit Spanje,
Brengen van het beste van het huis van Oranje,
Sint weet Kai zoals een beetje plezier,
Dus heeft hij iets speciaals in kadopapier,
Wanneer u werkt met VCU en een beetje vervelen,
En u bent op Xbox en spelen,
Sint en zijn paard vonden het cadeatje niet
Maar dat was niet een probleem voor zijn grote vriend Piet,
Wie wist hoe te ontgrendelen van vele geheimen,
Dat wanneer Kai weet zal hebben hem glimlachen,
What could this be that Piet knows of,
That Kai could use and really love,
A source to uncover puzzles and clues,
Secrets and maps and much more news,
Come gather around all, the time is here,
For Sinterklass to spread his cheer,
So young Kai get set to discover,
What’s wrapped up in Piet’s paper,
Dive on in and find out now!
 
Mijn gedichtje voor Katja (cadeautjes: een paar heel warme fleece sokken en een massage pen):
 
Sint and Piet were wandering through the mall,
Zoekend naar een cadeau voor Katja in dit geval.
Finding something interesting and cool,
Was hun ultieme doel.
Piet whispered to the Sint,
Dat Katja het in Blacksburg vaak zo koud vindt.
Especially when she has to go on a call with the ambulance,
Zijn die koude temperaturen niet naar Katja's wens.
Luckily there was Brookstone to the rescue,
Dus open het vierkante pakje maar nu.
Your toes from now on will be hot!
Sint and Piet hadden nog wat centen in de pot.
So they continued to shop
En vonden een pen met een bijzondere knop.
Now you can open the second package,
En voortaan kun je jezelf verwennen met een massage.


25 reacties:

Karin L zei

Wat leuk om de sinterklaas traditie er toch in te houden,met de moderne technologie. Super knap van Kai en Rick om in het nederlands te rijmen. Vooral dat van Kai klopt grammaticaal heel goed. Talenknobbel van mama geërfd? :)

Becs zei

Wat leuk al die gedichtjes te lezen en dan ook het Nederlandse er doorheen!

Anoniem zei

En ook dit jaar is het zo te lezen weer gelukt! Knap hoor die mooie gedichten. Toch leuk dat het ook op deze moderne manier gaat, al is een gezellig avondje echt samen niet te overtreffen. Hoop voor je dat het volgend jaar misschien weer gaat lukken!
Gerda, Harderwijk.

Nina zei

Geweldig!! (en je blog blijft verslavend, dus I'll be back, ook met reageren)

José zei

Hahaha, erg leuke gedichten! Knap van Kai, dat hij ook de grammatica goed heeft! En Rick in het Nederlands; grappig!

Hier is Sint ons huisje voorbij gegaan. Ik ben bang dat ik moet wachten totdat we zelf kleintjes hebben!

(En wat zagen jullie er mooi uit op het kerstfeest!)

Marion2 zei

Wat zijn de gedichten goed! Van Kai ben ik hélemaal onder de indruk. wow!

Anja zei

Leuke gedichten, heel knap van Kai!!

Sally zei

Dat buffet met de sushiboot ziet er zalig uit zeg. Leuk die kerstviering van ricks bedrijf. En inderdaad heel gezellig dat jullie de 5 dec viering in ere houden. En super dat er in het Nederlands wordt gedicht.

Karla zei

Echt leuke gedichten!

marielle zei

Erg leuk om toch zo jullie pakjesavond te vieren. En dan die gedichten!! Wow Erg goed , zeker die van kai.!!!

Anoniem zei

Jullie zagen er uit om door een ringetje te halen. Helaas is het tegenwoordig normaal dat een band zo hard speelt dat je oren ervan tuiten en je geen normaal gesprek meer kan voeren.
Knap hoor die gedichten in het Nederlands daar is duidelijk tijd aan besteed.
Groetjes Anja L.

Familie Langens zei

leuk hoor al die gedichten en zo goed ook in het nederlands. Jullie zagen er prachtig uit en het eten zag er ook erg lekker uit!

Ineke zei

Wat een leuk feest en wat zag je er mooi uit!
Zo knap dat jullie in het Nederlands gedichten maken.

Petr@ zei

Jij en Rick waren (zijn) een superknap stel samen. De jurk staat je heel goed.
Oh, wat zul jij blij geweest zijn met die schalen met sushi!

Hypermoderne Sinterklaas! Echt leuk. En wat een prachtige gedichten ook weer. Ik blijf het maar knap vinden van de kinderen en Rick, zo in het Nederlands.

Anoniem zei

Ach wat zagen jullie er super chic uit. Hele mooie combinatie.
En die sushiboot was om van te watertanden.
En wat een leuke gedichten, zeker die van Kai. Knap van hem om dat in het nederlands te doen.
Wij hebben zaterdag Sinterklaas gevierd, op zeer kleine schaal weliswaar. Het is meer voor de gezelligheid.
Groetjes
Wil

Sophie zei

Het is elk jaar weer een feest, als je de gedichten van de familie Engle leest!
Dank jullie wel, voor al dat prachtige gedicht,
het brengt elk jaar weer een smile op m'n gezicht!

soraya zei

Wat een mooie gedichten. Erg leuk met dat Nederlands er doorheen.

Anoniem zei

Leuk dat jullie elk jaar Sinterklaas vieren, met gedicht. Knap dat Rick en Kai ook in het Nederlanda dichten. Wij hebben nu ook geen gelovigen meer in de familie dus misschien dat we volgend jaar ook wel surprise doen. Wij vieren het traditioneel woensdag avond.
Jullie zagen er super sjiek uit hoor met het feest.
En de sushiboot zou ook mijn favoriete eten zijn.
Saskia moet toch wel veel werken, nietwaar, voor zo'n jong iemand, niet dat werken slechter maakt hoor. Maar het lijkt me wel zwaar en leren en huiswerk en haar dingen die ze voor school doet buiten schooltijd en werken, maar het geld maakt veel goed natuurlijk.

groetjes Tine.

Christa zei

Hoi, wat zuen jullie er mooi uit! En wat ontzettend knap die gedichten in het nederlands onze taal is echt ontzettend moeilijk! Groetjes christa

Brin zei

Leuk hoor die gedichtjes bij de pakjes, dit is zeker een typisch Nederlandse traditie want hier in Belgïe kennen we dat niet. Ook niet iedereen verpakt de Sinterklaasgeschenken hier, ze staan s'morgens gewoon in het huis uitgestald!

Wat bedoel je precies met 'oefeningen met de papieren bordjes'? Misschien dat je er wel al iets over schreef maar dat zal mij ontgaan zijn zeker.

Leuk feestje hadden jullie en zo"n mooi setting!!!

Anoniem zei

Gezellig feestje, en leuke gedichtjes.
Ik geloof niet dat die van ons er zo gemakkelijk vanaf kwamen als ze niet konden werken :)
Annemiek

Tineke zei

Hoi Petra, lekker veel reacties heb je. Leuke feestjurk en leuke combinatie met Rick. Wat een vroeg kerstfeestje, wij gaan pas op 18 december uit eten met mijn bedrijf
Toevallig dat jullie gedichtjes ongeveer even lang zijn, leuke moderne manier van vieren.
Wij hebben het gisteren ouderwets bij de openhaard gevierd; was heel gezellig.
Net mocht mijn oudste kleindochter helpen de schoentjes voor het laatst dit jaar te vullen.

Petra zei

@Karin - Ja, dat denk ik wel, hoewel Rick zichzelf natuurlijk helemaal zonder les Nederlands heeft aangeleerd.

@Becs - Ja, die mix vind ik ook zo leuk.

@Gerda - Inderdaad, echt samen zijn was stukken beter geweest, maar iets is beter dan niets.

@Nina - Leuk weer een reactie van je te zien!

@Jose - Als de kinderen niet meer mee kunnen doen weet ik ook niet of Rick en ik het nog gaan doen. Het is een beetje vreemd voor elkaar een gedicht te gaan schrijven ;).

@Marion - Ja, Kai heeft er ook echt plezier in Nederlands goed te schrijven.

@Anja - Vind ik ook.

@Sally - Mijn maag was te klein, ik had nog veel meer ervan willen eten, ha ha.

@Karla - Ja, iedereen had erg zijn of haar best gedaan.

@Marielle - Het blijft inderdaad een leuk Nederlands iets in deze tijd tussen Thanksgiving en Kerst.

@Anja - Als de meeste mensen dansen vind ik het niet zo erg, maar dit was ook tijdens het eten.

@Anne Marie - het was een groot feest weekend :).

@Ineke - Ik was inderdaad heel blij met mijn nieuwe jurk, kreeg er veel complimenten over.

@Petra - Die sushi boot was de grootste en beste verrassing van de avond! Het is ook nog eens vrij licht eten, helemaal mijn ding, natuurlijk.

Petra zei

@Wil - Ja, dat is bij ons ook zo. Gewoon iedereen een pakje en gedichtje. Kerst vieren we natuurlijk veel meer.

@Soraya - Het is ieder jaar weer leuk te zien wat ze ervan bakken.

@Sophie - Ha, super leuk, jouw gedichtje!

@Tine - Wij wilden het eerst ook woensdagavond doen, maar Rick moet op reis. Ja, Saskia moet teveel werken, ze hadden 14 uur per week gezegd, maar deze manager lapt daar haar laars aan.

@Christa - Rick heeft ook meer dan een uur over dat van hem gedaan. Maar het mag er dan ook wezen.

@Brin - Ik denk ook dat het typisch Nederlands is. Met die bordjes onder je schoenen of handen zijn veel oefeningen net weer iets moeilijker, omdat je je evenwicht beter moet bewaren.

@Annemiek - Tja, ziek is natuurlijk ziek.

@Tineke - Het was zeker vroeg. De afgelopen paar jaar was het zelfs pas in januari. Ik denk dat dit gebouw moeilijk op een latere datum te krijgen was.

Kristel Holsbeek zei

Wow fantastisch hoe jullie kunnen dichten!!!